حمله به حرم حضرت معصومه

«تشیع انگلیسی» چیست؟ «شیعه لندنی» به چه جریانی گفته می‌شود؟ «مرجعیت ساختگی» که وحدت جهان اسلام را هدف قرار داده از کجا تغذیه می‌شود؟

 سرویس سیاست مشرق - "تشیع انگلیسی" یا "شیعه لندنی"؛ اصطلاحی که چند سالی‌ است برای عموم مردم معنا پیدا کرده است. پس از "اسلام آمریکایی" که امام خمینی (ره) در برابر اسلام ناب محمدی تبیین کردند، رهبر انقلاب و نخبگان کشور از تهدیدی به نام "تشیع انگلیسی" پرده برداشتند. تشیعی که از لندن و با حمایت سرویس‌ اطلاعاتی این کشور حمایت و ترویج می‌شود تا محصول "تفرقه" را در کشورهای اسلامی برداشت کند. تشیعی که با هزینه‌های سنگین تبلیغاتی تمام توان خود را برای پیوند "شیعه" با خشونت و قرار دادن آن در مقابل سایر فِرَق اسلامی تجمیع کرده است.

***

 این روزها جریان سنی افراطی و شیعه انگلیسی کمر همت بسته تا به بهانه شیوع کرونا چهره جهانی شهر مقدس قم و روحانیت اصیل را خدشه‌دار کند.

در پی تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به منظور پیشگیری از ابتلای عموم زائران به بیماری کرونا، عصر امروز برخی افراد هنجارشکن با سوء استفاده از احساسات دینی و ع  واطف مذهبی مردم، با تجمع روبروی درب های ورودی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اقدام به نقض قوانین کردند و با برخی رفتارهای خلاف عرف و غیر قانونی درب های ورودی حرم مطهر را تخریب و تلاش کردند وارد حرم مطهر شوند.

این فتنه مذهبی در حالی شکل می گیرد که مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در پیام های جداگانه ای مراعات توصیه های بهداشتی را بر اساس موازین فقهی شرعا واجب دانستند؛ هم چنین آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسئولان استانی به منظور تامین سلامت زائران و مجاوران اعلام کردند  این مکان مقدس تا اطلاع بعدی پذیرای زائران نخواهد بود.

تصاویری از حمله هواداران یک فرقه انحرافی به حرم حضرت امام رضا (ع)



به گزارش رسا، این اقدام دشمن شادکن از سوی جریان انحرافی شیرازی در حالی صورت می گیرد که عاشقان واقعی اهل بیت و طلاب بسیجی دیروز در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب به پا خاسته و خون ها تقدیم آستان مقدس اسوه استقامت در کربلا کردند و امروز در لباس خدمت جهادی به بیماران کرونایی، جان خود را در معرض آسیب قرار دادند اما  اخیرا طرفداران این جریان وابسته انگلیسی، با لیسیدن ضریح های حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سعی کردند که چهره ای غیر عقلانی از تشیع نشان دهند و با این اقدام خلاف عرف مذهبی خوراک رسانه های معاند را تهیه کردند.



از سوی دیگر جریان سنی افراطی هم که اخیر ویدئویی از مولوی‌شان منتشر کرده‌اند، تلاش می‌کند تا کرونا را به مسائل دیگری ارتباط دهد و خوراک فکری-تبلیغاتی برای دشمنان ملت ایران فراهم کند.
 

با توجه به اتفاقات بعد از شیوع کرونا از لیسیدن در و ضریح تا حمله به حرم مطهر معصومین (ع)   که موجب توهین‌های بسیاری  از سوی معاندان و ضدانقلاب شد، گزارش مشرق درباره فرقه‌ای که هواداران  و پیروانش چنین اقداماتی را انجام می‌دهند را بازنشر کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

******

رهبر معظم انقلاب در موارد و مناسبت‌های مختلف نیز بر کلیدواژه‌های "تسنن آمریکایی" و "تشیع آمریکایی" تأکید  داشته‌اند. در آخرین مورد نیز ایشان در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در بیاناتشان در حرم مطهر امام بار دیگر ضمن تبیین اختلاف افکنی آمریکا در میان شیعه و سنی تصریح کردند:

"به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، اینها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند. "
 

 


تصاویری از هفته وحدت که «تشیع انگلیسی» ‌ را بسیار عصبانی کرده است

 

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌ از جمله افرادی بودند که روشنگری درباره "شیعه انگلیسی" را آغاز کردند. اوج تبیین این جریان، چند سال قبل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران صورت گرفت. در این سخنرانی، رحیم‌پور از بدعت‌های جریان موسوم به "تشیع لندنی" در کشور پرده برداشت و هدف این جریان را "احمق نشان‌دادن شیعه" عنوان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما دو نوع عزاداری و محرم داریم گفت: اولین روضه رسمی برای امام حسین(ع) را یزید خواند و اولین روضه حقیقی را زینب(س) خواند؛ امروز در جامعه شیعه هم دو تیپ عزاداری و مداح داریم؛ ما هم روضه زینبی داریم و هم روضه یزیدی. از نگاه امام و رهبری، ماکسانی داریم که به تعبیر امام(ره) اسلام آمریکایی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تشیع انگلیسی دارند.

 

سخنرانی رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران پیرامون مخالفان وحدت اسلامی و تفرقه‌افکنان
 
در هفته وحدت سال ۹۲، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نیز نسبت به تشیع مرتبط با انگلیس و تسنن مزدور آمریکا هشدار دادند. نیز رهبر انقلاب در تبیین عوامل ایجاد اتحاد دنیای اسلامی، پرهیز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شیعه و سنی نسبت به یکدیگر» را بسیار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسی و اطلاعاتی» غرب برای تفرقه افکنی خاطرنشان کردند: آن تشیعی که با MI۶ انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند. [۱]
 
سابقه MI۶ در فرقه‌سازی و تفرقه‌افکنی
 
پادشاهی بریتانیا سابقه‌ای تاریخی در تفرقه‌افکنی در مستعمرات خود بویژه ممالک اسلامی داشته و دارد؛ سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" (به انگلیسی divide and conquer) نیز برگرفته از رویکرد تاریخی انگلیسی‌ها به سیاست‌خارجی است.

فرقه‌سازی و ایجاد انشعاب در ادیان از جمله دستورکارهای سرویس اطلاعاتی در جهان اسلام بوده است؛ پیدایش فرقه‌های وهابیت و بهاییت از جمله طرح‌های سرویس اطلاعاتی انگلیس برای ممانعت از اتحاد جهان اسلام بود که گرفتارشدن برخی کشورهای اسلامی در این دام، آنچه امروز - نه تنها در دنیای اسلام - بلکه در سراسر جهان با عناوینی چون افراط‌گرایی و ... از آن یاد می‌شود را رقم زده است.   (گزارش ویژه مشرق از سرویس اطلاعاتی انگلیس)
 
نام مستر همفر (Hempher) جاسوس بریتانیا در قرن ۱۸ را کمتر کسی است که نشنیده باشد؛ همفر و ۸ عامل اطلاعاتی دیگر از سوی وزارت مستعمرات انگلیس مأموریت یافتند تا با سفر به کشورهای اسلامی از دولت‌های آنان جاسوسی کنند. همفر به ترکیه رفت و با نام محمد به فراگیری علوم اسلامی و قرآن مشغول شد. سپس به عراق رفت و با محمد بن عبدالوهاب ملاقات نمود. همفر از آن پس با عبدالوهاب بسیار صمیمی و برای انجام وظیفه محول شده از سوی دولت بریتانیا برای شوراندن مردم علیه دولت عثمانی و فتنه‌انگیزی بین مسلمانان دست به کار شد.
 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
محمد بن عبدالوهاب با هدایت سرویس اطلاعاتی انگلیس در سال ۱۱۴۳ قمری مذهب یا فرقه‌ای تازه تاسیس کرد که امروز "وهابیت" نامیده می‌شود.

 
پس از آن نظریات عبدالوهاب برخلاف دستورات اسلام آغاز شد و با تحریک همفر، عبدالوهاب تا مرز اعلام پیامبری نیز پیش رفت. سرانجام با تلاش‌های همفر، محمد بن عبدالوهاب - که به استناد متون تاریخی و شهادت شخصیت‌های زمانه‌اش جوانی سرکش، تندخو و سطحی‌نگر بود -  به همراه محمد ابن سعود از سال ۱۱۴۳ ه. ق مذهب تازه‌ای را تاسیس کرد. در اینجا ضروری است وجه تسمیه، واژه وهابی برای فرقه ساختگی محمد ابن عبدالوهاب روشن شود. کلمه وهابی از نام پدر موسس فرقه وهابی یعنی عبدالوهاب گرفته شده است، اما خود وهابیان این نسبت را صحیح نمی‌دانند.
(گزارش ویژه مشرق از ریشه‌های شکل‌گیری وهابیت)

از دیگر تلاش‌های استعمار بریتانیا برای انشعاب در دین اسلام، حمایت از فرقه‌های بابیه و بهائیه بود که در قرن ۱۸ و ۱۹ با سرمایه‌گذاری بر افراد متشرع اما نادان که از اسلام تنها گوشه‌نشینی و عبادت‌ بدون تفکر را برگزیده‌ بودند، انجام شد. این افراد نیز با تحریک عوامل سرویس‌ اطلاعاتی انگلیس تا ادعای پیامبری پیش رفتند. سید محمد علی شیرازی ملقب به محمد علی باب که از نوجوانی به عبادات طولانی و راز و نیازهای غیرعادی مشهور بود، پس از سالها ریاضت، به ناگاه با رها کردن درس و عبادت برای انجام کارهای اقتصادی به بوشهر رفت. در بوشهر با خانواده‌های تاجران انگلیسی یهودی در این شهر همکاری می‌کرد تا اینکه در سال ۱۲۶۰ قمری ادعای بابی (دروازه ارتباط با امام زمان عج) کرد و با حمایت همان کانون‌های با نفوذ انگلیسی به سرعت شهرت یافت و اینگونه به مردم القاء شد که علم او - که حاصل چندسال عبادت و ریاضت بود - لدنی و الهی است و لذا محمد علی در سن ۲۴ سالگی ادعای بابیت و سپس ادعای مهدویت کرد و پس از آن، همان شد که انگلیسی‌ها بدنبال آن بودند. قائله‌های متعدد در نقاط مختلف کشور بر سر ادعای امامت جوانکی که چند صباحی ادعیه و متون دینی را تورق کرده بود، شکل گرفت و حکومت وقت ایران برای خواباندن این شورش‌ها که عمدتا از سوی هواداران او در مقابله با مخالفان این مدعی دروغین بود، مجبور به تبعید چندباره او و در نهایت به جرم ادعای دروغین، به فرمان شهید میرزا تقی‌خان امیرکبیر اعدام شد.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
 
اعدام محمد علی باب در سال ۱۲۶۶، پایان کار انگلیسی‌ها نبود و میرزا یحیی نوری (معروف به صبح ازل) بلافاصله پس از او اعلام جانشینی کرد و این زنجیره انحراف و فرقه‌سازی ادامه پیدا کرد تا به برادرش میرزا حسنعلی نوری (معروف به بهاءالله) از یاران نزدیک محمدعلی باب رسید. پیروان مدعی میرزا یحیی نوری را "ازلی" و پیروان حسنعلی را "بهائی" نامیدند تا از دل بابیه، دو فرقه دیگر متولد شود و پیروان همین دو فرقه نیز به تکفیر و مبارزه با یکدیگر مشغول و سرگرم شوند.

دولت عثمانی این دو را به ترتیب به قبرس و فلسطین تبعید کرد و هردو در همان تبعیدگاههایشان مُردند. فرزند حسنعلی به نام میرزا عباس (عباس افندی) معروف به عبدالبهاء با حمایت دولت انگلیس اعلام جانشینی کرد و از طرف دولت این کشور نیز نشان و لقب عالی "سِر" (Sir) را دریافت کرد. جدا از فراز و فرودهای فرقه‌های ضاله‌ای چون بابیه و بهائیه و حتی وهابیت، این روند تفرقه‌افکنانه با حمایت انگلیس و رژیم اسرائیل تا به امروز ادامه پیدا کرده است و اکنون اوج آن را در سرزمین‌های اسلامی شاهد هستیم. اکنون مرکز اصلی بهائیت نیز در بندر حیفا در فلسطین اشغالی واقع شده است.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
مراسم اعطای نشان دولتی انگلیس به عبدالبهاء

مصداق‌های شناسایی "تشیع انگلیسی" چیست؟
 
تشیع انگلیسی، شعبه‌ای از "اسلام آمریکایی" است؛ فرقه‌ای که با شهادت و جهاد نسبتی ندارد. بی‌خطر برای طاغوت و ظالمین و از کنار آمریکا و اسرائیل نیز با سکوت عبور می‌کند. "شیعه انگلیسی" ترجیح می‌دهد بر پیکر خونین امام حسین (ع) گریه و مویه کند تا در رکاب پسر رسول خدا کشته شود. تشیع انگلیسی هدفش حرکت در مسیر اصلاح دین رسول خدا نیست و تنها بر تفرقه و اختلافات تأکید دارد. "تکفیر" می‌کند. ناسزا می‌گوید. به مقدسات سایر مسلمانان توهین می‌کند و به تنها حکومت شیعی جهان می‌تازد.

رهبر انقلاب بر اصلی و فرعی کردن دشمنان تأکید فراوان داشته و دارند. تشیع انگلیسی دشمن فرعی نیست. نقشه همان دشمنان اصلی است؛ توطئه شومی که یک شاخه‌اش در لباس داعش سر برآورده است، شاخه‌ای در هیبت "وهابیت و جاهلیت"، شعبه‌ای هم در لباس "بهائیت" مُتِهَتِک به احکام و اصول اسلامی. "تشیع انگلیسی"، شیعه را خون‌ریز و غیرعقلانی و افراطی نشان می‌دهد؛ حال آنکه امامان معصوم شیعه (علیهم السلام) مظهر عقلانیت و عدالت هستند. تیغ شیعه در برابر جبهه کفار و دشمنان اسلام از نیام بیرون می‌آمد؛ و می‌آید. شیعه انگلیسی تیغ بر روی برادر مسلمان خود می‌کشد و در برابر کفار و مستکبران خضوع می‌کند. شیعه انگلیسی، در یک کلام "بی‌خاصیت" است.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
رحیم‌پور ازغدی: من آن‌ها [شیعه لندنی] را قالتاق می‌دانم. یک عده از این‌ها در حوزه ریشه دارند. اما در منشور روحانیت می‌گوید استعمار در فرهنگ حوزه‌های ما نفوذ کرده است و اولین القایشان جدایی دین از سیاست است.

 
سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" انگلیس پس از فرقه‌سازی بر بستر اختلافات عقیدتی، با تضعیف تشیع در برابر سایر مذاهب اسلامی ادامه پیدا کرد. اما این تضعیف مستقیم شیعیان نبود؛ بلکه با میزبانی از شیعیانی بود که با جهل خود (یا همراهی با MI۶)، تشیع و شیعیان را هدف گرفتند. تربیت مرجعیت در لندن، تبلیغ آزادانه شیعیان افراطی مورد نظر از انگلیس (و آمریکا) و راه‌اندازی شبکه‌های متنوع در انگلیس و آمریکا از جمله این اقدامات است

یکی از ردپاهای اولیه نفوذ انگلیس در تشیع به زمانی بازمی‌گردد که میرزای شیرازی به مقابله قراردادهای استعماری انگلستان پرداخت و علمای شیعه پس از آن در هر فرصتی بر ضد این قدرت استعمارگر فتوای جهاد و مقاومت می‌دادند. دولت انگلیس و سرویس اطلاعاتی این کشور میزبان برخی از مراجع شیعه شد و با بهره‌گیری از از محبوبیت آن‌ها در اروپا، بستر پرورش طلبه‌های جوان با گرایش‌های ضد نظام اسلامی و در مغایرت با روش غالب مراجع عظام شیعه در قم و نجف، فراهم کردند.

این پرورش "روحانی لندنی" ادامه پیدا کرد تا امروز به مرحله معرفی "مرجعیت انگلیسی" رسید و مراجعی از خاندان‌های شناخته‌شده، متأسفانه در مسیر طراحی شده MI۶، تا مرحله زیرسؤال بردن اصل و اساس نظام اسلامی، مراجع گرانقدر شیعه و ولایت فقیه و ... پیش رفته‌اند. اسلام و تشیع مورد نظر این افراد، نه کاری به سلطه‌گری آمریکا دارد و نه مشکلی با اشغالگری رژیم اسرائیل. نه دفاع از کودکان مظلوم غزه را وظیفه خود می‌داند و نه نسبت به داعش حساسیتی نشان می‌دهند؛ ‌ انگلیسی که به تعبیر امام (ره) خبیث‌تر از آمریکا و شوروری است و آمریکا را به آزادی بیان می‌ستایند و علنا اعلام می‌دارند که ما را با کار آمریکا و انگلیس و اسرائیل چه کار است.


روحانیون مورد حمایت انگلیس در این شبکه‌ها - متشکل از مراکز فرهنگی، حوزه‌های علمیه و شبکه‌های ماهواره‌ای - با ترویج افکار و اعتقادات افراطی از یکسو شیعیان را به لعن و برائت از اهل سنت دعوت و تشویق می‌کنند و از سوی دیگر مجاهدان شیعه در مبارزه با تروریست‌های تکفیری را با زشت‌ترین الفاظ خطاب می‌کنند تا از این منظر نیز تشیع انگلیسی گزندی را متوجه تروریست‌های مورد حمایت غرب و در صدر آن انگلیس نسازد.

"تشیع انگلیسی" اصولا و در راستای اجرای دستورات تفرقه‌افکنانه انگلیس، مناسبتی با وحدت اسلامی در برابر استکبار جهانی ندارد؛ چه اینکه خود نیز در دامان استکبار جا خوش کرده است. هواداران فریب‌خورده و ساده‌دل - و بعضا مغرض - این جریان، در اوج تلاش‌های جمهوری اسلامی برای خاموش کردن فتنه جنگ شیعه - سنی، در هفته وحدت، مراسم و راهپیمایی‌هایی تحت عنوان هفته برائت - از اهل تسنن - برگزار می‌کنند تا آتش اختلافات شعله‌ور باقی بماند؛ در حالی‌که بنابر تأکید مؤکد جمیع مراجع عظام در قم و نجف، لعن و توهین به مقدسات اهل تسنن از جمله خلفای و همسر پیامبر اسلام (ص) حرام است.
 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
نمونه‌ای از راهپمایی "برائت" در هفته وحدت توسط معدود هواداران مرجعیت انگلیسی در سال‌های گذشته

 
امروز انگلیس تمام تجربیات تاریخی خود را بکار گرفته است تا با اختلافات تازه، انتقام خود را از جبهه مقاومت در برابر  استعمار بگیرد. انتقامی که با شهادت میرزای شیرازی نتوانست دل این جبهه را آرام کند و داغ فتوای تحریم تنباکو را با ایجاد اختلاف در فتاوای ضد استعماری نظیر تحریم قمه‌زنی و لعن و امثالهم جبران کند.

اما تشیعی که مظهر عقلانیت و آگاهی و ایستادگی در برابر ذلت و ظلم است، با ضدتبلیغ این  گروه کوچک اما با شبکه گسترده رسانه‌ای، به عنوان جریانی کم‌خرد، عصبانی و خشن معرفی می‌شوند. مصداق این تبلیغ را می‌توان با جستجوی ساده عبارت "Shia Muslim" مشاهده کرد که تصاویری که موتورهای جستجو برای عبارت "مسلمان شیعه" پیشنهاد می‌دهند، عمدتا عکس‌های مراسم قمه‌زنی و مشابه آن است.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
تغییر چهره "تشیع" از عقلانیت به کم‌خردی و خشونت از جمله کارکردهای "تشیع لندنی" است
 
تجربه ثابت‌ کرده است در اشراف اطلاعاتی و مطالعاتی انگلیستان و نفوذ در سطوحی از روحانیت شکی نیست. سید حسین نصر در خاطران خود به تفصیل از تلاش‌های سفیر آمریکا ویلیام سولیوان و سفیر انگلیس آنتونی پارسونز برای نزدیک شدن به یکی از مراجع تقلید زمان انقلاب یاد می‌کند که چگونه می‌خواستند برای آن‌ها وساطت کند و تلاش کردند از ارتباط و نفوذ او برای نزدیک شدن به مراجع دیگر نیز بهره‌ بگیرند. (خاطرات سید حسین نصر، ص ۳۵۶) متأسفانه در مورد ذکر شده تلاش‌ها بر روی آن مرجع محترم جواب داد و شد آن چه نباید می‌شد.
 
شبکه‌های تفرقه‌افکن حجت‌الاسلام محمد سعید بهمن‌پور رئیس مرکز تحقیقات کالج اسلامی لندن در تبیین این جریان می‌گوید: یکی از کارکردهای تشیع انگلیسی ممانعت از قدرت گرفتن یک حکومت شیعی مانند ایران است. اساسی‌ترین سؤال از این جریان این است که اگر شما واقعا شیعه هستید، چرا با قدرت‌گرفتن یک حکومت شیعی مقتدر که مروج مذهب تشیع در جهان است مخالفت می‌کنید؟ آیا با این که ایران عهده‌دار ترویج عقاید شیعه در جهان است، صرفا به این دلیل که با قمه‌زنی مخالف است به او فحش می‌دهید و تضعیف می‌کنید؟ این چه نوع تشیعی است؟ این اصلا چه نوع دینی است؟

این استاد دانشگاه کمبریج می‌گوید: اگر تاریخ استعمار ۲۰۰ ساله انگلیس را در نظر بگیرید، ملاحظه خواهید کرد که در همه جای دنیا این کار - بهره‌گیری از اختلافات مذهبی - را کرده‌اند. حتی امثال بن لادن بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، در لندن دفتر و پایگاه داشتند و انگلستان  تصمیم داشت او را حفظ کند، چون نقطه خوبی برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام بود. الان گروه‌هایی هستند که خودشان را شیعه می‌نامند و متاسفانه در انگلستان پایگاه‌های قوی‌ای هم دارند و باعث آبروریزی و شرمندگی تشیع شده‌اند. این‌ها سعی می‌کنند از تشیع چهره‌ای را نشان بدهند که اولا «تشیع حزبی» است، یعنی بدون این‌که بدانیم اختلافمان چیست، با یکدیگر دعوا می‌کنیم و ثانیا از اسلام چهره‌ای را ارائه می‌دهند که چهره یک دین الهی و جهان شمول نیست. اگر از همه مردم دنیا بپرسید که آیا علاقه‌مند هستید به این دین بگروید و اگر روزی آزاد بودید در صورت انتخاب اسلام، تشیع یا تسنن را انتخاب کنید، آیا این تشیع را انتخاب می‌کنید؟ گمان می‌کنم با تصویری که در اینجا - انگلیس - از تشیع نشان داده می‌شود، همه پاسخ منفی خواهند داد و از خود خواهند پرسید چرا باید یک روز در سال دور هم جمع شویم و با زنجیر، خودمان را خونین و مالین کنیم و بچه‌های دو سه ساله‌مان را بیاوریم و سرشان را زخمی و خونین کنیم!؟ این چه چهره‌ای است که ما داریم از تشیع نشان می‌دهیم!؟ تشیع ما فقط شده‌ است فحش‌دادن و ناسزاگویی به مقدسات دیگران.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن شبکه‌های تفرقه‌افکن
هیچ انسان آزاده‌ای تمایلی به گرویدن به تشیعی که از انگلیس ترویج و تبلیغ می‌شود ندارد و این یکی از ضربات بزرگ "تشیع انگلیسی" به تشیع واقعیست.
 
هزینه دولت انگلیس برای ترویج قمه‌زنی
 

گفته شد روحانیون و مرجعیت انگلیسی بطور مستقیم از سوی دولت انگلیس مورد حمایت قرار دارند و امکانات تبلیغی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. تنها در یک مورد طی دو سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار کارت برای تقویت قمه‌زنی در انگلستان برای افراد مختلف پست شده  است که حداقل فقط یک‌ میلیون پوند هزینه ارسال این کارت‌ها بوده است. اصطلاح "شیعه انگلیسی" هم به این دلیل است که بسیاری از این عقاید و افکار از شبکه های انگلیسی پخش می‌شوند.
 


تشیع انگلیسی یک نوع حزب سیاسی است که دارد بسیار با برنامه و قوی کار می‌کند. بنابراین، این چیزی که به عنوان شیعه انگلیسی مطرح می‌شود، مساله‌ اصلی‌اش این است که نوک حمله از روی استکبار برداشته و متوجه مسلمانان شود. اگر ما شیعیان که ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت مسلمانان هستیم، بگوییم استکبار اولویت اول ما نیست و جنگ اصلی ما با آن ۸۵ درصد مسلمان است، این طرز فکر از کجا آب می‌خورد؟ آبشخور این فکر سخیف کجاست؟ [۲]
 
ورود پارلمان انگلیس به جریان «تشیع انگلیسی»
 
چندی پیش پارلمان انگلیس طرح تأسیس یک کمیته چند حزبی را آغاز کرد که یکی از اهداف از تشکیل آن دفاع از تشیع عنوان شده بود. به گفته حجت‌الاسلام بهمن‌پور، این کمیته هم‌اکنون در پارلمان تشکیل شده است. برخی از شیعیان انگلیس هم به دلیل خونریزی‌هایی که در جهان بر ضد شیعیان در جریان است، با شنیدن این خبر بسیار ذوق کردند، اما انگلیس که برای رضای خدا کاری انجام نمی‌دهد! به نظر می‌رسد قرار است اتاق فکری برای «تشیع انگلیسی» در سطح تصمیم‌گیرنده این کشور تشکیل شود تا "کارخانه مرجع‌سازی" در لندن، با برنامه‌تر فعالیت‌ کند.

مراکز علمی - فرهنگی جریان «تشیع انگلیسی»
 

اشاره شد که جریان انحرافی شیعه، با کمک مستقیم و غیرمستقیم دولت انگلیس - و آمریکا - شبکه‌ای در هم تنیده آموزشی، فرهنگی و تبلیغاتی در اختیار گرفته‌اند. این مراکز آموزشی، فرهنگی و شبکه‌ها در ایران و عراق تا انگلیس و آمریکا در حال فعالیت هستند.


این جریان در عراق حوزه‌های علمیه متعددی راه‌اندازی کرده است که هدف اصلی آن تربیت روحانی منبری با محوریت امام حسین (ع) است. تشیع انگلیسی توانسته‌ است با بهره‌گیری از عشق مردم عراق به سیدالشهداء، در کربلا جای خود را در میان مردم باز کند.

حوزه شیخ احمد بن فهد الحلی در کربلا، با امکانات کامل با بیش از ۴۰ حجره در حال فعالیت است و دو مرکز «مؤسسه الرسول الأعظم الثقافیه» و «مرکز الثقافی الإسلامی» در آن وجود دارد. این حوزه همچنین ۴ کمیته تخصصی «هیئت‌ها»، ‌ «مجالس حسینی»، «برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها» و کمیته «کنفرانس‌ها و همایش‌ها» نیز دارد. موسسه خیریه ۱۴ معصوم، مرکز پژوهشی الفرات، موسسه التقی، موسسه رسول اعظم (دارای شعبه‌های متعدد در سراسر عراق)، دانشگاه جهانی اهل بیت، خبرگزاری الشیعیه للأنباء از جمله مراکز وابسته به جریان مذکور است.

موسسه الرسول الاکرم، موسسه الامام الجواد، مستشفی سیدالشهداء، مستوصف ولی الله الخیری، موسسه سید الشهداء للقرض، موسسه الزهرا، هیئت بیت العباس، مدرسه الامام رضا، موسسه الإمام الهادی، شبکه الثقافه، هئت المحسنیه، مجمع العسکریین و چند موسسه و مرکز دیگر نیز از جمله پایگاه‌های نزدیک به «تشیع انگلیسی» در ایران و مروّج عقاید مورد نظر این جریان است.

رسانه‌های تفرقه‌افکن «تشیع انگلیسی»
 
طبق بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۴ شبکه ماهواره‌ای وابسته به مکتب لندنی مورد اشاره، فعالیت می‌کردند که قرار است در سال جدید میلادی، ۲ شبکه دیگر به آن اضافه شود. هدف از تأسیس این شبکه‌ها، تحقق رؤیای مرجعیت لندن‌نشین برای ترویج تفکر مورد نظر به دورترین مناطق و با زبان‌های مختلف است. این شبکه‌ها مابین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده‌اند. این شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی آزادانه به تبلیغ مشغول هستند

راهبرد اصلی کسب درآمد و هزینه‌های این شبکه‌ها جمع‌کردن پول از خود مخاطبان و بینندگان این شبکه‌ها قرار داده و اعلام شده است و برای این منظور، دفاتر و حساب‌های بانکی در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
شبکه‌های ماهواره‌ای نزدیک و وابسته به «تشیع انگلیسی»

 

۱-شبکه مرجعیت: به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برنامه‌های مختلفی از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی، تبلیغ سایر مراکز مرتبط با حلقه انحرافی شیعه پخش می‌کند.

۲- شبکه جهانی امام حسین(ع) ۱: این شبکه به زبان فارسی برنامه‌هایی با محوریت "احیاء امر اهل بیت (علیهم السلام) و مدیریت افکار عمومی راه‌اندازی شد.   دفتر مرکزی آن در کربلای معلا و کنار بارگاه ملکوتی سیدالشهداء قرار دارد و در ساعات زیادی از روز، بصورت زنده تصاویر دوربین‌های حرم حسینی (ع) را پخش می‌کند.

۳- شبکه جهانی امام حسین (ع) ۲: این شبکه برنامه‌های فوق را به زبان عربی پخش می‌کند.

۴- شبکه جهانی امام حسین (ع) ۳: شبکه امام حسین ۳ نیز نسخه انگلیسی دو شبکه فوق است.
مجموعه شبکه‌های جهانی امام حسین (ع) عموما به نشر عقاید و شعائر امام حسین (ع) اهتمام می‌ورزد. جهت کلی عقاید نشرشده، همان جهتی است که از لندن حمایت و هدایت می‌شود.

۵- شبکه سلام: این شبکه که از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، مدعی است به هیچ حزب سیاسی و جریانی وابسته نیست. مدیر این شبکه "محمد هدایتی" ساکن آمریکاست و از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه محسوب می‌شود. در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ ایران، شبکه سلام به حمایت از معترضان و اغتشاش‌گران پرداخت که مورد اعتراض برخی از خطیبان این شبکه و جدایی آن‌ها از این مجموعه شد.


۶- شبکه جهانی اازهراء (س) و شبکه المهدی (عج) : شبکه الزهرا هم بر روی ماهواره هاتبرد و به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی برنامه تولید می‌کنند
 
۷- شبکه ماهواره‌ای فورتین: این شبکه هم بصورت شبانه‌روزی، بدون درخواست هرگونه کمک مالی درحال پخش برنامه برای مردم عرب‌زبان است. از جمله مواردی که در این شبکه بصورت ویژه تبلیغ می‌شود، قمه‌زنی برای امام حسین (ع) است که از سوی کارشناسان این شبکه امری مستحب شمرده شده است.

۸- شبکه الأنوار: این شبکه هم از سال ۲۰۰۴ بر روی سه ماهواره فعالیت خود را آغاز کرد. برنامه‌های این شبکه از لندن پخش می‌شود اما دفتر مرکزی آن در کویت است. الأنوار یکی از شبکه‌های مذهبی مهم در عراق محسوب می‌شود و افکار شیعه لندنی را ترویج می‌کند.

۹- شبکه بقیع: این شبکه دو سال پیش تبلیغ دین و رساندن صدای شیعه در سراسر دنیا، دفاع از مظلومیت ائمه و ...

۱۰- شبکه العقیله
۱۱- شبکه امام صادق (ع)
۱۲- شبکه جهانی حضرت خدیج (ع) : پخش برنامه‌های مذهبی به زبان اردو و زبان‌های جنوب آسیا...
۱۳- شبکه سلام

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
 
۱۴- شبکه فدک: «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» مدیر این شبکه متولد ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵ شمسی) و فارغ‌­التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راه‌­اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می­‌گذشت که تندروی­‌هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.

اما این جوان جسور چشم انگلیسی‌ها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمان‌ها چرا بین این‌همه زندانی و شکنجه‌شده گیر داده‌اند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمی‌کند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
یاسر الحبیب از جمله روحانیون لندن‌نشین است که با امکانات دولت انگلیس به کاشتن بذر کینه اهل تسنن در دل شیعیان مشغول است
سخنرانی‌های این "عمامه‌دار انگلیسی" متشکل از توهین‌های آشکار و مکرر به غالب مراجع عظام تقلید است. تشیع انگلیسی مراجع تقلید شیعه را خارج از دین می‌داند!

شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسی‌ها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیت‌­های خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامه‌­ای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهواره‌­ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی­‌ها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‌­ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه‌­ای، شبکه ماهواره‌­ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع­‌رسانی اینترنتی قرار دهد.

۱۵- شبکه اهل بیت: این شبکه با مدیریت فردی افغانی به نام «حسن اللهیاری» ابتدا در قم تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند در فضای فرهنگی قم، موقعیتی برای خود کسب کنند. اهل بیت، در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی تلاش می‌کرد. تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» و به مناسبت مرگ خلیفه دوم و اهانت مکرر به همسر پیامبر اسلام (ص) از مهم‌ترین اقدامات این شبکه بود.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
شبکه اهل بیت از آمریکا بطور ۲۴ ساعته برنامه‌های تفرقه افکنانه میان مذاهب اسلامی پخش می‌کند

 
روحانی خودخوانده و مجری ثابت این شبکه، آن را منتسب به مراجع معرفی می‌کرد و مدعی بود، بیوت مراجع از آن حمایت می‌کنند. این ادعا از سوی مسئولان بیوت مراجع رد شد. از میان مراجع تقلید، بیت «آیت الله قربانعلی محقق کابلی» از علمای افغانی مقیم قم از شبکه اهل بیت، حمایت می‌کرد. سال گذشته با افشای ماهیت تفرقه‌افکنانه آن، آیت الله محقق کابلی نیز طی اطلاعیه‌ای که در مهر ۱۳۸۹ منتشر کرد، با تاکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان، اعلام کرد: «از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا می‌شود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند. از نظر اینجانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه‌ها و برنامه‌هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می‌کنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.» [۳]

این شبکه لندنی، در یکی از اقدامات خود، با اعلام «ما امشب علیه عایشه اعلام جنگ می‌کنیم(!)‌» به عنوان اسم رمز، جمعیتی کوچک در لندن را گردهم آورد و  علیه همسر پیامبر اسلام (ص) به توهین پرداختند. انتشار گسترده این مراسم در شبکه‌های خبری و اجتماعی در عراق، عربستان، لبنان، پاکستان و ... موجب تشدید فشارها بر شیعیان و درگیری میان اهل سنت و شیعیان در کشورهای مختلف شد. این اختلافات به حدی بالا گرفت که مراجع نیز به آن واکنش نشان دادند.

 
شبکه‌های تفرقه‌افکن
 
نهایتا، با استفتاء علماء عربستان از مقام معظم رهبری درباره توهین به عایشه، و پاسخ ایشان که فرمودند: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام‌زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیدالأنبیاء پیامبر اعظم - حضرت محمد (ص) می‌شود.» مانند آبی بر آتش فتنه، "لندن‌نشینان" را ناکام گذاشت و بازتاب گسترده‌ای هم در میان رسانه‌ها بویژه اهل سنت داشت.

بطور کلی و خلاصه، سه محور اصلی انحرافات ترویجی این جریان عبارتند از:
 ۱-ترویج قمه‌زنی و موارد مشابه آن - نظیر راه رفتن بر روی شیشه، آتش، تیغ زدن بر پشت و اعمالی که آسیب‌زننده است-.
 ۲-سب و لعن اهل سنت و مقدسات آنان و تأکید بر برائت.
 ۳-مخالفت آشکار با انقلاب اسلامی و اهانت به بنیانگذار و رهبری معظم انقلاب.
 
این جریان‌ها همچنین هر حکومت اسلامی پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) را حکومت طاغوت می‌شمارند و به این بهانه به تندترین شیوه‌ها به جمهوری اسلامی، تنها حکومت شیعی جهان می‌تازند.
 


 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منابع و مآخذ:

[۱] دیدار علمای شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب.
 http://www.mashreghnews.ir/fa/news/۳۷۸۴۵۲

- "بی‌خردی مذهبی زاده تشیع اصیل نیست": دکتر یعقوب توکلی، عصر اندیشه، سال اول، شماره چهارم؛ دی ماه ۱۳۹۳

[۲] "جهل مقدس، جعل تقدس": گفتگو با محمد سعید بهمن‌پور رئیس مرکز تحقیقات کالج اسلامی لندن، عصر اندیشه، سال اول، شماره چهارم؛ دی ماه ۱۳۹۳

- معادلاتی برای مهار قدرت نرم شیعه - مهدی عرفاتی

 
 http://www.teribon.ir/archives/۲۳۰۶۳۲  [۳]
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=۲۸۶۲۰#۲۳۴۱۷۱

http://rasekhoon.net/article/show/۸۶۶۹۵۵

http://www.fetan.ir/home


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 223
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 252
  • مشرق سانسورچي ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    نظر سفید زدم تا سانسور نشه
    • رامین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      29 82
      احتمال اینکه نظرم اینجا سانسور نشه 30 درصده پس منم نظر نمیدم
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      91 40
      ببند فک مزخرفت رو
    • حسام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      60 20
      باید از حرم دفاع کنیم
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      48 21
      پس ترامپ که گفت نقاط فرهنگی ایران را میزنم دقیقا منظورش این بود خدا لعنت کنه خودشو ویاران انگلیسیشو
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      33 9
      عوامل تضعیف تشیع به فوریت شناسایی و امحا شوند
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      13 6
      اگر مشرق سانسورچی بود نظرتو روچاپ نمی‌کرد. کافر همه را به کیش خود پندارد.!!!
    • رضا NL ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      10 4
      این جماعت همون هایی هستن که با افراط نامه به امام حسین دادن که بیاد کوفه و بعد رها کردن و امام رو به شهادت رساندن الان میخوان مردم با اخلاص و علاقه رو بکشنونن تو تجمع و بعد خودشون کنار بکشند اگه هم تلف شدن بگن خواست خدا و امامش بود
    • عبدالله IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      9 2
      البته مشرق بهتر هست عدم مدیریت مدیریت بحران جناب حسن روحانی رو لاپوشونی نکنی که با تعطیلی غافلگیرانه و بدون مقدمه حرم های اهل بیت فرصت سودجویی و تحریک احساسات پاک ساده دلان را به دشمنان تشیع و انقلاب داد مثل قضیه بنزین ، می شد بجای تعطیلی غافلگیرانه کامل با ایجاد محدودیت و سختگیری بهداشتی هم حساسیت ایجاد نکرد و هم مواردبهداشتی رو رعایت و حداقل قبل این تعطیلی مقدماتش فراهم می شد مثل موافقت مراجع رو جلب و نظر موافقشون رو نشرداد. و مطمئننا حالا که اذهان منحرف شده است کسانی دارند از این انحراف اذهان نهایت بهره برداری را می کنند به آن دستی که شعبده باز زیاد تکان می دهد زیاد توجه نکنید .
    • SE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      12 5
      ولی من نظر میدم ولی سعی میکنم خود سانسوری کنم که سانسور نشه. این حرامزاده های به ظاهر مسلمان را باید اعدام کرد
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      12 5
      سید علیمحمد باب شیرازی ریسس فرقه ذاله بهاییت و دیگر اسکل های آنان را هم یک مشت جاهل نادان و بادمجان دور قاب چین گول جاسوسان انگلیس را خوردند و دنبال آنها افتادند . همین کلک را جاسوسان انگلیس با عبدالوهاب گذاشتند و وهابیت را راه انداختند و صدها فرقه دیگر
    • کارشناس IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      1 4
      اره مشرق هم طرفداره دشمن است
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      ساکت
  • یارغریب ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    خدا این حرام خوران را لعنت و نابود کند یه مشت مزدور بی عقل و لات که فقط ناسزا می دهند از موقعی که فیلم توهین بردار ملعون و کذاب سرکرده این فرقه تو لندنو خطاب به امام خامنه ای دیدم هیچ ملاحظه ای تو برخوردم با این جماعت ندارم
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      کارتون شده لعنت و نفرین و آرزوی مرگ برای این و اون بابا این حرفهارو نزن و انقدر شعار نده برو مطالعه کن و تحقیق کن و سعی کن با دلایل منطقی و استدال به قرآن و حدیث حرف حق رو بزنی برو یه کتاب بنویس و روشن گری کن نمیتونی؟ برو هزینه چاپ کتاب شب های پیش آور رو بده تا چاپ شه و عده بیشتری از اون فیض ببرن انقدر مثل خاله زنک ها نفرین نکن و فحش نده عمل درست انجام بده تا اونا هدایت شن
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      84 20
      جواب فحش استدلال منطقی نیست.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      23 0
      این فحش نیست. نفرین با فحش و ناسزا تفاوت داره.
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      2 8
      دیگ به دیگ میگه روت سیاه !
  • SMM ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    احسنت به این خبر کامل و همچنین فرمت ویدئوها عالی است همه می توانند ببینند لطفا برای خبرهای سوریه هم از این فرمت ها برای ویدئو استفاده کنید
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    آفرین مشرق
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      اون جریان شیرازی که شناخه شده است ولی از کجا معلوم کار خودتون نبوده که مظلوم نمایی کنید ؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      چرت نگو بچه برو موزت رو بخور
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      10 1
      08:33آبروی خودشون و اسلام و تشیع رو ببرن که مظلوم نمایی کنن؟تو فکر و تحلیل میدونی چیه؟هههههههه
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    150 3
    عالی بود... البته کامل نبود
  • ناشناس ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    شناسایی این افراد فقط از راه عقلی امکان پذیر است. وقتی کسی میگوید سیاست از دیانت جداست باید ازش پرسید که اسلامی که برای همه ی امور ما برنامه دارد و واجب و حرام و مستحب و مکروه قرار داده و حتی برای کارهای جزیی مثل دستشویی کردن افراد هم دستوراتی دارد چطور میشود که برای اداره جامعه نباید وارد شود. به نظر من بزرگترین ثوابی که امام خمینی را به خدا نزدیک خواهد کرد همین شجاعت در تشکیل حکومت اسلامی است. هر کس که میگوید دین از سیاست جداست نادانی سطحی نگر بیش نیست هر کس میخواهد باشد.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    آفرین مشرق ادامه بدین...به خداما اینجا تو قم دلمون از بعضی از این هیئت ها خونه...یه بار منون تو یکی از این مجالس رسما بیرون انداختند به خاطر این که «لخت» نشدم
  • بیننده مشرق ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    لطفا سانسور نکنید.
  • هومن ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    بين صحابه و حضرات اهل البيت رضي الله عنهم بهترين روابط برقرار بوده است به طوري كه حضرت رضا نام يكي از دخترانشان را به نام ام المؤمنين عايشه رض كذاشتند و به طور كلي اكر اختلافي بين ان حضرات بوده اختلاف سليقه بوده كه وظيفه ما امروز اين است كه طبق فرموده قران بكوييم ربنا اغفر لنا و للذين سبقونا بالايمان و عموما مشكل اصلي إفراطي هاي دو طرف بودند كما حضرت أمير مي فرمايند لا ترى الجاهل الا مفرطا او مفرطا جاهل يا در حال افراط است يا تفريط
    • عبدالله IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      8 2
      شما پیروان عبدالوهاب بهتر هست از این آب گل آلود ماهی نگیرید ، بنابه فرمورده جناب سلمان فارسی (رحمت الله علیه) : صحابه رسول الله کسانی هستند که در فردوس برین هم نشین و هم صحبت ایشان خواهند بود . پس کسانی که صرفا در دنیا حشر و نشری با ایشان داشتند صحابه نیستند بلکه براساس حدیث صحیخ بخاری : در قیامت گروهی را که پیامبر آنها را در دنیا می شناخته است و آنها پیامبررا میشناختند به سمت آتش می برند چون بعد از ایشان از دین خدا برگشته اند ! درضمن مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الامال می گوید که: امام رضا (ع) در زمان شهادت تنها یک پسر (امام محمد تقی) را دارا بوده است و باز با شواهدی قائل است که حضرت رضا دختری داشته است به نام فاطمه و این دختر را به ازدواج محمد بن جعفر بن قاسم بن اسحاق بن عبدالله بن جعفر ابن ابیطالب در آورده است. و ابن شهر آشوب در مناقب ج 2 ص 417 می گوید: "و ولده محمد الامام" فقط تنها فرزندش امام محمد تقی (ع) بوده است.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 0
      بهتره هست شما به اهل بیت دروغ نبدی ! اولا براساس نظر ابن شهر آشوب اما رضا فقط یک پسر داشته و اصلا دختر نداشته ! دوما مرحوم شیخ عباس قومی که قئل به داشتن دختری هم برای امام رضاست نام دختر رو فاطمه ذکر کرده است تمام .
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      3 0
      برادر عزیز اهل سنت. آیا اسم عایشه پیش از اینکه نام همسر پیامبر باشد، وجود نداشته است؟ و فقط در تاریخ نام ایشان عایشه بوده است؟
  • صاعقه ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    134 8
    مرگ بر شبکه فدک که تبلیغ کننده اسلام انگلیسی_آمرکایی در قلب لندنه.
  • احسان ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    مشرق خدا تو را هدایت کند.از وحدت با اهل سنت به تشیع ضربه وارد میشه وحدت نباید یک طرفه باشه چرا وقتی اسم وحدت میاد فوری میریم سراغ شیعه ها وحدت به این میگن که تو تلویوزن بگیم جناب معاویه!هان!وحدت اینه تو تلویزیون بگیم جناب یزید!وحدت اینه به جای هدایت کردن بکوبیم!هان!
    • US ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      69 3
      هان ؟ جان ؟ !!!!!
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      76 9
      ببند فک مزخرفت رو مردک. من شیعه هستم ولی برادران اهل سنت هیچ وقت از یزید دفاع نکردند و نخواهند کرد. یک عده هستن به اسم وهابیون اونا هستند که یزید رو دوست دارن. حالم از مزدوران و عمال باند صادق شیرازی ملعون به هم می خوره
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      33 3
      لا اله الا الله،چه چیزهایی که آدم با این دو گوشش نمیشنوه،بمیرم برای مظلومیت آقا امام زمان ورهبرمون ،چی میکشن از دست این انسان نماها،دشمنی واضح غرب واسراییل،دشمنی اصلاح طلبان ولیبرالهاوخاینین داخلی،این فرقه های رنگاوارنگ،سیل وزلزله وکرونا واغتشاشات خیابانی وترور فرماندهان غیور و.........،.واقعا تو محاصره وحشتناکی هستیم خدایا خودت به فریادمون برس.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 13
      درسته وحدت یک طرفه یعنی تفرقه ، همون طور که مشرق درباره جریان تشیع انگلیسی این طور گزارش می نویسد چرا در مورد جریان تسنن امریکایی هیچ مطلبی منتشر نمی کند !؟
  • نادري ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    الهياري وشبكه اهل بيت فقط لباس روحانيت به تن كرده اون فقط مذدور دشمن هست امريكا نشسته وعامل انگليس و رژيم صهيونيست هست خاك بر سرش فقط بلد توهين كه به برادرهاي اهل سنت از اصول تشيع هيچي نمي دونه فقط زرزر ميكنه از دور داره واق واق ميكنه چرا از راهپيمايي اربيعن چيزي نميگه چرا از كشتار شيعيان واهل سنت عراق سوريه ولبنان حرفي نميزنه؟ چرا تروريست رو محكوم نميكنه؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 0
      معلوم نیست اصل و نسبش کجایی هست؟ ایرانی که نیست...بنظر میاد وهابی باشه و دست پرورده سعودیها..
    • محمدعلی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      6 0
      احمقی که خودش را از آقایانی مثل آیةالله سیستانی و آیةالله وحید خراسانی افضل تر بداند از این بهتر نمی شود
  • علی ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    128 9
    مشرق عزیز گل کاشتی همیشه این روشنگری ها را ادامه دهید
  • حسین ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    128 4
    متاسفانه این جریان منحرف در حال گسترشه. علت آن هم عدم تبیین دقیق معارف و اشتباهات در عمل است که زمینه کار را برای دشمن فراهم می‌کند. خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید. شیعه از این خوی احمقانه و بی خاصیت بیزار است.
  • ArslAN ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    122 5
    مشرق حال کردم
  • افشین ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    110 4
    مشرق یه کلام خیلی با حالی دمت گرم
  • علی ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    39 1
    اگر منظور ازموسسه امام الجواد ع همانست که آثار آیت الله سیدکمال حیدری را کار میکنند که ربطی به جریان تشیع انگلیسی ندارد. بلکه ایشان مخالف آنهایند وبارها ازآنها انتقاد کرده اند.
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    16 2
    این که سیاهه! کجاش سفیده!
  • غلامی ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    103 3
    سلام کاملتر کنید ممنون
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    110 5
    اطلاعات خوبی بود کاش در قالب جزوه منتشر و در دسترس عموم اللخصوص دانشجویان قرار میگرفت
  • حسن ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    مشرق مواظب باش به مرجعیت توهین نکنی که نابود مبشی
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      100 4
      مرجعیت انگلیسی داریم آمریکایی هم داریم به کدوم یکی توهین نکنه ؟
  • ایرانی ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    8 92
    یعنی مشرق تو بی حرمتی به حضرت زهرا رو تایید می کنی و می گویی خفه شیم.
    • بنده خدا US ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      114 5
      قرار نيست پاسخ بي حرمتي به حضرت زهرا با بي حرمتي به عقايد ديگران باشه اينكه به وضوح اختلاف افكنيه
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 2
      بنده خدا ، کسی که به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) جسارت کند از نظر چه شیعه و چه اهل سنت معتدل و ولایی کافر و از دایره اسلام خارج و واجب القتل هست ! ناصبی های وهابی که به اهل بیت توهین می کنند مسلمان نیستند و شیعه و سنی باید هردو بر دهانشان مشت محکمی بکوبند !
  • حسین ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    99 4
    گزارش خوبی بود ممنون
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    114 1
    تریپ اللهیاری بیشتر به سنی های وهابی میخوره تا شیعه ولی عموما آدم هایی هستند که برای 20 هزار تومن یا کمتر آدم میکشند حالا اینها که همه جورساپورت میشوند جای خود دارد
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    95 4
    عالی
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    امیر المومنین در نهج البلاغه فرمودن : نادان یا در افراط است یا تفریط که دقیقا مصداق این تکفیری های امریکایی و انگلیسی است این شیعه لندنی متاسفانه در میان جوانان متدین کم سن وسال نا اگاه داره ریشه میدواند لطفا روی این گونه روشنگریها بیشتر کار کنید ...
  • صادق شیرازی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    بر تفرقه افکن تکفیری لعنت زنده باد ولایت فقیه
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    83 7
    آخه مومن اینهمه تو تلویزیون لعن مکنن یزید و معاویه رو صبح و شب نمیبینی حالا یه نفر حواسش نبوده ، در اثر سلیقه ی شخصی یا هر کوفت و زهر مار دیگه گفته جناب معاویه اونو میبینی باشه قبول حرف شما ، ولی میخواستم بدونم شما که چنین نظری درمورد اهل سنت داری ، نظر شما در مورد آمریکا و انگلیس چیه؟
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    38 0
    مشرق تورو خدا منتشر کن نظرشو حرفی حدیثی باقی نمونه
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    100 1
    رفتارش به مسلمون نمی خوره چه شیعه چه سنی.
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    43 3
    مشرق مواظب باش به مرجعیت توهین نکنی البته به مرجعیت حقیقی توهین نکن ولی مرجعیت تقلبی رو رسوا کن هر آخوندی که عمامه به سر کرد ... خدا عاقبت همه ی مارو به خیر کنه
  • اللهیاری ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    69 2
    مرگ بر من و اون دوستم ...
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    ای کاش از حضرت علی(ع) پیروی میکردن... حضرت علی شیر خدا همیشه منع میکرد مردم رو از ناسزا گفنن...از کینه به دل داشتن..از بی احترامی کردن به عقاید دیگران... حضرت علی (ع) جانم به فدایت...ای کاش پیرو راستینت میبودیم...
  • سپیده دانافر ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    85 2
    مرگ بر شیعه انگلیسی که همه او را نیک شناخته اند
  • علی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    39 3
    صادق شیرازی هستی یا سید صادق شیرازی یعنی واقعا از عقایدت برگشتی سید صادق
  • سایبر ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    41 47
    با تشکر از گزارش خوب مشرق ما هم شیعه ی انگلیسی رو طرد میکنیم و قبول نداریم اما یک نقد به عنوان این مطلب دارم و اون هم اینه که حتی فرد افراطی و و بی عقلی مثل اللهیاری هرگز اهل سنت رو تکفیر نکرده که مثلا خون رو حلال بدونه و علیه اون ها فتوای قتل صادر کنه و همینطور یاسرالحبیب (اگر مدرکی در مورد تکفیر اهل سنت از جانب این افراد دارید ارائه بدید) اما در طرف مقابل ما از علمای اهل سنت ( و نه وهابی یا سلفی) کسانی رو داریم که شیعه رو کافر دونسته اند مثل سمعانی در کتاب الانساب خودش. لطفا در نقد همه ی جوانب رو در نظر بگیریم و علمی کار کنیم. با تشکر از مطلب خوبتون
  • امیر ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    90 3
    سلام،آفرین مرحبا به مشرق، واقعاً لذت بردم، لطفاً از این دست تحلیلها روی سایت بگذارید باعث تنویر افکار عمومی و رو شدن دست دشمنان انقلاب میشود که انشاالله بصیرت جامعه را در حد بالا نگهدارد.ختم کلام مقابله با جنگ نرم بد خواهان ایران اسلامی.
  • رضا ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    86 8
    آخه آدم حسابی وحدت شیعه و سنی چه لطمه ای به شیعه میزنه؟!!! شما اونقدر سطحی نگر و احساساتی هستی که نمی تونی درک کنی شیعه یا سنی عناوینی هستند چسبیده به اسلام. مهم نیست چه نامی را به اسلام عزیز اتلاق نمود. آنچه مهم است ترویج و عمل به دستورات اسلام است که در فقه شیعه و اهل سنت بطور اعجاب آوری همپوشانی و هماهنگی دیده می شود. شیعه و سنی به مثابه درختی هستند که جز در بعضی از سرشاخه ها و تعدادی از میوه ها کاملا مشابه هستند. درختی که تنه و شاخ و برگ های اصلی آن چیزی نیست جز توحید. حقیقت دین کلمه لا اله الا الله است که در فقه شیعه و سنی بسیار نورانی و درخشان است و مابقی که عمده اختلافات شیعه و سنی است، وسیله ای هستند برای نیل به آن هدف متعالی. وحدت شیعه و سنی خدمت و مطلوب اسلام عزیز است خصوصا در این زمانه هزار نیرنگ.
    • علیرضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      7 3
      اون ها افراطی هستند جنابعالی تفریطی! تو اصلا شیعه نیستی! تو از مذهب شیعه مرتد شده ای حتی اگر خودت ندانی!
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    69 2
    تعجب میکنم که آیا MI6 و CIA با این همه سابقه اطلاعاتی فردی بهتر از اللهیاری(بخوانید شیطان یاری) را برای اجرا در شبکه اهل بیت نداشتند؟این شخص توانایی بیان حتی دو جمله بدون غلط را ندارد و اساسا مایه آبروریزی است
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    88 3
    آفرین عالی کارتون...
  • امیر ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    71 3
    آفرین جامعه در حال حاضر با توجه به جنگ نرم دشمنان انقلاب نیاز به روشنگری و معرفی نقشه شوم آنها در راستای تنویر و بصیرت دارد دستتون درد نکنه مشرق عزیز.
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    بنده ساکن لندن هستم و با تاسف فراوان تحلیل و سخنان رهبر رو تایید میکنم. با یکی از دوستانم به حسینه ای به اسم رسولالعظم در خیابان کریکل وود برای اولین بار رفته بودیم که از مقلدان ایت الله شیرازی(فکر میکنم عراقی باشند) بودند. با رهبر و حکومت ایران به شدت مخالف بودند و اصلا به هیچ عنوان رژیم صهیونیست رو متهم نمیکردند به شدت به غمه زنی و دشنام به اهل تسنن تشویق میکردند شرکت کنندگان در حسینه و از طرفی پا برهنه راه رفتن بر روی آتش رو. و متوجه شدیم که آدرس اشتباهی اومدیم و برای ادامه مراسم ماه محرم با دوستمون رفتیم مرکز اسلامی که در ابتدای خیابان میداول قرار داره خوشبختانه اونجا دیدم هم اعراب شیعه هم اردوهای پاکستانی و هم برادران ایرانی و افغانی حظور گسترداه ای دارند همچنین انگلیسی های تازه مسلمان شده بودند.
  • عرفان ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    70 4
    شبکه سلام یه جراح پلاستیک آورده بود که هر هفته سخنرانی میکرد و تلبیغ برای جذب مشتری!
  • علی ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    57 6
    نکنه منظورت از مرجع صادق شیرازی و رفقان؟ گفتن چیکار کنیم بیکاریم بریم دور همی یه مرجعیتم بزنیم به بدن حال میده!!
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      2 4
      بهتر هست حرف دهنت رو بفهمی و قبل از حرف زدن فکر کنی ! این حرف تو یعنی توهین به حوزه علمیه قم و نجف و روحانیت انگار از نظر شما مرجعیت اسباب بازی و ساخنار تشیع بی در و پیکره که هرکسی بتونه ادعای مرجعیت کنه ! عدم قبول تفکر سیاسی یک فرد بمعنای نفی درجات علمیش نیست !
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 0
      اشتباه مثبت دادم
  • عبدخدا ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    27 55
    خیلی جالب بود ؛ فقط کاش از احمدینژاد و تشیع احمدی نژادی هم مینوشتید
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      3 3
      احمدی نژاد نه محمود مردمی نژاد - احمدی نژاد مهندس و مرد عمل و انقلابی تو چه پدر کشتگی با محمود عزیز نور چشم ملت ایران داری!! ؟
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    احسان نادون رگ غیرتت اینجا زده بالا؟ اگه خیلی مردی همین الان تو عراق و سوریه حرم اهل بیت نیاز به مدافع داره. آخه مشخصه خودتونو زدید به بلاهت که از زیر بار مسئولیت واقعی دینی شونه خالی کنید و در عین حال ارضا هم بشید. شماها با اون داعشی فرقتون چیه دقیقا؟
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    77 2
    منظورت صادق شیرازیه که شخصا خودش خودش رو مجتهد و مرجع اعلام کرده؟ هه اگه اون مرجعه تو هم ثقه الاسلامی
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    نه عزیزم اما بی حرمتی رو از کجا آوردی؟ الان بزرگ تر از بی حرمتی کلامی به حضرت زهرا داره تو سوریه و عراق اتفاق میفته و اتفاقا اونهایی که شماها متهم میکنین که سازشکار هستن و چه و چه دقیقا همونها هستن که دارن از حرم اهل بیت دفاع میکنن. نه مثل شما بی غریت ها که بشینن خونه و قمه بزنن و فحش بدن تا ارضا بشن
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    64 2
    فکر نمیکنید مشکل تو اساس تفکر اینهاست نه افراد آن؟
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    32 2
    اللهیاری خیلی باحاله من هر شب نگاه میکنم کلی میخندم
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    49 1
    درمورد شبکه اهل بیت و فدک بوی تفرقه می آید ولی در مورد دیگر شبکه ها اعم از امام حسین علیه السلام و... تند روی وبه خطا رفته اید.
  • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    60 2
    این خاندان شیرازی همه متحدشدن تاازخجالت فتوای تحریم تنباکو جدشان که ضرربسیاری به انگلیس زد دربیایند.جدشان کجا واین هاکجا،این یعنی کینه ی انگلیسی که بعدازسال ها سرفرزندان طرف تلافی کردندتا آبروی میرزای شیرازی را ببرند.خداوند این شیعیان منحرف رااگرقابل هدایت نیستند نابودکند.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    61 0
    مرگ بر انگلیس
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    50 3
    دشمنان اسلام چه از نوع جن و چه از نوع انس بداند که مرگشان فرارسیده و آخرین نفس ها را می کشند ، آمریکا و اسرائیل و نوچه های این کشور ها بدانند که مهلت به پایان رسیده دیگر با شیطنت به جایی نمی رسند مردم آگاه شده است و مشت اینها باز شده و کثافات و زشتی های اینان آشکار شده است... خود گروه های فتنه انگیز کثیف یهود هم خوب این مسئله را می دانند که مردم جهان به سمت بیداری . اگاهی شتافته اند... و خوب می دانند حضرت حجت می آید و در راه است... و دیگر کثیفی و ظلم و خفت و پلشتی در دنیا و زندگی بشریت جایی ندارد... خطبه ،یار امام زمان وسلام علیکم
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      77 4
      اگه توده مردم آگاه شده بودن الان مملکت ما این وضع نبود انقدر شعار الکی نده و خودت رو گول نزن منتظر حجت نباش تو کارخودت رو انجام بده تازه اگر هم مردم آگاه شده باشن تا خودشون عمل مثبتی انجام ندن این آگاهی فایده اینداره علم بی عمل مثل زنبور بی عسل می مونه و فایده این نداره
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 0
      00:57اشتباه مثبت دادم یعنی چی منتظر حجت نباش؟بله هرکی باید کار خودشو درست انجام بده ولی این حرفت درست نبود
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    23 5
    یک روزی باید در پیشگاه خدا جواب بدهیم بیچاره چرا آخرت خودت را برای احمدی نژاد می دهی در این خصوص به قرآن و احادیث معصومین مراجعه کنید تا عاقبت کار خطرناک خود را متوجه شوید
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    59 1
    مصداق‌های شناسایی تشیع انگلیسی کاری ندارد. فقط به سیره و روایات معصومین مراجعه کنید سره را از ناسره مشخص خواهد شد
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    53 4
    ننگ و لعن باد بر شیرازی و اللهیاری و دار و دسته های شیعه ی انگلیسی
  • محسن ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    57 1
    مرگ بر شیعه انگلیسی ...
  • مرتضیsk ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    52 2
    مشرق عالی بود همین خط با مستندات کاملتر و با جدیت تمام ادامه بده . خیلی باعث تاسفه اینا تو ایران فعالیت دارن
  • احسان ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    6 38
    آقای ناشناسی که بنده رو نادون خطاب کرده.اولا در مکتب اهل بیت توهین حرامه بر فرض من اصلا کافر با توهین مرتکب گناه شدی و ثانیا بله اهل بیت نیاز به مدافع داره خودت اینجا چیکار میکنی؟شما غیرتت از من بیشتر شما پیش مولا محبوب تر شما سرباز امام زمان من خاک پای شیعه اصلا من هیچی تو چرا نمیری؟
  • احسان ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    6 20
    حیف اینجا جای بحث نیست وگرنه نشون میدادم کی حرفش حقه.من سطحی نگر نیستم زیر سایه ی توحید باشیم کافیه؟داعشم میگه لا اله الا الله مگه این توحید نیست؟مهم درکی هست که از توحید داریم من فقط یک آیه مینویسم لا تجد قوما یومنون بالله و الیوم الآخر یوادون من حاد الله و رسوله.همین یه آیه تکلیف رو مشخص میکنه من با وحدت مخالف نیستم ولی نه وحدتی که تشیع رو تخریب بکنه.
    • عمار IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      0 0
      آخه مگه اهل سنت من حادالله ورسوله هستند؟
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    22 2
    فکر میکنم مشکل در اساس توست
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    60 3
    نمی دونم چرا هر کی در جریان های تند رو چه سنی (وهابی - سلفی) و چه(شیعه شیرازی و بابی و بهایی) میره دم از زدن و کشتن و نابودی میزنند ؟ آیا این را پیامبر اسلام یاداینها داده؟پیامبر رحمت؟ پیامبر مهربانی ها؟؟؟ این طریق پیغمبر است یا ما جلوتر از او میرویم.... خداوند ما را از جهل مرکب نجات دهد و لحضه ای فکر منصفانه به ما عنایت فرماید
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 0
      بابی و بهایی رو جز شیعه حساب میکنی؟اینا فرقه های ساخته دست انگلیسن امیرکبیر دمش گرم باب رو گذاشت سینه دیوار تیربارونش کرد واقعا مرد بزرگی بود روحش شاد
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    28 2
    اگر یکی نادان با شه دیگری باید تمام انسانیت را زیر پا بگذاریم؟ اگر یکی در کشوری زندگی کنه که متاسفانه نتوانسته حق را با طل تشخیص بده چون حکومت این کشور ها خودشان فاسد هستند ، باید انقدر محبت کنیم تا دلهای بیمار هم بفهمند اسلام دین شفقت و مهربانی است نه کشت و کشتار...
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    1 1
    اشتباهی مثبت زدم...
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    28 4
    سلام دوستان یک خاطره ای بگم درباره این اختلاف نظر در وحدت شیعه و سنی که دوستان اختلاف دارند: یکی از دوستان ما دو سه سال پیش رفته بود مکه ، چند روزی که در مکه بودیم میرفتم کنار بقیع دعا میخوندم یک شرطه می آمد و مرا میزد و من با مهربانی تمام او را میبوسیدم او مرا میزد و من او را نوازش میکردم دستش را میبوسیدم و دعایش میکردم این کار یک حدود یک هفته طول کشید، وقت نگهبانی این شرطه را یاد گرفته بودم خیلی شقی بود ، روزی که داشتیم می آمدیم من رفتم پیشش خیلی تعجب کرد بهش گفتم ما داریم میریم خیلی شما را اذیت کردم من باعث شدم شما منو بزنید اذیت بشید خسته بشید بهش دعا کردم مات مونده بود متعجب خداحافظی کردم رفتم... بیست سی متری رفته بودم یک لحظه از پشت منو گرفت گفت دارید میرید ؟ گفتم با اجازه داریم رفع زحمت میکنیم چشماش اشک آلود شد گفت دارید میرید دعا کنید خداوند کینه شما رو از دل ما بردارد ... میگفت آنقدر خوشحال شدم که کتک های چند روز او برام بی درد شد دیدم بابا این بد بخت ها تحت تاثی حکومت خود به این روز افتادند خود اینها که تقصیری ندارند .شما نگاه کنید از اول اسلام چقدر حکومت های بی دین آمده اند و چه ضربه هایی به اسلام و مسلمین زده اند... خداوند ما را از اسلام و قران و ائمه جدایی نیندازد
  • محمد محسن ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    22 21
    اون مرجعی که سفیر انگلیس وامریکا با او ملاقات کردند شریعتمداری بود. در ضمن این شبکه ها به جای تهدید می توانند برای ما فرصت باشند وقتی که آنها را مقابل شبکه های عربستان بگذاریم تا با آنها مناظره کنندو شکستشان دهند تا حقانیت شیعه تایید و اثبات شود. و تازه مسلمان ها شیعه شوند نه سنی
    • سلمان نطنزی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 2
      ببخشید اینها از طرف انگلیس ارتزاق می شوند تا ترفند تفرقه بینداز و حکومت کن یهود صهیون را اجرا کنند و با قمه زدن چهره خشن و سادیسم از شیعه ارائه کنند که کسی شیعه نشود کجا اینها مبلغ شیعه هستند اینان با بهائیت و وهابیت از یک آبشخور سیراب می شوند کمی تعقل کنید افلاتعقلون
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      2 2
      آیت الله العظمی شریعتمداری ! انگار هرکی از نظر سیاسی مخالف ما باشید جواز توهین و نادیده گرفتن مقام علمیش به ما داده می شود ! ملاقات با سفرای خارجی هم جرم نیست ! همون طور که آیت الله العظمی سیستانی هم ملاقات می کنند ! اما با حرفتون که استفاده از ظرفیت شبکه های ماهواره ای برای تبلیغ تشیع هست موافق این بیانتون هستم بشرطی که توسط افراد باسوادی مثل آیت الله قزوینی اداره شود نه امثال الهیاری یاسرالخبیث بی سواد که مثل زنگ تفریح برای شبکه های وهابی فراوان ماهواره ای هستند .
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    49 2
    عالی بود ممنون
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    43 2
    واقعا مطالب عالي بودم باتشکر
  • زهرا ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    43 2
    لطفا ادامه مطالب رو هم بذاريد هرچقد به نظرم بيشتر اطلاع رساني بشه درمورد اين فرقه ها اطلاعات مردم ميره بالا ومبارزه باهاشون بيشتر وجدي. ترميشهچون شايد خيليا از روي بي اطلاعي ميرن سمت اين فرقه ها،پس بيشتر درموردشون بذارين
  • لر اریایی ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    32 4
    بنده یک ایرانی هستم و از قومیت لر به این خاطر نوشتم لر چون اولین چاهای نفت ایران در منطقه لر نشین مثل مسجد سلیمان کشف شد و اولین بار توسط انگلیسیها یعنی دارسی که مهندس زمین شناسی بود کشف شد منطقه گرمسیری مسجد سلیمان یه منطقه ایل نشین زمستانه ایل بختیاری بود چون انگلسیها اوایل میخواستن نفت را از انجا استخراج کنند با مخالفت ایل بختیاری روبرو شدن و کار به جنگ بین ایل بختیاری و دولت انگلستان کشید در این موقع انگلستان با تدبیر و نفوذ زیادی که در میان روحانیت داشتن استفاده نمودن و یک روحانیت را فرستادن در قوم بختیاری تا انها را از مبارزه بر علیه انگلستان دست بکشند روحانی به لرهای ساده میگفت ((تو که مهر علی من دلت ای نفت سه سی چنته)) یعنی که تو پیرو مذهب شیعه هستی و علاقه به حضرت علی داری /این نفت سیاه را میخواهی برای چی لرها هم قبول کردن بعدها تا دوران مشروطه به تلاش و کوشش سردار اسعد خان قرداد دارسی نوشته شده و در دوران رضا شاه این قرار داد در بخاری سوزانده شد
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    23 4
    چرا متن مقاله حرفی از صادق شیرازی گفته نشده؟
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    29 3
    سوم راهنمايي بودم درس ديني موضوع صحبت سر جنگ جمل بود كه معلم ديني شروع كرد به فحش دادن اونم ركيك ترين فحش ها به عايشه، من يك سئوال ساده پرسيدم: چجور مسلموني ميتونه به پيامبر خودش فحش ناموسي بده مگر نميگيد عايشه همسر پيغمبر بوده؟ جوابي نداشت جزء اينكه برو گمشو بيرون فردا با اوليات بيا! خوب بابا فحش ندين چه خوب چه بد به هر حال ناموس پيامبرتون بوده اهل سنت بهش ميگن ام المونين ، همين كارا داعش رو بوجود مياره ديگه، توهين كار درستي نيست، حالا بيايد زير كامنت منم توهين كنيد،
    • سید رافضی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
      3 36
      واقعاً متاسفم برای شما... حداقل از یک عالم بپرسید که جوابتون رو بدن... شما سواد تون چقدره؟؟
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 1
      داعش از تفکرات ابن تیمیه نشات میگیره برید بخونید که چه جسارتهایی اون فرد به اهل بیت کرده است ! و داعش ساخته سعودی وهابی و سیا است و ربطی به این مسایلی که شما میگی ندارد ! درضمن هرکی فحش به معنای تهمت و ناسزا به هرکی که مسلمان هست بدهند مطمئننا کار درستی نمی کند چه برسد به همسران پیامبر ! ولی شما بهتر هست یکم درباره زن حضرت نوح نبی و زن حضرت لوط نبی در قرآن مطالعه کنید و این که هرکی بر امام زمانش خروج کنه ملعون هست !
  • محمد ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    30 2
    ایرانی زمانی که مردم اهل سنت به خانه حضرت علی (ع) هجوم آوردند تا بهش التماس کنند که حکومت رو در دست بگیره یعنی توبه کردند. از این حرفای اختلافی متنفرم. ما هیچ وقت مشکلی با جماعت اهل سنت نداشته و نداریم و نخواهیم داشت. کسانی که خلیفه چهارمشون امام اول ما باشه یعنی از خود ما هستند. والسلام.
  • محمد ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    2 11
    تو هم احمقی مثل اللهیاری فرقی بین شما ها نیست از هر مذهبی هم که باشید رانده شده هستید
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    53 0
    مرگ بر انگلیس مرگ بر صهیونیست
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    35 3
    یک سوال مهم چرا جدیدا شیعه را که تا چندی پیش shia به انگلیسی نوشته می شد، جدیدا shiite می نویسند که تلفظش با shite (به معنای فضولات) تقریبا یکی هست؟ این رو توطعه نمی دونید؟
  • یار غریب ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    6 1
    مشرق مطلب قدیمی میاری بالا به نظرم بهتره روی مستند شکایت یا شفاعت یک بررسی انجام بشه خیلی مستند مفیدیه
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    17 3
    ظاهرا مطلب بازنشر شده بود که بعضی جاها نیاز به بروزرسانی و اصلاح متن یا تاریخ داشت وقتی که بحث وحدت پیش میاد (همون طور که تو نظرات دیده میشه) یه عده کاسه داغتر از آش از انتقام حضرت زهرا (س) میگن و میکوبن بر طبل دشمنی، ظاهرا به همه واجبات فردی عمل کردن و فقط همین یه کار مونده در حالی که امیرالمومنین در مقابل این واقعه اسفبار به دلیل مصلحت و حفظ وحدت جامعه سکوت کردن در حالی که میتونستن یک تنه حساب همه شون رو برسن، الان هم وضعیت مشابه همون شرایطه در مقابل یه عده هم میگن که همه صحابه به خوبی و خوشی با هم زندگی میکردن که خلاف مستندات تاریخیه، مثلا در زمان معاویه که برخی اونو صحابه میدونن امیرالمومنین رو بالای منبر لعن میکردن و یا تیرباران کردن تابوت امام حسن (ع) و... طبق چیزی که ما از علما شنیدیم چاره کار مطالعه و بحث علمی در مورد مسائل اختلافی بدون توهینه، مثلا طرف مقابل رو با مفهوم شجره ملعونه در قرآن و مصادیقش تو کتاب های علما و مفسرین مذاهب مختلف روبرو کنن، هر کسی خواست بپذیره و هر کسی هم نپذیرفت خودش باید پاسخگو باشه، دیگه کسی مسئولیت و وظیفه نداره که بگیره کتکش بزنه
  • عباس ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    46 2
    مشرق عالی بود
  • مخمدرضا ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    41 2
    لعنت بر مرجعیت خودخوانده امثال .... و الهیاری تفرقه افکن.آقا امام زمان کی میای؟
  • سعید ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    23 1
    سلام عزیزم اون آقا می گفت "تو که مهر علی من دلت صنعت ملی نفت سی چنه ته" اسمش آسید جی کاک بود یک مامور انگلیسی بازنشسته سفارت انگلیس در ایران که با یک عمامه سبز بسر رفت شد سید و یک عصای الکتریکی هم داشت که مخالفانش رو با اون می زد و می گفت جدم تورو زد موفق باشید
  • معراج ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    18 5
    خدا به ما عقل داده پس ازش استفاده کنید شیعه و سنی یعنی چی دین یه راه و روش زندگی هست برای این که انسان گمراه نشه والا این حرفای شما بیشترشون جهل مرکب هست
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    26 1
    خداوند همه این حمقا را با ملکه الیزابت محشور گرداندالبته به پاس خدماتشان به این عجوزه خبیثه
  • محمد ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    33 0
    به نظر میرسه بعضی از این سیاستمداران انگلستان ازنظر ژنتیکی با شیطان ارتباط فامیلی دارند.
  • محمد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    31 0
    به نظر میرسه بعضی از این سیاستمداران انگلستان ازنظر ژنتیکی با شیطان ارتباط فامیلی دارند.
  • محمد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    32 3
    دم خروس اینها همینه که از انگلیس وآمریکا برنامه پخش میکنندشاید در آینده تو اسراییل هم شعبه بزنندتنها یه مشت نادان فریب این نوکران ومزدوران ملکه الیزابت را می خورند.
  • حامد ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    38 3
    آفرین برمشرق واین گزارش کامل که بسیار مفید وجامع بود وچهره حقیقی دشمنان ابی عبدالله که نمونه واقعی افراد بی بصیرت واحمق هستند را نشان داد کسانی که به اسم عزاداری به آرمان های حضرتش خیانت می کنند؛ مگر هدف اصلی قیام ابی عبدالله غیر از مقابله با حکومت فاسد بود پس چرا این افراد با حکومت های فاسد منطقه که در راس آنان آل سعود ورژیم صهیونیستی است حتی لفظا هم مقابله نمی کنند چرادر مقابل داعش که متعرض به حرم زینب کبری وبزرگان شیعه می شود نمی ایستند وعلاوه برآن از مدافعان حرم اهل بیت انتقاد کرده وبه آنان توهین می کنند. همه اینها نشان می دهد که هدف اصلی این گونه افراد فقط تفرقه بین مسلمانان است وبس . خداوند همه آنهارا هدایت کند واگر قابل هدایت نیستند نابود بگرداند.
  • كوباني ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    10 6
    خداوكيلي چه فرقي هست بين منفي دهندگان به اين نظر با اين شبكه ها حتي تحمل دانستن يك نكته مسلم تاريخي را هم نداريد كه اسم دختر امام عايشه بوده
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      36 2
      بله اما این ربطی به آن عایشه ندارد. این اسم و اسامی مانند عمر و عثمان از اسامی رایج در عرب بودند و اختصاصی به فرد خاصی نداشتند. لهذا در میان شهدای کربلا حتی دو شهید با نام یزید داریم. دو قرن بعد بعد بود که تدریجا این اسامی یاد آور اشخاص مخصوصی شد و شیعیان دیکر از آن اسامی نگذاشتند.
    • عبدالله IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 0
      شما پیروان عبدالوهاب بهتر هست از این آب گل آلود ماهی نگیرید ، درضمن مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الامال می گوید که: امام رضا (ع) در زمان شهادت تنها یک پسر (امام محمد تقی) را دارا بوده است و باز با شواهدی قائل است که حضرت رضا دختری داشته است به نام فاطمه و این دختر را به ازدواج محمد بن جعفر بن قاسم بن اسحاق بن عبدالله بن جعفر ابن ابیطالب در آورده است. و ابن شهر آشوب در مناقب ج 2 ص 417 می گوید: "و ولده محمد الامام" فقط تنها فرزندش امام محمد تقی (ع) بوده است.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 0
      بهتره هست شما به اهل بیت دروغ نبدی ! اولا براساس نظر ابن شهر آشوب اما رضا فقط یک پسر داشته و اصلا دختر نداشته ! دوما مرحوم شیخ عباس قومی که قئل به داشتن دختری هم برای امام رضاست نام دختر رو فاطمه ذکر کرده است تمام .
  • محمدمهدی دریجانی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    30 2
    تروخدا فرمت ویدئوهای خبرسوریه درست کنین
  • كوباني ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 10
    باشه تو راست ميگي
  • محمد ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    46 3
    مشرق عالی بود وچه بهتر بود بااین شفافی در تلویزیون ایران اسم اشخاص انگلیسی وشبکه های انگلیسی فاش بشه تا همه بدونند.
  • كوباني ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 5
    ناشناس8.37 اگر درست انديشه كنيم اين موارد در اسلام موجود است
  • محمدمهدی دریجانی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    38 5
    این شترسرخ (صادق خان)دین لقلقه دهانشه وگرنه اندازه الاغ فهم وبصیرت نداره
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      1 4
      الاغ شما هستی که دم از وحدت شیعه و سنی میزنی ولی از ایجاد وحدت بین شیعه با شیعه عاجز هستی میگی به سنی ها فحش ندید ولی رکیک ترین فحش هات رو به یک شیعه و اولاد پیغمبر می دی ! بعنوان مرجع تقلید قبولش نداری نمی تونه مقام اجهاد و آیت الله بودنش رو که رد کنی !
  • كوباني ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    12 3
    جناب محمدخان همين كه شما فتواصادركرده واهل سنت را التماس گر و توبه كننده ميخوانيد عامل تفرقه هستيد
  • كوباني ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    2 5
    تو خودت اونجا بودي
  • كوباني ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    3 5
    اقايان چرا عصباني ميشويد و توهين ميكنيد بنده خدا يك سوال پرسيده اگر ميتوانيد بدون مغلطه جوابش دهيد
  • كوباني ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    1 4
    اگه ميتونستن جواب بدن شكستشون بدن كه ديگه متوسل به فحش و توهين نميشدن مجيدجان
  • كوباني ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    2 3
    دمت گرم حرف حق جواب نداره
  • كوباني ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    2 3
    احسنت
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    10 1
    جناب کوبانی شما هم که از اختلاف بدت نمی آید اگر به شما سخت میگذرد بفرمایید هر جا راحت ترید وگرنه با نقاب منطق مثل ابن مرجانه لعنت الله اختلاف نیافکنید
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    9 1
    کوبانی آب گل آلود خوب به تو مزه کرده
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    8 1
    جناب کوبانی کدام نکته مسلم تاریخی آیا این یعنی مسلم که اقوال متعددی در مورد وجودش هست چه رسد به نامش؟؟!! عجب طینت پاک آلودی دارید
  • سلطان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    20 0
    سلام. مشرق! در تصویر آرم های شبکه، لوگوی شبکه الانوار2 دیده می شود. الانوار 2متعلق به جریان شیعه انگلیسی نیست بلکه شبکه ای وابسته به الحشد الشعبی ست و تابع ولایت فقیه و رهبری. اصلاح کنید لطفا
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    12 2
    گویا وهابیت برای بعضی متوهمین به دانایی همان تسنن است
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    12 0
    هرکس قمه میزد دیگه نزنه!!!!
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    34 6
    این شینگلیسی ها میتونند ادعا کنند چند تا غیر شیعه رو شیعه کردند؟؟!! از طرفی میتونند بشمارند چند تازه شیعه شده ها رو برگردوندن؟؟!! این شینگلیسی ها چند تا شهید مدافع حرم دارند؟؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    9 3
    شبکه ای که تو عراقه چرا اجازه داره فعالیت کنه؟
  • Unknown ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    30 4
    مشرق چرا سخنرانی های استاد رایفی پور پخش نمیکنی که درباره همه اینا توضیح داده؟ شما از ایشون بعنوان جریان ساز سایتتون استفاده کنید ولی چون حرف حق میزنه یکی درمیان شما و فارس مطالبشو به اسم خودتون منتشر میکنید. نترسید و امام زمانی فکر کنید.
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    21 5
    ما دوست داریم اسلام را تلطیف کنیم واز آن چهره ای نورانی وتلطیف شده بسازیم اما عده ای هم هستند که در اسلام چهره ای خشن وخونریز می بینند ومعتقدند که از صدر اسلام هم همینطور بوده ،این دین از اول شمشیر بدست داشته واصولا برای برپا کردن حق باید زور وجبر بکار برد وهرکس در برابر آن مقاومت کرد باید از دم تیغ بگذرد وهر گروهی هم برای اثبات حقانیت خود به یک دسته از احادیث وروایات استناد می کند وروایات طرف مقابل را غیر مستند ویا ضعیف می شمارد
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      32 2
      خیر. اسلام اتفاقا شمشیر به دست می گیرد و می جنگد اما با کفار و مطلقا هم یک دین ملوس و تی تیش مامانی نیست. نه اینکه قمه بر دارد بر سر خودش و فرزندش بزند.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    17 6
    بیت سید صادق شیرازی از نسل میرزای شیرازی هستند؟ میرزا که سید نبود.
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      14 0
      میرزای بزرگ شیرازی سید بود اما اینها ربطی به او ندارند.
  • هادی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 11
    احتمالا برای اینکه تو عراقه!! نه ایران
    • سلامی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      20 0
      چی میفرمایی؟ کی تو عراقه؟ این افراد در انگلستان و آمریکا هستند. در عراق به دلیل ضعف حکومت فعایت میکنند.
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    44 2
    شبكه هاي وهابي از همين عكس هاي قمه زني شيعيان انگليسي سوء استفاده ميكنن. درحاليكه شيعيان واقعي اين كار را حرام ميدانند.
  • محمدمهدی بخشی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    29 4
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر ملحد مرگ بر کسی که برخلاف قرآن و روایات مشغول برهم زنی اتحاد هست
  • عبد حسین IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    28 4
    سلام. البته یادم رفت ازتون تشکر کنم بابت اینکه شخصیت کثیف صادق شیرازی رو فاش میکنید... خدا لعنت کند این شخص را...
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    26 2
    باید یک لیست سیاه به زبان انگلیسی شامل یکسری افراد شبکه ها و سازمان ها روی سایت وزارت امورخارجه در دسترس همگان داشته باشیم که کل دنیا بدونن این ها از طرف ایران که مقر تشیع هست تایید نمی شن این شبکه های انگلیسی جوری رفتار می کنند که گویی تریبون ایران هستند .
  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    35 2
    ما مسلمان هستیم و پیغمبرما حضرت محمد ص می باشد جه سنی و جه شیعه و جه سایر شاخه های مسلمانان همه مسلمان هستیم و به عقاید هم احترام می گذاریم در گیریه لفظی حرام است چه گفتاری چه نوشتاری چه رسانه ای انانکه رعایت نمی کنند ابزار دست دشمنان اسلام هستند من به تمام برادران سنی و شیعه و سایر شاخه ها می خواهم وحدت مسلمانان را حفظ کنیم تا دشمنان سو استفاده نکنند
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      0 0
      ما همه خدا پرست هستیم مانند یهودیا و مسیحی ها و زرتشتی ها چه فرقی بین ما وجود دارد
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    37 3
    آقا پیگیری کنید : آپارات داره شبکه ی فرقه شیرازی رو (یا ابوالفضل العباس) لایو پخش میکنه
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 0
      یا ابوالفضل ربطی به تشیع انگلیسی ندارد ! تشیع انگلیسی هم یاسرالخبیث و الهیاری و پیروانشان هستند فقط! درضمن در آپارات هم برنامه های شبکه وهابی کلمه و وصال رو هم بطور آزادانه پخش می شود بهتره دنبال وحدت یکطرفه نباشید !
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    13 4
    شیعیان پولکی.اینا همونائین که امام حسنو بپول معاویه فروختن. ودرنهایت بعد ازمسموم شدن امام حسن .خودشونو دانا وعاقل بحساب می اوردن..شیعیان انگلیسی. الذین یتخذون من دو ن الله اربابا-همین الهیاری فحاش وپولکی
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    39 0
    لعنت بر سنی امریکای وشیعه انگلیسی
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    34 0
    اگر سبک زندگی بزرگانی همچون ایت الله بهجت ودیگر علما را نشان بدهید خود مردم می فهمند چه کسی عالم واقعی است
  • مهرداد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    21 2
    با سلام، خبر بسیار کامل و مفید بود. امیدوارم ریشه تفرقه بین مسلمانان ریشه کن شود.توکل بخدا. مرگ بر انگلیس - مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    20 4
    یک چیزی مثل بهائیها هستند فقط ادعای عشق به امام حسین رو دارند اما ابایی ندارند زیر پرچم انگلیس باشند و علم معاویه
  • م IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    26 2
    مرگ بر منافق
  • بیطرف IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    17 0
    فقط پناه بر خدا ازمردم این زمونه
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    24 0
    دو گروه که انگلیس خیلی بهشان امیدوار است یکی وهابیت و دیگری همین شیرازی هاست اگر کار نشود اینها به زودی مسلح شده و غائله ای بدتر از داعش بوجود خواهد امد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    21 2
    طرفداران متعصب و خشک مغزی هم دارند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    25 1
    تو حرفهاشون یک کلمه علیه اسرائیل به زبون نمیارند و اعتقاد دارند فلسطینیها سلفی هستند و نباید ازشون حمایت کرد مغزشون پر از این افکاره و حمایت از مظلوم رو هم قبول ندارند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    32 0
    پوسته اسلام رو دارند و هر ساله از طرف عربستان به حج دعوت میشن
  • مرصاد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام اينها فقط دم از اسلام ميزنن و تشيع تا جيب خودشون را پر كنند . از اون ظرف انگليس و عربستان براشون كمك مالي ميفرسته و كمكشون ميكنه تا بتونن توي مذهب تشيع انشقاق ايجا كنن همين شيرازي كه اينهمه برعليه اهل سنت حرف ميزنه توي عربستان بزرگترين بعثه و شيك ترين بعثه و نزديكترين بعثه به حرم را داره اگه اينها واقعا با وهابي ها هم دشمن بودند كه عربستان اينهمه بهشون كمك نمي كرد از طرفي من با اين جماعت سركار داشتم . طرفداراي شيرازي خيلي از نظر علمي و بينش سطح پائين هستند .
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    9 1
    به فوریت نسبت به شناسایی عوامل و کرونایی کردن ایشان اقدامات عاجل شود
  • کاربرجدید IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 0
    لعنت خدا بر شیطان و پیروانش مرگ بر انگلیس خبیت و جیره خوارانش و خوارج زمان
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 0
    وهابی حرومزاده هم‌زیاد هست
  • سعید IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 17
    شما غلط می کنید که ارادت و عشق ومحبت به آستان حضرات معصومین علیه السلام را به پای شیعه ی انگلیسی (خودساخته) می نویسید.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 20
    شما غلط کرده اید که عشق و ارادت به آستان حضرات اهل بیت علیهم السلام را به پای شیعه ی انگلیسی (خودساخته) می نویسید.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 7
    همه چیز و به انگلیس ربط ندین، این نتیجه افراط بعضی از حضرات خودی است
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      2 2
      ما خودی وحشی نداریم.!!!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    9 3
    حمله به حرم بسیار کار زشت و ناپسندی است، ولی ایا قبل از محاکمه یک طرفه و صدور حکم اعدام برای حمله کننده به حرم، امکان نداشت این سوال را بپرسید که متوالیان این عمر با زودتر اعلام کردن این مسئله و دادن حداقل فرصت یک روزه جلوی این اتفاق را بگیرند، اتفاقی که در دوران رضا خان هم نیوفتاد، متاسفانه مدیریت در بحران کشور نمره صفر داره، یهوی بستن درب های حرم کار بسیار زشت تری بود. امکان نشر چنین نظراتی با توجه به تنگ نظری مسئولین مشرق بسیار کمتر از 30 درصد هست
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 1
      احسنت با حرف شما موافقم !
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 0
      بله چرا با وجود اینکه می شد همچین مواردی رو پیش بینی کرد چرا نیروهای انتظامی و امنیتی حضور نداشتن !
  • امید تبریزی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    11 2
    سوال بزرگ اینه که پس چرا به جرم جاسوسی دستگیر نمیشن؟
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 2
    این انسانهای خوارج کثیف لجن را ا ز شهر قم بکنید بیرون که آبروی ما اهالی قم را هم میبرند. به خدا این ها قمی نیستند و همه اینها سناریوهای از قبل تعیین شده است.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 16
    این همه آدم رو ضد اسلام خطاب میدی؟ این همه مردم عادی رو شیعه انگلیسی قلمداد میکنی؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 2
      شما از کجا میدونی مردم عادی هستن؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 2
      مردم عادی!؟
    • BE ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      3 2
      اینها آدم هستند ولی شعورشان کمتر از خران است ، بلا نسبت خر
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      3 1
      اولا اینهمه نیستن و 1تعداد محدودن ثانیا گیریم که زیاد باشن اکثریت که ملاک درستی نیست 1زمانی گالیله میگفت خورشید دور زمین نمیچرخه زمینه که دور خورشید میگرده همه دنیا باهاش مخالف بودن.حرفش غلط بود؟
  • ع.الف IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 1
    جهانبینی این چنینم آرزو نیست
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 1
    اگر این شیعه انگلیسی راست میگن چرا یکی شون در مبارزه با داعش کشته نشدند.پس هرچی میگن مزخرفه و اب به اسیاب انگلیس و امریکا ریختن هستش.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 1
    احسنتم. مطلب عالی بود. خداقوت. ممنون.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 2
    با دهن سگ اب اقیانوس نجس نمیشه بذارید این فرقه شیرازی و امثالهم یه پارسی هم بکنن البته که دهنشون بسته بشه خیلی بهتره اینها اگه امام زمان هم بود میشدن امثال مردم کوفه اینها بنده پول و زیر شکمن مرگ بر منافق
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      2 3
      این قدر راحت درباره دیگران قضاوت نکنین و تهمت نزید ، شاید وقتی این آزمایش ها هم سر شما بیایید از آنها بهتر نباشید پس مغرور نشوید ! درضمن از لفظ پارس برای اشاره به واق واق سگ استفاده نکنید که به برادران میهن پرست برخواهد خود چون برداشت توهین به قوم پارس از آن می شود شما که مدعی هستید چرا دقت نمیکنید .
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 0
    لعنت خدا بر دشمنان خدا وقرآن واهل بیت علیهم السلام.
  • عبدالله IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 0
    البته مشرق بهتر هست عدم مدیریت مدیریت بحران جناب حسن روحانی رو لاپوشونی نکنی که با تعطیلی غافلگیرانه و بدون مقدمه حرم های اهل بیت فرصت سودجویی و تحریک احساسات پاک ساده دلان را به دشمنان تشیع و انقلاب داد مثل قضیه بنزین ، می شد بجای تعطیلی غافلگیرانه کامل با ایجاد محدودیت و سختگیری بهداشتی هم حساسیت ایجاد نکرد و هم مواردبهداشتی رو رعایت و حداقل قبل این تعطیلی مقدماتش فراهم می شد مثل موافقت مراجع رو جلب و نظر موافقشون رو نشرداد. و مطمئننا حالا که اذهان منحرف شده است کسانی دارند از این انحراف اذهان نهایت بهره برداری را می کنند به آن دستی که شعبده باز زیاد تکان می دهد زیاد توجه نکنید .
  • حسن IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 1
    یک مشت سودجو آدمهای نادان را دنبال خودشون می کشونند
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 1
    اینا تو دفاع از حرم تو سوریه و عراق کدوم گوری بودن
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ میلیاردی لایک داشت جملت
    • DE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 1
      احسنت , این جمله چقدر شبیه به الهام است خداوند در فکرت انداخته. باور کن خیلی وصلی معرفت داری عزیز آفرین.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 2
    عالی بود این تحلیلهای دقیق رو از کجا میارید کی براتون تحلیل می کنه
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      3 2
      بچه های مشرق اینند دیگه. ممنون. خداقوت.
  • عبدالله IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 2
    در هر شرایط برای اینکه در فتنه های آخر الزمان راه را از چاه باز شناسید فقط به سخنان رهبر گوش جان بسپارید و از او تبعیت کنید زیرا وادی دینداری به خودی خود زمینه ساز شبهه و تردید هست و تا درک درست وعمیق نداشته باشی ممکن است ندانسته در دام گمراهی گرفتار شوی، علاوه براینکه عده ای خناس عامدانه درتلاش اند مردم را به گمراهی بکشانند.
  • US ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 6
    هروقت به نفع شما نیست شیعه هم میشه انگلیسی؟
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 1
      سواد نداری مجبوری حرف بزنی طفلی تاحالا اسم شیعه انگلیسی به گوشش نخونده و 1کلمه دربارش نخونده
    • مهدی IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 0
      شیعه ای که قدم به قدم ازامامان معصوم تبعیت نکنه به چه درددین واهل بیت میخوره
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 0
    سید علیمحمد باب شیرازی ریسس فرقه ذاله بهاییت و دیگر اسکل های آنان را هم یک مشت جاهل نادان و بادمجان دور قاب چین گول جاسوسان انگلیس را خوردند و دنبال آنها افتادند . همین کلک را جاسوسان انگلیس با عبدالوهاب گذاشتند و وهابیت را راه انداختند و صدها فرقه دیگر
  • رضا IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 1
    شیعیان افراطی که کم از داعش ندارند . به فکر هموطنان خود نیستند . جالب اینجاست پلیس هم هیچ حرکتی نمی کنند تا این انسان نماها را دستگیر کند . این افراد مردم را دین گریز کرده اند و چهره بدی از اسلام و دین به مردم نشان می دهند . جالب تر اینکه مراجع دینی هیچ واکنشی نشان نمی دهند
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 0
    به نظر میرسه عکسی که گذاشتین از ملک عبدالعزیز باشه نه ابن عبدالوهاب
  • عبدالله IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 0
    لعنت بر یاسرالخبیث و الافیاری این افراد بحای نشر تشیع باعث وهن مذهب هستن ، اینها با دفاع بد از تشیع و ترویح قمه زنی بزرگترین خدمت رو به وهابیت می کنند ، و چهره ای زشت از تشیع نشان میدهند .
  • KR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 2
    مشکل صوفی گری هست این نخسیتن انحراف هست که توطئه نبود ولی خارجی ها سازماندهی کردن. مشکل تصوف در تشیع و تسنن هستن. صوفی گری ممنوع بشه اسلام تصفیه میشه و همه سلفی باشن البته منظور سلفی های رادیکال نیست
  • حسن IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 1
    امروز با توجه به وضعیت حاد کشوردرخصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا وباتوجه به نظر ولی فقیه زمان براساس دستورهای فنی وپزشکی به بسته شدن درب اماکن متبرکه ومحدویتهای حضور برای حفاظت جان شهروندان این امتحانی است درولایت پذیری وتابعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اگر کسانی از این فرمان سرپیچی وبه اماکن حلمه ورشده اند بیشک درمقابل فرمان معصوم حی (امام زمان )هم سرپیچی و کستاخی خواهند نمود
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 3
    مشرق دمت گرم دارای خردمندانه گزارش می دهید به امید روزها خوب آینده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس