دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با موفقیت توانسته است برای نخستین بار یک سیستم سلاح لیزری را بر روی یک فروند کشتی در خلیج فارس مستقر و راه اندازی کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپاتنیک، دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا ضمن اشاره به استقرار و راه اندازی نخستین سیستم سلاح لیزری در خلیج فارس افزود: این سیستم قابلیت استفاده در ماموریت ها و عملیات های هوایی، سطحی و زمینی را دارد.

دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد: محققان اعلام می کنند که پیشرفت های فنی حاصل شده در زمینه سیستم سلاح لیزری در نهایت نه تنها به نفع نیروی دریایی آمریکا و ناوگان کشتی های جنگی این کشور خواهد بود بلکه کمک زیادی به سیستم های تسلیحاتی هوایی و زمینی ارتش آمریکا خواهد کرد.

این سیستم سلاح لیزری قادر است تا انواع اهداف از قایق های کوچک گرفته تا پهپادها را شناسایی و منهدم کند. این سیستم سلاح لیزری طی ماه های سپتامبر و نوامبر در خلیج فارس مورد آزمایش قرار گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    مي تونه همين شمشير دو لبه باشه با استفاده از يك سنسور بمب ليزي منبع گسيلشو پيدا كنه مي تونه رو يك موشك كروز يا بالستيك سوار بشه مستقيم يه محل گسيل ليزر برخورد كنه از كار انداختنش خيلي راحته باور كنين فكر كردن با اين اسباب بازيا ما مي ترسيم برو عمو نقاشيتو بكش خودتي اگه توضيح خواستين بيش تر توضيح مي دم
  • مهدی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    خوب این که چیزی نیست ،، آر کیو 170 هم که چندین سال پیش آزمایش کرده بود و نتیجه تکرار ماجرای طبس دوم شد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس