کد خبر 363501
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶

شورای عالی اشتغال چهار ماه است که تشکیل جلسه نداده است.

به گزارش مشرق، حدود 130 روز از تشکیل آخرین جلسه شورای عالی اشتغال می‌گذرد. 16 تیرماه امسال آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس‌جمهور حسن روحانی برگزار شد و از آن روز تاکنون این شورا تشکیل جلسه نداده است.
اول شهریور ماه 76 با رای مجلس شورای اسلامی شورای عالی اشتغال تشکیل شد و 5 دولت جمهوری اسلامی شامل دو دولت سیدمحمد خاتمی، دو دولت احمدی‌نژاد و دولت نخست حسن روحانی وظیفه تشکیل آن را برعهده داشتند. وزیران کار، کشور، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صنایع، امور اقتصادی و دارایی، نیرو و علوم اعضای این شورا هستند و رئیس کل بانک مرکزی، مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، رئیس کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس، دو نفر از نمایندگان کارگران و دو نفر از نمایندگان کارفرمایان نیز اعضای ناظر و بدون حق رای شورای عالی اشتغال محسوب می‌شوند.
طبق قانون، شورای عالی اشتغال به منظور بررسی عرضه و تقاضای بازار کار، چگونگی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هایی که تصمیمات آنها موثر بر عرضه و تقاضای بازار کار و اشتغال و بیکاری هستند به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.
یادآور می‌شود چندی پیش مرکز آمار اعلام کرد 670 هزار شغل در یک سال گذشته از بین رفته و 400 هزار شغل ایجاد شده است. با این وجود اعلام شد نرخ بیکاری 1/2 درصد کاهش یافته و به 9/5 درصد رسیده است!
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس