کد خبر 362121
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از طراحی نرم‌افزار بومی هدایت و کنترل کامپیوتر پرواز برای پهپاد RQ170 ایرانی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از طراحی بومی نرم افزار هدایت پرواز برای پهپاد RQ170 ایرانی خبر داد.

، دستیابی جمهوری اسلامی ایران به این موضوع می تواند یکی از مهمترین پیشرفت‌ها و توانمندی های صنعت دفاعی در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین باشد.

اگرچه در گذشته چنین نرم افزارهایی برای دیگر هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی وجود داشته اما این نرم افزار برای بکارگیری در هواپیماهای با شکل بال پرنده (نظیر RQ170) کاری بسیار پیچیده و سخت است که در دنیا نیز کشورهای بسیار معدودی به این توانمندی دست یافته‌اند.

با توجه به پرواز مدل نهایی این پرنده که طی روزهای گذشته انجام شد و فیلم آن نیز تا ساعاتی دیگر از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود، نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران توانسته به این فناری پیچیده که تولید آن مستلزم هزاران خط کدنویسی است، دست یابد.

گفتنی است هواپیماهای نظیر RQ170 که به شکل بال پرنده بوده و فاقد سکان عمودی در قسمت بال هستند، به لحاظ کنترل پرواز نیازمند نرم افزارها و سامانه های پیچیده و پیشرفته کامپیوتری هستند تا بتواند پرنده را در طول ماموریت در مقابل مشکلات احتمالی کنترل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    خاک برسر خودروسازامون کنیم یکم یادبگبیرید کی میخاید درست بشید؟ هان؟!
  • افشین تهران ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    خودرو سازان ابروی کل صنایع ایران را برده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس