کد خبر 357343
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

منابع اطلاعاتی در آلمان اعلام کردند که شمار سلفی‌هایی که از آلمان به عراق و سوریه رفته‌اند ۴ برابر تعداد اعلام شده و حدود ۱۸۰۰ نفر است.

به گزارش مشرق، تعداد سلفی‌هایی که از آلمان به سوریه و عراق رفته‌اند، بسیار بیشتر و حتی 4 برابر عددی است که اعلام شده و  در حقیقت هزار و ۸۰۰ نفر است. اما مقامات آلمانی مدعی شده‌اند که به دلیل کمبود نیرو نمی‌توانند از سفر این افراد جلوگیری کنند.

این در حالی است که تعداد این افراد، پیش از این بسیاری کمتر و در حدود ۴۵۰ نفر اعلام شده بود.

روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» در این مورد به نقل از منابع امنیتی نوشت: «ما باید اطلاعات رسمی را 4 برابر کنیم تا به عددی حقیقی برسیم».

این آمار بر اساس بررسی اطلاعاتی که از شبکه‌های فعالیت سلفی‌ها گردآوری شده، به دست آمده است. فقط از «نورت‌راین‌وست‌فالیا» 200 نفر به خاورمیانه رفته‌اند و هر هفته پلیس و مقامات محلی به وجود شماری از افراد پی می‌برند که هدفمند به سوریه رفته‌اند و از قصد قبلی آنان هیچ اطلاعی در دست نبوده است.

«هانس گئورگ ماسن» رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان با ابراز نگرانی از روند رو به رشد شمار سلفی‌ها در آلمان، شمار این افراد را بیش از 6 هزار و 300 تن برآورد کرده است و احتمال می‌رود تعداد آنها تا پایان سال به ۷ هزار نفر برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس