کد خبر 355902
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

مشاور ارشد رییس‌جمهوری گفت: با تعرفه‌های موجود بخش آب نمی‌توان از مصرف‌کننده انتظار صرفه‌جویی داشت و باید قیمت اقتصادی آب مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

 به‌گزارش مشرق، اکبر ترکان در پانل تخصصی سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران، با بیان اینکه ارشاد و نصیحت برای کاهش مصرف آب در کشور به‌تنهایی کارساز نیست، اظهار داشت: باید تدابیر دیگری ازجمله تغییر سازوکار قیمت آب را مورد بررسی قرار داده و راهکاری مناسب را برای حفظ منابع آب کشور تدوین کنیم.

مشاور رییس‌جمهوری با اشاره به مصرف بی‌رویه و بی‌حساب آب در بخش کشاورزی، گفت: باتوجه به پایین بودن بهره‌وری در بخش کشاورزی، هم‌اکنون در ایران به‌ازای یک مترمکعب آب، فقط یک کیلوگرم محصول برداشت می‌شود درحالی که این رقم در کشورهای دیگر 2.5 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: همین موضوع در سال‌های گذشته در بحث سوخت مطرح بود؛ دولت، گاز و بنزین را با بهای اندک به مردم می‌داد و از آنان توقع صرفه‌جویی داشت، اما در بحث آب متاسفانه روند مصرف مسیری صعودی را در سال‌های گذشته تجربه کرده است.

مشاور رییس‌جمهوری با بیان اینکه در حوزه شبکه‌های توزیع ‌آب دچار عقب ماندگی هستیم، گفت: وزارت نیرو تامین و انتقال را انجام می‌دهد و توزیع برعهده کشاورزی است که با وجود بازده آبیاری بسیار پایین و قیمت کم، بدیهی است که آب بدون دغدغه و هراس مصرف شود.

ترکان با بیان اینکه به‌سازی شبکه‌های آبیاری آغاز شده و 550 هزار هکتار در خوزستان در دستورکار قرار گرفته است، افزود: در سطح کشور نیز طرح به‌سازی در 800 هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی آغاز شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    ایاکسی هست دلش به مردم مستضعف بسوزد یک سال هم شما قدم رنجه فرمایید وباحقوق600هزارتومانی به همراه خانواده محترمه درپایین شهر زندگی کنید اگرتوانستی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس