کد خبر 349024
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

انتخاب و تهیه لباس عروس رؤیایی از خان‌های دشوار مراسم عروسی به شمار می‌رود. سعی کرده‌ایم همه ریزه‌کاری‌های تهیه لباس عروس و گزینه‌هایی که بعد از پایان مراسم دارید را مرور کنیم تا خودتان با یک حساب سرانگشتی بهترین راه را انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، تفاوتی نمی‌کند لباس سفید عروس از زمان عروسی ملکه الیزابت باب شده باشد یا ایرانیان از دیرباز لباس سفید را برای ازدواج خود انتخاب می‌کرده‌اند؛ مهم این است که پوشیدن لباس سفید عروسی از قدیمی‌ترین رویاهای هر دختری است؛ لباسی که از چند ساعت پیش از مراسم از جعبه‌اش بیرون آورده می‌شود تا یک شب لباس مخصوص شما باشد و شب بعد شاید بر تن عروس‌های دیگری بدرخشد و شاید در همان جعبه‌ مخصوص سال‌های بسیار در گنجه‌های لباس خاک بخورد.

انتخاب و تهیه لباس عروس رؤیایی از خان‌های دشوار مراسم عروسی به شمار می‌رود. سعی کرده‌ایم همه ریزه‌کاری‌های تهیه لباس عروس و گزینه‌هایی که بعد از پایان مراسم دارید را مرور کنیم تا خودتان با یک حساب سرانگشتی بهترین راه را انتخاب کنید.

شما یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده‌اید. در این روش انتخاب‌های بیشتری دارید و درنتیجه کمتر مجبورید نگرانی قیمت بالا را داشته باشید؛ البته ملاحظات و محدودیت‌های وی‍ژه‌ای هم خواهید داشت.

اکثر مزون‌های لباس عروس و آرایشگاه‌های تخصصی عروس این گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهند. عروس‌سراها هم اصلا برای همین کار ساخته شده‌اند.

چه مزایایی دارد؟

از گرفتاری‌خرید پارچه و پروهای وقت و بی‌وقت خبری نیست. بعد از عروسی هم نباید دنبال جا برای لباس عروس‌تان بگردید و مهم‌تر از همه‌ اینها، پول کمتری خرج می‌کنید.

چه معایبی دارد؟

اگر خدای نکرده بلایی سر لباس عروس بیاورید، چه افتادن آکسسوار و تزئینات لباس باشد چه سابیده شدن دنباله لباس باید خسارت بپردازید حتی اگر آسیب مختصر باشد. به این جریمه اضافه کنید هزینه‌ اتوشویی بردن لباس درصورت کثیفی را. پس اگر حس می‌کنید نمی‌توانید از لباس امانتی به خوبی نگهداری کنید از شیوه دیگری برای تهیه‌ لباس استفاده کنید.

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چند روز مانده به عروسی، دوباره لباس انتخابی خود را بپوشید. بعضی از لباس‌های کرایه‌ای کهنه شده‌اند، حتما لباس‌هایی را انتخاب کنید که خیلی زیاد پوشیده نشده باشند. لباس موردنظرتان را به خوبی بررسی کنید تا اگر شکافتگی یا سابیدگی دارد به نام شما تمام نشود. اگر لباستان را چند ماهی قبل از عروسی انتخاب کرده‌اید به صاحب لباس تأکید کنید که از چند روز پیش از عروسی شما به کسی کرایه ندهد.

چقدر باید هزینه کنیم؟

معمولا باید بین 50تا 70درصد قیمت واقعی لباس را برای کرایه آن بپردازید. لباس‌هایی که برای نخستین تا سومین بار کرایه داده می‌شوند مشمول 70درصد و باقی لباس‌ها 50درصد قیمت خرید کرایه داده می‌شوند. کرایه‌ لباس هم از 80هزار تومان شروع می‌شود و به 850تا یک میلیون تومان هم می‌رسد.

2- اگر بدوزید

یکی از اختصاصی‌ترین روش‌های تهیه‌ لباس عروس را انتخاب کرده‌اید. برای این کار حتما مزونی را انتخاب کنید که پیش از این کار لباس عروسش را دیده و پسندیده باشید.

چه مزایایی دارد؟

لباسی که برای شما و به تن شما دوخته شده احتمالا بهتر از هر لباس دیگری به شما می‌آید. شما می‌توانید هر طرح و نظری که برای لباس عروستان دارید پیاده کنید و نگرانی‌ای برای آسیب‌های سطحی لباستان نداشته باشید.

چه معایبی دارد؟

بدقولی بعضی خیاط‌ها نکته نگران‌کننده این روش است؛ اتفاقی که در برنامه‌های فشرده عروسی می‌تواند شما را تا مرز جنون ببرد. به این اتفاق اضافه کنید پرو‌های مقدماتی، میانه و پیشرفته‌ لباس را که به اندازه چند دست لباس خریدن از شما وقت می‌برد. قاعدتا هزینه خرید لباس هم بیشتر از کرایه است اما نگران پرداخت خسارت نیستید.

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدلی را انتخاب کنید که یقین داشته باشید به شما می‌آید. حتما به خیاط خود اعتماد کامل داشته باشید و مدل موردنظرتان را به تأیید او برسانید تا اگر نتیجه چندان مطلوب نبود نتواند تقصیر را متوجه خود شما و مدل انتخابی‌تان کند. مجبور نیستید یکی از مدل‌های ژورنال‌ها را انتخاب کنید، دست به خلاقیت بزنید و مثلا مدل بالاتنه‌ یک لباس را به دامن لباس دیگری بدوزید.

چقدر باید هزینه کنیم؟

پول دوخت لباس عروس از 250هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است. مابقی قیمت لباس هزینه پارچه‌ای است که شما برای لباستان انتخاب می‌کنید. اگر خودتان از عهده‌ خرید پارچه برمی‌آیید حتما مسئولیت خرید آن را به گردن بگیرید اما پیش از آن، اندازه دقیق پارچه را از خیاط‌تان بپرسید که مجبور به دوباره کاری نشوید.

البته اگر به خیاط‌تان اعتماد دارید بگذارید پارچه را خودش تهیه کند. قیمت پارچه هم براساس جنس و رنگ متفاوت است. در نهایت قیمت یک لباس خوب حدود 700هزار تومان برای شما آب خواهد خورد.

این روش یک گزینه متفاوت دیگر هم دارد؛ خیلی از مزون‌ها لباسی را به سایز شما اما برای خودشان می‌دوزند و شما آن را برای نخستین بار می‌پوشید اما پول کرایه‌ یک شب آن را می‌پردازید و لباس شما در آرشیو مزون برای کرایه به عروس‌های دیگر، قرار می‌گیرد.

3- اگر بخرید

یکی از بی‌دردسر‌ترین روش‌های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده‌اید. همه‌ مراکز دوخت و کرایه‌ لباس عروس، لباس عروس‌هایی برای فروش هم دارند. با فراغ بال به فروشگاه‌ها و مزون‌ها و عروس‌سراها سر بزنید و لباس پرو کنید!

چه مزایایی دارد؟

فقط کافی است لباس دلخواهتان را پیدا کنید. از آن لحظه تا زمانی که لباس مال شما شود کمتر از 10دقیقه زمان می‌برد. دغدغه‌های خوب درآمدن لباس دوخته شده یا کهنه بودن لباس هم آزارتان نخواهد داد.

چه معایبی دارد؟

اصولا وزن عروس‌خانم‌ها در هفته آخر عروسی به واسطه فشارهای مختلف پایین می‌آید، آن وقت شما روز عروسی لباسی را خریده‌اید که دقیقا همین یک شبی که به کارتان می‌آید به تنتان گریه می‌کند. به این عیب اضافه کنید هزینه پرداختی را؛ چون اصولا خرید لباس عروسی برخلاف تصور عام از دوخت آن گران‌تر تمام می‌شود.

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از خرید،کفش را متناسب با قد آقای داماد بخرید تا بلندی لباس‌تان در حد طبیعی باشد. همینطور لباس عروس منتخبتان را برای حداقل 15دقیقه بر تن خود نگه‌دارید تا همه‌ عیوب پنهانش از سنگینی بیش از حد گرفته تا دست و پا گیر بودن آن بر شما آشکار شود.

چقدر باید هزینه کنیم؟

قیمت لباس عروس مثل هر لباس دیگری بستگی به مارک و جنس پارچه و طراحی آن دارد. قیمت خرید لباس عروس هم از 800هزارتومان شروع می‌شود و باید گفت که پایانی بر آن نیست.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    مشرق خوبی باباجان؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس