کد خبر 348358
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به همکاری آموزشی با نیروهای نظامی عراق گفت: با نیروهای عراقی همکاری آموزشی داریم و تجربیات خودمان را در اختیار آنان می‌گذاریم اما در عراق حضور مستقیم نداریم.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم ختم حجت‌الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات که امروز در مسجد جوزستان برگزار شد، با اشاره به آخرین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: 2 دستاورد جدید در دستور کار این نیرو قرار دارد و در همین زمینه نفربر توپ‌دار و سلاح تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری کار مطالعاتی آن انجام شده و قرار است رونمایی شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی در خصوص گروهک تروریستی داعش گفت: این گروهک زمانی که حرکت خود را آغاز کرد، با استفاده از غافلگیری توانست 5 استان عراق را محاصره کند و تا بخش‌هایی هم پیش‌روی کند اما ارتش عراق به سرعت آمادگی خود را بازیافت و هم‌اکنون آمادگی بسیار مناسبی دارد.

وی ادامه داد: پس از فرمان مرجعیت عراق امروز با جرات می‌توان گفت که با حضور ارتش عراق طومار داعش در هم پیچیده خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما همکاری آموزشی با عراق داریم و تجربیات خودمان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم اما حضور مستقیم نداریم.

وی همچنین درباره ائتلاف جهانی علیه داعش به سرپرستی آمریکا که اخیرا شکل گرفته است، گفت: آمریکایی‌ها سردمدار این ائتلاف هستند و احساس می‌کنند داعش دیگر کارایی ندارد و برای همین می‌خواهند به شکل دیگری در منطقه حضور پیدا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    یکی از ایراداتی که کاربران سلاح های تک تیرانداز 12.7 میلیمتری میگیرند ایجاد سردرد و کم بینا شدن در طولانی مدت است. حالا یک تک تیرانداز 23 میلیمتری بدلیل شدت موج و فشار گاز باروتی که از شعله پوش سلاح به سمت عقب سلاح ایجاد میشود باعث پارگی عصبها و مویرگهای چشم و بعضا مغز میشود. حالا لگد سلاح بماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس