کد خبر 347858
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان فکور با موشک های پیشرفته آمریکایی برابری دارد.

به گزارش مشرق، «محمدمهدی نژاد» دوشنبه شب در حاشیه یادواره شهدا در آمل در گفت و گو با ایرنا افزود:100 درصد مراحل طراحی و ساخت زیردریایی فاتح که متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، بومی بوده و به لحاظ فنی و تجهیزاتی از نمونه کنونی موجود در کشور پیشرفته تر و بالاتر است.

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش به تازگی گفته است که زیردریایی فاتح به همراه ناوشکن دماوند هفتم آذر ماه امسال در سالروز گرامیداشت نیروی دریایی ارتش رونمایی می شوند.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر تکیه بر توان نخبگان برای توسعه دستاوردهای صنعت دفاعی کشور گفت: طرح های تحقیقاتی دقیق و بهتری توسط محققان و نخبگان علمی در این عرصه در دست اقدام است که عملی شدن هر یک از آنها توان دفاعی و قدرتی کشور را افزایش می دهد.

مهدی نژاد اظهار کرد: ما به دنبال توسعه توانمندی های علمی کشور با بهره گیری از ظرفیت های ملی هستیم و دستاوردهای نیروهای مسلح کشور نیز همسو با این هدف به طور دایم در یک حرکت رو به جلو به پیش می رود.

وی افزود: این دستاوردهای عظیم نظامی در بخش های مختلف، پشتوانه مناسب ابزاری برای رزمندگان جبهه حق علیه باطل است.

مهدی نژاد با یادآوری طراحی و ساخت موشک «فکور» در داخل کشور اظهار داشت: توان فکور با موشک های پیشرفته آمریکایی برابری دارد.

وی افزود: توان موشکی ایران اکنون از لحاظ دقت و برد آن افزایش پیدا کرده و این مسیر تکاملی در راستا حفظ اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی در بخش های مختلف ادامه خواهد داشت.

* ارزش های دوران دفاع مقدس تغییر ناپذیر است

معاون راهبردی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنین شب سه شنبه در یادواره 19 شهید پایگاه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) کوی 20 متری شاهد آمل گفت: هر چند بیش از دو دهه از زمان جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران گذشته، اما ارزش های دوران دفاع مقدس با گذشت زمان تازه تر می شود و تغییرپذیر نیست.

به گزارش ایرنا، مهدی نژاد افزود: ارزش ها و ایثاگری های جوانان این کشور در راه دفاع از اسلام و میهن اسلامی ایران با گذشت زمان کهنه نمی شود و از بین نمی رود.

معاون راهبردی ستادکل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری یادواره های شهدا درس گرفتن از مکتب شهادت و ایستادگی در برابر ظلم است.

مهدی نژاد گفت: اقتدار امروز ایران در حوزه دفاعی و سیاست خارجی به برکت خون شهدا و پایداری و ایستادگی ملت ایران به دست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان نظام همواره با ترفندها و توطئه های جدید در تلاشند به ایران اسلامی ضربه بزنند و از این رو ضرورت دارد همه در هر پست و مقامی هوشیار باشند.

شهرستان حدود 400 هزار نفری آمل در استان مازندران در طول دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی یکهزار و 33 شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی ایران کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس