کد خبر 347854
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

امیر سیدمحمود زواره‌ای رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: از سال 63 که تحقیقات به صورت نظام‌مند در ارتش آغاز شد تا سال 93 حدود 340 پروژه در نیروی زمینی ارتش به سرانجام رسیده است که 60 پروژه مربوط به هوانیروز و 280 پروژه مرتبط با نیروی زمینی ارتش است و این رقم بسیار خوبی است.

به گزارش مشرق، امیر فرهاد امیری رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز به منظور هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما تصاویری داریم که نشان می‌دهد در زمان انقلاب مستشاران خارجی برخی تجهیزات مهم را نابود کردند و برخی قطعات حساس را نیز با خودشان بردند. اما با فرمان امام (ره) هسته‌های جهاد و خودکفایی یک سال قبل از جنگ در نیروهای مسلح تشکیل شد و اکنون تمام تحقیقات و تجهیزات با فرمان مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

وی افزود: توجه جدی به علوم و فناوری‌های دفاعی به جای صرفا محصولات دفاعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را دنبال می‌کنیم و همچنین به دنبال این هستیم تا تجهیزات و تسلیحات چند سال آینده را تولید کنیم. ما شب حمله‌ای می‌اندیشیم.

امیری با بیان اینکه به دنبال ایحاد قطب‌های علمی و بهره‌گیری از توان نخبگان وظیفه هستیم، گفت: ما می‌خواهیم جزء 10 کشور اول جهان در زمینه علوم و تحققات صنعتی باشیم و با تجهیزات پیشرفته اقتدار نظام را بالا ببریم.

وی با اشاره به سامانه موشکی S300 گفت: S300  صرفا یک موشک نیست بلکه یک سامانه پدافند بسیار گسترده است و از زمانی که بحث تحریم آن آغاز شد هماهنگی‌های لازم برای ساخت سامانه‌های موشکی، راداری و خودرویی آن ایجاد شد.

امیری در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که آمریکا اگر می‌توانست به ایران حمله می‌کرد اما می‌دانیم که عدم حمله آمریکا به ایران بیانگر اقتدار نظامی و توان نیروهای مسلح کشورمان است.

در ادامه این نشست خبری امیر سیدمحمود زواره‌ای رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: از سال 63 که تحقیقات به صورت نظام‌مند در ارتش آغاز شد تا سال 93 حدود 340 پروژه در نیروی زمینی ارتش به سرانجام رسیده است که 60 پروژه مربوط به هوانیروز و 280 پروژه مرتبط با نیروی زمینی ارتش است و این رقم بسیار خوبی است.

زواره‌ای ادامه داد‌:‌کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که از فناور روز دنیا استفاده می‌کنند اما ما آنها را نیروهای مسلح اثرگذار محسوب نمی‌کنیم. آنچه باعث پویایی یک نیرو می‌شود تحول در حوزه ساختاری، سازمانی، تاکتیکی و تجهیزاتی است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه نبرد زمینی سه مؤلفه اثربخش داریم آتش، تحرک و حفاظت که حرکات بدیعی در نزاجا در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا ادامه داد: حوزه ساخت سلاح‌های نواخت بالا در اختیار دو کشور بیشتر نیست و ایران داعیه ورود به این حوزه را دارد.

در بخش دیگری از این مراسم امیر محمدحسین شمخالی رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا نیز طی سخنانی اظهار داشت: ارتش ایران تنهاترین ارتش دنیاست که بالاترین عمق‌دهی به سامانه‌ها را دارد.

وی افزود: ما تمام سامانه‌های راداری که ازقبل داشته‌ایم را بهینه‌سازی کرده‌ایم و در جهت پنهان‌سازی و جنگ الکترونیک بر روی آن کار شده است.

شمخالی تصریح کرد: هیچ کشوری نمونه رادار کیهان را ندارد و این یک رادار کاملا بومی است. همچنین رادار فتح که در رژه 31 شهریور رونمایی شد یک رادار دوربرد برای شناسایی و کنترل اهداف با سطح مقطع کوچک و پنهان‌کار است.

وی ادامه داد: ما همچنین از طریق سامانه‌های شنود اخطارهایی را به هواپیماهای بیگانه می‌دهیم و همچنین هر شیء پرنده‌ای که در آسمان کشور باشد به عنوان یک نقطه واحد در سامانه‌های کنترل و فرماندهی ما قابل مشاهده است و کمتر از دو دقیقه هر اتفاقی که بیفتد به راحتی می‌تواند اخطار دهد و مسیر پرنده‌ها را عوض کند.

شمخالی همچنین با اشاره به سامانه S200 گفت: سیستم موشکی و زمینی این سامانه کاملا تغییر کرده و اگر از کشور سازنده بیایند و این سامانه را ببیند آن را نمی‌شناسند زیرا کاملا بومی شده است.

وی همچنین در پایان سخنانش با بیان اینکه خوشبختیم که سامانه سلاح S300 به ما واگذار نشده است، اظهار داشت: ما پیشرفت خیلی خوبی در حوزه جایگزینی آن داشته‌ایم و در یک یا دو رژه آینده که رونمایی خواهد شد این سامانه را مشاهده خواهید کرد.

امیرعلی غلامزاده رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش نیز در سخنانی اظهار داشت: ما از سال 62 تا 76 باید در خود خودباوری ایجاد می‌کردیم که در این زمان 300 پروژه مختلف انجام شد.

وی افزود: در سال 80 مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ناوشکن بسازیم افق‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد در حالی که ما فکر نمی‌کردیم بتوانیم آن را بسازیم و حتی در سال 82 نیز با یکسری مشکلات مواجه شدیم ولی حمایت‌های ایشان باعث شد بدنه این ناوشکن ساخته شود ما همچنین توپ 76 میلمتری که توپ ناتو است را با کیفیت بهتری ساختیم. همچنین توپ 46 میلیمتری ووفرز و موشک، اژدر، سونار، رادار و دیگر سامانه‌های ناوشکن را بومی‌سازی کردیم.

غلامزاده ادامه داد: به زودی شاهد بهره‌برداری از زیردریایی‌های کلاس فاتح و دومین، سومین،‌چهارمین و پنجمین ناوشکن‌های کلاس موج خواهیم بود که یک نمونه آن امسال رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تکنولوژی‌ها و فناور‌ی‌های تجاری از فناوری‌های نظامی نشات گرفته است،‌گفت: از دولت، ارگان‌های دریایی و سازمان‌ها می‌خواهیم اگر نیازی دارند از طریق ارگان‌های نظامی آن را رفع کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا توان ساخت ناوشکن‌های سنگین‌تر و بزرگتر از جماران رادارید یا خیر، گفت: وقتی به دانش ساخت ناوشکن دست یافتیم شک نکنید که می‌توانیم فراتر از جماران را هم بسازیم.

رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا ادامه داد: ناوشکن دماوند نمره بالاتری از جماران دارد اما ما جماران را هم به تجهیزات دماوند مجهز کرده‌ایم. به عنوان مثال رادار عصر که روی دماوند نصب شده بر روی  جماران هم نصب، راه‌اندازی و تست شده است.

وی ادامه داد: ساخت زیردریایی فاتح نیز تمام شده و این یک زیردریایی نیمه‌سنگین و با امکانات فراوان است و اکنون تست‌های آن در حال انجام است.

سرهنگ اسفندیار پورشبانان رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز اظهار داشت: عمده پایگاه‌های هوانیزوز می‌توانند تعمیرات سنگین را بر روی بالگردها انجام دهند.

 وی با اشاره به توان شبیه‌سازها در هوانیروز گفت: 4 نوع از شبیه‌سازهای مورد نیاز خلبانی در هوانیروز تولید و تحویل نیروها شده و انبوه‌سازی هم صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    1 0
    یک پروژه هم اختصاص دهید تا سربازان در خواب توسط یک فرد عادی اسیر نشوند
  • م ح م د IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    به نام یاد عزیز تر از جانم به نام خداوند قهار شکست ناپذیر جلوی اوراق کردن هواپیماهای هما را گرفته و آنها را به جهاد خودکفایی ارتش دهید تا ما بتوانیم هواپیماها را تغییر کاربری دهیم و تبدیل به هواپیماهای آواکس و لیزر و سوخت رسان کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس