در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نخستین پهپاد مسلح به موشک‌های پدافند هوایی رونمایی شد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، امیر حاتمی در مراسم رونمایی از این پهپاد جنگنده مجهز به موشک‌های هوا به هوا طی سخنانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن این حماسه بزرگ گفت: در راستای تأمین نیاز نیروهای مسلح به همت متخصصان دو سازمان اقتدارآفرین وزارت دفاع، سازمان‌های صنایع هوایی و صنایع هوافضا، پهپادهای مسلح به موشک‌های پدافند هوایی انجام شده است.

جانشین وزیر دفاع افزود: پروژه تجهیز پهپادها، پس از طی مراحل تحقیق و انواع آزمایش‌های میدانی با انهدام  موفقیت‌آمیز اهداف مورد نظر، بحول و قوه الهی آماده ورود به یگان رزم نیروهای مسلح شده است.

امیر حاتمی گفت: با این اقدام ارزشمند علاوه بر افزایش برد و حوزه عملیاتی پهپادهای نیروهای مسلح، قابلیت تعقیب و گریز، ردگیری و انهدام پهپادهای متجاوز افزایش می‌یابد.

وی افزود: این پهپاد، قادر است انواع هواگردها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم نماید.

رونمایی از نخستین پهپاد «مسلح به موشک‌های پدافند هوایی»+عکس

جانشین وزیر دفاع، این دستاورد ارزشمند و سایر دستاوردهای گرانسنگ و افتخارآفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع را محصول روحیه خودباوری و مدیریت جهادی ذکر کرد و افزود: اینها ناشی از فرهنگ و ارزش‌هایی است که در حماسه دفاع مقدس ظهور و بروز یافت و امروز پشتوانه حرکت ملت رشید ایران در همه عرصه‌ها است.

رونمایی از نخستین پهپاد «مسلح به موشک‌های پدافند هوایی»+عکس

امیر حاتمی با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دفاع مقدس در اداره و مدیریت کشور گفت: در دوران دفاع مقدس این مهم اثبات گردید که با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان بر غامضترین بحران‌ها و چالش‌ها غلبه کرد،بزرگترین و مجهزترین دشمنان را شکست داد و پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.

جانشین وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از تلاش جهادی متخصصان وزارت دفاع در حوزه‌های هوایی و موشکی در خلق این دستاورد جدید تصریح کرد: وزارت دفاع با الهام از حماسه جاودان دفاع مقدس و در تداوم راه مقدس شهیدان و پیروی از فرمانده معظم کل قوا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مصمم است همچون آن ایام حماسی و شورانگیز با کار و مدیریت جهادی ضمن حفظ و نشر عملی ارزشهای دفاع مقدس، تحقق بخش آرمان امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    چرا فیلمی از عملکرد نشان نمی دهید ؟
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    جا قحطیه که ببرن تو سالن ورزشی؟
  • javad ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    مشرق ترو خدا از سامانه تلاش 2 و 3 و موشك صياد 3 كه تو رژه امسال رونمايي شد عكس و فيلم بزار ما منتظريم گزارش ويژه تهيه از اين دستاورد ما منتظريم
  • محمد ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    جدیدا با نصب موشک زمین به هوای میثاق بر روی پهپاد اون پهپاد میشه رهگیر!!!!! این طرح فاقد کارایی لازمه اگه روی شاهد 129 کار میکردن و اونو مسلح به موشک هوا به هوا میکردن بهتر بود چون از این پهپاد بزرگتره و توانایی حمل موشکهایی بزرگتر و با برد بیشتر نسبت به میثاق رو داره.
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    اگه این نخستینه سریر که پارسال رونمایی شد چندمین بود؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    موشک ایگلا + یه پهپاد.خیلی خوب نیست
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    اکثر موشک های پدافند بدون نشان دادن عملکرد وکاریشون نشون داده می شوند که زیاد کار جالبی نیست
  • مشکوک ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    محرمانس یه تو چه؟؟
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    خیلی ساده است... چون هنوز در مراحل توسعه به سر می بره و با توجه به حساسیت بالای این نو پهباد ها فقط به رونمایی اکتفا میشه. حتی نامی هم براش انتخاب نشده!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    ما ایرانی ها اصولا نه درست کار می کنیم و نه به قوانین احترام می زاریم اما همیشه خوب انتقاد داریم و همیشه از وضع موجود ناراضی هستیم! طوری حرف میزنید انگار ایران اتحاد جماهیر شوروی هست ... اینجا ایران هست و همین تجهیزات هم خودش در حد یک امپراطوری جهانی ارزشمند هست.
  • محمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    ایا واقعا با نصب موشک زمین به هوای میثاق بر روی مهاجر این پهیاد یک رهگیر میشه این طرح کارایی لازم رو نداره چون این موشک برد کمی داره برای هدف قرار دادن پهیاد باید نزدیک هدف شه و در راستای هدف قرار بگیره و شلیک کنه و تا بخواد شلیک کنه پهپاد رفته عملا این کار بیهودست ای کاش این طرح رو شاهد 129 اجرا میکردن چون ابعادش بزرگتره و میتونه با کمی تغییرات موشکهای هوا به هوا رو حمل کنه حالا باز سانسور بکن مشرق.
  • علیا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    ناشناس 13:09 اگه به اخبار دقت میکردی جانشین وزیر دفاع گفت که تست هاش با موفقیت انجام شده و از امروز به نیروهای مسلح تحویل داده میشه. تحویل داده میشه یعنی از همین امروز میتونه پرازهای رزمی خودش رو انجام بده.
  • محمد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    در ضمن این پهپاد مهاجره
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    عزیزم وقتی از ارتفاع مثلا 20000 پایی موشک شلیک بشه تا اینکه از روی زمین شلیک انجام بشه میدونی چقدر تفاوت وجود داره. همین تغییر ارتفاع در شلیک باعث میشه که موشک های سبک تر بتونند عملکرد بهتری نسبت به موشک های بزرگتر و گرانتر که از روی زمین پرتاب میشند داشته باشند.
  • مجید ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    زیاد به اختراعاتی که هر هفته رونمایی میشه توجه نکنید
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    محمد درست ميگه موشك ميثاق دو يه موشك حرارت يابه درصورتيكه ما به موشك راداري نياز داريم بايد بدونيد كه موشك حرارت ياب ميتونه حرارت موتور بالگرد رو رديابي كنه ولي با يه پهپاد دشمن نميتونه كاري بكنه چون اونو نميبينه
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    ناشناس هوا به زمین نیست هوا به هواست.یعنی هدفت مانور میده بحث برد نیست اینو میگی
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    فقط در شرایط ایده ال که هدف مثل اتش در روبرویش حرارت ایجاد کند و سرعتش کم باشد و جستجوگر حرارتی موشک بتواندحرارت را ببیند و قفل کند کارایی دارد. هزینه اش هم زیاد است و اگر از زمین پرتاب بشود کارایی بیشتر دارد و مخابرات و دیتا لینک پهپاد اگر ایرانی باشد سریع هک میشود و اوضاع خطرناکتر میشود.
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    میشد به عوض این همه هزینه ، این مورد را میدادید چند دانشجو و این چند نفر میساختند.
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    منطقا باید چنین چیزی بر روی کرار نصب می شد که سرعت و برد بیشتری دارد و با استفاده از آن می توانستیم آسمان دشمن های منطقه ای را بر روی فرودگاههایشان برای شکاری های آنها نا امن بکنیم و یک روزه برتری هوایی بدست بیاوریم با کمترین هزینه.
  • مهدی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    کرار 4 هینکارو میکنه دیگه دوست عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس