مردم ولایتمدار فریدونکنار به ابتکار خود یک هفته قبل از برگزاری یادواره سرلشکر شهید حاج «حسین بصیر»، سرداران و 350 شهید این شهر را به نام هفته «ایثار و شهادت» نامگذاری کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، برگزاری یادواره سرلشکر شهید حاج «حسین بصیر»، سرداران و 350 شهید شهرستان فریدونکنار بهانه‌ای شد تا جهت تهیه خبر با رابط دفاع مقدس این شهرستان تماس بگیریم. آقای خسروی از نامگذاری هفته‌ای به نام هفته ایثار و شهادت در این شهرستان سخن می‌گفت. هفته‌ای که بیش از دو دهه از نامگذاری آن می‌گذرد. شنیدن این نام برایمان زیبا بود و ما را با خود به سال‌های دفاع مقدس برد. سال‌هایی که هر روز در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و روستای‌مان بوی شهید و شهادت می‌پیچید.

هر روز پیکر پاک و مطهر شهدا روی دستان مردم عاشق ولایت تشییع می‌شد. و اینک همان حال و هوا و همان شور و اشتیاق دوران دفاع مقدس در رگ‌های مردم ولایتمدار شهرستان فریدونکار جوشیدن گرفت و به ابتکار خود هفته‌ای را به نام هفته ایثار و شهادت نامگذاری کردند تا با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدایشان  بگویند راه شهدا ادامه دارد. و حال این مردم در آستانه بیست و هفتمین سالروز شهادت سرلشکر شهید حاج حسین بصیر کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را به نام شهدا آذین بستند و تدارک برنامه‌های متنوعی را دیدند که قرار است در این هفته با موضوع شهادت و ایثار برگزار شود.

اینجا مازندران است؛ دیار علویان و ده هزار و چهارصد کبوتر خونین بال و ما در خیابانی قدم می‌زنیم که نام  سرداران شهیدی چون بصیر، طوسی، بلباسی، شیرودی، کشوری و ده هزار و چهارصد کبوتر خونین بال در آسمان نیلگونش می‌درخشد. باید اعتراف کنیم که جای خالی هفته‌ای به نام هفته‌ی ایثار و شهادت در تقویم ما خالیست. و باید به ابتکار این مردم احترام گذاشت. ابتکاری که در تاریخ ثبت و جاودانه خواهد شد. ابتکاری به رنگ ایثار و بوی شهادت. 

یادواره سرلشکر شهید حاج «حسین بصیر» و 350 شهید فریدونکنار برگزار می‌شود


بیست و هفتمین یادواره سرلشکر شهید حاح حسین بصیر، سرداران و 350 شهید فریدونکنار روز جمعه 21 شهریور 93 از ساعت 15 الی 19 در مصلای قدس فریدونکنار برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و مداحی مداح اهل بیت میثم مطیعی همراه خواهد بود.

همایش رزمندگان دفاع مقدس در فریدونکنار برگزار می‌شود

همزمان با هفته ایثار و شهادت در شهرستان فریدونکنار، همایش رزمندگان دفاع مقدس در روز جمعه 14 شهریور93 از ساعت 9 صبح الی 14 بعد از ظهر در مزار شهدای بهشت بهشتی فریدونکنار برگزار می‌شود.

این همایش با سخنرانی سردار «علی اکبرنژاد» از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، مداحی مداح اهل بیت مهندس ولی اللهی و روایتگری امدادگر شفیع زاده از امدادگران دفاع مقدس اهل فریدونکنار همراه خواهد بود.

*منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس