کد خبر 335483
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

ترورهای انتحاری، بخشی دیگر از کارنامه سیاه گروه تروریستی مجاهدین خلق است، در این روش فرد ضارب با کمر بند انفجاری خود را به اشخاص مورد نظر نزدیک می‌کرد و با منفجر نمودن خود باعث به شهادت رسیدن فرد مقابل نیز می‌شد.

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر  به گزارش مشرق، ترورهای انتحاری، بخشی دیگر از کارنامه سیاه گروه تروریستی مجاهدین خلق است .در این روش فرد ضارب با کمر بند انفجاری خود را به اشخاص مورد نظر نزدیک می کرد و با منفجر نمودن خود باعث به شهادت رسیدن فرد مقابل نیز می گردید.

در اکثر قریب به اتفاق این اعمال ،افراد زیاد دیگری به اضافه شخص مورد نظر مجروح و شهید شده اند ، از جمله در شیراز و همراه با آیة الله دستغیب 12 نفر از مردم نمازگزار و یا در تبریز به همراه آیة الله مدنی 17 تن از مردم نیز به شهادت رسیدند.

مهمترین ترورهای انتحاری که مجاهدین مسئولیت آن ها را به عهده گرفته اند عبارتند از:

1 - ترور شهید کچویی

عامل انتحاری منافقین : کاظم افجه ای


کاظم افجه ای عامل نفوذی گروهک تروریستی منافقین در دادسرای انقلاب اسلامی که با سلاح کمری آقای کچویی را به شهادت می رساند و به حیات خویش نیز پایان می دهد. توضیح این عملیات تروریستی انتحاری در وبسایت رسمی منافقین نیز درج شده است :

تجلیل از عملیات تروریستی انتحاری کاظم افجه ای در نشریه مجاهد با عنوان : "... نخستین شهید مقدس عملیات فدایی مجاهدین" !

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

2 - ترور شهید آیت الله سید اسدالله مدنی (شهید محراب)

عامل انتحاری منافقین : مجید نیکو


شهید آیت الله سید اسدالله مدنی متولد سال 1293 هجری شمسی در شهر دهخوارقان (آذر شهر)

وی در 12 ذیقعده الحرام 1401 هجری قمری روز جمعه 20 شهریور ،پس از برگزاری نماز جمعه توسط یکی از عوامل گروه تروریستی منافقین به نام مجید نیکو به شهادت رسید.

گروهک تروریستی منافقین ضمن برعهده گرفتن این جنایت که در آن علاوه بر آیت الله مدنی، 17 تن از مردم نیز به شهادت رسیدند، شرحی از زندگی و فعالیتهای عامل این جنایت را منتشر ساخت که در سند زیر ملاحظه می شود:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر
ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

در سند فوق که مربوط به نشریه مجاهد شماره 206 مورخ شهریور 1377 می باشد، آمده است : " مجید نیکو در روز جمعه 20 شهریورماه 1360، با اقدام به عمل فدایی حسینی ، آخوند مدنی، نماینده {حذف شده بدلیل توهین} خمینی در آذربایجان و همدان را همراه با 17 تن از پاسداران {حذف شده بدلیل توهین} به هلاکت رساند".

همچنین در ادامه این سند و در توضیح نحوه ارتکاب به عملیات تروریستی انتحاری آمده است: " ... لحظات پردلهره یی می گذشتند که هرلحظه این سوال را در ذهن بزرگتر می کرد که چرا نارنجکها منفجر نمی شوند؟ اما مجید با سماجت شگفت آوری مامورینش را دنبال می کرد و ناگهان غریو انفجار نارنجکها برخاست و از آن جا که من ایستاده بودم ، چندین پاسدار را دیدم که به هوا پرتاب شدند ..."

همچنین در سند دیگری که در وب سایت رسمی منافقین آمده است، در معرفی زندگینامه تروریست دیگری به نام محمد محمدعلیزاده نیکو که برادر مجید نیکو می باشد، این عملیات تروریستی دقیقا شرح داده شده است:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

3- ترور شهید آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد

عامل انتحاری منافقین : هادی علویان


شهید هاشمی نژاد متولد سال 1311 در « بهشهر» مازندران

در سالروز شهادت امام جواد (ع) در هفتم مهر 13٦0 در چهل و نه سالگی به دست یکی از عوامل گروهک تروریستی منافقین، به نام هادی علویان بر اثر انفجار نارنجک به شهادت رسید.

گروه تروریستی منافقین ضمن برعهده گرفتن این جنایت ، شرحی از زندگی و فعالیتهای عامل آن را منتشر ساخت که در سند زیر ملاحظه می شود:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر
ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

در بخشی از سند مذکور که در نشریه مجاهد شماره 171، سال پنجم ، پنج شنبه 7 مهر ماه 1362 به چاپ رسیده چنین آمده است:

سرانجام در لحظاتی که هاشمی نژاد به قصد خروج از ساختمان از پله ها پائین می رفته است در فرصت کوتاهی هادی ضامن نارنجک را کشیده و او را از پشت بغل می کند… و لحظاتی بعد با انفجار نارنجک ، به سزایش رسید . علاوه بر هاشمی نژاد تعدادی از پاسداران محافظش نیز مورد اصابت ترکش نارنجک قرار گرفتند.

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

4 - ترور شهید آیت الله عبدالحسین دستغیب (شهید محراب)

عامل انتحاری منافقین : گوهر ادب آواز


متولد در سال 1288 هجری شمسی در شیراز

در تاریخ بیستم آذرماه 1360 مطابق با 14 صفر 1402 هنگامی که عازم نماز جمعه بود به دست یکی از عوامل گروه تروریستی منافقین به نام گوهر ادب آواز به شهادت رسید . در این فاجعه 12 تن از مردم نیز به شهادت رسیدند.

شورای ملی مقاومت که یکی از شاخه های گروه تروریستی منافقین است با صدور اطلاعیه ای با بر عهده گرفتن این جنایت ، عامل این جنایت را معرفی می کند:

در بخشی از این سند آمده است : " ... در روز جمعه 20 آذر این واحد رزمنده به قصد انجام این عملیات که از قبل مورد شناسایی دقیق قرار گرفته بود به محل اعزام و در لحظه تعیین شده خواهر مجاهد شهید " گوهر ادب آواز" یکی از اعضای واحد انقلابی پس از شکستن حلقه مزدوران محافظ دستغیب با انفجار بمب دست ساز او را به همراه 12 تن از محافظانش به هلاکت رسانده و دیگر رزمندگان مجاهد سالم به پایگاه خود مراجعت کردند . در این عملیات دلاورانه خواهر مجاهد ما نیز به شهادت رسید ..."

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

 5 - ترور نافرجام آیت الله احسان بخش

عامل انتحاری منافقین : علی پور ابراهیمی


آیت الله احسان بخش در روستای لیف شاگرد، سال 1309 دیده به جهان گشود قرآن و ادبیات فارسی را نزد ملای مکتب، شیخ عزت الله طالقانی آموخت. در سال 1324 به رشت آمد و در مدرسه مهدویه سه سال و اندی، نزد اساتیدی مانند شیخ کاظم صادقی، آیت الله شیخ حسین اوحدی و حجت الاسلام وحید خورگامی و دیگر علمای این منطقه صرف و نحو، مقدمات و سطح را به پایان رسانید.

در سال 1327 وارد قم شد و سطوح عالیه و فلسفه و تفسیر را نزد اساتیدی مانند آیات عظام نجفی، صدوقی، مجاهدی و امیر سلطانی و علامه طباطبایی خواند.

این روحانی بزرگوار و پرتوان (مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای احسانبخش رحمت الله علیه) محور مجاهدت ها و تلاش های مردم غیور و مومن رشت و استان گیلان و منشاء خدمات فراوانی در سراسر آن منطقه بود و تحرک شبانه روزی و خستگی ناپذیر او، نمونه ای کم نظیر محسوب می شد حضور او در جبهه های دفاع مقدس و پشتیبانی بی دریغ او از رزمندگان دلاور گیلان از یادگارهای فراموش نشدنی آن دوران پر افتخار است و آثار ماندگار او در رشت و سایر شهرهای گیلان موجب نام نیک همیشگی اوست فقدان این روحانی خدوم، برای مردم وجامعه ی روحانیت گیلان، ضایعه بزرگی محسوب می شود.

گروهک تروریستی منافقین همانگونه که در سند زیر مشاهده می شود با ارتکاب به عمل تروریستی انتحاری درصدد به شهادت رساندن این عالم فرزانه بود که ناکام ماند و عامل انتحاری به هلاکت رسید. شرح کامل این عملیات تروریستی در نشریه مجاهد شماره 147 صفحه 22 آمده است:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

6 - ترور شهید آیت الله محمد صدوقی (شهید محراب)

عامل انتحاری منافقین : محمدرضا ابراهیم زاده


متولد سال 1287 ش برابر با 1327 قمری - یزد

آیت الله محمد صدوقی در روز 11 تیر 1361 مطابق با دهم ماه مبارک رمضان سال 1402 قمری، پس از ادای نماز جمعه ‌در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد، توسط یکی از عوامل منافقین به نام محمد رضا ابراهیم زاده – اهل نائین - که حامل دو قبضه نارنجک و ملبس به لباس ارتشی بوده به طرز فجیعی به شهادت می رسند و قاتل نیز در دم کشته می شود.

در این فاجعه تعدادی از پاسداران محافظ شهید صدوقی نیز مجروح می گردند و 3 نفر از نمازگزاران زن نیز بر اثر ازدحام جمعیت پایمال شده و فوت می نمایند.

منافقین ضمن بر عهده گرفتن این جنایت در اطلاعیه ای اعلام داشتند :

نشریه اتحادیه انجمن دانشجویان ، شماره 51 ، 1361/6/5 ، صفحه 15،

اطلاعیه سیاسی نظامی – نظامی گروهان – خانواده مصباح – در رابطه با ترور صدوقی از طریق عملیات انتحاری توسط محمدرضا ابراهیم زاده:

صدوقی به دلیل ارتکاب تمامی اعمالش در دادگاه خلق به اعدام انقلابی محکوم و واحد عملیاتی مجاهد سیاوش ابراهیمی عهده دار اجرای این حکم انقلابی گردید .

همچنین در سند دیگری در نشریه مجاهد مورخ سه شنبه 8 تیر 1378 چنین آمده است:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

7 - ترور شهید آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی (شهید محراب)

عامل انتحاری منافقین : حسین خداکرمی


متولد سال 1323 هجری قمری در خمینی شهر

ایشان در سن 80 سالگی در ساعت 15/12 ظهر 23 مهرماه 1361 در نماز جمعه مسجد جامع کرمانشاه توسط یکی از اعضای گروه تروریستی منافقین به نام محمد حسین خداکرمی به شهادت رسید.

گروه تروریستی منافقین رسما این جنایت را بر عهده گرفت و عامل این جنایت را معرفی کرد:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

8 - ترور نافرجام آیت الله واعظ طبسی

عامل انتحاری منافقین : حسین بابایی


گروهک تروریستی منافقین در نشریه مجاهد شماره 141 مورخ پنجشنبه 5 بهمن 1361 با به عهده گرفتن این عملیات تروریستی انتحاری عامل این جنایت را نیز معرفی کرد:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

9 - ترور کور - کشتار مردم بی دفاع تهران

عامل انتحاری منافقین : آرام گفتاری


آرام گفتاری ، یکی از تروریستهای گروهک منافقین که برای انجام یک رشته بمب گذاری از عراق به ایران اعزام شده بود. در روز 4 بهمن ماه 1379، هنگامی که مورد شناسایی نیروهای انتظامی قرار گرفت ، با نارنجک به میان مردم رفت و با انتحار خود تعداد زیادی از مردم را کشته و مجروح ساخت.

در این عمل تروریستی انتحاری تعداد 6 نفر از مردم به شهادت رسیدند و 13 نفر نیز به شدت مجروح شدند.

پس از این عملیات جنون آمیز انتحاری ، مسعود رجوی در پیام نوروزی سال 1380 خود به منافقین ،همانگونه که در سند زیر می بینید این تروریست را با القاب "کرد گردن فراز" و "شهاب ظلمت سوز" مورد خطاب قرار داد:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

10 - ترور و کشتار عشایر غیور کرمانشاه

عاملین انتحاری : لادن بادیانی و فهمیه صادقی


لادن بادیانی و فهمیه صادقی دو تن از عوامل گروهک تروریستی منافقین که برای انجام یک سری عملیات بمب گذاری و ترور قصد ورود به کرمانشاه را داشته و با عبور غیرقانونی از مرز عراق با عشایر منطقه تختگاه اسلام آباد مواجه شده بودند ، با کشیدن نارنجک به عشایر منطقه حمله ور شده و ضمن به هلاکت رساندن خود باعث به شهادت رسیدن تعدادی از عشایر غیور کرمانشاه شدند.

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر

11 - ترور و کشتار مردم بندر انزلی

عامل انتحاری منافقین : ویتانا (میترا) جوینی

گروهک منافقین در ضمیمه شماره 261 نشریه مجاهد اقدام به انتشار اسامی بخشی از تروریست های معدوم خود که در عملیاتهای انتحاری طی سالهای 1360 تا 1364 به هلاکت سیده اند نموده است که این سند را نیز در زیر مشاهده می کنید:

ترورهای انتحاری سازمان منافقین+تصویر
منبع: سایت دیده‌بان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سهيل ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    20 2
    خدا به حق خون پاک اين شهدا منافقين فعلي رو رسوا کنه انشاءالله
  • قلی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    16 0
    ببین این سازمان تروریست چطوری جوانان پاک وطن رو گمراه کرد. مرگ بر افکار پلیدشان
  • رضا ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    15 0
    مرگ بر منافق
  • مهدی مرادیفر ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    12 0
    منافقین ازکثیف ترین انسانها بودند در سال 61 در کرمانشاه با انفجار یک بمب بیش از صد نفرکودک وزن به شهادت رسیدن ایا این کار ها افتخار دارد این ها این قدر رزل بودن به خاطر مشتی دلار حاضر شدن به کشور خود خیانت کنندایا کشتن چند نفر از اولیا خداوند افتخار داره تف بر شما ومرامنامه سراسر خیانت تان تفو
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    9 0
    از همه جالب تر اون قسمت بود كه طرف به امام و يارانش ميگفت ((مرتجع)). حالا كي داره اين حرفو ميزنه: گروهي كه زماني دست به ترورهاي انتحاري ميزنه كه هنوز طالبان هم دست به اينجور كارهاي نفرت انگيز نميزد.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    بنظرم اگه طالبان توي اين كشور تبليغات كنه ممكنه 4 تا آدم طرفش برن ولي اين مناغقين عمرا بتونه در شرايط عادلانه يك نفر رو هم جذب كنه. خيلي خيلي خيلي عقب افتاده و دگم هستند. زشتي هاي همه گروهها وفرقه ها در اين گروهك فاسد و ظالم ووعقب مونده جمع شده.
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    7 1
    وقتی فیلم مستند نامه ای ناتمام به سمیه را دیدم واقعا به حال برخی تاسف خوردم چگونه زندگیشان و خانوادشان را فدای هوس بازی های یک عده انسان های از خدا بیخبر کرده اند.... جدا اگر شهید صیاد و همرزمانش آنها را در عملیات مرصاد(فروغ جاویدان) نابود نمی کرد بلا تشبیه جنگ نهروان واقعا چه فجایعی را شاهد بودیم... ایران و ایرانی غیرتمنده یک ایرانی برای گرفتن حقش متوسل به .... نمیشه ایرانی توی کشورش حقش رو میگیره ... نه بقول رهبری آب توی اسیاب دشمن کنه.... باید اینجور ذلیلانه دربدر شوند.... واقعا به حال اونهای که برای قدرت طلبی و هوس رانی یه عده، جوانان این مملکت را به خاک و خون کشیدند باید تاسف خورد... کجایند تا ببیند مسعودشان در بهترین هتلها و با ... خوشگذرانی می کنه... ننگ بر شما و پیروانتان باد...
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    10 0
    لعنت خداوند به منافقین.خدا به حق خون شهدا.به حق مادران شهدا از شماها نگذره.
  • رضاصالحی ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 0
    خدالعنت کنه همه منافقین روازجمله مسعودرجوی واشرف ملعون
  • سپهر GB ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    2 0
    چه منافق چه غیر منافق ، هرکس بخواهد به ملت خودش مردم سرزمین خودش خیانت کنه ، حالا به هر دلیلی،خیانت خیانته، آخر و عاقبتی بدتر از منافقین خلق سرش میاد.خدا جای حق نشسته.دربه در و دور از وطن و بدنام و بد بخت و روسیاه تاریخ میشه!! منافقین خلق ایران که مسلحانه وارد جنگ با ایران و ایرانی شدند خدا لعنتشون کنه.من خودم از نزدیک در خیابان شاهد تیراندازیهاشون و درگیریشون با کمیته بودم اصلا براشون فرقی نمیکرد کسی را که هدف قرار داده اند و دارن به طرفش شلیک میکنند نظامیه؟شخصیه؟بچه است؟زنه؟پیره یا جوونه؟ همینطور تیراندازی میکردند.که البته دونفرشون دستگیرشدند و دوتاشون کشته شدندو یکیش هم یه گلوله به مغزش شلیک کرد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    داعش داره پیش اینا درس پس میده اون موقع که داعش نبود اینا بودن الانم دستمال توالت دشمنان ایران هستند حالا کی تاریخ انقضاشون واس اونا تموم میشه باید دید
  • ناشناس IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    مرگ بر منافقین مرگ بر مسعود و مریم رجوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس