خانم تیموری همچنین از واکنش مسولین وزارت خارجه در تجمع امروز می گوید: به ما گفتند که قوه قضاییه کوتاهی می کند و در این خصوص آقای رئیس جمهور باید تصمیم بگیرند.

گروه بین الملل مشرق- این روزها با رسانه ای شدن مساله زندانیان ایرانی دربند در ترکمنستان، داغ خانواده های آنها تازه شده است و برای رسیدگی به حقوق بستگانشان در زندان به تکاپوی بیشتری افتاده اند. خانواده هایی که به جز دعا به درگاه خدا و حمایت برخی از رسانه ها دستشان به جایی نمی رسد.

این روزها مشکلات خانواده های زندانیان خارج از کشور به صحن علنی مجلس نیز کشیده شده است، شهریاری نماینده: آقای لاریجانی شما در شورای عالی امنیت ملی هستید لطفا تذکر دهید که وزارت خارجه تمام وقت خود را صرف مسائل هسته ای نکند.

شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به موضوع برخی دیپلمات های دربند اسارت در کشورهای خارجی می گوید: درست است که مسئله هسته‌ای برای وزارت خارجه اهمیت دارد اما امنیت شهروندان کشور از تمام مسائل مهم تر است از وزارت امور خارجه می‌خواهیم به وضعیت شهروندان ایرانی رسیدگی کنند.

در خصوص زندانیان ایرانی در ترکمنستان آمار دقیقی اعلام نشده است برخی از 326 و برخی 274 و حتی برخی از ارقامی تا بالای 500 نفر خبر داده اند.

امروز حدود 30 نفر از بستگان زندانیان دربند در ترکمنستان مقابل ساختمان وزرات خارجه در شهر مشهد تجمع کردند تا بتوانند صدای خود را به گوش مسئولین و رسانه ها به برسانند.

تجمع کنندگان به سرعت توسط مامورین وزارت خارجه به نمازخانه این ساختمان هدایت میشوند و از آنها سوال میشود که برای چه اینجا تجمع کرده اید؟ آیا نمی دانید که این اقدام شما باعث سو استفاده کشورهای خارجی می شود.

ولی خانواده‌ها از وعده و وعید های وزارت خارجه خسته شده اند. مریم تیموری همسر یکی از بازداشت شده‌گان در واکنش به فیلمبرداری صورت گرفته از جانب مسولین وزارت خارجه از معترضین می گوید: نگران این نیستم که این تصاویر علیه ما استفاده شود. اینقدر سختی کشیده ایم و بچه هایمان تو سری خور شده اند این چیزها دیگر برای ما اهمیتی ندارد. آب از سر ما گذشته است.

خانم تیموری همچنین از واکنش مسولین وزارت خارجه در تجمع امروز می گوید: به ما گفتند که قوه قضاییه کوتاهی می کند و در این خصوص آقای رئیس جمهور باید تصمیم بگیرند.

تجمع کنندگانی که هر کدام به واسطه دستگیر شدن سرپرست خانواده شان آبرو و معیشت شان به سختی افتاده است نه پلاکاردی همراه خود داشتند و نه شعاری سر دادند و در نهایت با تنظیم شکایتی که همه خانواده ها آن را امضا کردند به تجمع خود خاتمه دادند.

مسولین وزرات خارجه به تجمع کنندگان وعده داده اند تا یک ماه دیگر جواب شکایتشان را از مسولینی که از آنها با نام "مسولین بالا" نام برده اند بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • دارالمجانين ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 0
    يعني حتي يه ليست هم از اين دربندهاي بي پناه هم ندارن كه اينقدررررر عددشون تا دو برابر متغيره؟؟؟!!! يعني اينقدر بيخيال و بي مسئوليت و كارنابلدن كه حتي آمارگيري اتباعمونو كه داراي گذرنامه ايرانين! و براشون پرونده قضائي! تشكيل شده وجزو آمار زندانيان !يه كشور كوچولو!دارن حبسشونو ميگذرونن نتونستن انجام بدن كه هنوز معلوم نشده ٢٧٤ نفرن يا بالآي ٥٠٠ نفر؟؟؟!!! حالا اين به كنار واقعا خيلييي هنر و ذكاوت و كياست ميخوادكه تونستن يه مشكل كاملا قابل حلي كه طي ساليان گذشته با عفو و آزادي دسته دسته زندانيان ايراني هميشه روزنه اميد و راه خلاصي متصور بوده به اين درجه از بحران و پيچدگي رسوندن كه قطعا به زودي اين بحران عميق تر و شديدتر و وسيعتر و فراگير تر هم ميشه .. چرا هميشه كلي بايد هزينه و انرژي كشور و بيت المالو صرف كنن تا جبران خسارت هاي ناشي گري ها وبي تدبيري هاي بعضيا !!! بشه؟؟؟ همون داستان هميشگي ديوانه اي كه سنگي توي چاهي ميندازه وكلي عاقل جمع ميشن تا درش بيارن ! كاش فقط همين هزينه ها بود و جان و مال و حتي زندگي يه سري هموطنانمون توزندان هاي واقعا وحشتناك تركمنستان بخاطر اينهمه بي كفايتي و كارنابلدي در خطر نبود اسم و اعتبار كشور بزرگ و تمدن سازمون ايران هم كه ديگر خجالت زده اين دسته از مسئولانه ...
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا این چه رسمی تا هر اتفاقی تو کشور میشه یکسر نا محسوس از مردم فیلم می گیرند؟
  • مینا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    ببینید این خانواده ها چقدر بی پناه و مظلومند
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعیت و میزان رنج حقیقی تحمیل شده به این خانواده های مظلوم را وقتی می توان درک کرد که وضعیت زندان های ترکمنستان و شرایط قرون وسطائی آن را ببینید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس