کد خبر 305611
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

رییس پیشین سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه این سازمان همواره مسائل، مشکلات و چالشهای خاص خود را دارد، گفت: به دلیل بی مهری و کم توجهی برخی دستگاهها، شاهد یک عقب ماندگی در سازمان زندانها هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، ˈغلامحسین اسماعیلیˈ روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، افزود: مسایل و مشکلات گوناگونی همیشه در سر راه سازمان زندانها قرار دارد اما به لطف رییس دستگاه قضایی همیشه تلاش شده تا این موانع برطرف شود.

رییس سابق سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی ،این سازمان را به دلیل اجرای احکام قضایی اسلامی، بازآموزی مبانی رفتاری به افرادی که به هر دلیلی گرفتار رفتار نابهنجاری شده اند و وجود همکاران و مدیران کارآمد، متدین و زحمتکش و بی ادعا در حوزه زندانبانی، سازمان بسیار مهمی عنوان کرد.

وی از رییس جدید سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خواست تا در کنار ارزش کار، قدر همکاران خوب سازمان را بداند.

**کاهش 10 درصدی وردی به زندان ها

رییس دادگستری کل استان تهران در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از فعالیت 54 ماهه اش در سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در زمینه های مختلف را ارائه کرد و گفت: اصلاح آیین نامه های مورد نیاز بویژه مرخصی ها و پیگیری وضعیت قضایی زندانیان باعث شد تا کاهش 10درصدی ورودی زندانها را شاهد باشیم.

وی ادامه داد:10 درصد از شمار زندانیان موجود در زندان ها نیز کاهش یافته است.

اسماعیلی افزود: اینها همه در حالی انجام گرفته که معتقدیم جای اراذل و اوباش، قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم در زندان است و باید با آنها برخورد قاطع شود.

وی با اشاره به اصلاح ساختار سازمان زندانها و تامین منابع مالی و انسانی گفت: در کنار اینها به اصلاح رویه های زندانبانی اقدام کردیم و تلاش کردیم تا نظم و انضباط در کنار اقتدار و امنیت به مجموعه زندانها بازگردد.

اسماعیلی همچنین افزایش سطح بهداشت و درمان در سازمان زندان ها، کاهش بیماری های پر خطر و کاهش ورود مواد مخدر را به همراه افزایش آمار کشف مواد مخدر از دیگر اقدامات دوره فعالیت خود نام برد.

**ساخت 5 اردوگاه مواد مخدر و جابجایی 8 زندان کشور

رییس سابق سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب طرح جابجایی 8 زندان بزرگ و ساخت 5 اردوگاه نگهداری محکومان مواد مخدر اشاره کرد.

وی گفت: در این راستا 240 هزار مترمربع به فضاهای زندانها اضافه و 720 هزار هکتار فضا نیز بازسازی شده است که همه اینها در جهت پیشرفت سازمان زندانها انجام گرفت و امیدواریم ادامه داشته باشد.

** نصب 11 هزار دوربین در سراسر زندانهای کشور

اسماعیلی در مورد فعالیتهای فنی انجام شده گفت: نصب 11 هزار دوربین در زندانهای سراسر کشور، ساماندهی سامانه بانک اطلاعاتی پانیذ، راه اندازی سیستم ثبت اثر انگشت، کد الکترونیکی و پابند الکترونیکی از دیگر اقدامات فنی انجام شده در این سازمان است.

به گفته رییس دادگستری کل استان تهران 40 هزار اشتغال به طور میانگین در سالهای اخیر و با حمایت بنیاد تعاون زندانیان برای مددجویان ایجاد شده است.

وی درمورد تغییرات سازمانی و نیروی انسانی اظهار کرد: پست سازمانی از 17 هزار به 25 هزار افزایش پیدا کرد و پنج هزار و 147 استخدام جدید که بیش از 40 درصد موجودی ما بود، استخدامی داشتیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    عقب مانده است ؟؟؟ آباد ترین سازمان کشور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس