در حالي كه هاليوود، از تسخير لانه جاسوسي، فيلم روياپردازانه آرگو را بيرون مي‌كشد، آيا سينماي ايران مي‌تواند به جاي به اسكار و كن، روي گزينه استاكس‌نت و مهار آن توسط ایرانیان سرمايه‌گذاري كند؟

گروه جنگ نرم مشرق- در جنگ رواني كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي، يكي از تاكتيك‌هايي که همواره از سوي آنان مورد استفاده قرار گرفته ، تاكتيك «مصادره به مطلوب» است. در اين تاكتيك، دول غربي علي‌الخصوص آمريكا در مسائلي كه از قضا كاملا مقصر بوده و همچنين در موضع انفعالي و شكست‌خورده قرار دارند، دست به اقداماتي مي‌زنند تا ضمن كسب مجدد آبرو و اعتبار از دست رفته خود، آن مسئله را به نفع خود پايان داده و در آخر خود را پيروز آن ميدان نشان دهند.

شاهد مثال چنين وقايعي را مي‌توان مصادره به مطلوب كردن انقلاب‌هاي كشورهاي عربي، مصادره كردن برخي مسئولان جمهوري اسلامي و مصادره كردن انقلاب دوم مردم ايران در سال 1358 است. در اين مورد آخر كه تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام بود، آمريكا با استفاده از قدرت رسانه‌اي خود فيلمي به نام «آرگو» را مي‌سازد و سعي مي‌كند در روايت اين فيلم، شكست سنگين و گروگان گرفته شدن جاسوسان خود را به شكلي هرچند غيرواقعي مصادره به مطلوب كند.

داستان فيلم آرگو از اين قرار است: از میان کارکنان به گروگان گرفته شده، تعداد ۶ نفر موفق می‌شوند از در پشت سفارت به خانه کن تیلور، سفیر کانادا در ایران بگریزند. چند روز بعد در حالی که مندز (يكي از جاسوسان حرفه‌اي سازمان سيا و مسئول خارج كردن اين شش نفر از ايران) در حال صحبت با پسر خود و مشاهده فیلم سیاره میمون‌ها (نسخه ۱۹۶۸) بود ناگهان متوجه می‌شود که می‌تواند به عنوان گروهی هنرمند وارد ایران شوند که در حال ساخت فیلمی علمی تخیلی هستند و می‌خواهند فیلمی با سبک و سیاق جنگ ستاره‌ها اما در ایران بسازند. بر اساس نقشه مندز، او و ۶ نفر آمریکایی هویت یک گروه فیلم‌سازی را به خود می‌گیرند که برای یافتن مکان‌های فیلمبرداری فیلمی علمی-تخیلی به نام «آرگو» به خاورمیانه سفر کرده‌اند. برای واقعی جلوه دادن این نقشه مندز از عوامل حرفه‌ای در هالیوود بهره گرفت. به این صورت عملیات تا جایی ادامه می یابد که در انتها ۶ نفر آمریکایی با هویت جعلی و گذرنامه کانادایی، از مرز قانونی ایران در فرودگاه مهرآباد خارج می‌شوند و با پرواز سوئیس ایر به اروپا می‌گریزند.

آيا «استاكس‌نت» به سرنوشت «آرگو» دچار مي‌شود؟ + تصاوير // در حال ويرايش

همانطور كه از نظر گذشت، هاليوود با ارائه یک داستان نسبتا جذاب، سعي در پيروز نشان دادن آمريكا در قضيه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ايران مي‌كند و با اينكه اين فيلم از لحاظ تكنيك و ساخت فني، با فيلم‌هاي رده بالاي هاليوود اختلاف فاحش دارد، 5 اسكار و چندين و چند جايزه از بزرگترين جشنواره‌هاي فيلم‌هاي دنيا را از آن خود مي‌كند. كاخ سفيد نيز به نوبه خود به قدري از توليد و اكران اين فيلم ذوق‌زده مي‌شود كه در آن سال ميشل اوباما، بانوي اول كاخ سفيد، شخصا برنده جايزه اسكار بهترين فيلم سال را اعلام كرد.

اكنون آنچه كه گفتني است، ذكر اين سوال است كه آيا وقت آن نرسيده كه دستگاه‌هاي رسانه‌اي جمهوري اسلامي، به خصوص عرصه سينمايي كشور، فكري به حال اين انفعال تاريخي خود كنند؟ به اعتراف خود دولت‌مردان غربي و همچنين انديشكده‌هاي آنان قضيه نفوذ كرم استاكس‌نت به سايت‌ اتمي ايران در نطنز و تخريب دستگاه‌هاي سانتريفيوژ غني‌سازي اورانيوم، به دستور مستقيم باراك اوباما و با همكاري رژيم صهيونيستي انجام گرفته است.

آيا «استاكس‌نت» به سرنوشت «آرگو» دچار مي‌شود؟ + تصاوير // در حال ويرايش

با توجه به پيشينه‌اي كه از ماجرای روز 13 آبان 58 و فيلم آرگو گفته شد، پيش‌بيني مي‌شود كه تكرار مجدد اين مصادره به مطلوب اما این بار در قضیه کرم استاکس نت، توسط آمريكايي‌ها تا چند سال ديگر روي پرده سينماهاي جهان قرار بگيرد با اين تفاوت كه اين بار موضوع فيلم با دروغ‌پردازي و مبالغه‌هاي هميشگي، آمريكا بار ديگر خود را پيروز ميدان در عرصه صدور بدافزار و از قول خودشان پيروز در ميدان مبارزه با تروريسم خواهد خواهند.

اگر خبر ساخته شدن فیلم ایرانی-کانادایی «ایرباس» با بازی شان (علی) استون توسط نادر طالب‌زاده را نشنیده بودیم، باید به زودی ناظر ساخته شدن فیلمی هالیوودی می‌بودیم که از ابعاد دروغین و خیال‌بافانه سقوط ایرباس ایرانی در سال 1367 توسط ناو وینسنس آمریکایی پرده برمی‌داشت و بار دیگر تنها به دلیل استفاده از ضربه اول در جنگ رسانه‌ای، اوضاع را به سود خود تغییر می‌داد.

آيا «استاكس‌نت» به سرنوشت «آرگو» دچار مي‌شود؟ + تصاوير // در حال ويرايش

در ماجرای لانه جاسوسي آمريكايي‌ها تلاش کردند بعد از گذشت 32 سال انتقام خود را با سینما بگيرند اما در ماجرای استاكس‌نت، آمريكا و رژيم صهيونيستي دست خود را به تخريب اموال دولت ایران با تروریسم سایبری آلوده كرده‌اند و اين كار را براي فيلم‌سازان جمهوري اسلامي تا حدودي راحت‌ مي‌كند.

در حالي كه هاليوود، از دل يك شكست عجيب تمدن غرب در تسخير لانه جاسوسي، فيلم روياپردازانه آرگو را بيرون مي‌كشد، آيا سينماي ايران مي‌تواند به جاي به اسكار و كن و غيره فرستادن فيلم‌هاي خانوادگي یا زرد، روي گزينه استاكس‌نت و مهار ان توسط ایرانیان سرمايه‌گذاري كند؟

به گزارش شبکه سی بی اس، استاکس‌نت به دنبال هدف خاصی بوده و هر رایانه‌ای را که وارد آن می‌شد تحت تاثیر خود قرار نمی‌داد. سی‌بی‌اس در ادامه گزارش خود بیان می‌دارد که استاکس‌نت صرفا به دنبال یافتن کنترلر زیمنس واقع در یک کارخانه نبوده است، بلکه به دنبال کارخانه خاصی بود که دارای نوع خاصی از تجهیزاتی باشد که صرفا در نیروگاه‌های ایران و نه در هیچ جای دیگر جهان بکار گرفته شده‌اند. در واقع این ویروس تنها به دنبال خرابکاری در سانتریفیوژهای واقع در نیروگاه نطنز بود.

دانلود

کارشناسان می‌گویند: از طریق مهندسی معکوس کدهای حمله می‌توانیم به این امر پی ببریم که حمله‌کنندگان دانش تکنیکی کاملی نسبت به کلیه جزئیات این نیروگاه داشته‌اند. لذا می‌توان گفت که آنها حتی این نیروگاه را بهتر از خود ایرانی‌ها می‌شناختند.

در این وبدئو گفته می‌شود: در ماه ژانویه سال گذشته،‌ یک ویروس رایانه‌ای به نام استاکس‌نت کشف شد. این ویروس که 20 برابر بیشتر از کدهای ویروسی دیگر پیچیده است، از امکانات مختلفی برخوردار است. از آن جمله این که استاکس‌نت توانایی افزایش فشار داخل نیروگاه‌های هسته‌ای یا خاموش کردن لوله‌های نفتی را داشت و می‌توانست به اپراتورهای سامانه بگوید که همه چیز عادی است.

این ویروس از روزنه‌های امنیتی بهره می‌برد که تولیدکنندگان سامانه از آن بی‌اطلاع می‌باشند. این روزنه به «روزهای صفر»‌ معروف هستند و موفق‌ترین ویروس‌ها از آنها بهره می‌برند. جزئیات یک «روز صفر» را می‌توان در بازار سیاه به قیمت 100،000 دلار بدست آورد. استاکس‌نت از 20 عدد از این روزهای صفر بهره می‌جوید.

اما وقتی که این ویروس وارد یک سامانه می‌شود، دست به فعالیت نمی‌زند. در اعماق کد استاکس‌نت، یک هدف خاص قرار داشت، که بدون وجود آن هدف، این ویروس بدون فعالیت باقی می‌ماند. این ویروس به دنبال از کار انداختن چه چیزی بود؟ سانتری‌فیوژهایی که مواد هسته‌ای را در تأسیسات غنی‌سازی ایران قرار می‌دهند.

استاکس نت نخستین اسلحه‌ای بود که تماما به وسیله کدهای نرم افزاری ساخته شده بود و به طور خاص علیه تجهیزات هسته‌ای ما مورد استفاده قرار گرفت.

اکنون سينماگران جمهوري اسلامي، باید اين بار به گونه‌اي روايت فيلمی با موضوع «استاكس‌نت» را پیش ببرند که فقط در حد مخاطب ايراني باقي نماند، بلکه در نهايت باعث روشن شدن ذهن عموم مردم جهان شود.

آيا «استاكس‌نت» به سرنوشت «آرگو» دچار مي‌شود؟ + تصاوير // در حال ويرايش

امروز سينماي ما نيازمند بزرگ شدن و رشد كردن است. رشدي برای حرکت به سمت دستمایه قرار دادن موضوعات استراتژیک.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • میترا1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    طراحی امام راحل برای دفاع از موجودیت انقلاب اسلامی طرح استراتژیک ضربه ی اول بود که متاسفانه الان شده استراتژی انفعال ! که در لفافه ی تعامل با دنیا و عقلانیت پیچیده شده ! واین استراتژی جدید متاسفانه توی همه ی امور ساری و جاریه !
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    آخه چطوری از تسخیر یه سفارت شکست تمدن غرب رو برداشت می کنید؟ دارید تو توهم زندگی می کنید. عالمت خفته و تو هم خفته خفته را خفته كي كند بيدار
  • حقیقت جو ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    علم از هوا نمیاد در دنیای امروز! بلکه از طریق اندیشکده ها و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که با هم لینک هستن تولید میشن در هر کشوری شما که میگین برنامه با کدوم زیرساخت؟ برنامه نویس ایرانی اپلیکیشن کار باشه نهایت کاری که میکنه نرم افزار حسابداری مینویسه تحت وب باشه با فریم ورک ها بازی میکنه! از طرفی سخت افزاری هم ضعیف هستیم وقتی هکرهای ایرانی به Ddos کردن افتخار میکنن یا Dface کردن عمق فاجعه میره بالا که این کارها بچه بازی هست و ضعف هست تا قدرت هکر واقعی اونیه که از یه سیستم ضعف دیتابیسی مثل اینجکشن پیدا کنه یا xss بزنه انیمیشن سازی هم که نداریم گیم هم همینطور! فیلم های تاریخی ما هم که همگی عربی هستن کلا ما ظاهرا تاریخی نداشتیم!! وقتی هم میسازن یه طوری لینک میدن به الان و کلی تاریخ رو عوض میکنن و بدتر اینکه جلوه های ویژه فیلم های ایران بیشتر شبیه طنزه!
  • یه بنده خدا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    مرسی +۱
  • عباس ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    با سلام ای کاش به این موضوع هم پرداخته می شد که بک ایرانی برای اولین بار در دنیا موفق به کشف این ویروس خطرناک شده بود.
  • سعید ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    امیدواریم چنین فیلم هایی در سینمای ایران تولید شود ... امریکایی ها برای جبران ضربه ای که به غرورشون توی گروگانگیری افتاد آرگو را از جیب بیرون اوردند و باید گفت زخم گروگانگیری رو تا حد زیادی جبران کردند ولی باید در ایران هم نسبت به سینما نگاهی دیگر داشت و این جور جنبه ها را هم مد نظر قرار داد
  • شکارچی بد افزار ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    «استاکس‌نت صرفا به دنبال یافتن کنترلر زیمنس واقع در یک کارخانه نبوده است، بلکه به دنبال کارخانه خاصی بود که دارای نوع خاصی از تجهیزاتی باشد که صرفا در نیروگاه‌های ایران و نه در هیچ جای دیگر جهان بکار گرفته شده‌اند.» این حرف کاملا غلط هست چون تعداد زیادی از کارخانه های دیگه ی ما (مثل کارخانه های تولید محصولات لبنی) تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند فارغ از این مسائل، مصلحت بر سکوت در این زمینه هست ... چون دشمن مشخصا دنبال نحوه ی مهار این بد افزار توسط ایرانی ها بوده و هست و ساختن یک فیلم یا هر چیز دیگری که بیانگر واقعیات این موضوع باشد، اگر چه که می تواند بازتاب خوبی در ابعاد مختلف داشته باشد اما دست ما رو برای دشمن رو خواهد کرد ...
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    مگه استاکس نت به تجهیزات ایرانم آسیب زد؟
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    انصافا راست میگی حکایت ما حکایت اون پدری هست که اسم پسرش گذاشت رستم، بعد هر وقت خودش هم صداش می کرد می ترسید!!!
  • مریم سراوانی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی خیلی خوبه دیگه؟ نیست مگه؟
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    نمیدونی چرا پیروزیه؟!!!! چون ما سی و پنج سال قبل از اروپایی ها فهمیدیم که سفارت های آمریکا لانه ی جاسوسی اند. اما اروپایی های به اصطلاح پیشرفته و قدرتمند تازه الان فهمیدن!! که البته با این حال هنوز هم در برابر آمریکا در موضع انفعال اند و هیچ غلطی نکردند!
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    با کمال احترام این حرف شما اصلا درست نیست. چون بینندهای فیلم متخصص امنیتی نیستند که نیاز به اطلاعات تخصصی داشته باشند که حالا از این طریق روش کار ما بخواد لو بره.
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    نه منم چی میگی؟؟؟
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    متاسفانه سینمای ایران فقط فیلمهای عاشقانه میسازه و این فرصتهای بزرگ و این سوژه هایی که نیاز به سرمایه ی زیادی برای ساخت ندارند رو از دست میده!
  • حسين ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    تسخير لانه جاسوسى تسخير ٤ تا ديوار و چند كارمند بايگانى ساده نبود،تسخير يك مقر بود كه هدفش كودتا بود و مشغول مونيتور و بررسى اوضاع براى زمان مناسب بود،ضربه سنگين براى اين بود كه كل طرحهاشون به هم ريخت،انقلاب قوى شد ،طرح نجات آمريكايى ها با اون وضع افتضاح شكست خورد،ايران به دلخواه و ميل خودش اونها را آزاد كرد،و شكست دولت آمريكا انقدر سنگين بود كه به طرز بسيار كم سابقه اى رييس جمهور آمريكا براى دور دوم انتخاب نشد،خوب اينها اگه شكست نبودند پس پيروزى بودند!؟
  • حجت ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    همینقدر می فهمی!!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    متاسفانه سینمای ایران فقط فیلمهای عاشقانه میسازه و این فرصتهای بزرگ و این سوژه هایی که نیاز به سرمایه ی زیادی برای ساخت ندارند رو از دست میده!
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    متاسفانه سینمای ایران فقط فیلمهای عاشقانه میسازه و این فرصتهای بزرگ و این سوژه هایی که نیاز به سرمایه ی زیادی برای ساخت ندارند رو از دست میده!
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    متاسفانه سینمای ایران فقط فیلمهای عاشقانه میسازه و این فرصتهای بزرگ و این سوژه هایی که نیاز به سرمایه ی زیادی برای ساخت ندارند رو از دست میده!
  • سید حمیدرضا نورانی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    "فیلم های تاریخی ما هم که همگی عربی هستن کلا ما ظاهرا تاریخی نداشتیم!!" عربی نیستن عزیزم.اسلامی هستن.فرقشونو متوجه میشید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس