جديدترين اخبار، مواضع و واکنش هاي امروز (چهارشنبه 27بهمن) به اغتشاشات عده اي در 25 بهمن، در اين خبر جمع آوري شده است.

مشرق-

اعتراضات گسترده مردم و شخصيت ها به اغتشاشگران و وقايع 25 بهمن همچنان ادامه دارد.

 

* حمايت آشکار اوباما از اغتشاشگران تهران
شبکه العربيه گزارش داد ، "باراک اوباما" بار ديگر در خصومت با ايرانيان بر حمايت از آنچه وي ادامه اعتراضات در ايران خواند حمايت کرد.

رئيس جمهوري آمريکا در موضعي تفرقه افکنانه و مداخله گرانه مدعي شد: ايراني ها بايد شجاعت لازم براي بيان آزادي را داشته باشند و به اعتراضات خود ادامه دهند.

وي همچنين در دخالت آشکار در موضوعات منطقه اي و با هدف انحراف انقلاب ملت مصر گفت: نشانه هاي مثبتي در مصر مي بينيم. کشورهاي خاورميانه ضرورت تغييرات را احساس کرده اند.

 

* اطلاعيه جامعه مدرسين درباره آشوبگري‌هاي اخير
جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره آشوبگري‌هاي روز دوشنبه در تهران اطلاعيه اي صادر کرد. متن اين بيانيه به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

تحرکات و آشوبگري مذبوحانه مشتي فريب خورده در روز 25 بهمن ماه که با هدايت سران فتنه و با رهبري استکبار جهاني به ويژه آمريکا، انگليس و اسرائيل انجام گرفت خشم ملت شريف و وفادار ايران را برانگيخت.

اين فتنه‌انگيزي‌ها در حالي صورت مي‌گيرد که حضور پرشکوه و کم نظير ملت قهرمان ما در راهپيمايي 22 بهمن ماه امسال چشم جهانيان را خيره کرده و تهديد‌هاي چندين ماهه رسانه‌هاي غربي را باچالش جدي روبرو کرده است.

فتنه گران و اربابان خارجي آنها بايد بدانند که اين تحرکات مذبوحانه از سوي ملت سلحشور ايران بي‌پاسخ نخواهد ماند و سرانجام صبر مردم ولايت مدار و انقلابي ايران به سر خواهد آمد.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محکوم کردن حادثه 25 بهمن ماه و نيز با تشکر از اقدام انقلابي نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي از مراجع ذيصلاح مي‌خواهد با اجراي مرّ قانون درباره هدايت کنندگان و عوامل آشوب به وظائف خود در برابر اين تحرکات عمل نمايند.

و السلام عليکم و رحمه الله و برکاته

محمد يزدي

رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

 

* آدمک موسوي در ميدان ارک به دار آويخته شد
دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم تهران پس از نماز مغرب و عشاء شب گذشته(سه‌شنبه) به صورت خودجوش در ميدان ارک و مقابل دادسراي عمومي و انقلاب تهران تحصن کردند.

تحصن‌کنندگان با تحصن در اين مکان خواستار محاکمه هرچه سريعتر موسوي، کروبي و خاتمي هستند و اعلام داشتند تا ساعت 9 صبح روز چهارشنبه در ميدان ارک حضور داشته و پس از آن جهت شرکت در مراسم تشييع پيکر پاک "صانع ژاله " از دانشجويان دانشگاه هنر تهران که روز دوشنبه در اغتشاشات خياباني توسط گروهک منافقين مورد هدف تير مستقي قرار گرفت شرکت خواهند کرد.

در اين تحصن و از ساعت 21:30 جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از جمله حسن غفوري‌فرد، مهدي کوچک‌زاده، حجت‌الاسلام حميد رسايي و نقوي حضور داشته و به ايراد سخنراني پرداختند.

مهدي کوچک‌زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جمع تحصن‌کنندگان مقابل دادگستري تهران و مسجد ارگ گفت: مسئوليت اين جنايت‌ها و کشته‌ها و زخمي‌هاي اغتشاشات اخير مشخصا بيانيه‌ دهندگان و سران فتنه‌اي هستند که حاميان خود را براي فتنه‌گري روز گذشته فراخوان کردند.

وي افزود: به عنوان يک نماينده مجلس به رئيس مجلس شوراي اسلامي و دستگاه قضايي کشور اعلام مي‌کنم روزي را فکر کنيد که ما کجا کم گذاشته‌ايم؟

اين نماينده مجلس خاطر نشان کرد: سران فتنه مفسد‌في‌الارض هستند و در اين فتنه‌گري‌ها جرم معلوم و مجرم نيز مشخص است و انتظار مي رود تا هفته آينده نتيجه بررسي کميته تحقيق و تفحص مجلس به مردم اعلام شود.

کوچک‌زاده با بيان اينکه تنها کروبي، خاتمي و موسوي مجرم نيستند و کساني که در اين فتنه‌انگيزي‌ها سکوت اختيار کرده‌اند نيز مجرم هستند تصريح کرد: مردم تاکنون تکاليف خود را به خوبي انجام داده‌اند اما امروز نمي‌توانند کساني را که با سازمان‌هاي سيا و موساد ارتباط دارند تحمل کنند.

اين نماينده مجلس با تأکيد بر اينکه مراجع و روحانيت بحمدالله تاکنون در مقابل فتنه‌گري‌ها ايستاده‌اند، گفت: خواست ما از بزرگان مجلس خبرگان رهبري اين است که صداي ملت ايران را به رئيس اين مجلس اعلام کنند و مراجع و علما نيز صداي ملت را به گوش وي برسانند. نمي‌شود رياست مجلس خبرگان رهبري در دست کسي باشد که تنها در اين فتنه‌گري‌ها سکوت اختيار کرده‌اند.

کوچک‌زاده در پايان خاطر نشان کرد: شعار ملت ايران اکنون فقط اين است: "حرف ما يک کلام، محاکمه والسلام "

پس از پايان سخنراني مهدي کوچک‌زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تحصن‌کنندگان با سر دادن شعار " وکيل انقلابي، تشکر تشکر " از مواضع انقلابي اين نماينده مجلس تشکر کردند و شعار مرگ بر موسوي، مرگ بر خاتمي و مرگ بر کروبي سر دادند.

در حالي که ساعات انتهايي شب بود هر لحظه بر تعداد جمعيت تحصن‌کنندگان در ميدان ارک تهران افزوده مي‌شد.

پس از سخنان کوچک‌زاده، تحصن‌کنندگان با نصب طناب‌‌داري در مقابل دادسراي عمومي و انقلاب تهران مترسک ميرحسين موسوي را به دار آويخته و آتش زدند.

تحصن‌کنندگان با سر دادن شعارهاي «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر خاتمي، «مرگ بر کروبي» ‌از دستگاه قضايي کشور خواستار محاکمه آنان شدند.

همچنين تحصن‌کنندگان با امضاي طوماري خطاب به دستگاه قضايي کشور خواستار مجازات هرچه سريعتر سران فتنه شدند.

حجت‌الاسلام رسايي و نقوي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سخناني با تاکيد براينکه موسوي و کروبي مفسدالارض بوده و بايد محاکمه شوند بر حضور پرشور مردم در مراسم تشييع پيکر پاک دانشجوي شهيد بسيجي تاکيد کردند.

 

* آغاز تشييع شهيد ژاله باشعار عليه سران فتنه
مراسم تشييع پيکر پاک دانشجوي بسيجي شهيد "صانع ژاله " دقايقي پيش از مقابل دانشگاه هنر تهران آغاز شد.

دانشجويان و اقشار مختلف مردم در اين مراسم حضور بسيار پرشوري دارند به نحوي که پيش از آغاز اين مراسم تمامي محوطه داخلي دانشگاه هنر مملو از جمعيت شده و تعداد زيادي از جمعيت نيز در خيابان وليعصر بر عليه سران فتنه شعار سر مي‌دهند و هر لحظه از سمت شمال خيابان وليعصر و جنوب خيابان وليعصر بر تعداد تجمع‌کنندگان افزوده مي‌شود.

حاضران در مراسم تشييع پيکر پاک شهيد صانع ژاله با سر دادن شعارهاي "مرگ بر موسوي "، "مرگ بر کروبي "، "مرگ بر خاتمي " و "مبارک ايراني اکبر رفسنجاني " خشم و انزجار خود را به نماش گذاشته‌اند.

صانع ژاله متولد سال 63 از هموطنان کردزبان اهل پاوه و دانشجوي رشته نمايش دانشگاه هنر تهران 25 بهمن توسط يکي از گروه‌هاي تروريستي منافقين در خيابان امير اکرم تهران با تير مستقيم مورد هدف قرار گرفت که پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد.

گروهک تروريستي منافقين همچنين 8 نفر ديگر از هموطنانمان را با تير مستقيم مورد هدف قرار دادند که مجروح شدند و در بيمارستان تحت مداوا هستند.

 

* تعطيلي مجلس براي حضور نمايندگان در تشييع
حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن ابوترابي فرد نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس گفت: تعدادي از نمايندگان تقاضا داشتند براي اعلام انزجار نسبت به جناياتي که توسط صحنه گردانان و بازيگران فتنه اتفاق افتاد و منجر به زخمي شدن تعدادي از مردم و همچنين شهادت دو نفر شد، امروز در مراسم تشييع جنازه آنها شرکت کنند.
وي در ادامه پايان جلسه علني را در ساعت 15/10 اعلام کرد.

 

 

* مراجع تقليد دروس امروز خود را تعطيل کردند
جمعي از مراجع تقليد و اساتيد سطوح عالي حوزه علميه قم، صبح امروز دروس خود را در اعتراض به قائله آفريني اخير اصحاب فتنه و به منظور شرکت طلاب در تجمع بزرگ اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه در مدرسه فيضيه، تعطيل کردند.

براساس اين گزارش، حضرات آيات ناصر مکارم شيرازي، حسين نوري همداني، لطف‌الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد امروز دروس خود را تعطيل کردند.

همچنين حضرت آيت الله عبدالله جوادي آملي درس تفسير خود را تعطيل کرده و درس خارج فقه حضرت آيت‌‌الله حسين وحيد خراساني نيز امروز برگزار نشد.

از سوي ديگر شماري از طلاب و فضلاي حوزه علميه نيز در اعتراض به اقدام اخير اصحاب فتنه، شب گذشته در مسجد اعظم قم و در جوار حرم کريمه اهل بيت عليهم السلام تحصن کردند و صبح امروز با تجمع در اين مکان مقدس به اعتراضات خود ادامه دادند.
 

 

* اخبار و حاشيه‌هاي تشييع شهيد صانع ژاله
در اين تجمع که نزديک به 2 هزار نفر حضور دارند و لحظه به لحظه به جمعيت افزوده مي‌شود. شعار‌هاي 'تا اعدام فتنه‌گر، يک يا حسين ديگر' ، 'يا حسين يا حسين، لعن علي مير حسين' و 'مرگ بر منافق' سر داده مي‌شود.

در حال حاضر سردار عراقي فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ، مرتضي تمدن استاندار تهران، عبدالحسين روح‌الاميني استاد دانشگاه، زاکاني نماينده مجلس، حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مجلس، حجت‌الاسلام محمديان، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و قريشي، معاون سياسي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در ميان دانشجويان و مردم شرکت‌کننده در تشييع جنازه شهيد ژاله حضور يافتند.

تعداد معدودي از هوادارن جريان سبز با دانشجويان شرکت کننده در تشييع جنازه شهيد "صانع ژاله" درگير شدند.

هم‌اکنون گروه‌هاي مختلف مردمي و دانشجويي از خيا‌بان‌هاي مختلف در حال حرکت به سمت چهارراه وليعصر و شرکت در تشييع جنازه اين دانشجوي شهيد هستند.

به دليل حضور جمع زيادي از مردم در اين مراسم خيابان وليعصر داراي ترافيک سنگين است.

دانشجويان شرکت کننده در اين مراسم شعار "مرگ بر موسوي" ، "مرگ بر کروبي" ، "مرگ بر خاتمي" سر مي‌دهند و اغتشاشات روز دوشنبه را محکوم مي‌کنند.

محسن رضايي به جمع دانشجويان تشييع کننده پيکر شهيد "صانع ژاله" پيوست.


* دادستان کل کشور: سران فتنه محاکمه ميشوند
محسني اژه اي در حاشيه همايش روساي پليس آگاهي استان هاي کشور در جمع خبرنگاران افزود: کساني که پارسال و امسال در جريان فتنه با آمريکا و اسرائيل همراهي کردند و اين ظلم بزرگ و جنايت را مرتکب شدند، مجرمند.

وي افزود: در حاليکه مردم حلاوت و شيريني راهپيمايي 22 بهمن را در ذهن خود داشتند، برخي افراد داخلي با دشمنان قسم خورده نظام همصدا شدند و در روز 25 بهمن جنايت آفريدند.

محسني اژه اي افزود: اين افراد به ويژه مسببان اصلي که مردم را براي آشوب مجدد، ناآرامي و به آتش کشيدن اموال عمومي دعوت کردند، قابل گذشت نيستند و بايد به طور قطع به کيفر برسند.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: وقتي سران فتنه بعد از انذارها، هشدارها و نصيحت دلسوزان همچنان به اقدامات مجرمانه و غير قانوني خود پافشاري مي کنند، بايد منتظر کيفر اعمال خود باشند.

محسني اژه اي افزود: امروز همه مردم اين افراد را در ذهن هايشان به کيفر رساندند و بالاترين تنفر خود را از آن اعلام کردند. وي گفت: مردم از قوه قضائيه در اين زمينه درخواستي دارند که به حق است و اميدوارم اين قوه بتواند به وظايفش عمل کند.

 

* بيانيه دفتر رئيس‌جمهور درباره وقايع 25بهمن
دفتر رئيس جمهور در بيانيه‌اي با تاکيد بر اينکه دشمنان ايران اسلامي در برابر اقيانوس بيکران ملت قطره‌اي بيش نيستند، تصريح کرد: فتنه‌جويي ديروز که با هدف انحراف افکار جهاني و کم‌رنگ ساختن حضور درخشان ملت آگاه صورت پذيرفت، هرگز از شأن انقلاب و مردم نخواهد کاست.

متن بيانيه دفتر رئيس جمهور بدين شرح است:

بيست‌ودوم بهمن‌ماه تجلي‌گاه حضور ميليون‌ها انسان آگاه عاشق و وارسته ايراني بود که به شکرانه دميدن سي‌وسومين طليعه فجر انقلاب اسلامي جشني عظيم را در کنار هم برگزار کردند و شکر و شادماني خويش را به رخ جهانيان کشاندند و بر پايمردي و پايداري خود تا رساندن ايران اسلامي به جايگاه جلال و جمال تاريخي در سايه ولايت فقيه تاکيد کردند.

فتنه‌جويي روز دوشنبه که با هدف انحراف افکار جهاني و کم‌رنگ ساختن حضور درخشان ملت آگاه صورت پذيرفت، هرگز از شأن انقلاب و مردم نخواهد کاست.

صهيونيزم و استکبار جهاني و در رأس آن حاکمان ايالات متحده آمريکا هيچ‌گاه نمي‌توانند پيشرفت، سربلندي، ‌آسايش، آرامش و اتحاد ديگر ملت‌هاي جهان را شاهد باشند و از اين‌رو با احساس خشم و ضعف از مواجهه با سيل خروشان ملت به تفرقه‌اندازي و نيرنگ و فريب روي مي‌آورند.

ملت بزرگ ايران که با اهداي صدها هزار شهيد پاکباخته و از جان گذشته، دست جهانخواران را از کشور کوتاه کرده است، هرگز اجازه نخواهد داد تا آنان بار ديگر بر مقدرات او مسلط شوند و چونان گذشته روياي آنان را به کابوسي تلخ مبدل خواهند کرد. دشمنان ايران اسلامي در برابر اقيانوس بيکران ملت قطره‌اي بيش نيستند و بدانند که ايران عرصه سيمرغ است.

 

* تجمع طلاب عليه فتنه‌گران در مدرسه فيضيه
در پي اغتشاش فتنه‌گران در روز 25 بهمن ماه، امروز طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با تعطيل کردن دروس خود در مدرسه علميه فيضيه قم تجمع کرده و با سردادن شعارهاي کوبنده؛ جريان فتنه و سران فتنه را محکوم کردند.

براساس اين گزارش، با وجود اين که هنوز نيم ساعت به زمان رسمي برگزاري تجمع مانده است، صحن مدرسه علميه فيضيه و طبقات فوقاني آن مملو از طلاب و روحانياني است که با سردادان شعار« مرگ بر موسوي و کروبي» انزجار خود را از اين حرکت مذبوحانه نشان دادند.

طلاب و روحانيان با سردادن شعارهاي لعن علي عدوک يا حسن« خاتمي، کروبي، ميرحسين»، کروبي منافق و ديگر شعارهاي حماسي از مسؤولان قضايي خواستند سران فتنه را محاکمه و مجازات کنند.

امروز در و ديوار مدرسه فيضيه مملو از پلاکارد و پارچه نويسي‌ها است که خشم حوزويان را از اقدام فتنه‌گران نشان مي دهد.
 

 

* خروش يکصداي مردم تهران عليه سران فتنه
مردم انقلابي تهران که براي تشييع پيکر شهيد ژاله در مقابل دانشگاه هنر تجمع کرده اند ، بي وقفه در شعارهايي از مسئولين مي خواهند تا سران فتنه و اخلالگران در امنيت و آرامش عمومي را به پاي ميز محاکمه کشيده و مجازات کنند.

آنها در شعارهاي خود سران فتنه را عامل شهادت دانشجوي بسيجي شهيد ژاله مي خوانند و بر بيعت خود با مقام معظم رهبري و ادامه دادن به آرمانهاي شهيدان تاکيد مي کنند.
آنها درشعارهاي خود مي گويند : خواص بي بصيرت مايه ننگ ملت - برادر شهيدم خونت را پس مي گيرم – خوني که در رک ماست هديه به رهبر ماست – مرک بر منافق - مرگ بر آمريکا - مرگ بر انگليس - مرگ بر اسراييل و...
شرکت کنندگان در مراسم تشييع پيکر شهيد برروي پلاکارتهاي خود نيز نوشته اند : حزب فقط حزب علي ، رهبر فقط سيد علي - از خون جوانان وطن لاله دميده – رنگ از رخ هر فتنه گر پريده و...
تشييع کنندگان همچنين با حلقه هاي گل و پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران در دست به تشييع پيکر پر افتخار شهيد 'صانع ژاله ' آمده اند که روز دوشنبه در فتنه گري تازه سران فتنه توسط تروريست هاي جريان فتنه و نفاق به شهادت رسيد.
مراسم تشييع پيکر شهيد ژاله از مقابل دانشگاه هنر در چهار راه وليعصر (عج) و به سمت دانشگاه تهران صورت خواهد گرفت .
شهيد صانع ژاله '26 ساله'، متولد شهرستان پاوه و دانشجوي رشته نمايش دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بود. شهيد ژاله ، حافظ کل قرآن و از افراد مذهبي و از مدافعان نظام به شمار مي آمد.
اين دانشجو در حوالي ميدان انقلاب با گلوله اي که به تشخيص کارشناسان از يک نوع اسلحه کوچک شليک شده ، به شهادت رسيد.

 

* پناهيان: ملت ايران خواستار اعدام سران فتنه هستند
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان از اساتيد حوزه و دانشگاه پيش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تشييع پيکر پاک شهيد "صانع ژاله " و در صحن نمازجمعه دانشگاه تهران با اشاره به اينکه اين دانشجوي شهيد به افتخاري عظيم نائل آمد و بايد به خانواده وي و دليرمردان خطه کردستان تبريک و تسليت گفت، خاطرنشان کرد: اين شهيد مظلوم و بسيجي بدون اينکه در اغتشاشات 25 بهمن درگير باشد و در حال عبور از خيابان مورد هدف گروه‌هاي تروريستي قرار گرفت تا مظلوميتش همانند ساير مظلومان اسلام مشخص باشد.

وي افزود: فتنه‌گران بايد بدانند ملت ايران با شهدايي که تقديم انقلاب اسلامي مي‌کنند و به خصوص شهداي فتنه، شور و حرارت بيشتري پيدا مي‌کنند.

پناهيان تصريح کرد: فتنه‌گران بدانند اگر حتي يک نفر هم از هموطنانمان در اين اغتشاشات مجروح شود چنين همايشي را براي وي برگزار مي‌کنيم و آفرين به غيرت دانشگاهيان و دانشجويان هنر که اجازه ندادند مراسم تشييع اين دانشجوي بسيجي در عزلت برگزار شود و مراسم تشييع باشکوهي را براي شهيد ژاله برگزار کردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه تأکيد کرد: ملت ايران تمنا دارد تا پاي چوبه‌دار سران فتنه بايستند و شعارهاي استکبارستيز سر دهند.

وي با اشاره به اينکه سياست‌مداران کشور بايد بدانند که سران فتنه حق بازگشت به درون نظام اسلامي ايران را ندارند، اظهار داشت: دست سران فتنه به خون شهداي اخير آغشته است و آنان موجب بي‌آبرويي ملت شده‌اند.

پناهيان در ادامه بيان داشت: اي ملت بزرگ ايران، آيا شما نمي‌توانيد چند فتنه‌گر محبوس را نابود کنيد؟ آيا از خود پرسيده‌ايد چرا قيام مردم تهران و شرکت در مراسم تشييع پيکر اين شهيد پرشورتر از ساير شهداي انقلاب اسلامي است؟ چون ملت ايران ثمره انقلاب خود را در کشورهاي تونس و مصر ديده‌اند.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: ملت ايران ثمره انقلاب اسلامي، خون شهدا و خط امام(ره) و مقام معظم رهبري را در تحولات منطقه مشاهده مي‌کند.

وي تأکيد کرد: چرا جامعه خود را نبايد از لکه ننگ فتنه‌گران پاک کنيم؟ تمامي ملت ايران آماد‌ه‌اند تا اين لکه ننگ را از اين مرز و بوم پاک کنند.

پناهيان با بيان اينکه خشم و احساسات ملت ايران موجب نشده تا خواستار اعدام سران فتنه شوند، بيان داشت: جزاي کساني که امنيت کشور را از ميان مي‌برند و با تظاهرات خود زمينه حضور منافقان را در خيابان‌ها فراهم مي‌کنند، اين است که يا بايد کشته شوند، يا به دار آويخته شوند و يا دست و پاي آنها قطع شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد: ملت ايران نه تنها خواستار اعدام سران فتنه هستند بلکه خواستار اين هستند سياست‌مداراني که به هر نحو زمينه شعله‌ورتر شدن فتنه را فراهم کرده‌اند از صحنه سياست حذف شوند.

پناهيان خاطرنشان کرد: بايد پرسيد کدام يک از سياست‌مداران کشور در آغاز تظاهرات غيرقانوني فتنه‌گران نمي‌دانستند آمريکا و رژيم صهيونيستي پشتيبان آنهاست؟ آيا اين سياست‌مداران نمي‌دانستند برپايي اين تظاهرات موجب ريخته شدن خون جمعي از مردم مي‌شود؟ آيا آنان پيش‌بيني نمي‌کردند اين حرکات مورد تشويق رژيم‌صهيونيستي است؟

اين استاد حوزه ودانشگاه با تأکيد بر اينکه سياست‌مداراني که موجب شعله‌ورترشدن فتنه‌انگيزي در کشور شدند، در صحنه‌هاي سياست جا خوش کرده‌اند، گفت: چه کسي است که نمي‌داند دشمنان نظام اسلامي از هر فرصتي براي حقير کردن ملت ايران استفاده مي‌کنند؟ چه کسي که نمي‌داند کوچک‌ترين فرصت به فتنه‌گران خيانت به حساب مي‌آيد؟

پناهيان افزود: ملت ايران تجربه تاريخي حضرت علي(ع) را دارد و مي‌دانند اين حضرت با نصيحت‌هايي که اطرافيان وي داشتند مصلحت‌هايي به ايشان تحميل شد.

وي خاطرنشان کرد: تقاضا داريم کساني که در اين فتنه حکميت را به رهبري تحميل کردند از صحنه سياست محو شوند. اگر تاکنون مصلحت بوده تا با سران فتنه برخورد نشود و در اين خصوص قوه‌قضاييه دست نگهداشته است اما اين مصلحت بايد تا کي ادامه پيدا کند؟

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد: آنان که مي‌خواهند در کشور توليد مصلحت کنند بايد از صحنه سياست کشور خارج شوند.

پناهيان اظهار داشت: از روزهاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي تا ظهور امام زمان(عج) مسير انقلاب اسلامي اين بوده و است که مصلحت روز به روز بايد در کشور پايان پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: اگر تاکنون مصلحت اين بوده که با سران فتنه برخورد نشود تا خواص جامعه نسبت به فتنه‌گري‌ها آگاه شوند مطمئنا اين خواص اکنون آگاه شده‌اند و اگر کسي خود را به خواب زده ديگر نمي‌شود وي را از خواب بيدار کرد.

پناهيان گفت: بايد از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تشکر کرد که مانند يک بسيجي انقلابي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي درخواست اعدام سران فتنه را اعلام کردند.

وي با تأکيد بر اينکه هر کسي که تاکنون بيدار نشده ديگر بيدار نخواهد، بيان داشت: پيشنهاد من اين است که بر اساس متون ديني از اين به بعد ملت ايران شعار «مرگ بر ساکتين» را سر دهند.

پس از اين قسمت از سخنان پناهيان، شرکت‌کنندگان در مراسم تشييع شعار "مرگ بر هاشمي " سر دادند.

در ادامه اين مراسم پناهيان افزود: کساني که تقاضاي اعدام براي سران فتنه را نمي‌کنند همان افرادي هستند که نسبت به فتنه‌گران سکوت اختيار کرده‌اند. علمايي که براي بي‌احترامي به کوچک‌ترين موضوعات ديني برمي‌آشوبند چطور شده که در مقابل توهين به ولايت‌فقيه سکوت اختيار کرده‌اند.

اين استاد حوزه و دانشگاه تأکيد کرد: علماي هوشمند امروز در حوزه‌هاي علميه سراسر کشور درس‌هاي خود راتعطيل کرده و بر عليه فتنه‌گران راهپيمايي کردند.

وي خاطرنشان کرد: بايد دردمندانه اعلام کنم که آيا اين بي‌شرف‌ها که حضور چند علاقه‌مند به سطل آشغال‌ها را جمعيت پرشور روز 25 بهمن مي‌نامند آيا نبايد به سزاي عمل خود برسند؟ آيا آنان که عکس‌هاي امام(ره) و رهبري را در وسط خيابان پهن کردند و ملت را با ضرب و شتم مجبور کردند تا با خودرو از روي آنها عبور کنند آيا نبايد محاکمه شوند؟

وي در پايان خاطرنشان کرد: آن سياستم‌داري که در نمازجمعه 23 تير حضور پيدا نکرد ديگر هيچ‌گاه حضور نخواهد داشت و اميدواريم اين شهيد گرانقدر آخرين شهيد پيش از ظهور امام زمان(عج) باشد.

 

* عده‌اي از بازداشت‌شدگان 25بهمن آزاد شدند
در حاشيه حضور حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در همايش روساي پليس آگاهي و فرماندهان انتظامي استان‌هاي سراسر کشور، وي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص تعداد دستگيرشدگان در روز 25 بهمن‌ماه از سخنگوي قوه قضاييه سوال کرد که وي پاسخ داد: در اين دستگيري‌ها ممکن است افرادي دستگير شوند و بلافاصله پس از بررسي‌هاي ابتدايي آزاد شوند. زيرا در درگيري‌هاي خياباني ممکن است افرادي کم‌گناه و حتي بي‌گناه باشند و بنابراين هر عددي که گفته شود، اين عدد نمي‌تواند کامل باشد.

دادستان کل کشور گفت: از افرادي که دستگير شده‌اند عده اي عصر و آخر شب همان روز و روز گذشته آزاد شده‌اند. افراد مجرم نيز بازداشت شده و مي‌شوند و قطعا به کيفر خواهند رسيد.

سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان کرد: در خصوص جريان 25 بهمن متاسفانه تعدادي در دام آمريکا و اسرائيل قرار گرفته‌اند و بعضي‌ها نيز خودشان اقداماتي را انجام داده‌اند و افرادي را دعوت کرده‌اند. جريان هاي ضد انقلاب به طور عموم پشت سر قضيه بودند. منافقين نيز تمام توان خود را گذاشتند و برخي از افرادشان نيز در اين جريان حضور داشته و برخي نيز دستگير شده‌اند.

وي اظهار کرد: در مورد قاتلين شهيد صانع ژاله اکنون خبري ندارم که آيا کسي در اين مورد اعترافي داشته يا خير.

خبرنگاري با بيان اين که روز گذشته اعلام شد عده‌اي از منافقين مسلح در حادثه 25 بهمن حضور داشتند، از محسني اژه‌اي خواستار توضيح شد که وي پاسخ داد: در اين که در ميان افراد آشوب‌گر و مخل امنيت، افراد مسلحي حضور داشتند و تيراندازي کردند، ترديدي نيست اما در مورد جزييات، کيفيت و وابستگي‌هاي آنها بايد تحقيقات بيشتري انجام ‌شود.

همچنين خبرنگاري با اشاره به درخواست نمايندگان مجلس مبني بر محاکمه سران فتنه از سخنگوي قوه قضاييه خواستار توضيح شد که وي گفت: اين افراد کساني هستند که حتما بايد کيفر اقدامات مجرمانه و جنايتکارانه خود را ببينند و ان‌شاالله اين اقدام صورت مي‌گيرد.

 

* رئيس دانشگاه تهران: اگر از ابتدا با فتنه‌گران برخورد مي‌شد امروز شاهد اين جنايت‌ها نبوديم
فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران در حاشيه مراسم تشييع پيکر پاک دانشجوي بسيجي شهيد "صانع ژاله " گفت: امروز روز عزاي دانشجويان بود و شاهد بوديم که دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران يکپارچه در مراسم تشييع پيکر اين شهيد حضور پيدا کردند.

وي افزود: دانشجويان با حضور در اين مراسم خواسته‌هايي را بر عليه فتنه‌گران داشتند که اميدواريم مسئولان کشور به اين خواسته‌ها توجه کنند.

رئيس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر از ابتدا به طور قاطع و محکم با فتنه‌گران برخورد مي‌شد امروز شاهد اين جنايت‌ها نبوديم و اگر امروز هم مسامحه شود ممکن است حوادثي شبيه حوادث گذشته رخ دهد.

فرهاد رهبر تصريح کرد: مسئولان کشور ديگر نبايد اجازه فتنه‌گري را به فتنه‌گران دهند.

 

* ابراز نااميدي رژيم‌صهيونيستي از فتنه‌گران 
کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي آشوب‌ اغتشاشگران داخلي ايران را اعتراض ناميد و از به ثمر رسيدن اين آشوب ابراز نااميدي کرد.

کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام کرد: اعتراض‌هاي ايراني مانند مصر و تونس به نتيجه نخواهد رسيد.

خانم «اورلي نوي» کارشناس صهيونيست در اين گزارش اعلام کرد: بر خلاف اظهارات مخالفان در ايران، درباره ادامه تظاهرات، هيچ موردي که اميدوارکننده باشد به چشم نمي‌خورد که وضعيت مانند آن چيزي شود که در تونس و مصر روي داد.

اين کارشناس صهيونيست با بيان اينکه نظام ايران در مقابل فتنه‌گران بيش از کشور ديگر مصمم‌تر است، تصريح کرد: با اين حال به نظر نمي‌رسد نظام اسلامي در ايران ساقط شدني باشد.

تلويزيون رژيم صهيونيستي در ادامه با ابراز نااميدي از تعداد اندک آشوب‌طلبان داخلي ايران ابراز نااميدي و اعلام کرد که علاوه بر مصمم بودن نظام ايران براي مقابله با فتنه‌گران، موج تظاهرات آنان نيز اين بار بسيار کوچک است.

در اين گزارش به نيروهاي امنيتي ايران اشاره و تصريح شده است که نيروهاي امنيتي ايران در مقايسه با ارتش مصر بسيار باعقيده‌تر و داراي ايدئولوژي محکمتري در قبال نظام ايران هستند و اين در حالي است که مخالفان ايران رهبر ندارند.

 

* تجمع ديدارکنندگان بارهبري مقابل منزل موسوي
جمع کثيري از مردم آذربايجان پس از پايان ديدار امروز خود با رهبر معظم انقلاب ضمن تجمع در مقابل منزل مير حسين موسوي شعارهايي را عليه سران فتنه سر مي‌دهند.

 

* آيت‌الله خاتمي: کروبي و موسوي مصداق بارز محارب هستند
آيت‌الله سيد احمد خاتمي پيش از ظهر امروز جمع هزاران نفر از روحانيون که در محکوميت اغتشاشات روز 25 بهمن در تهران در مدرسه فيضيه قم تجمع کرده بودند، در سخناني اظهار داشت: اجتماع 25 بهمن با اين هدف شکل گرفته بود تا يک اغتشاش آمريکايي، صهيونيستي و ضد انقلابي ايجاد شود.
وي تاکيد کرد: شرکت کنندگان در اين تجمع به آفرينندگان اين اغتشاش اعلام مي‌کنند که ملت عظيم ايران تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خود پاي نظام و ولايت ايستاده‌اند و با تمام وجود تا محو فتنه‌گران از پاي نخواهند نشست.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برپايي اغتشاش حقير و بي‌ارزش با حضور تعدادي بسيار اندک در تهران بزرگ گفت: از جمعيت 10 ميليوني تهران جمع کردن 2 تا 3 هزار نفر در گوشه و کنار کار مهمي نيست و اين نشان مي‌دهد که در عالم بي‌هنري هم سران فتنه هنري نداشته‌اند و امروز شاهد هستيم که آنها حتي جايگاه خودشان را ميان دوستانشان هم از دست داده‌اند.
وي با اشاره به اذعان بي‌بي‌سي نسبت به اندک بودن جمعيت اغتشاشگر گفت: اغتشاش اخير با سه هدف دنبال شد که نخستين هدف آن اين بود که مزدوران آمريکا و اسرائيل مي‌خواستند خيزش کشورهاي اسلامي را از کانون توجه دور کنند و اين بزرگ‌ترين خيانت سران فتنه يعني موسوي و کروبي بود و آنها بيشترين آب را به آسياب آمريکا و اسرائيل ريختند.
عضو خبرگان رهبري دومين هدف اين اغتشاش را مورد تاثير قرار دادن راهپيمايي ملت بزرگ ايران در 22 بهمن دانست و افزود:‌ آنها در يکي از مجامع روحاني فتنه‌گر در تهران گفته بودند که 21 بهمن به صحنه بياييم اما چون ديدند 22 بهمن مردم به صحنه مي‌آيند و همه را جارو مي‌کنند، تصميم گرفتند تا 25 بهمن به خيابان‌ها آمده و 22 بهمن را به زير سؤال ببرند ولي باز هم امروز مردم کشور ما به صحنه آمدند و در برابر آنها ايستادند.
وي تصريح کرد: به وزارت کشور مي‌گويم مجوز مجامع فتنه‌گر را لغو کنيد.
آيت‌الله خاتمي بيان داشت: سومين هدف اغتشاش اين بود که فتنه‌گران بگويند ما هنوز نمرده‌ايم، به دليل اينکه به شما خيانت مي‌کنيم و جوانان اين مملکت را به گلوله مي‌بنديم.
وي گفت: اين فتنه‌گران بدانند ملت نمرده است، مردم نظام را دوست دارند و طرفدار نظام قانون‌مدار هستند و قدم غيرقانوني بر نمي‌دارند، اين ملت ملت آمريکا‌شکن و ملت شاه‌شکن است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه سران فتنه ذليل‌هايي هستند که دستگيري آنها کاري ندارد، ادامه داد: خبر داريم که رئيس جمهور آمريکا و اسرائيل براي اين اغتشاش مايه گذاشته‌اند و مجرم اول آمريکا و اسرائيل و مجرم دوم کساني هستند که بيانيه دادند و طرفداران خود را به اغتشاش دعوت کردند و در خط مقدم اين بخش موسوي خائن و کروبي قرار دارند.
وي تاکيد کرد: دست موسوي و کروبي به خون شهيداني چون ژاله و مختاري آغشته است و به عنوان يک طلبه انقلابي اعلام مي‌داريم که موسوي و کروبي مصداق بارز محارب هستند.
آيت‌الله خاتمي گفت: آنها با کمال حقه‌بازي و رياکاري بيانيه مي‌دهند و شهادت اين شهيد را تسليت مي‌گويند.
وي اضافه کرد: مجرم سوم مجامعي هستند که در خدمت اين سران قرار دارند، مجمع روحانيون مبارز تهران که مبارزان با انقلاب اسلامي هستند عقبه اين فتنه است و آنها به طور مستقيم بيانيه مي‌دهند که مردم در راهپيمايي 25 بهمن شرکت کنند.
عضو خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: به وزارت کشور مي‌گوييم مجوز قانوني فتنه‌گران را لغو کرده و از کساني که تاکنون سکوت کرده‌اند، انتظار داريم سکوت را بشکنند و موسوي و کروبي را محکوم کنند تا زمينه محاکمه و برخورد قاطع با اين فتنه‌گران توسط مسئولان فراهم شود.
وي ادامه داد: دنيا بداند روحانيت معظم و مراجع عاليقدر در برابر فتنه‌گران هستند و روحانيت تا آخرين قطره خون خود حامي نظام انقلابي است و امروز ملت خواهان برخورد قاطع با همه فتنه‌گران به ويژه موسوي و کروبي است.

 

* جلسه طولاني شب گذشته مجلس با مسئولان ذي‌ربط درباره حوادث اخير
حجت‌السلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد امروز در حاشيه مراسم تشييع دانشجوي بسيجي شهيد صانع ژاله در دانشگاه تهران،  با اشاره به حوادث روزهاي اخير تهران اظهارداشت: جنايات اخيري که به دست استکبار جهاني و مزدوران داخلي آنها خلق شد، تمام پرده‌هاي ابهام را کنار زد و نشان داد که برخي افراد خودفروخته به غرب دست در دست رژيم صهيونيستي داشته و جريان واحدي را مديريت مي‌کند.

وي با بيان اينکه اين جريان واحد مي‌خواهد در مقابل حرکت عظيم ملت در 22 بهمن 89 بايستد، تأکيد کرد: در اين شرايط تمام کساني که به انقلاب، امام و رهبري وفادارند، بايد در جبهه واحدي قرار گيرند و روياروي کساني که صف خود را از صف ملت کاملاً جدا کرده‌اند بايستند.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد ادامه داد: اميدواريم با انسجام و وحدت ملي، اين راه با عزّت ادامه يابد و اين افراد خودفروخته و وابسته به بيگانه که امروز هيچ‌گونه حيثيت سياسي و اجتماعي ندارند، به دست تواناي انقلاب اسلامي مورد مؤاخذه و مجازات قرار گيرند.

نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تشکيل کميته ويژه‌اي در مجلس شوراي اسلامي براي بررسي حوادث اخير تصريح کرد: اين کميته از روز گذشته کار خود را آغاز کرده و چند جلسه نيز تشکيل داده است؛ همچنين، شب گذشته نيز يک جلسه طولاني با مسئولان ذي‌ربط برگزار کرده است که اميدواريم در کوتاه‌ترين زمان گزارش اين کميته به مردم ارائه شود.

وي خاطرنشان کرد: دستور کار فعلي کميته ويژه مجلس، بررسي حوادث اخير و ارائه يک گزارش روشن از اين حوادث و عاملان و مجرمان آن است.

 

* بيانيه دعوت مجمع محققين و مجمع روحانيون را پيگيري قضايي مي‌کنيم
علي‌اصغر زارعي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي که شب گذشته در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري سخن مي‌گفت در تحليل حوادث 25 بهمن توسط فتنه گران و در واکنش نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي به اين حوادث اظهار داشت: براي بررسي چرايي وقايع روز 25 بهمن‌ماه بايد مقداري به عقب‌تر برگشت تا بتوان علت اتفاق 25 دي را پيدا کرد.

وي گفت: از زماني که قيام مردم تونس و سپس مصر شکل گرفت بازخورد آن در فضاي جهاني اين‌گونه منعکس شد که انقلاب تونس برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است؛ چراکه رفتار مردم در آنجا اسلامي بود و مردم در رفتارهاي خود اسلام‌خواهي را به نمايش گذاشتند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تحليل آمريکايي‌ها اين بود که اگر موج اسلام‌خواهي و بيداري اسلامي که در منطقه اوج گرفته است، اگر جلوي آن گرفته نشود بلافاصله در کشورهاي اسلامي ديگر منطقه کپي‌سازي خواهد شد؛ چرا که شرايط جهاني به گونه‌اي نيست که تحولات چند سال به طول بکشد.

زارعي اقدام بازدارنده جبهه استکبار را اينگونه تبيين کرد که اگر در ايران به عنوان الگوي تحولات، اتفاقي رخ ندهد و ايران را به مسائل خود مشغول نکند، قابل مديريت نخواهد بود، لذا آمريکايي‌ها و غرب مترصد اين بودند که قبل از فرار مبارک، اتفاقي در ايران رخ بدهد و پيام آن را براي مردم مصر طوري القا بکنند که الگوگيري آنها مقطعي است.

نائب رئيس کميسيون شوراها و امورداخلي کشور مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به سخنان وزير امورخارجه مصر در بهبوهه تحولات مصر مبني بر اينکه در اتفاقاتي در ايران خواهد افتاد، تصريح کرد: ديپلماسي مبارک، آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها برنامه‌اي را طراحي کرده بودند که به زبان وزير خارجه مصر جاري شد.

زارعي گفت: اطلاعات و مدارک نشان مي‌دهد که طراحان فتنه تصميم داشتند اتفاق 25 بهمن در 14 و 21 بهمن قبل از فرار مبارک اتفاق بيافتد، اما به دليل نداشتن زمان براي انجام تبليغات لازم در فضاي مجازي و ترس از حضور گسترده مردم در 22 بهمن؛ نتوانستند طرح خود را عملي کنند و لذا به انجام کار در روز 25 بهمن توافق رسيدند.

وي با تاکيد بر اينکه تصميم 25 بهمن يک تصميم داخلي نبود، اظهار داشت: تصميم اتفاق 25 بهمن در اتاق فکرهاي خارج از کشور در انگليس و آمريکا اتخاذ شده است و بعد موسوي و کروبي را به عنوان مهره خود‌ وادار به انجام تصميم خود کردند، بنابراين دشمن مي‌دانست بايد از طريق عوامل داخلي برنامه خود را اجرا کنند چرا که در طول 32 سال گذشته مردم به صداي دشمنان خارجي اصلا اهميتي نمي‌دهند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: کروبي و موسوي به کمک عناصر و برخي تشکل‌هاي داخلي اقدام به سازماندهي و صدور بيانيه کردند که روزي بايد در دستگاه قضايي پاسخگو اين اقدام خود باشند.

وي تصريح کرد: آمريکايي‌ها مي‌خواستند به هر قيمت ممکن در داخل کشور اتفاقي را درست کرده و با اتفاق مصر به نوعي شبيه‌سازي کنند و در رسانه‌هاي دنيا طوري تبليغ و القا شود که آنچه در مصر اتفاق مي‌افتد در ايران نيز کپي‌برداري شده است. اما عدم استقبال مردم در 25 بهمن و حضور ميليوني در روز 22 بهمن، سناريوي بدلي و انحرافي غرب را با شکست مواجه کرد.

زارعي گفت: در صبح روز 22 بهمن، لوله گاز را در قم منفجر کردند، تا گاز تهران قطع شود و به اين وسيله مشکلاتي را ايجاد کنند.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به فضاي سنگين رسانه‌اي دشمن در فضاي مجازي و انتشار برخي اخبار انحرافي، خاطرنشان کرد: سعي فتنه‌گران يارگيري بيشتر و کشاندن آنها به صحنه خيابان بود، بنابراين آغاز سناريو فتنه 25 بهمن را با ماجراي بالا رفتن فرد و بيمار و داراي مشکل اخلاقي از جرثقيل در يکي از خيابان‌هاي تهران کليد زدند.

زارعي در خصوص برنامه فتنه‌گران در 25 بهمن، گفت: برنامه سران فتنه اين بود که جمعيت را به هر قيمت به ميدان آزادي برسانند و نوعي شبيه‌سازي ميدان‌التحرير مصر را ايجاد کنند و اين در حالي است که اين ترفندها به هيچ عنوان در ايران معنا ندارد.

وي افزود: آمريکايي‌ها مي‌خواستند به جوانان مصري اين پيام را بدهند که اگر الگوي شما انقلاب اسلامي ايران است، خود ايراني‌ها درگير مسائل خود هستند؛ اما اين توطئه‌ها هم در فتنه 88 و هم در اتفاقي 25 بهمن نتيجه عکس داد و موجب استحکام بيشتر انقلاب شد؛ چرا که خود مردم به مقابله به فتنه‌گران پرداخته و برخي از عوامل آنها دستگير به ماموران تحويل دادند.

نائب رئيس کميسيون شوراها و امورداخلي کشور مجلس شوراي اسلامي نقش منافقان را در 25 بهمن بسيار فعالانه عنوان کرد و افزود: منافقين امروز در مخمصه عراق گرفتار شده‌اند، دولت عراق قصد دارد آنها را از پادگان اشرف اخراج کنند، بنابراين منافقين متعهد شده بود که اگر اقدام قابل توجهي را در ايران انجام دهند آمريکايي‌ها پاداش قابل توجهي را در غرب به آنها بدهند.

زارعي در توضيح علت واکنش قاطعانه مجلس شوراي اسلامي در روز گذشته بيان کرد: بعد از وقايع فتنه سال گذشته در عاشورا 88 و اتفاق 25 بهمن، نمايندگان مردم به اين نتيجه رسيدند که موسوي، کروبي و اعوان و انصار آنها از حسن خلق و مداراي نظام سو‌ءاستفاده مي‌کنند، لذا نمايندگان تصميم به انجام کار قاطعانه در برخورد با آنها گرفتند.

وي ادامه داد: دستگيري زودهنگام سران فتنه در سال 88 فايده چنداني براي کشور نداشت،‌ چرا که پشت صحنه و سازماندهي زيادي در پشت صحنه فتنه 88 قرار داشت و افراد شاخص در اين فتنه در حال ايفاي نقش بودند، بنابراين نظام با نشان دادن نرمش از خود، تصميم گرفت با کار اطلاعاتي و امنيتي عوامل صحنه گردان پشت صحنه را کشف و شناسايي کند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: موسوي و کروبي در 25 بهمن در واقع عليه امنيت ملي اقدام کردند، بنابراين نمايندگان مردم به جد خواستار برخورد مراجع با آنها شدند و در اين خصوص بيانيه‌اي را با امضاي اکثريت نمايندگان به جهت محاکمه آنها به اتهام افساد في‌الارض صادر کردند.

زارعي خبر داد: بعد از درخواست رئيس مجلس شوراي اسلامي، روئساي کميسيون‌هاي مجلس ترکيبي را مشخص کردند و شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء جلسه‌اي را در مجلس با حضور مقامات دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي داشتيم و گزارش قبل از واقعه و خود واقعه را دريافت کرديم و کار در حال پي‌گيري است؛ ابعاد مختلف ماجرا تا حدودي در اين جلسه آشکار شد و اين جلسات و پي‌گيري موضوع ادامه خواهد يافت.

وي با اشاره به شهادت رسيدن يک دانشجوي بسيجي دانشگاه هنر، تصريح کرد: به نظر مي‌آيد که اين دانشجو از قبل انتخاب شده بود از آنجا که اين دانشجو عزيز از هموطنان کُرد و اهل تسنن و دانشجوي رشته هنر و از خانواده‌اي بسيجي است، لذا گمان کرده‌اند اگر فردي از اهل تسنن به شهادت برسانند، باعث ايجاد موج جديدي مي‌شود؛ اما خانواده اين شهيد از دوستان انقلاب هستند و در مصاحبه وفاداري خود را به نظام و انقلاب اعلام کرده‌اند.

عضو کارگروه ويژه بررسي ماجراي 25 بهمن ادامه داد: در حال پي‌گيري وضعيت زخمي‌ها از نيروهاي انتظامي و امنيتي هستيم، تعدادي از دستگير شدگان نيز تشکل پرونده شد و هويت‌شان شناسايي شده است، دادستاني گزارشي از پيشرفت امور داده‌اند، لذا فردا و پس فردا اين کار پي‌گيري مي‌شود و گزارشي از اين امور به هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد.

زارعي افزود: بررسي ابعاد اين حادثه‌اي که امروز اتفاق افتاد نشان از اين است که ماجرا فقط يک فراخوان عادي نبود، بلکه يک فراخوان با برنامه‌ريزي و هماهنگي بين داخل و خارج از کشور با پشتيباني‌هاي گسترده لجستيکي و تبليغي در فضاي مجازي بود.

وي با انتقاد از عملکرد برخي از سفارتخانه‌هاي خارجي در کشورمان، تصريح کرد:گزارش‌ها حاکي از آن است که برخي از سفارتخانه‌هاي خارجي در تهران به برخي افراد توصيه به اقدام در 25 بهمن‌ داده‌اند، که مجلس شوراي اسلامي از کنار اين موضوع‌ها به سادگي نخواهد گذشت و حتما با اين سفارتخانه‌ها بي‌ملاحظه برخورد خواهد شد.

عضو کارگروه ويژه بررسي ماجراي 25 بهمن همچنين خاطرنشان کرد: تشکل‌هايي همچون مجمع روحانيون در فضاي مجازي بيانيه دادند و افراد را دعوت به حضور کردند و پس از گزارش به کميسيون ماده 10 احزاب، اعلام کردند که بيانيه جعلي بوده است،‌ اين نشان مي‌دهد در فضاي مجازي بسياري از کارهاي جعلي صورت گرفته است.

زارعي همچنين گفت: مجمع مدرسين و محقق نيز بيانيه دادند، لذا اين اتفاقاتي بود که براي برنامه 25 بهمن بسترسازي کردند، ما اينها را پي‌گيري قضايي و حقوقي خواهيم کرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: افرادي که هنوز کلمه فتنه را به کار نبرده‌اند و اعلام مي‌کنند که به مواضع گذشته خود باقي هستند، قابل تحمل براي نمايندگان مجلس نيست، اگر همه شعارهاي مجلس پخش مي‌شد نمايندگان اين افراد را هم مورد خطاب جدي قرار دادند تا مرز خود را با فتنه‌گران مشخص کنند.

عضو کارگروه ويژه بررسي ماجراي 25 بهمن در خاتمه گفت: ما بايد در کميته بررسي کنيم چه اقدامات ضعيفي کرديم که سران فتنه و دشمن مجددا طمع کردند که اقدامات را تکرار کنند، ما تلاش خواهيم کرد با همکاري دستگاه قضايي و اجرايي مانع ادامه فعاليت‌هاي فتنه‌‌گران باشيم.

 

* عدم موضع‌گيري هاشمي برابر سران فتنه در انتخابات آتي خبرگان تاثير ‌گذار است
غلامرضا کرمي نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره اقدامات جريان فتنه در اغتشاشات روز 25 بهمن، خطاب به خواصي که مصلحت نمي‌دانند سکوت خود را در حمايت از نظام و انقلاب اسلامي در برابر جريان فتنه‌بشکنند، گفت: سکوت به معناي تائيد جريان فتنه است و هيچ‌ترديدي وجود ندارد که جريان ضدانقلاب فتنه، از آمريکا و رژيم صهيونيستي براي براندازي جمهوري اسلامي ايران ماموريت دارد.

وي با اشاره به راهپيمايي باشکوه مردم در 22 بهمن، افزود: آمريکا و اسرائيل براي تحت‌الشعاع قرار دادن راهپيمايي 22 بهمن و تشبيه ايران به مصر به ايادي ايراني خود دستور داده بود که براي اغتشاش فراخوان بدهد اما حضور آگاهانه مردم توطئه‌ آنها را خنثي کرد.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در ادامه از هاشمي رفسنجاني خواست تا در برابر فتنه‌گري‌ها موسوي و کروبي سکوت نکند و گفت: آقاي هاشمي بايد بدانند که عدم موضع‌گيري در برابر فتنه‌گران، موجب خواهد شد که مردم وي را همراه سران فتنه بدانند.

کرمي با اشاره به انتخابات آتي هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت که سکوت هاشمي رفسنجاني در برابر فتنه‌‌گران در نتيجه انتخابات هئيت رئيسه خبرگان تاثير مستقيم خواهد داشت.

وي همچنين گفت: مردم خواهان محاکمه سران فتنه هستند و اين موضوع امروز به يک مطالبه عمومي تبديل شده است که انتظار مي‌رود قوه‌قضائيه به اين مطالبات مردمي توجه کند.

 

 * باهنر: موسوي و کروبي مسئول خون‌هاي ريخته‎شده هستند
محمدرضا باهنر درباره اغتشاشات 25 بهمن که در تعدادي از نقاط تهران به دعوت سران فتنه رخ داد، گفت: حوادث اتفاق افتاده در اين روز قابل توجيه نيست؛ چراکه اغتشاشگران فکر مي‌کردند که مي‌توانند با حمايت رسانه‌هاي خارجي حرکتي را انجام دهند.

وي افزود: موسوي و کروبي مسئول خون‌هاي ريخته شده هستند، آنها با سوء‌استفاده از مداراي نظام، آشوبگران را مجددا دعوت به تجمع و اغتشاش کردند.

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين، تصريح کرد: با توجه به حمايت قاطبه نمايندگان مجلس از محاکمه سران فتنه اين انتظار از قوه قضائيه مي‌رود تا اشد مجازات را براي عوامل اغتشاشات 25 بهمن و قبل از آن در نظر گيرد.

وي با تشبيه آشوب‌هاي خياباني اوايل انقلاب از سوي منافقين با عملکرد يک سال گذشته فتنه‌گران گفت: سران فتنه از سال گذشته و پس از اعلام نتايج انتخابات، با مطرح کردن اتهاماتي عليه نظام و توهين به مقدسات ديني و انقلابي در روزهاي عاشورا و قدس، موجبات ناراحتي و نارضايتي مردم را به وجود آوردند و تداوم اين رفتارها و پايبندي به اشتباهات، غيرقابل اغماض است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان خواستار موضع‌گيري خواصي شد که موضع خود را در برابر فتنه‌گراني که نظام را مورد هدف قرار داده‌اند، روشن نساخته و تاکنون سکوت اختيار کرده‌اند.

 

* خشم تبريزي‌ها با شعار «موسوي و کروبي اعدام بايد گردند» در ميدان فلسطين
صبح امروز ديدار پرشور مردم تبريز به مناسبت 22 بهمن با مقام معظم رهبري، برگزار شد.

پس از اين ديدار مردم تبريز با شعارهايي همچون «موسوي و کروبي اعدام بايد گردند»، «قوه قضائيه، محاکمه، محاکمه!» در خيابان فلسطين تجمع و راهپيمايي کردند و خواستار محاکمه سران فتنه شدند.

بر اساس اين گزارش مردم تبريز با خشم انقلابي خود ابراز کردند: «اگر آقا اجازه دهند در تهران مي‌مانيم و فتنه‌گران را خفه مي‌کنيم».

 

* قطعنامه پاياني راهپيمايي تشييع شهيد ژاله
راهپيمايان شرکت کننده در مراسم تشييع جنازه شهيد صانع ژاله در پايان مراسم تشييع جنازه اين شهيد، قطعنامه اي را قرائت کردند.

در اين قطعنامه که توسط يکي از اعضاي تشکل هاي دانشجويي قرائت شد آمده است: دهه فجر امسال در حالي سپري شد که استکبار جهاني هم به سوگ سالگرد انقلاب اسلامي نشسته بود و هم صداي انقلاب مردم مسلمان ايران را در منطقه مي شنيد.

22 بهمن امسال اوج غم و ماتم براي استکبار جهاني رقم خورد که اينکه در اين روز يکي از مهمترين نوکران خود را از دست داد و از ديگر سو جايگاه ايران را پر از شور و شوق از سالروز رخت بر بستن دست نشانده ديد.

اين قطعنامه مي افزايد: اما نوکران آنها در ايران که نفس کشيدن خود را هم مديون شفقت نظام هستند دست به کار شدند تا کام ملت هاي آزاده جهان را از فتح الفتوحات اخير تلخ و دل اربابان خود را شاد نمايند. آنهايي که رفتار بعد از انتخاباتشان کم از بن علي و مبارک نداشت و در ديکتاتور مابي روي ديکتاتورهاي تاريخ را سفيد کرده بودند با پررويي تمام قطعه قطعه پازل سيلي خوردگان از ملت تونس و مصر را کامل نمودند تا هم به رسم ادب در غم قيم خود شيطان بزرگ تشريک مساعي کنند و هم حساب کهنه خود را با روح الله الموسوي الخميني و سيد علي الحسيني الخامنه اي پاک کنند.

ملعونين ازل و ابد با دعوت از منافقين، سلطنت طلب ها، تروريست ها و اراذل و اوباش حق پنجه کشيدن به صورت مستضعفين عالم را داشتند جبهه اي که حضرت حق جل و علي وعده داده "و نريد ان نمن ..." اما بار ديگر آب در هاون کوبيدند و در ام القراي جهان اسلام جز چند وطن فروش دعوتشان را لبيگ نگفتند.

در اين قطع نامه آمده است: 25 بهمن 89 چونان 25 بهمن 57 در خاطره تاريخي ملت ثبت و ضبط شد و همانگونه که امروز رو سياهي تجمعات 3 روز پس از پيروزي انقلاب به زغال مانده، 25 بهمن 89 هم تنها عاملي جهت سنگين تر شدن پرونده سران فتنه شده وگرنه نظام مقتدر اسلامي با پشتوانه 70 ميليوني کجا و آسيب ديدن از دست چند کفتار اجير شده کجا؟

دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب با اين تلاش مذبوحانه تنها نشانگر اوج همراهي مردم با نظام شدند و کمال خفت و خواري خود در نزد مردم هوشيار ايران اسلامي را نمايان ساختند به طوريکه دوست و دشمن تاييد مي کند که ولد حرام سران فتنه، استکبار، منافقين، تروريست ها و سلطنت طلب ها با تنفس مصنوعي هم ديگر توان ادامه حيات ندارند.

در قطعنامه پاياني مراسم تشييع پيکر صانع ژاله آمده است با وجود اين، 25 بهمن 89 غم بزرگي را براي ما به ارمغان آورد. غم فراق يار دبستانيمان شهيد صانع ژاله دانشجوي حافظ و عامل به قرآن هموطن کرد زبان و برادر اهل سنتمان که با افتخار در شهرستان پاوه عضو فعال بسيج هم بوده بر سينه هايمان سنگيني مي کند. مسئول خون اين همکلاسي ما کيست؟ جز کفتارهاي سبز که به درندگي خو کرده اند. ارباب اين کفتارها که خود مقامي بالاتر از نوکري شيطان ندارند تا به کي دستي داشته باشد تا با آن قلم فرسايي کند، زباني داشته باشد تا با آن توهمات ببافد و پايي داشته باشد تا با آن قدم در راه نفاق و تفرقه بردارد. بي شک همانطور که خون خواهران و برادرانمان در غزه دامنگير ديکتاتور مصر شد امروز خون اين شهيد مظلوم نيز دامان اذناب رژيم صهيونيستي را خواهد گرفت.

اين قطعنامه در ادامه تصريح مي کند اما دستگاه عدليه کشور که بايد ملجاء و پناه مظلومان باشد تا به کي تنها شاهد جنايت هاي اين ظالمان باقي مي ماند تا به کي باشد شاهد اين باشيم که پس از هر بار شکست آمريکا پياده نظام داخلي اش به مصافي ديگر با انقلاب بيايند؟ آيا امروز وقت آن نرسيده که به پشتوانه توده هاي ميليوني يک بار براي هميشه به فتنه گري فتنه گران کاخ نشين تهراني و لندن نشين پايان دهند؟ آيا وقت آن نرسيده که محاربين با خدا و رسول (ص) و ولايت رسول الله (ص)، به سزاي اعمال مجرمانه خود برسند؟

در پايان اين قطعنامه آمده است: ضمن تسليت شهادت شهيد صالح ژاله به محضر رهبر معظم انقلاب، هموطنان انقلابي و مسلمان و خانواده معظم شهدا اعلام مي کند کاسه صبر دانشجويان انقلابي لبريز گرديده و به قوه قضائيه مهلت خواهند داد که ضمن برخورد قاطع با سرکردگان گروهک ضد انقلاب و محارب موصوف به سبز به بازستاني خون اين شهيد و ساير شهداي فتنه 88 اقدام نمايد. در غير اين صورت دانشجويان با استناد به بند "م" وصيت نامه امام روح الله (سلام الله عليه) به درخواست آحاد ملت لبيگ گفته و فتنه گران را راسا جمع خواهد نمود.

 

* گزارش دستگاه‌هاي امنيتي از غائله 25بهمن
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي در نخستين جلسه کميته بررسي ماهيت جريان فتنه، ديشب گزارشي از مسائل آشکار و پنهان فتنه 25 بهمن ارائه کردند.

محمد کوثري افزود: نخستين جلسه اين کميته به رياست حجت الاسلام نکونام رييس کميسيون اصل 90 و نواب رييس چهار کميسيون از ساعت 18 و 30 دقيقه عصر ديروز برگزار و ابعاد مختلف فتنه اخير با حضور نمايندگان دستگاه هاي مربوط به مدت چهار ساعت بررسي شد.

وي گفت: در اين جلسه همچنين پيشنهادهاي اعضاي اين کميته و نمايندگان دستگاه ها مطرح و مقرر شد در جلسات بعدي جمع بندي و به هيئت رييسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شود.

کوثري افزود: کميته ويژه بررسي ابعاد مختلف فتنه اخير دو سه جلسه ديگر برگزار مي شود و نتايج بررسي هاي خود را حداکثر تا هفته آينده به هيئت رئيسه مجلس ارائه مي کند.

علي لاريجاني در آغاز جلسه علني ديروز مجلس، روساي کميسيون‌هاي امنيت ملي و سياست خارجي، شوراها و امور داخلي کشور، اصل نود، فرهنگي و قضايي و حقوقي مجلس را مامور کرد تا در اسرع وقت با تشکيل کميته‌اي ابعاد مختلف جريان فتنه را بررسي و گزارش آن را به مجلس ارايه کنند.

نمايندگاني از قوه قضائيه، وزارتخانه هاي امور خارجه و اطلاعات و نيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي در نخستين جلسه کميته بررسي ماهيت فتنه حضور داشتند.

 

* اذعان تلويحي منافقين به ترورهاي اخير تهران
گروهک تروريستي منافقين که متهم به ترور جمعي از هموطنان در جريان آشوب اسرائيلي روز دوشنبه تهران است، با ابراز خوشحالي از عدم دستگيري نيروهايش به طور تلويحي اتهام خود را پذيرفت. 

اين گروهک که از مواضع ميرحسين موسوي و مهدي کروبي و آشوب اسرائيلي روز دوشنبه حمايت ويژه کرده است، در بيانيه اي گرچه صراحتا مسئوليت ترورهاي روز دوشنبه را نپذيرفت اما تاکيد کرد که اين گروهک به همراه جريان فتنه عليه جمهوري اسلامي ايران فعاليت خود را ادامه خواهد داد.

گروهک منافقين همچنين بدون معرفي و بيان توضيحي روشن درباره عوامل و شيوه ترورهاي اخير، ابراز خوشحالي کرد که "تاکنون هيچ‌يک از اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران دستگير نشده است."

گروهک تروريستي منافقين همچنين در ادعايي جالب نوشت که "جوانان و زنان و دانشجويان" از سازمان مجاهدين خلق "استقبال گسترده" کرده اند.

اعضاي منافقين با بهره برداري از بيانيه موسوي و کروبي و آشوب اسرائيلي روز دوشنبه، صانع ژاله، عضو فعال بسيج و حافظ کل قرآن را در خيابان امير اکرم تهران با تير مستقيم مورد هدف قرار دادند که پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد. اندکي بعد هم محمد مختاري به شهيد ژاله پيوست.

گروهک تروريستي منافقين همچنين ? نفر ديگر از هموطنانمان را با تير مستقيم مورد هدف قرار دادند که مجروح شدند و اکنون در بيمارستان تحت مداوا هستند.

پيش از انجام ترورها و آغاز آشوب روز دوشنبه، مريم رجوي، سرکرده گروهک تروريستي منافقين، در پيامي با حمايت از سران و جريان فتنه، به آنان "درود" فرستاد و خواهان اغتشاش در ايران شد.

 

* خسارت وارد شده به تهران در 25 بهمن
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران ضمن محکوميت اغتشاشات اخير اعلام کرد: خطوط اتوبوس هاي تندور سرويس دهي خود را همچون روزهاي عادي به بهترين شکل ارايه کردند و با وجود ترافيک بسيار سنگين در برخي معابر و بعضا آسيب جدي به اتوبوس هاي عبوري شرکت واحد توسط اغتشاشگران، لحظه اي در خدمات رساني ناوگان اتوبوسراني درنگ نشد.

جعفر تشکري هاشمي با بيان اين مطلب گفت: با توجه به لزوم و ضرورت همکاري مسئولان شهري با دستگاه هاي مسئول به منظور تامين نظم و امنيت شهر نسبت به انسداد چند ايستگاه مترو به صورت موقت در محدوده مرکزي شهر به دليل کاهش مشکلات حوادث احتمالي اقدام شد.

وي گفت: به محض رفع شرايط خاص مجددا نسبت به بازگشايي اين ايستگاه ها اقدام شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در جريان اغتشاشات دوشنبه 25 بهمن بيش از 1 ميليارد ريال خسارت به امکانات و تاسيسات شهري پايتخت وارد شد و از جمله فقط در منطقه 10 ميزان خسارات بيش از 400 ميليون ريال برآورد مي شود و اين در حالي است که 37 دستگاه اتوبوس تک کابين و دوکابين در خط 1 تندرو مجموعا بيش از 200 ميليون ريال خسارت ديدند.

تشکري هاشمي همچنين با ابراز تاسف از مطالب منتشر شده در يکي از خبرگزاري ها که به شکل نا آگاهانه و غير منصفانه مطرح شد تاکيد کرد: خدمت گذاران مديريت شهري چون گذشته به عنوان سربازان مقام عظماي ولايت خدمت به مردم و دفاع از دستاوردهاي انقلاب شکوهمند اسلامي را تکليف خود مي دانند و هرگز با اين قبيل فضا سازي ها که در واقع آب به آسياب دشمن ريختن است لحظه اي از فعاليت هاي خود در خدمت به شهروندان دست نخواهند کشيد.

 

* سرلشکر فيروزآبادي: صبر مردم براي محاکمه سران فتنه تمام شده است
سردار سرلشکر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به راهپيمايي غيرقانوني 25 بهمن و درخواست مردم براي محاکمه سران فتنه گفت: وقتي دادستان کل کشور نظر داده و نمايندگان مجلس نيز در اين خصوص نظر داده‌اند و مردم هم خواهان رسيدگي به جرايم سران فتنه هستند، مسئولين مربوط در قوه قضائيه بايستي که رسيدگي به جرايم اين افراد را در اولويت و در دستور کار قرار دهند.

وي در ادامه تصريح کرد: ديگر نمي‌توانيم به آنچه که دارد اتفاق مي‌افتد و باعث شهادت برادران بسيجي شده به عنوان يک جريان سياسي يا يک بهانه سياسي نگاه کنيم.

فيروزآبادي ادامه داد: من از 20 روز پيش وقتي که حوادث تونس و مصر پيش آمد در برنامه‌هاي خودمان پيش‌بيني کردم که ممکن است آمريکا و اسرائيل در شرايط فشاري که قرار گرفته‌اند، از فتنه‌گران وابسته به خودشان در داخل بخواهند حرکتي انجام بدهند تا تصويري بسازند که آن را جاي تصوير انقلاب در مصر و تونس و ساير کشورها قرار بدهند و اين وسايل ارتباط جمعي استکبار که دستشان خالي بوده و چاره‌اي جز انعکاس انقلاب در مصر و تونس و ساير کشورها را ندارند، پر شده و بتوانند مسئله را عوض کنند و حرف جديدي بزنند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي افزود: در واقع آنچه روز 25 بهمن اتفاق افتاد را بايد يک خوش رقصي از جانب سران فتنه براي کاهش نگراني صهيونيست‌ها و آمريکا که در منطقه با شکست سهمگين در برابر مردم و شعارهاي مردم مواجه شده‌اند، بدانيم.

فيروزآبادي با بيان اينکه راهپيمايي غيرقانوني 25 بهمن جرم جديدي است که بر جرائم قبلي سران فتنه افزود شده است، گفت: اينها يک دور جرايمي مرتکب شده و اقداماتي کرده بودند که خود آنها قابل رسيدگي بود منتها به دلايلي که رئيس قوه قضائيه هم اعلام کرده بود، ملت ايران صبوري کرد به خاطر اينکه اينها شايد به سمت انقلاب و مردم برگردند، اما اين بار به نظر مي‌رسد مردم تحمل صبوري را ندارند.

 

* پيکر شهيد محمد مختاري تشييع شد
پيکر شهيد محمد مختاري از ديگر کشته‌شدگان حوادث اخير به دست عوامل منافقين لحظاتي پيش در دستان جمعي از مردم انقلابي کشورمان از مقابل منزل اين شهيد واقع در شرق تهران تشييع شد.

شرکت‌کنندگان در اين مراسم تشييع، شعارهاي "کروبي موسوي مرگ به نيرنگتان، خون جوانان ما مي‌چکد از چنگتان "، "لعن علي عدوک ياحسين، کروبي و خاتمي و ميرحسين "، "مرگ بر موسوي "، "مرگ بر کروبي "، "مرگ بر منافق "، "الله اکبر "، و "لا اله الا الله " سر مي‌دادند.

شهيد محمد مختاري22 ساله فرزند اسماعيل روز 25 بهمن در اثر تيراندازي عوامل منافقين به شدت زخمي شده و پس از انتقال به بيمارستان به درجه شهادت نائل شد.

تجمع غيرقانوني فتنه‌گران، عناصر منافقين، سلطنت‌طلبان و اراذل و اوباش در برخي خيابان‌هاي شهر تهران در روز 25 بهمن موجب بروز اغتشاشاتي شد که با حضور به‌هنگام مردم، فتنه‌گران و ديگر عوامل مزدور مجبور به ترک صحنه شدند.

 

* رفيق‌دوست: سران فتنه آگاهانه از آمريکا و رژيم صهيونيستي حمايت مي‌کنند
محسن رفيق‌دوست وزير سپاه در ايام دفاع مقدس در گفتگو با فارس، با اشاره به اقدامات اخير سران فتنه و راهپيمايي غيرقانوني 25 بهمن گفت: اين راهپيمايي غيرقانوني در درجه اول باعث رو شدن هرچه بيشتر دست سران فتنه بود.

وي در خصوص درخواست مردم براي محاکمه سران فتنه نيز تاکيد کرد: مقام معظم رهبري در راس امور است و از همه مردم بهتر وقايع را مي‌بينند، وقتي مصلحت نمي‌دانند، يعني نمي‌خواهند از سران فتنه، امامزاده و قهرمان درست کنند.

رفيق دوست ادامه داد: سران فتنه روز به روز در اين چرخي که مي‌چرخد از بين مي‌روند، يعني ديگر کندذهن‌ترين افراد جامعه هم مي‌فهمند که اينها از جاي ديگر دستور مي‌گيرند و به صورت آگاهانه از اسرائيل و آمريکا حمايت مي‌کنند.

وزير سپاه در ايام دفاع مقدس با بيان اينکه هر چه ديرتر با سران فتنه برخورد بشود، براي انقلاب بهتر است، تصريح کرد: بايد صف مردم را از اينها جدا کرد، اين دفعه که درخواست حضور در مقابل راهپيمايي بي‌نظير 22 بهمن را کردند، 200 نفر بيشتر نيامدند، حال بايد روشنگري کرد تا دفعه بعد 50 نفر هم نيايد.

رفيق دوست در پايان با اشاره به اقدامات سران فتنه اظهار داشت: اينها اگر در تاريخ به زباله‌دان بيفتند بهتر از اين است که ما قهرمانشان کنيم.

 

* تجمع اعتراض‌آميز مردم در محکوميت جنايت سران‌فتنه پس از اقامه نمازهاي جمعه
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي، از مردم بصير ايران اسلامي دعوت کرد تا با حضور در تجمع اعتراض‌آميز که روز جمعه بيست‌ونهم بهمن‌ماه پس از اقامه نمازجمعه در سراسر کشور انجام مي‌شود تنفر و انزجار خود را از جنايت دوباره سران فتنه و منافقان کوردل، اعلام دارند.

در اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آمده است: دعوت سران فتنه از حاميان منافق و سلطنت‌طلب و اراذل ضد‌انقلاب براي ايجاد اغتشاش در بيست‌وپنجم بهمن ماه با هدف فراهم کردن خوراک تبليغاتي براي رسانه‌هاي بيگانه بالاخص آمريکا و انگليس و اسرائيل غاصب که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادي از هموطنان عزيز شد بار ديگر پرده از چهره خبيث مهره‌هاي سوخته استکبار و لاشه‌هاي متفن سياسي فتنه 88 برداشت و نشان داد که اتحاد پليد و شوم جيره‌خواران و مزدوران ضد انقلاب به همراه منافقان و سلطنت‌طلبان روي ديگري از نفاق نوظهور و تلاش استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي براي گشودن دوباره راهي است که با عزم و اراده راسخ و استوار ملت غيور و بصير ايران اسلامي در سال 1360 مسدود و منجر به فرار خودفروختگان جنايتکار و پناه گرفتن آنان در زير چتر حمايتي صدام خون آشام شده است.

اين اطلاعيه مي‌افزايد: اکنون که هدايت‌هاي روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب‌اسلامي و خويشتن داري مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي و صبر ملت غيرتمند و صبور ايران نتوانسته است سران فتنه را از گمراهي و جهالت و خواب غفلت بيدار نموده و آنان را از سقوط در جهنم پستي و رذالت و همراهي داد تا با عصيان و گردنکشي مشتي مزدور خود فروخته قدرت‌طلب آرامش مردم جامعه و اموال عمومي و بيت‌المال مسلمين مورد آتش حقه‌ و کينه فتنه‌گران قرار گرفته و علي‌رغم آغشته بودن دستان کثيفشان به خون جوانان عزيز کشور اسلامي با فرار از مجازات زمينه خوش‌رقصي بيگانگان و دشمنان انقلاب‌اسلامي را به سرکردگي شيطان بزرگ، آمريکاي جهانخوار و مزدوران داخلي‌اش فراهم نمايند.

در پايان اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ضمن دعوت از همه مردم آزاده و غيور ايران براي حضور در تجمع اعتراض آميز سراسري آمده است: مردم شريف تهران پس از اقامه نماز جمعه بيست‌ونهم بهمن‌ماه با حضور آگاهانه و با صلابت در ميدان انقلاب نفرت و خشم و انزجار خود را از جنايات ددمنشانه و تحرکات پليد سران فتنه و منافقين وسلطنت‌طلبان هم پيمانشان،‌ فرياد خواهند زد.

 

* نامه سرگشاده به هاشمي
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور با صدور نامه‌اي به هاشمي رفسنجاني تاکيد کردند: آقاي هاشمي بي‌شک فتنه تا امروز به حمايت شما زنده بود و اگر گستاخانه به تمام مقدسات اين ملت هتک حرمت کرد به حمايت شما کرد و به خدا قسم در پيشگاه امام (ره) و شهدا مسوول خواهيد بود و به خاطر تک تک گام هايي که براي خدمت به آمريکا برداشته ايد بايد پاسخگو باشيد و بدانيد که تاکنون در خسران بوده ايد.

بر اساس اين گزارش، متن کامل اين نامه به شرح زير است:

انقلاب اسلامي در ايران يکي از مهمترين رويدادهاي قرن بيستم بود که نه تنها شرق و غرب را شگفت زده کرد بلکه با احياي هويت ديني مسلمانان جهان روح آزادي خواهي را در عالم منتشر نمود.

امروز و پس از سي و دو سال، صدور انقلاب که يکي از واژه هاي کليدي در گفتمان امام(ره) و منويات مقام معظم رهبري بود به واقعيتي بدل شده که آمريکا و غرب را به وحشت انداخته است. انقلاب عظيم مردم مصر و تونس و بيداري ساير ملل مسلمان خود گواهي براين مدعاست.

آمريکا و غرب دستپاچه و عصباني از بيداري ملت مصر و در جهت مسکوت گذاشتن اين حرکت انقلابي در سناريوي جديد و با بهره جويي از خوش خدمتي عمال فتنه گر داخلي خويش در ايران با يک بازي رسانه اي بر آن بود تا فاز جديدي از اغتشاشات را کليد بزند و تمرکز رسانه اي موجود بر مصر را متوجه ايران کند که با هوشياري ملت مسلمان ايران اين امر ناکام ماند و فتنه سبز تنها در نقاط معدودي از شهر 12 ميليوني تهران تجمعات چند ده نفره شکل داد.

در اين ميان کوردلان منافق و ايادي مزدور اسراييل که عظمت راهپيمايي 22 بهمن و قيام اسلامي مصر عصباني شان کرده بود گستاخانه با آسيب رساندن به اموال عمومي و زخمي کردن مردم خوش خدمتي خود را براي استکبار به رخ کشيدند و در نهايت با وحشيگري تمام دانشجوي مسلمان دانشگاه هنر را به شهادت رساندند.

بي‌گمان خون اين جوان مسلمان که بي گناه برزمين ريخته شد به گردن آمريکا و اسراييل و ايادي فتنه‌گر داخلي شان است.

مسوليت خون اين دانشجوي مسلمان پاي تمامي کساني است که دعوت فتنه جويانه سران فتنه را پذيرفتند و ديروز به عمله‌ي آمريکا و اسراييل بدل شدند. مسوليت خون اين دانشجوي مسلمان به پاي کساني است که نه تنها طي بيست ماه گذشته از کروبي و موسوي اعلام برائت نکردند بلکه براي بازگشتشان به دايره نظام شرط و شروط گذاشتند و نيز کساني که با فتنه گران مرز بندي نکردند و به نصايح رهبر انقلاب گوش ندادند.

بي‌شک شهادت اين دانشجوي مسلمان و همه خون‌هايي که در جريان فتنه برزمين ريخته شد بعد از موسوي و کروبي به کارنامه سياه آقايان هاشمي و خاتمي اضافه خواهد شد.

کارنامه سياهي که با هر بيانيه سياه و سياه‌تر مي‌شود. ريخته شدن خون اين دانشجو نتيجه بيست ماه سياست بيمار و فتنه جويانه آقاي هاشمي رفسنجاني است.

آقاي هاشمي که هنوز هم بر طبل فتنه مي‌کوبد و هنوز هم به خطبه‌هاي نماز جمعه 26 تير مباهات مي‌کند؛ نماز جمعه‌اي که از تريبون نظام فتنه‌گران را دعوت به آشوب و اغتشاش کرد.

آقاي هاشمي! اين نماز جمعه بيش از اين که مايه مباهتتان باشد مايه ننگ شماست!!

دعوت به اردو کشي خياباني، سکوت شما در قبال هتک حرمت مقدسات ديني و توهين به عاشوراي حسيني(ع)، بيانيه‌هاي کاملا همسو با خواست‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي، ايجاد تفرقه در راس مسولان نظام، افتتاح سايت رسمي براي دامن زدن به فتنه و در نهايت حمايت از راهپيمايي 25 بهمن که بدعتي نو و در عمل نقطه تقابلي براي راهپيمايي عظيم 22 بهمن و به رسميت نشناختن آن بود تنها گوشه اي از فعاليت هاي شما در راه خدمت به استکبار بود.

آقاي هاشمي؛ سياست‌هاي شما دقيقاً همسو با خواست حکام مستبد عرب است و شما به خاطر دوستي تان با اين حکام ظالم يقيناً تاب ديدن انقلاب عظيم مردم مسلمان مصر را نداريد واي کاش مي دانستيد که چه سرباز فداکاري براي آمريکا و اسراييل شده‌ايد!!

و اما امروز شما نه تنها مرزها و خطوط خود را همچنان با اين فرقه منحرف روشن نکرده ايد، بلکه شنيده شده که با موسوي که رأس اين فتنه بوده و ابزار اصلي براندازي نظام شده بود ديدار مي‌کنيد. آنان که ديروز با به آتش کشيدن اموال ملت و حمله به ماموران نيروي انتظامي در لباس عمله ي فتنه در آمدند، افتخارشان اين بود که از جريان منتسب به شما خط مي گيرند.

آقاي هاشمي بي‌شک فتنه تا امروز به حمايت شما زنده بود و اگر گستاخانه به تمام مقدسات اين ملت هتک حرمت کرد به حمايت شما کرد و به خدا قسم در پيشگاه امام (ره) و شهدا مسوول خواهيد بود و به خاطر تک تک گامهايي که براي خدمت به آمريکا برداشته ايد بايد پاسخگو باشيد و بدانيد که تا کنون در خسران بوده ايد.

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر کشور در پايان شهادت اين دانشجوي مسلمان را به ملت شهيدپرور و آگاه ايران و نيز عموم دانشجويان و دانشگاهيان تبريک و تسليت گفته و از تمامي عمال و ايادي آمريکا و اسراييل از موسوي و کروبي گرفته تا ديگر فتنه جويان اعلام برائت مي کند و محاکمه هرچه سريعتر آنان را از دستگاه قضا خواستار است و به آمريکا و غرب اعلام مي کند که در حرکت انقلابي مردم مصر بحمدالله هيچ وقفه‌اي نخواهد افتاد و ايران اسلامي تا هميشه تکيه گاه بي بديل ملت هاي مسلمان و آزادي خواه منطقه است.

وان تنصر الله ينصرکم ويثبت اقدامکم

 

* تماس سران فتنه با مزدوران خارج نشين 
حجت‌الاسلام محمدابراهيم نکونام رئيس کميسيون اصل 90 مجلس، با حضور در جمع خبرنگاران پارلماني به ارائه گزارش از کميته بررسي حوادث 25 بهمن ماه پرداخت و گفت: حوادث 25 بهمن ماه اتفاقات بدي بود که حلاوت حضور آگاهانه و هوشيارانه 22 بهمن را در حمايت از اصل نظام و موج بيداري جهان اسلام به کام مردم تلخ کرد؛ البته اين جريان فتنه راه به جاي نخواهد برد. 

وي با اشاره به موضع روز گذشته نمايندگان مجلس که با شعار "موسوي، کروبي خاتمي اعدام بايد گردند " همراه بود، گفت که مجلس شوراي اسلامي با هوشياري همه امور را در کشور رصد مي‌کند.

رئيس کميسيون اصل نود قانون اساسي با اشاره به برگزاري اولين جلسه کميته بررسي اغتشاشات 25 بهمن، تصريح کرد: بنا به پيشنهاد آقاي لاريجاني و پذيرش نمايندگان مجلس، مقرر شد هيئتي از روساي 5 کميسيون حادثه 25 بهمن را بررسي کند که اولين جلسه اين کميته ديروز در حاشيه صحن مجلس برگزار شد و قرار شد روسا و نواب رئيس کميسيون‌هاي پنجگانه با مسئوليت بنده موضوع را دنبال کنند.

نکونام با بيان اينکه در جلسه کميته بررسي اغتشاشات 25 بهمن، مسئولان امنيتي و اطلاعاتي کشور حضور داشتند، اظهار داشت: در اين جلسه مسئولاني از وزارت اطلاعات، کشور، خارجه، شوراي عالي امنيت ملي، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و صداوسيما بودند که تحليل جامعي نسبت به قضايايي که اتفاق افتاد داشتند.

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به توضيحات مسئولان امنيتي و اطلاعاتي کشور درباره حوادث 25 بهمن، توضيح داد: تماس‌هاي جدي با آقايان از خارج از کشور گرفته شده بود اين تماس‌ها از سوي همان آدم‌هايي بود که اطراف اين افراد بودند اما هم اکنون خارج نشين شده‌اند و به سازمانهاي جاسوسي مرتبط هستند؛ وقتي آقاي کديور چند بار از آمريکا به اسرائيل مي‌رود موضوع مشخص مي‌شود. مهمترين معاون آقاي هاشمي و وزير ارشاد آقاي خاتمي هم اکنون خارج نشين شده‌اند و در جهت مزدوري ديگران اقدام مي‌کنند. سازمانهاي جاسوسي نيز از طرف اينها حرکت‌هايي انجام مي‌دهند.

رئيس کميته بررسي حوادث 25 بهمن گفت: ابتدا قرار بود 14 بهمن اين حرکت انجام شود سپس 21 بهمن را پيشنهاد کرده بودند و در نهايت 25 بهمن را انتخاب کردند و اين اتفاقات رخ داد.

نکونام با بيان اينکه کميته بررسي حوادث 25 بهمن، جمع‌بندي مناسبي که در خور شان ملت ايران و مجلس باشد را به مردم ارائه خواهد کرد، تاکيد کرد: در کميته بررسي حوادث 25 بهمن درباره نحوه برخورد با جريان و سران فتنه تصميم گيري خواهد شد امروز نيز هيئتي از اين کميته براي بازديد و عيادت مجروحان و ملاقات با خانواده شهدا فرستاده شد
وي در پايان گفت: جلسه بعدي کميته بررسي حوادث 25 بهمن ساعت 1:30 امروز(چهارشنبه) برگزار خواهد شد. 
 

* جمعيت تجمع کننده مقابل منزل موسوي در حال افزايش 

پس از پايان مراسم تشييع پيکرپاک شهيد صانع ژاله، جمعيت کثيري از مردم در برابر منزل ميرحسن موسوي تجمع کردند.
اين جمعيت همچنان در حال افزايش است.
دستگيري و محاکمه موسوي و کروبي مطالبه اصلي تجمع کنندگان مقابل درب منزل موسوي است.

 

* حمايت آمريکا، انگليس، فرانسه و اسپانيا از اغتشاشات

آمريکا، انگليس، فرانسه، اسپانيا و "کاترين آشتون" رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا، به حمايت از فتنه‌گران و اغتشاشگران ايراني در روزهاي اخير پرداختند.
"کاترين آشتون" رئيس سياست خارجه اتحاديه اروپا از اغتشاشگران خواست تا بدون توجه به قانون به اغتشاشات در خيابان‌ها ادامه دهند.
"تام دانيلون"، مشاور امنيت ملي آمريکا نيز طي بيانيه‌اي اعلام کرد: ما خواستار ادامه اين برنامه در ايران هستيم.
اسپانيا نيز سفير ايران را احضار کرد و از او خواست تا اجازه ادامه اغتشاشات از سوي وزارت کشور ايران رسمأ صادر شود!
گفتني است، انگليس و فرانسه نيز هر يک با صدور بيانيه‌هاي بر لزوم ادامه اغتشاشات در ايران تاکيد کردند.

 

* نفش خانواده منافقين اعدامي در اغتشاش

در بررسي هاي اوليه صورت گرفته از برخي دستگير شدگان در پروژه آشوب اسرائيلي 25 بهمن مشخص شده است که بخش عمده اي از بدنه آشوبگران از خانواده هاي منافقين و معدومين بوده اند.
گفته مي شود در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شده است که قريب به 500 خانواده از معدومين و خانواده هاي منافقين در پروژه آشوب اسرائيلي 25 بهمن سازماندهي شده و با حضور برخي از نزديکان و خانواده هاي زندانيان حوادث بعد از انتخابات و تشکيلات اعزامي منافقين آشوب هاي اين روز رقم خورده است.

* معاون امنيتي انتظامي وزير کشور: برنامه‌ريزي قبلي ضدانقلاب براي ترور ژاله؛ نوع گل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس