کد خبر 300064
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴

به دنبال اعتراضات مردم و ناظران سیاسی استان اصفهان، دفن ریچارد فرای در این استان لغو شد.

به گزارش مشرق، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: دفن ریچارد فرای شرق شناس آمریکایی در کنار رودخانه زاینده‌رود شایعه‌ای بیش نیست.

رسول یاحی درجمع خبرنگاران با بیان این ‌که البته ریچارد فرای در زمان حیات از دولت احمدی نژاد خواسته بود پس از مرگش در اصفهان دفن شود، گفت : تاکنون هیچ درخواستی از سوی ورثه وی مبنی بر دفن ریچارد فرای در اصفهان به وزارت امور خارجه ایران نرسیده است.

امام جمعه موقت اصفهان نیز دیروز در خطبه های نماز جمعه گفته بود: اگر ممنوعیت دفن درحاشیه زاینده ‌رود برای همه وجود دارد باید برای این فرد هم وجود داشته باشد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه آمریکا نماینده رسمی ایران را به کشور خود راه نمی‌دهند گفت: چطور انتظار دارند ما مرده جاسوس آمریکایی را به کشور خود راه دهیم؟.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر لازم است می‌توان محل دفن دیگری همانند سایر افراد برای این شخص در نظر گرفت.امام جمعه موقت اصفهان نیز در نشست خبری گفت: مردم اصفهان اجازه نخواهند داد که ریچارد فرای در این شهر دفن شود.

حجت الاسلام رهبر افزود: معتقدیم همان کار قبلی هم درباره دفن پروفسور پوپ که حتی سارق آثار ملی ما نیز بوده و در زمان طاغوت رخ داده کار اشتباهی بوده است.وی با بیان اینکه آیا شخصیت ریچارد فرای مانند شخصیت امثال ملاصدرا، میرداماد یا شیخ بهایی است ؟گفت: چرا باید چنین فردی که سارق آثار ملی ما در نیویورک بوده است در اصفهان دفن شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در جمع اعضای شورای شهر گفت : فرای و خواهرش دلال فروش میراث فرهنگی بودند.

زادهوش با بیان اینکه دنیای غرب با عنوان کردن دفن ریچارد فرای در اصفهان درصدد ایجاد حساسیت‌زدایی بین ملت ایران هستند، گفت : دولتمردان و ملت ایران باید با تدبیر ویژه خود از اقدامات جاسوسان غربی در ایران جلوگیری کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    امان از مباهته. آن آقایی که به مباهته معتاد است همان روزی که مرحوم دکتر زرین کوب رحمه الله را ماسون نامید نشان داد چه کاره است. متاسفانه عده زیادی هم عقل خود را دست او داده اند و با یک خادم فرهنگ و تاریخ ایران مانند دکتر فرای این طور ناجوانمردانه برخورد می کنند.
  • پریسا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    درود بر ایت الله عجب حرف و منطق زیبائی بکار برده اند .جسد متعفن این جاسوس ضد ایرانی نباید در خاک پاک ایران دفن میشد حتی اگر مسئله نماینده ایران هم مطرح نبود دشمن پرستی غیر قابل قبول است . .
  • ناشناس ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    وای بر بیخردی ما مردم ایران که از این شرق سناس و کارهای او در اصفهان خبر نداریم و اینگونه با او برخورد میکنیم
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    لغو شد یا از اساس شایعه و فضا سازی رسانه ها بود؟؟!!
  • فرشاد ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    وای بحالمون که اسممون روگذاشتیم شیعه وای بحالمون که آیات الهی روطبق نیازخودمون تفسیر میکنیم وای بحالمون که واسه خودمون دشمن تراشی میکنیم. وای بحالمون که قضاوت های ظاهری رو رواج میدیم وای بحالمون که اماممون سالهاس منتظره وای بحالمون.....
  • محمد رضا ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    اصفهان محل دفن 23هزار شهید هست فرای و امثال اون در اینجا جایی ندارند
  • محمد رضا ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    اصفهان محل دفن 23هزار شهید هست فرای و امثال اون در اینجا جایی ندارند
  • عبدالله ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این همه نفرمایید ایران شناس ایران شناس چه گلی به سرشمازده واقعاچه خدمتی کرده حداقلش اینه که احتمال جاسوس بودنش هست ..به نظرم منشور کورش خوندن براتون کافیه..
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تو عقلت را از دست داده ای که به جای بزرگداشت شهدای خودمان ، کاسه لیس یک جاسوس خبیث می شوی .
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اصفهان شهر انسان های عاقل است و شما در آن جایی نداری، نمی خواهد به جای مردم تصمیم بگیری،
  • علی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دفن ایشون میتونست با یک مراسم آبرومند و باشکوه برگزار بشه که برد بسیار تبلیغاتی هم داشته باشه .. حتی حتی حتی اگر جاسوس هم بوده باشه ما میتونیم از یک جنازه به قول ما جاسوس استفاده کنیم و با مراسمی زیبا اونو به یک برد تبلیغاتی برای کشورمون تبدیل کنیم... امان از ما که استاد تبدیل فرصت ها به تهدید هستیم
  • سارا ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    كدام جاسوس؟ چرا با معدود كساني كه به فرهنگ و تاريخ ملت ما كمك كرده اند اينگونه رفتار ميكنيد؟ فارغ از هر مليت و ديني بايد به اين گونه افراد ارج نهيم. با اين گونه انديشه هاي دگم و بي اساس تنها آبرو و فرهنگ خود را هر چه بيشتر خواهيم برد و هويت خود را لگدمال خواهيم كرد.
  • علی ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    من قضاوت صفر یا صدی نمیکنم اما ایشون پای اسم خلیج فارس در مجامع جهانی می ایستاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس