حسن عباسي عضو هيئت داوري جشنواره فيلم فجر با اظهار تاسف از نرسيدن فيلم عمليات سکوت، مصائب چارلي و اخراجي هاي 3 به داوري جشنواره، اعلام کرد که در اين دوره از جشنواره هيچ يک از آثار در حوزه سينماي ديني نيستند.

حسن عباسي عضو هيئت داوري بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر، در گفتگو با خبرنگار مشرق اظهار داشت ؛ از 33 فيلم منتخب بخش سوداي سيمرغ، متاسفانه چند فيلم در زمان مقرر براي داوري به نمايش درنيامدند، که بايد دلايل آن علت يابي و بررسي شود. وي براي نمونه از فيلم هايي چون "عمليات سکوت"، "مصائب چارلي" و "اخراجي هاي 3" ياد کرد که اگر به داوري جشنواره مي رسيدند به احتمال زياد در آرايش جوايز تغيير اساسي پديد مي آمد.

  وي ابراز اميدواري کرد که اين فيلم ها، توسط مردم ديده شوند و با استقبال مردمي، جايزه خود را از مردم که صاحبان اصلي فرهنگ و هنر هستند بگيرند.
عباسي در مورد وجود آثار سينماي ديني در جشنواره بيست و نهم، با ابراز تاسف اعلام کرد که هيچ فيلم ديني در بخش مسابقه وجود نداشت و هرچند آثاري چون "سيب و سلما"، "آلزايمر" و "آسمان هشتم" تلاش کرده اند به مضامين ديني نزديک شوند اما تا مرحله کمال بسيار فاصله وجود دارد.
حسن عباسي، پرداختن فيلم آسمان محبوب به مقوله جهان موازي را هرچند اقدامي ارزشمند و هماهنگ با موج فرهنگي جهاني در پرداختن به عالم هاي ممکن دانست، اما آن را در دسته بندي سينماي ديني قرار نداده و ابراز اميدواري کرد که اين اثر، سرآغاز پرداختن به مضامين جهان متوالي با تلقي ديني به جاي جهان موازي ِ صرفا فلسفي قرار گيرد.
وي همچنين از فشار گسترده طيف فتنه سبز بر داوري جشنواره، توام با جوسازي رسانه هاي ضد انقلاب ياد کرد و فيلم هاي سينمايي با مضامين سياسي مانند "گزارش يک جشن" و "جرم" را اقناع کننده ندانست و ابراز اميدواري کرد که سينماي سياسي، از عمق و غناي مناسبي برخوردار شود.
عباسي، از درخواست مشرق براي انتشار جزئيات راي خود در مورد تک تک فيلم هاي بخش مسابقه استقبال کرد و ابراز اميدواري نمود که طي هفته آينده، يادداشت هاي خود را در اين خصوص براي انتشار عمومي در اختيار مشرق قرار دهد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس