امير نصير زاده گفت:سال گذشته نمونه کوچک هواپيماي بدون سرنشين و رادار گريز "سفره ماهي" با موفقيت به پرواز درآمد و در حال حاضر نمونه واقعي آن در حال آزمايش و توليد است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايسنا،  امير نصيرزاده معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش از طراحي و ساخت شبيه‌سازهاي تمام هواپيماهاي در اختيار نيروي هوايي ارتش به صورت کاملا بومي خبر داد.

وي با اشاره به تلاش‌هاي نيروي هوايي ارتش براي ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين، اظهار کرد: سال گذشته نمونه کوچک هواپيماي بدون سرنشين و رادار گريز "سفره ماهي" با موفقيت به پرواز درآمد و در حال حاضر نمونه واقعي آن در حال آزمايش و توليد است. البته پروژه توليد هواپيما يک پروسه طولاني است و چند سالي به طول مي‌انجامد.

معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش با تاکيد بر اينکه " گامهاي بسيار خوبي در زمينه توليد هواپيماهاي بدون سرنشين برداشته‌ايم"، افزود: هواپيماي سفره ماهي‌ تنها يک نمونه از پروژه‌هاي ماست. يکي از اهداف اصلي ما حرکت به سمت توليد هواپيماهاي بدون سرنشين بومي است، چراکه دنيا نيز به اين سمت و سو حرکت مي‌کند.

نصيرزاده، رادار گريز بودن يک هواپيما را يکي از نقاط موفقيت آن دانست و گفت: يک وسيله پرونده زماني موفق‌تر است که در رادارهاي دشمن ديده نشود و ما نيز در اين جهت گام برداشته‌ايم و سفره ماهي اولين مورد اين تلاش‌ها بود که اعلام شد. ما متناسب با تهديدات، گام‌هاي خوبي برداشته‌ايم و يکي از آنها توليد هواپيماي بدون سرنشين سفره ماهي بود که کاملا بومي و پيشرفته است.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه " توقفي براي پروژه‌هاي نيروي هوايي و پيشرفت و تحقيقات ما وجود ندارد"، تصريح کرد: گامهاي بسيار موثري در زمينه جنگ الکترونيک برداشته‌ايم و آزمايش‌هاي آن با موفقيت انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش همچنين به ساخت شبيه‌سازهاي مختلف در اين نيرو اشاره کرد و گفت: در خصوص ساخت شبيه‌سازها گام‌هاي بسيار خوبي برداشته‌ايم. فناوري شبيه ساز، پيچيده‌تر از هواپيماست، با اين حال ما در حال حاضر شبيه‌ساز تمام هواپيماهايي را که در اختيار داريم، ساخته‌ايم.

نصيرزاده در پايان اظهار کرد: ‌در زمينه ساخت مهمات هوشمند نيز تلاشهاي زيادي صورت گرفته است و به عنوان نمونه مي‌توان به بمب قاصد اشاره کرد که يک بمب دورزن و نقطه زن است. در حال حاضر تست اين بمب انجام شده است و در تلاش هستيم که برد آن را زياد کنيم تا به بيش از 100 کيلومتر افزايش پيدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس