کد خبر 291571
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲

یک جوان عربستانی هدف خود از رفتن به سوریه را جهاد و کشته شدن در راه خدا ذکر کرد ولی در ادامه گفت: چیزی به اسم جهاد در آن جا نیافتم.

به گزارش مشرق، یک جوان عربستانی که با بهانه جهاد، به سوریه رفته بود پس از گریز مخفیانه از دست گروهک «داعش» و بازگشت به کشور خویش؛ حقایق تازه‌ای از پیکارجویان حاضر در کشور سوریه، فاش کرده است.

«سلیمان سعود السبیعی» ملقب به " سمبتيک" که با شبکه «الاولی» گفت‌و‌گو می‌کرد اوضاع سوریه را خلاف آن چیزی توصیف کرد که رسانه‌ها به تصویر می‌کشند و ادامه داد: چیزی به اسم جهاد در سوریه وجود ندارد. کسانی که با این قصد و نیت به این کشور سفر می‌کنند تصور اشتباهی دارند.

این جوان ۲۵ ساله انگیزه اکثریت کسانی که در سوریه در حال مبارزه با دولت این کشور هستند را انتقام جویی از کشته شدن یکی از اعضای خانواده شان می‌داند او در ادامه گفت: برای بیشتر آن‌ها مهم نیست که چه چیزی در سوریه در حال رخ دادن است.

السبیعی همچنین به نحوه سفر خود به سوریه اشاره کرد و ادامه داد: از طریق کشور قطر وارد ترکیه شدم و از آن جا پا به خاک سوریه گذاشتم، هدف من پیوستن به گروه «جبهه النصره» بود ولی وقتی به سوریه رسیدم خود را در میان گروه «داعش» یافتم.

این جوان عربستانی هدف خود از رفتن به سوریه را جهاد و کشته شدن در راه خدا ذکر کرد ولی در ادامه گفت: چیزی به اسم جهاد در آن جا نیافتم.

السبیعی در طی این گفت و گو مکررا از جوانان سعودی می‌خواست تا به سوریه نروند. به گفته وی بیشتر عربستانی‌های حاضر در سوریه، کم سن و سال هستند و این موضوع باعث تعجب وی شده بود که چگونه توانسته‌اند خود را به سوریه برسانند. در حالی که جوانان زیر ۲۱ سال برای سفر خارج از کشور به اجازه پدر نیاز دارند.

این شهروند اهل «ریاض» همچنین تعداد کسانی که از عربستان به سوریه رفته‌اند را نامشخص دانست.

«السبیعی» در آخر به نحوه فرار خود از دست گروهک «داعش» اشاره کرد و توضیح داد: به صورت مخفیانه از پایگاه نظامی این گروه خارج شدم و خود را به ترکیه رساندم، که پدرم در آن جا منتظرم بود.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس