سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی نسبت به روز گذشته به رقم چهارصد و سی و پنج میلیون متر مکعب رسیده و این رقم بالایی است؛ اگر مصرف بالاتر برود ممکن است افت فشار و بحث قطعی گاز در برخی استانها پیش بیاید.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اظهارداشت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی نسبت به روز گذشته به رقم 435 میلیون متر مکعب رسیده که رقم بالایی است و این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه روند صعودی مصرف گاز با افت فشار و قطعی گاز در برخی استان‌ها مواجه شویم.

بوجارزاده تاکید کرد: لازم است تمامی هموطنان عزیز به منظور ایجاد تعادل و خدمات رسانی هر چه بهتر در امر گازرسانی تمامی تلاش خود را در بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به کار برند.

وی در ادامه افزود: قطعاً امشب با قطع شدن بارش برف سرما شدیدتر خواهد شد و به طبع در استانهایی که خیلی سردسیر هستند مصرف گاز بالاتر می رود لذا از هموطنان بخصوص در استانهای مرکزی و جنوبی که هوای مناسبتری نسبت به دیگر مناطق سردسیر دارند تقاضا داریم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز در خاتمه به برخی از راهکارهای مؤثر در کاهش مصرف گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: استفاده از پوشش مناسب و لباس گرم در داخل منزل، روشن کردن بخاری اتاق خواب حداقل نیم ساعت قبل از زمان خواب، استفاده از پرده های مناسب فصل سرما برای پنجره های منازل و قرار دادن دمای موتورخانه بر روی 50 تا60 درجه از جمله راهکارهایی است که چهل میلیون متر مکعب موجب کاهش مصرف گاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس