کد خبر 273406
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

مخالفان وزیر دفاع مصر از ترور وی در چند روز اخیر در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از پایگاه خبری رادیو سوا نوشت: درحالی که جدال سیاسی در مصر در خصوص نامزد شدن یا نشدن ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای شرکت در رقابت های انتخاباتی این کشور بالا گرفته است برخی از مخالفان وی از ترور السیسی طی روزهای گذشته خبردادند.

خبرنگاران و روزنامه نگاران مصری در این باره اعلام کردند: ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر چندی قبل در یک اقدام مسلحانه از سوی مخالفانش ترور شده، و طی مدت گذشته هم مقامات مصری برای مشخص نشدن غیبت وی از شبیه وی در مناسبت های مختلف استفاده می کنند.

یکی از روزنامه نگاران مصری مخالف وزیر دفاع این کشور احمد حسن الشرقاوی است که اعلام کرد: دیگر ژنرال السیسی در مصر وجود ندارد، و اگر مقامات دولتی مصر ادعایی غیر از این دارند، وی را در یک برنامه تلویزیونی به صورت زنده و مستقیم او را نشان دهند.

در این بین برخی از هواداران ژنرال السیسی هم در رد این ادعای مخالفان اعلام کردند: اگر آنها مدعی ترور السیسی هستند، باید به آنها بگوییم در مصر هم اکنون 90 میلیون السیسی دیگر وجود دارند.

در بین روحانیون مخالف وزیر دفاع مصر هم برخی که وی را به کودتا ضد اخوان المسلمین متهم می دانند و می گویند او با کودتای نظامی محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر را برکنار کرده، در این بین احمد سید صبح یکی از اعضای جدا شده جماعت اخوان المسلمین حمایت از ژنرال عبد الفتاح السیسی را یک ضرورت دینی و شرعی توصیف کرد.

از سوی دیگر صبره القاسمی یکی از رهبران سابق جهادی مصر در باره ژنرال عبدالفتاح السیسی گفت: وی اکنون شرایط رهبری دینی مصر را هم احراز کرده است، از این رو اسلامگرایان حاضرند بدون هیچ انتخاباتی با وی بیعت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس