کد خبر 271946
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

رسانه ها و شبکه های اجتماعی در حال حاضر در حال رشد و گسترش عجیبی هستند که هر فردی را که با اینترنت سر و کار دارد را به سمت خود جلب می کنند بطوریکه هر چند وقت یکبار سر و کله یک شبکه اجتماعی جدیدتر در دنیای وب پیدا می شود که البته با طرفداران زیادی هم روبرو می شوند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، همچنان که الگوهای ارتباطی به طور روزافزونی از مرزهای ملی فراتر می‌رود، آمار اتصال به اینترنت وکاربران آن به طور تصاعدی در حال رشد است. انتشار پرشتاب اینترنت، ماهواره و فناوری های دیجیتالی، ارتباط همزمان میان بخش های وسیعی از جهان را ممکن ساخته است. امروزه نقش رسانه ها و میزان نفوذ آنها در جوامع بر کسی پوشیده نیست.

برخی از نظریه پردازان ارتباطات معتقدند که امروز جهان در دست کسی است که رسانه ها را در اختیار دارد. نقش عمده رسانه ها در شکل دهی به افکار عمومی باعث شده که اهمیت رسانه ها تا این حد مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر شبکه های اجتماعی سکان دار اقیانوس پرتلاطم اینترنت شده اند. در کشور ما نیز از این دست شبکه ها بسیار فعال شده اند و هر روز نیز در حال گسترش هستند و تلاش دارند به دور از حواشی و مشکلات اخلاقی و اجتماعی موجود در برخی شبکه های اجتماعی غربی، برای کاربران ایرانی محیطی جذاب و مناسب را فراهم کنند.

در ادامه به معرفی 5 شبکه از بهترین شبکه های اجتماعی ایرانی می پردازیم تا کاربران گرامی بیش از پیش با این شبکه های وطنی آشنا شده و بتوانند از این فضا استفاده کنند.

شبکه اجتماعی فیس نما

فیس نما ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد.

قاسم پور نقطه قوت فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی را حضور اکثر کاربران ایرانی فعال در حوزه شبکه های اجتماعی ، امکانات متعدد و رسیدگی سریع به مشکلات کاربران عنوان کرد

به نوشته این شبکه کاربران فیس نما کمی بیش از یک میلیون نفر هستند

برای ثبت نام در این شبکه اینجا را کلیک کنید

شبکه اجتماعی فارس توییتر

فارس توییتر ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدواتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است.

صادقی نقطه قوت فارس توییتر را امنیت، سهولت استفاده کاربران عنوان کرد گفت : یکی از نقاط قوت این شبکه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی داخلی به روز كردن صفحه با ارسال پیامک توسط كاربران ، عنوان کرد

در آخرین اعلام مدیر این شبکه تعداد کاربران فارس توییتر به مرز 29.000 کاربر رسیده است.

برای ثبت نام در این شبکه اینجا را کلیک کنید

شبکه اجتماعی هم میهن

هم میهن ، از سال 1384 به منظور ایجاد محیطی امن و سالم برای کاربرانی که تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی بیگانه ندارند با مدیریت امیر قاسمی تاسیس گردید.

قاسمی نقطه قوت هم میهن را هماهنگ بودن با فرهنگ ایرانی و اسلامی ،کنترل محتوا و سالم سازی محیط تحت نظر 60 مدیر و 6میلیون مخاطب ایرانی عنوان کرد.

برای ثبت نام در این شبکه اینجا را کلیک کنید و روی عضویت در هم میهن در بالای صفحه کلیک کنید.

شبکه اجتماعی افسران

شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم که به اختصار افسران نامیده می شود در بخش معرفی اینگونه نوشته است: با توجه به تأکيدات ويژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصيه ايشان مبني بر اينکه «خودتان در مجامع فکري‌تان به دنبال راهکار باشيد»، تصميم گرفتيم تا شبکه افسران را به منظور - ايجاد بستر براي هم‌فکري و بيان ديدگاه‌ها - شبکه توزيع براي بيشتر ديده شدن محتواهاي توليدشده - انتشار سريع محتوا، ايده يا اطلاع - بسترسازي براي آزمون ايده‌هاي نو قبل از اجرا - توانمندسازي افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازي کنيم.

افسران بستري براي توزيع بهتر، سريعتر و گسترده‌تر محتواهاي توليد شده توسط کاربران شبکه است که طبيعتاً علاقه‌مند هستند مخاطبين بيشتري داشته باشند. از سوي ديگر افسران مي‌تواند مورد توجه کساني قرار بگيرد که سعي دارند با ديدگاه‌ها و نظرات مردم بدون واسطه ارتباط داشته باشند.

برای ثبت نام در این شبکه می توانید اینجا کلیک کنید

شبکه اجتماعی کلوب

کلوب یکی دیگر از شبکه اجتماعی وطنی بسیار پرکاربر است این شبکه در بخش معرفی خود می نویسد: سايت اينترنتي کلوب دات کام در تاريخ يکم دي ماه 1383 برپايه نيازهاي امروزي کاربران اينترنتي ايراني راه اندازي شد. تا به عنوان سايتي براي ارتباط ايرانيان و فارسي زبانان جهان بتواند بستري جهت تبادل اطلاعات ، نيازها ، کالا و خدمات ، آشنا شدن با همکاران ، دوستان قديمي و ... بوجود آورد.

از ديگر اهداف سايت معرفي امکانات و قابليت هاي موجود و انطباق آنها با مشکلات و نيازهاي مطرح ايرانيان مي باشد تا از اين رهگذر با اقل هزينه ممکن خدمات و اطلاعات درخواستي در اختيار متقاضيان قرار گرفته و موجبات افزايش بهره وري و کارايي را در سطح اجتماع فراهم نمايد.

این شبکه به منظور ارائه خدمات متنوع تر سایت اشتراک ویدئو "آپارت" را نیز در زیرمجموعه خود دارد.

برای ثبت نام در این شبکه می توانید اینجا کلیک کنید.

شاید شبکه های اجتماعی فارسی زبان از لحاظ امکانات فنی یا مخاطب، نقاط ضعفی در مقایسه با غول‌های جهانی داشته باشند اما با در نظر گرفتن مزیت های خاص و منحصربفرد فنی در برخی از انها، بنیه پایین فنی و مالی و دوری از جذابیت های ناصحیح و گمراه کننده مبتذل در غرب، باید این همت و تلاش آنها را ستود و با عضویت در آنها، محیطی امن و ایرانی را در شبکه های اجتماعی تجربه کرد.

شما کاربران گرامی نیز اگر در این شبکه ها یا شبکه های دیگر ایرانی عضو هستید می توانید در بخش نظرات این خبر از محاسن و معایب این شبکه های داخلی بگویید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    شبکه اجتماعی تبیان امکانات خوبی داره.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    sangariha.com خیلی خوبه
  • جواد ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    هادی نت ، شبکه اجتماعی محبان اهل بیت
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    متاسفانه این شبکه ها نظارتی روی ارسال های کاربراشون ندارن و شدن یک مدل فارسی از شبکه های خارجی ! شبکه افسران باز بد نیست سنگریها sangariha.com منتظرپاتوق mp313.ir و...
  • علیرضا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    فارس توییتر واقعا یه نمونه خیلی خوب از یک شبکه اجتماعی و در نوع خودش بهترینه
  • هادی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    به نظر من کشور مجازی ایران از همه بهتره ! www.vci.ir

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس