گروه بین‌الملل مشرقسرخط اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده در آن، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

-آمریکا و اروپا در مذاکرات ژنو قصد ورود به توان موشکی ایران را داشتند که با مخالفت ظریف مواجه شد

- طرف غربی مذاکره‌کننده با ادامه ساخت موشک‌های تا 2000 کیلومتر مخالفتی نکرده است

- سرلشکر جعفری در دانشگاه امام صادق بخشی از توافق محرمانه درباره ذخایر موشکی ایران را آشکار کرد

- واکنش شدید روسیه به اقدام آمریکا به نیابت از ایران

- افزایش فشارها در داخل آمریکا به اوباما برای پیگیری سرنوشت رابرت لوینسون

- ایران از آمریکا خواست درباره مأموریت جاسوس سیا در خاک ایران توضیح دهد

- اولین حمله القاعده به مواضع ایران

- نمایش تئاتر کارگردان ایرانی - یهودی در آمریکا 

- رسوایی اطلاعاتی در ایران و برکناری دو مقام وزارت اطلاعات ایران

- رواج چاقی در ایران با وجود تحریم‌های سخت اقتصادی

دبکا: عدم اعتراض آمریکا و اروپا یه موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ایران

"2 روز پس از سخنان سرلشکر جعفری درباره توان موشکی ایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا چشم انداز چگونگی تأمین امنیت اسرائیل در آینده و با تشکیل دولت فلسطینی را با نخست وزیر و وزیر دفاع موشه یعلون در بیت‌المقدس بررسی کردند."

"سرلشکر جعفری در سخنرانی خود در دانشگاه امام صادق در پاسخ به سؤالی درباره احتمال درخواست غرب برای کاهش موشک‌های ایران در مذاکرات ژنو، گفت: ما هیچ گاه چنین اقدامی نخواهیم کرد."

"وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره برد موشک‌های ایران گفته است که ما درحال افزایش برد موشک های خود هستیم، اما رهبر انقلاب دستور داده‌اند که برد موشک‌ها را به بیش از 2000 کیلومتر افزایش ندهیم."

"به گزارش منابع نظامی دبکا، سرلشکر جعفری سپس چهار مورد را به طور علنی اعلام کرد که پیش از این مقامات اسرائیل، عربستان و ترکیه از آن اطلاع داشتند:

1- مذاکره‌کنندگان آمریکا و اروپا در ژنو خواستند تا درباره برد موشک‌های بالستیک ایران بدون اشاره به آن دسته که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داردند، با وزیر خارجه محمد جواد ظریف مذاکره کنند که ظریف از مذاکره درباره آن خودداری کرد.

2- هیئت‌های مذاکره‌کننده غربی بر نگرانی اروپا و آمریکا از همکاری ایران و کره شمالی برای ساخت موشک‌های شهاب 6 تأکید و اصرار داشتند که با برد 3000 تا 5600 کیلومتری بیشتر نقاط آمریکا و اروپا را پوشش می‌دهد.

3- هیئت‌های آمریکایی و اروپایی به ایران اطلاع دادند که مایل هستند در توافق برای توقف موقت 6 ماهه برنامه هسته‌ای ( که هنوز تاریخ آغاز آن مشخص نشده است) بحث برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز افزوده شود. هیئت‌های غربی به طرف ایرانی گفتند که اعتراضی به ادامه تولید موشک‌های شهاب با برد 1500 تا 2000 کیلومتر – که قادر به هدف قرار دادن اسرائیل، ترکیه و عربستان است – ندارند. آن‌ها تنها نگران افزایش برد این موشک‌ها تا اروپا و آمریکا هستند.

4- اظهارات سرلشکر جعفری در پاسخ با سؤال دانشجویان – که به نظر می رسد از قبل طراحی شده بود – گوشه‌ای از توافق محرمانه با ایران درباره ذخایر موشکی‌اش را آشکار کرد که براساس منابع دبکا، مقامات آنکارا، ریاض و بیت‌المقدس از آن اطلاع داشتند.

یدیعوت آحارونوت: ایران پس از انتشار لیست سیاه آمریکا، مذاکرات را ترک کرد

"تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پس از اقدام آمریکا در تحریم شرکت‌ها و افرادی که تحریم‌های بر ضد ایران را نقض کرده‌ بودند، مذاکرات کارشناسی اتریش را ترک کردند."

"مذاکره‌کنندگان ایرانی گفت‌وگو با قدرت‌های جهانی را برای مشورت با تهران پس از تحریم شرکت‌های این کشور از سوی آمریکا، ترک کردند."

جروزالم‌پست: ایران: تحریم‌های جدید آمریکا نقض روح توافقنامه ژنو است

"پس از تحریم جدید شرکت‌های ایرانی، جلسه کارشناسان بر سر توافقنامه با ایران نیمه تمام باقی ماند."

"عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفته است که اقدام آمریکا در تحریم شرکت‌ها و افرادی در ارتباط با برنامه‌ هسته‌ای ایران برخلاف روح توافقنامه ژنو است. ما در حال ارزیابی شرایط هستیم و ایران به تحریم‌های جدید 19 شرکت و شخص جدید واکنش نشان خواهد داد."

"ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم اخیر دولت آمریکا بر خلاف روح توافقنامه ژنو است. گسترش لیست سیاه آمریکا می‌تواند شرایط اجرای توافق ژنو را پیچیده‌تر کند."

تایمز اسرائیل: انتقادات به اوباما در پرونده کارمند مفقود شده سیا

"سخنگوی کاخ سفید گفته است که بسیاری از مقامات آمریکا از جمله شخص رئیس جمهور اوباما، ایران را برای پیگیری سرنوشت رابرت لوینسون تحت فشار قرار داده‌اند. جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفته است که لوینسون پس از 28 سال خدمت در اف‌بی‌آی بازنشسته شده بود و در زمان ناپدید شدنش در استخدام دولت آمریکا نبوده است."

" دولت اوباما با افزایش فشارها – هم از سوی قانون‌گذاران این کشور و هم خانواده لوینسون - برای یافتن رابرت لوینسون پیمانکار سیا قرار گرفته است. خانواده لوینسون به دولت هشدار داده است که برای حفظ جان یکی از کارمندان خود اقدام کند. اعضای کنگره نیز گفته‌اند که می‌خواهند از این پرونده که موجب اخراج سه کارمند سازمان سیا و توبیخ 7 کارمند دیگر شده است، اطلاعات بیشتری داشته باشند."

"اگر لوینسون در حال حاضر زنده باشد، اکنون 65 سال سن دارد و این طولانی‌ترین زمانی است که یک آمریکایی در خارج از این کشور در بند بوده است."

تایمز اسرائیل: بازگویی خاطرات تلخ و شیرین بازیگر زن ایرانی

"نویسنده ایرانی – آمریکایی یهودی نمایش "زعفران و گلاب" را در نیویورک به روی صحنه برده است."

"درحالی که رهبران قدرت‌های جهانی و ایران در حال توافق برای توقف برنامه‌ هسته‌ای ایران در پایان نوامبر بودند، در نیویورک صدای متفاوتی از زنان یهودی به گوش می‌رسید. نمایش زعفران و گلاب نگاه این زن ایرانی یهودی است به تجربه زندگی یهودیان در ایران پیش از انقلاب 1979."

"این نمایش از چند داستان کوتاه تشکیل شده است. یک زن و یک روحانی مسلمان در یک پرواز خارج از ایران به اغواگری می‌پردازند. یک دختر نوجوان به دلیل اجبار خانواده‌اش برای ازدواج در سن 13 سالگی، به ضدیت با خانواده پرداخته است. خواسته یک زن جوان یهودی ایرانی برای حضور در دانشگاه‌های آمریکا، پدر یهودی سنتی خود را تا سر حد مرگ برده است."

جروزالم پست: هشدار ایران و روسیه درباره به خطر افتادن توافق ژنو با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا

"تهران و مسکو هشدار دادند که تحریم شرکت‌های ایرانی ناقض روح توافقنامه موقت ژنو است. روسیه که یکی از شش قدرت حاضر در مذاکرات با ایران است، اعتراض ایران نسبت به این اقدام آمریکا را منعکس کرده است."

"به نظر می‌رسد توافقنامه ژنو برای پایان دادن به بن‌بست برنامه هسته‌ای ایران با اولین مشکل خود مواجه شده است. روز جمعه مسکو هشدار داده است که افزودن نام شرکت‌های ایرانی به لیست تحریم‌ها، اجرای توافقنامه ژنو را با دشواری روبرو خواهد کرد."

یدیعوت آحارونوت: ایران دومین میمون را به فضا پرتاب کرده است

"ایران می‌گوید در راستای برنامه این کشور برای فرستادن انسان به فضا، دومین میمون را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است."

"ایران همواره ادعاهایی را در زمینه موفقیت‌های فناوری مطرح می‌کند که تأیید کردن آن‌ها غیرممکن است."

یدیعوت آحارونوت: ایران یک نفر را به اتهام جاسوسی برای بریتانیا بازداشت کرده است

"رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند که یک نفر به اتهام جاسوسی برای بریتانیا بازداشت شده است. خبرگزاری نیمه دولتی ایسنا روز یکشنبه خبر داد که این مرد در شهر کرمان و پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن، بازداشت شده است."

"یکی از مقامات قضایی کرمان که نامش فاش نشده است گفته است که این جاسوس اطلاعات را به چهار عامل سرویس اطلاعاتی انگلیس منتقل می‌کرده است."

دبکا: اولین حمله القاعده به اهداف ایران 18 کشته برجای گذاشت

"افراد مسلح وابسته به القاعده روز جمعه 18 نفر – 15 ایران و 3 عراقی – را که در خط لوله انتقال گاز ایران به عراق مشغول کار بودند، کشتند."

"این حمله را شاخه عراق القاعده انجام داده است که رهبر آن ابوبکر البغدادی است."

یدیعوت آحارونوت: سوئد: دلیلی برای عدم اجرای تعدیل تحریم‌های ایران وجود ندارد

" کارل بیلت" وزیر خارجه سوئد روز گذشته در حاشیه کنفرانس "سیاست جهانی گفت که دلیلی برای تعدیل نکردن تحریم‌های ایران وجود ندارد و از کاهش احتمالی تحریم‌های پس از نشست هفته آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا خبر داد."

"وزیر خارجه سوئد گفت که اقدام آمریکا در تحریم شرکت‌های ایرانی از جدیت در مذاکرات کارشناسی در وین کاست."

هاآرتص: کری می‌گوید آمریکا پرونده مأمور سابق اف‌بی‌آی ناپدید شده در ایران را رها نکرده است

"خانواده لوینسون دولت آمریکا را به "عدم تلاش با تمام توان" برای آزادی رابرت لوینسون متهم کرده‌اند."

"جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است که این کشور پرونده مأمور سابق اف‌بی‌آی را که شش سال پیش در ایران مفقود شده است، رها نکرده است. ما به دنبال این هستیم از زنده بودن لوینسون مطمئن شویم. ما از کانال‌های متعددی که داریم با جدیت در حال پیگیری این مسئله هستیم."

هاآرتص: ایران از آمریکا خواست اطلاعات بیشتری از مأمور مفقود شده اف‌بی‌آی ارائه کند

"مقامات ایران می‌گویند دولت در تلاش است تا به دلایل امنیتی و انسان‌دوستانه سرنخی از وضعیت رابرت لوینسون بدست آورد اما تا کنون موفق نشده است."

"علیرضا میریوسفی مسوؤل رسانه‌ای نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت که ایران از آمریکا خواسته است تا درباره مأموریت لوینسون در خاک ایران توضیح دهد."

یدیعوت آحارونوت: مبارزه ایران با فست‌فود و چاقی 1 نفر از هر 3 نفر

"تحقیقات دانشگاهی در ایران نشان می‌دهد 26 میلیون ایرانی از چاقی رنج می برند."

"با وجود اینکه ایران سال‌هاست هدف سخت‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته است، به نظر می‌رسد مردم ایران زیاد غذا می‌خورند، یا شاید بسیار زیاد غذا می‌خورند. تحقیق دانشگاه شهید بهشتی ایران نشان می‌دهد از هر سه ایرانی، یک نفر مبتلا به چاقی است."

"درحالی که ایران به شدت با تهاجم غرب علیه اقتصاد این کشور روبرو است، در بسیاری از شهرهای ایران شعبه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای و فست‌فود وجود دارد."

دبکا: رسوایی اطلاعاتی در ایران

"علی مطهری نماینده مجلس ایران در وبسایت شخصی خود فاش کرد که وزیر جدید اطلاعات، یکی از معاونین و یکی دیگر از مدیران این وزارتخانه را پس از گزارش این نماینده مجلس درباره کشف تجهیزات شنود در دفتر کارش، اخراج کرده است."

"فیلم‌های دوربین علی مطهری نشان می‌دهد 9 نفر شبانه برای کار گذاشتن این تجهیزات وارد دفتر وی می‌شوند. این نماینده مجلس گفته‌ است تلفن همراه تمام نماینده‌های مجلس شنود می شود."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    فتنه تا جايي پيش رفته كه مشرق نيوز با خوشحالي مي‌نويسد: "طرف غربی مذاکره‌کننده با ادامه ساخت موشک‌های تا 2000 کیلومتر مخالفتی نکرده است"!!!!!! طرف غربي غلط كرده بخواهد در امور داخلي ايران دخالت كند. فقط مانع اصلي ظريف و روحاني هستند كه با دخالت بيانگان در ايران مشكلي ندارند.
  • جواد ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    دبکا: رسوایی اطلاعاتی در ایران "علی مطهری نماینده مجلس ایران در وبسایت شخصی خود فاش کرد که وزیر جدید اطلاعات، یکی از معاونین و یکی دیگر از مدیران این وزارتخانه را پس از گزارش این نماینده مجلس درباره کشف تجهیزات شنود در دفتر کارش، اخراج کرده است." "فیلم‌های دوربین علی مطهری نشان می‌دهد 9 نفر شبانه برای کار گذاشتن این تجهیزات وارد دفتر وی می‌شوند. این نماینده مجلس گفته‌ است تلفن همراه تمام نماینده‌های مجلس شنود می شود." یه نکته در باره ی این خبر: تا حدودی درسته ولی این شنود توسط دولت آمریکاست دلیلم دارم وقتی اکثریت نماینده های مجلس میان از گوشی های میلیونی هوشمند که هر کدوم وابستگی جاسوسی دارن استفاده می کنن مطمئنا تلفن هاشون توسط سازمانهای جاسوسی آمریکا شنود میشه.... یه نکته ی جالب اینکه برخی از همین تلفن ها چون باطری داخلی دارن وقتی باطریشونو در میاری بازم می تونن شنود کنن حالا بیا به برخی از نماینده ها بفهمون که با گوشی هوشمندت سر جلسه ی محرمانه ی کمیسیون نرو نمی فهمن که.......
  • سرباز علی ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    من نمیدونم مشرق چه علاقه ای به نشریه های رژیم جعلی اسرائیل داره ؟!! ما ایرانیها چرا باید خودمون را در اینه این رسانه ها ببینیم ...رهبر انقلاب بارها گفته اند من به غربی ها(و صهیونیستها در ضمن ) اعتماد ندارم ...شما اگه خودتون را رسانه ولایی میدونید دست بردارید از این کارهاتون
  • میترا1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    مشرق جون ! یادت نره که دبکا نزدیک به کدوم جناح سیاسی اسرائیله !! نزدیک به پرز و اون حزب سیاسی مخالف نتانیاهو که موافق نوافقنامه ی ایران هستند و در واقع تو باریهای سیاسی خودشون برگ برنده شونه واسه پیروزی بر نتانیاهو در انتخابات اینده !!
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    خوشحالیشو از کجا فهمیدی ؟
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    آره بابا موشک جیزههههه. ریش پروقسوری بهتره
  • عماد مغنیه ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    ایشون نه اینکه نخوان مخالفت کنن !نمیتونن در مورد برنامه موشکی کاری انجام بدن
  • حسین ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    سرلشکر جعفری اخوی نه "سرلکشر جعفری"!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    برید برای دزدیهای م و همفکران انگلیسی اش سینه چاک کنید ای حزب اللهی نماها...
  • احمدخواجوند ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    در حصوص كابرد موشكها قبلا جناب ظريف اطلاعات لازم را ارائه فرمودند.
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    علاقه رو از کجاش درآوردی؟ استناد که نکرده به اخبار این رسانه ها مثل بعضی‌ها...فقط نقل اخبار ایران رو کرده که مخاطب ها و کارشناس ها در جریان باشن اونا رو چه مسائلی دارن کار خبری انجام میدن و مانور میدن.
  • حق شنو ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    الهم اشف مرضانا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس