کد خبر 269636
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴

سه نامزد نهایی دریافت جایزه توپ طلای 2013 از سوی فیفا معرفی شدند.

به گزارش مشرق، فیفا و فرانس فوتبال رسما اعلام کردند که کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و فرانک ریبری، سه نامزد نهایی توپ طلای 2013 هستند. برنده معتبرترین جایزه فوتبال جهان 13 ژانویه (23 دی) در زوریخ معرفی خواهد شد.

مسی پس از سال 2007 هر ساله به جمع سه نامزد نهایی راه یافته است. وی در سال 2007 بعد از کاکا و رونالدو در مکان سوم قرار گرفت؛ در سال 2008 پس از کریستیانو رونالدو دوم شد و برای اولین بار در سال 2009 توانست این جایزه را کسب کند. مسی پس از آن در سال‌های 2010، 2011 و 2012 نیز توانست توپ طلا را به دست بیاورد.

فینالیست شدن برای رونالدو هم مسئله جدیدی نیست. وی در سال 2007 دوم شد و در سال 2008 توانست توپ طلا را به دست آورد. پس از آن مسی مانع از کسب این جایزه توسط او شد. وی در سال‌های 2009، 2011 و 2012 در مکان دوم قرار گرفت اما در سال 2010 نتوانست به جمع نامزدهای نهایی ملحق شود.

سه نامزد نهایی این جایزه سال متفاوتی را پشت سر گذاشتند. لیونل مسی بین ژانویه و آوریل نتوانست بازی کند و سپس یک مصدومیت در لیگ قهرمانان اروپا باعث یک سری مشکلات برای وی شد که هنوز هم با آن دست و پنجه نرم می‌کند. به هر حال وی در لیگ گذشته توانست 47 گل به ثمر برساند.

ریبری در بایرن مونیخ یک فرمانده است که سال گذشته تمام افتخارات از جمله قهرمانی در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان را به دست آورد.

کریستیانو رونالدو در اواخر 2013 عملکردی فوق‌العاده داشت و در تیم ملی پرتغال و رئال مادرید درخشید.

به گزارش مشرق، 19 دی روزی است که مراسم گالای فیفا برگزار شده و در آن علاوه بر مشخص شدن بهترین بازیکن جهان و اهدای توپ طلا به او جوایز دیگری همچون بهترین بازیکن زن، بهترین گل سال (جایزه پوشکاش)، یازده بازیکن برتر سال (تیم منتخب)،‌ بازی جوانمردانه و جایزه ریاست فیفا به افراد منتخب اهدا می‌شود.

همچنین سه نامزد نهایی بهترین بازیکن زن سال به این ترتیب اعلام شدند: نادینه آنگرر (آلمان)، مارتا (برزیل) و آبی وامباک (آمریکا).

سه نامزد نهایی جایزه پوشکاش نیز زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، نمانیا ماتیچ (صربستان) و نیمار (برزیل) معرفی شدند.

فهرست نهایی مربیان برتر سال 2013 نیز به این شرح اعلام شده است: سرآلکس فرگوسن (منچستریونایتد)، یوپ هاینکس (بایرن‌مونیخ)، یورگن کلوپ (بوروسیا دورتموند). این فهرست در بخش زنان نیز عبارت است از : رالف کلرمن (ولفسبورگ)، سیلویا ناید (آلمان)، پیا سانداژ (سوئد).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لوکا مودریچ ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    لازم نیست تا 13 ژانویه صبر کنید ما میگم . 1- کریستیانو رونالدو با 45% 2- لیونل مسی با 35% 3- فرانک ریبری با 20 %
  • ناشناس ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    خدایی امسال حق رونالدو هست که ببره...
  • محبی ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    حق کسی باشه که بهش نمیدن باید مثل بعضی ها بری اسراییل کنار دیوار ندبه و یه کلاه یهودی بذاری رو سرت و به ارمان های صهیونیست احترام بذاری تا 4سال پشت سر هم بهت توپ طلا بدن نه اینکه تو بازی انتخابی جام جهانی اخر بازی بازیکنهای اسراییل بیاین ازت تعویض پیراهن بخوان برگردی بگی لباسمو با قاتل ها عوض نمیکنم خب معلومه توپ طلا به چنین ادمی تعلق نمیگیره
  • کیوان از بوشهر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا رونالدو امسال در اوج قرار داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس