ایران، اسامی اعضا و محل استقرار گروهک تروریستی "جیش العدل" را پس از شناسایی کرده، در اختیار دولت پاکستان گذاشت.

به گزارش مشرق، عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به بررسی‌های این کمیسیون درباره حادثه تروریستی سراوان اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی در هفته گذشته با برگزاری چندین جلسه، شهادت چند مرزبان ایرانی در مرز پاکستان به وسیله گروهک تروریستی جیش العدل را مورد بررسی قرار داده و تیمی را برای بررسی این موضوع، به منطقه اعزام کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی پس از بررسی‌های مفصل، راهکارهایی را پیش‌بینی کرد که این راهکارها به مبادی امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور ابلاغ شد تا هر چه زودتر، با اجرای این تمهیدات و تدابیر، جلوی اینگونه حوادث گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: همچنین از دولت پاکستان خواسته شده تا جلوی اقدامات گروهک جیش العدل گرفته شود چرا که طبق شناسایی‌های ایران، این گروهک در حد چندین نفر است.

به گفته وی، همه اعضای این گروهک تروریستی شناسایی شده‌اند و مشخصات آنها در اختیار دولت پاکستان گذاشته شده و از دولت پاکستان درخواست شده تا این افراد بازداشت و تحویل ایران شوند.

حیدرپور افزود: البته ما با دولت پاکستان قرارداد استرداد مجرمین داریم و مدتی هم بود که حوادث اینچنینی نداشتیم، اما به دلیل جابجایی دولت در کشور پاکستان، شرایطی بوجود آمده و این گروهک برای ابراز وجود چنین عملیاتی را انجام داده است.

** اعلام آمادگی ایران برای انجام عملیات دستگیری اعضای گروهک جیش العدل

وی در ادامه تصریح کرد: اسامی اعضای گروهک و همچنین محل استقرار آنها از سوی ایران به دولت پاکستان داده شد و از دولت پاکستان خواسته‌ایم تا این افراد را بازداشت کرده و به ایران تحویل بدهد؛ همچنین به اسلام‌آباد اعلام شده، در صورتی که پاکستان نمی‌تواند این کار را انجام دهند، خود جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پاکستان عملیات دستگیری این افراد را انجام دهد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر همین اساس تاکید کرد: در حال حاضر مذاکرات بین مرزبانان ایران و پاکستان انجام شده و کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده و تذکرات لازم به وی داده و وی توجیه شده است، بنابراین فعلا منتظریم تا دولت پاکستان اقدام خود را انجام دهد و پس از آن، به صورت جدی با این موضوع برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    اگه پاکستان از این عرضه ها داشت که جلو حوادث داخلیشو میگرفت. ایران باید مثل امریکا بره تو خاک پاکستان و اونارو دستگیر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس