کد خبر 251875
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

سخنگوی وزارت کشور، گفت: شاخص‌های مد نظر وزارت کشور در مورد استانداران باید نسبت به افراد معرفی شده از سوی نمایندگان مجلس، کنشگران سیاسی، ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی و شخصیت‌های کشوری بررسی و تطبیق داده شود.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص فرآیند انتخاب استانداران،‌گفت: معرفی استانداران جدید به هیئت دولت بستگی به این موضوع دارد که تا هفته آینده پرونده چند فرد جدید را برای معرفی به دولت آماده کنیم و لذا تعداد افراد مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انتخاب استانداران بسیار مهم است و باید با دقت و جامع نگری فراوان انجام شود، تصریح کرد: شاخص‌های مد نظر وزارت کشور در مورد استانداران باید نسبت به افراد معرفی شده از سوی نمایندگان مجلس، کنشگران سیاسی، ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی و شخصیت‌های کشوری بررسی و تطبیق داده شود؛ سپس پرونده فردی که واجد شرایط و صلاحیت‌های لازم برای استانداری است، نهایی و به هیئت دولت ارسال می‌شود.

قائم مقام وزیر‌کشور،‌گفت: باید با ‌‌نهایت دقت بررسی‌های لازم را درباره انتصاب استانداران انجام دهیم. اگر چه معتقدیم موضوع انتصاب استانداران سراسر کشور باید در اسرع وقت انجام شود و دولت کار خود را رسمی‌تر شروع کند، اما با توجه به اینکه استاندار نماینده عالی دولت در استان‌ها و مجری سیاست‌های دولت است، لذا در انتخاب او، هر چه قدر دقت به خرج دهیم، جا دارد.

امیری همچنین تاکید کرد: وزارت کشور قصد ندارد در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت کند و می‌خواهیم با لحاظ پارامترهای تعریف شده، کلیه استانداران تعیین و به دولت معرفی شوند تا آن‌ها نیز هر چه زود‌تر فرمانداران و بخشداران را انتخاب کنند و کار دولت در کلیه سطوح و به شکل کامل رسمیت پیدا کند.

وی در خصوص انتخاب معاون اقتصادی وزارت‌کشور، گفت: تاکنون فردی برای تصدی معاونت اقتصادی وزارت کشور انتخاب نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس