ابن‌ تيميه در سال 704 قمری در قتل ‌عام شيعيان كسروان، در امتداد اقدام‌هاي سركوبگرانه ايوبيان و مماليك براي قتل ‌عام شيعيان و راندن آنان از مصر و شام و سپس مدينه و لبنان، نقشي مهم داشت که دامنه آن تا قتل‌عام علويان شمال لبنان، قنيطره، عاقوره، بترون و عكا نيز امتداد يافت.

گروه گزارش ویژه مشرق - جریان وهابیت جریانی دست ساخته انگلستان در دل کشورهای اسلامیست که این روزها آتش تمام فتنه ها و خون ریزیهای جهان اسلام را از جهنم فکری و اعتقادی پیروانش درمی آید. انحراف دست ساز مستر همفر انگلیسی با سوء استفاده و آلت دست  قرار دادن محمدبن عبدالوهاب رقم خورد و آراء و عقاید خشک و خشن ابن تیمیه حرانی را به عنوان پشتوانه فکری این انحراف خطرناک برگزید.

 اینکه چطور در میان مجموعه فقها و دانشمندان جهان اسلام انگلستان فردی را با گذشت قرنها از مرگش باشناختی دقیق برای اهداف سوءش برمی گزیند در مجال مفصل دیگری باید بررسی شود و موضوع بسیار مهم و در عین حال مغفولی برای ماست و مصداق این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام هستیم که َ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْه (نهج البلاغة، ص: 452) هر آن كس كه به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابيد. در نوشتار حاضر نگاهی بسیار گذرا و اجمالی به زندگینامه ابن تیمیه خواهیم انداخت.

 

ولادت و نسب ابن تیمیه

تقی الدین ابوالعباس احمدبن شهاب الدین عبدالحلیم بن مجدالدین عبدالسلام بن عبدالله بن ابی القاسم محمد بن الخضر بن محمد بن الخضر الحرّانی الدمشقی الحنبلی دوشنبه 10 ربیع‌الاول سال 661 در شهر حرّان ترکیه امروزی به دنیا آمد . حرّان در تركيه كنوني قرار داشته و به‌ رغم پيشينه درخشان، به گفته ابن جبير (614م.ق.) در آن سال‌ها در وضع جغرافيايي خشك و خشن و دور از مظاهر تمدن بوده است.
شهرحران در زمان ابن تیمیه مرکز صابئه و بت پرستان و فلاسفه بود. ابن تیمیه در خانواده ای که یک قرن پرچمدار جریان حنبلی این شهر بود به دنیا آمد و رشد یافت.

ابن تیمیه در یک نگاه

ابن تيميه به سبب كثرت و تنوع فعاليت‌ها و شيوه رفتار خاصش در امور سياسي و برخورد سختگيرانه با پيروان مذاهب اسلامي، شخصيتي چالش برانگيز به شمار رفته و دو مواجهه كاملاً متفاوت پديد آورده است؛ از طرفداري سرسختانه كساني مانند ابن كثير دمشقي، ابن قيم جوزيه و وهابيان در دوره معاصر تا مخالفان سرسخت از علماي بارز مذاهب اسلامي.

افزون بر اين، آراي او درباره زيارت قبور و تبرك و توسل و شفاعت، مبناي نگرش وهابيان در اداره امور حرمين قرار گرفته است. هر چند آراي تندروانه ابن‌ تيميه درباره موضوعات پيش گفته و نيز نگرش تعصب آميزشبه مذاهب اسلامي، نقش يك مؤسس را در جريان سلفي به وي داده است. پيش از وي نيز شخصيت‌هايي چون عز بن عبدالسلام و محمد بربهاري (م.329ق.) و برخي حنبليان تندرو چنين ديدگاه‌هايي داشته‌اند.

 وي را با القابي چون مفسّر، رجالي، حافظ، مفتي، اديب و لغت‌شناس و آگاه از كلام، ملل و نحل، تاريخ و اصول در كنار اوصافي چون زاهد و شجاع ستوده‌اند. وي تندخو بود و در برابر مخالفان خود پرخاش مي‌كرد.از قريحه شعرو حافظه قوي برخوردار بود. محمد بن خضر (م.622ق.) جدّ اعلاي وي از دانشمندان حنبلي مذهب و نخستين فرد ملقب به ابن‌ تيميه بود كه سبط بن جوزي (م.654ق.) او را فردي انحصارطلب خوانده كه در آن خطه مجال فعاليت به هيچ دانشوري نمي‌داد.
 


کوچ به دمشق

از جمله اتفاقات مهم آن مقطع تاریخ جهان اسلام حمله هماهنگ شده مغول از شرق و صلیبیون از غرب بود.  این جنگهای ویران کننده و خانمان برافکن تحت فرماندهی پنهان جریان یهود قرار بود همانند دولبه یک قیچی اسسلام و جهان اسلام را از صحنه گیتی محو کند که به لطف الهی در تحقق این امر موفق نشدند.

در سال‌ 667/1269 وقتي‌ كه‌ ابن‌ تيميّه‌ به‌ سن‌ شش سالگي‌ رسيد، مغولان‌ شهر حران‌ را ويران‌ كردند؛ و پدر او عبدالحليم‌ به‌ اتفاق‌ همه‌ي‌ افراد خانواده‌اش‌ به‌ دمشق‌ رفت‌ و در آنجا اقامت‌ گزيد. در اينجا بود كه‌ ابن‌ تيميّه‌ از پدر خويش‌، كه‌ خود استاد بزرگي‌ در مذهب‌ حنبلي‌ بود، تعليم‌ و تربيت‌ بسياري‌ فرا گرفت‌.

 همين‌ طور پيش‌ علي‌ بن‌ عبدالقوي‌ درس‌ خواند و در زبان‌ عربي‌ كتاب‌ سيبويه‌ را ممارستِ بسرا كرد؛ و حديث‌ را با بيش‌ از دويست‌ شيخ‌ خواند. اين‌ نكته‌ قابل‌ ذكر است‌ كه‌ در ميان‌ استاداني‌ كه‌ ابن‌ تيميّه‌ در كتاب‌ اربعون‌ از آنها ياد مي‌كند، نام‌ چهار زن‌ نيز ديده‌ مي‌شود.

ابن کثیر می نویسد: به سال 667 هـ ق ابن تیمیه شش ساله، مردم حران از جمله پدر او ، که از علمای بزرگ شهربود از ترس حمله مغول شهر را ترک کردند و شهاب الدین عبدالحلیم پدر ابن تیمیه به همراه خانواده روانه دمشق شد(البدایه و النهایه ج13/255)

دفاع شبکه وهابی از ابن تیمیه
(لینک دانلود)
آغاز تدریس و سخنرانی
شهاب الدین (پدر ابن تيميه) در شهردمشق رئیس دارالحدیث السکریه و در مسجد جامع این شهر صاحب کرسی شد و روزهای جمعه در آنجا سخنرانی می‌کرد.

در سال 682 هـ ق با مرگ پدر ، ابن تیمیه 19ساله  در دارالحدیث السکریه به تدریس پرداخت (البدایه و النهایه ج13/303) وسال بعد در جامع اموی دمشق پس از نماز برای اولین بار به طور رسمی به منبر رفت و  از 17 شعبان همین سال بعد از وفات زین الدین ابن المنجّا به جای او که شیخ الحنابله بود، متصدی تدریس مدرسه «الحنبلیه » دمشق شد.(البدایه و النهایه ج13/344)   

شخصیت پرخاشگر و فتنه جوی ابن تیمیه
 ابن تيميه شخصی عصبی، تندخو و پرخاشگر بود و شاگردانش را هم به این وصف می شناختند. او شخصيتي واقع بين نداشت و به مسائلي که مسلمانان در آن دوران سخت بدان توجه داشتند و براي آنها حساس بود، اهميتي قائل نمي شد؛ زيرا در دوراني که مسلمين بيش از هر چيز ديگر نياز شديد به وحدت داشتند، وي با افشاندن بذر فتنه و درگيري، اوضاع مردم را هر از چندگاهي متشنّج مي کرد و بخش وسيعي از توان حکومت و قضاوت را که مي بايست صرف دفاع در برابر کفار شود، به خود مشغول مي کرد و با تشويق افکار و نشر عقايد باطل، آنها را هدر مي داد.

 

سرآغازهجوم به فرق مختلف اسلامی

یکی از روزهای سال698 هـ‌.ق  بین نماز ظهر و عصر سوالاتی از او می شود و او در پاسخ سؤالات کتاب «العقیدة الحمویه الکبری» را می نویسد و ضمن آن، با جمله‌ای به عقاید اشعریون حمله کرد و در نتیجه جنجال بزرگی بپا می کند. ابن‌تیمیه به دادگاه احضار می کنند و او در دادگاه حاضر نمی شود.

اولین تکفیر مسلمانان با حمله به ابن عربی
ابن تیمیه در سن42 سالگی فصوص‌الحکم محیی‌الدین ابن عربی را مطالعه کرد و بعد از آن  به لعن و سب محیی‌الدین و پیروان پرداخت و کتابی به نام «النصوص علی الفصوص» در رد آن نوشت.

  سپس در نامه ای به شیخ کریم‌الدین ، شیخ خانقاه سعیدالسعداء در قاهره از پیروان ابن عربی به عقاید محیی‌الدین ، صدرالدین قونوی و عفیف تلمسانی و ابن سبعین سخت تاخته و آنان را کافر خواند.  (مجموعةالرسائل و المسائل 1/169-190 متن نامه در کتاب موجود است.)

اولین تخریب آثار اسلامی

ابن تیمیه  سال 704هـ.ق به مسجد نارنج ( یا مسجد تاریخ) در جوار مصلای شهر دمشق رفت و سنگی را که می‌گفتند : اثر پای حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم بر آن هست و مردم به آن تبرک می‌جستند شکست و گفت تبرک و بوسیدن آن جایز نیست . ( مقریزی،2 (1)/908 ، البدایه و النهایه ج14/34، دائرةالمعارف ج3/ص173. )

منفجر کردن قبر صحابه

توسط وهابیون تکفیری (لینک)


مشارکت و تشویق به شیعه کشی

ابن‌ تيميه به سال 704ق. در قتل ‌عام شيعيان كسروان، در امتداد اقدام‌هاي سركوبگرانه ايوبيان و مماليك براي قتل ‌عام شيعيان و راندن آنان از مصر و شام و سپس مدينه و لبنان، نقشي مهم داشت.

 به گزارش ابن فضل‌ الله عمري (م.749ق.) گاه خود نيز در جنگ شركت مي‌جست و گاه جنگجويان را بدين كار تشويق مي‌كرد و گاهي براي تدارك نيرو به نزد مهنّا بن عيسي (م.735ق.) از امراي قبايل ايلاتي شام مي‌رفت و با تعابير خشم‌آلود آنان را به لشكركشي وامي‌داشت. به گفته ابن كثير (م.748ق.) او براي توجيه كشتارهايش شيعيان را كافر و گمراه ناميد.

دامنه اين كشتار تا قتل عام علويان شمال لبنان، قنيطره، عاقوره، بترون و عكا نيز امتداد يافت. در پي اين تاراج، كساني كه جان به در بردند، به مناطق ديگر كوچ كردند.
 


زندانی شدنهای مکرر

در رجب این سال درباره العقیدة الواسطیه (یکی دیگر از کتب ابن تیمیه) بحث و مناقشه پیش آمد و کار چنان بالا گرفت که نایب السلطنه فرمان داد کسی درباره عقاید سخن نگوید.

بعداز آن ابن تیمیه را برای محاکمه به مصر احضار کردند و در قلعه جبل قاهره مجلس محاکمه برپا شد، قاضی او را به دلیل پاسخ ندادن به زندان محکوم کرد و او را در حارة الدیلم زندانی کردند. ابن رجب‌ در ذیل‌ طبقات‌ الحنابله‌ آورده‌ است‌ که‌ ۱۸ تن‌ از اهل‌ هوی‌ و هوس‌ در مصر بر ضد ابن تیمیه‌ فتوا دادند که‌ در رأس‌ آنان‌ قاضی‌ القضات‌ مالکی‌، تقی‌الدین‌ محمد بن ابی‌ بکر بن عیسی‌ بن بدران‌ اخنائی‌ بود. هر ۴ قاضی‌ مذاهب‌ چهارگانه مصر نیز به‌ حبس‌ او فتوا دادند. وی در سالهای بعد حتی با وساطت نایب السلطنه حاضر به خروج از از زندان نشد.
(البدایه و النهایه ج14/43).

هرچند در ربیع‌الاول سال 706امیرحسام الدین مهنا بن ملک عیسی به زندان رفت و او را سوگند داد تا با او از زندان بیرون بیاید و او از زندان خارج شد اما در شوال همین سال بزرگان صوفیه به سبب حملات ابن تیمیه به ابن عربی از او شکایت کردند و او را در زندان قضات زندانی کردند.

نویسنده پرکار سلفی سازی
ابن‌ تيميّه‌ نويسنده‌اي‌ پر كار بود. هيچ‌ كس‌ نتوانسته‌ است‌ تعداد قطعي‌ كتابهاي‌ او را به‌ دست‌ آورد. او كتابها، فتاوي‌، مكاتبات‌ و يادداشتهاي‌ بي‌شماري‌ باقي‌ گذاشت‌؛ و اغلب‌ آنها را زماني‌ تصنيف‌ كرد كه‌ زندانی  بود. ذَهَبي‌ شماره‌‌ تأليفات‌ ابن‌ تيميّه‌ را به‌ طور تقريبی‌ پانصد مورد مي‌داند.

لجبازی با سلطان و زندانی شدن مجدد
ابن تیمیه پس از طی شدن مدت محکومیت خود، سال709 هـ . ق به اسکندریه رفت و بعد از 8 ماه اقامت دوباره به قاهره برگشت. و چهارسال بعدوقتی خبر رسید که اولجایتو ايلخان مغول قصد حمله به بلاد شام را دارد ، با سطان رهسپار دمشق شد و پس از هفت سال دوری وارد دمشق شد.

 بعد از مدتی وقتی از او خواستند در مساله حلف به طلاق فتوی ندهد و سطان ملک ناصر نیز در نامه‌ای به او حکم کرد که فتوی ندهد اما ابن تیمیه فتوی داد و از همین رو سال 720 هـ . ق به خاطر لجبازی با سلطان، توبیخ و او را در قلعه دمشق زندانی کردند. در عاشورای 721 هـ . ق با فرمان سلطان آزاد شد.

بازهم زندان این بار به جرم شاگرد
ابن تیمیه سال 726 هـ . ق بار دیگر در قلعه دمشق زندانی شد و ماجرا از این قرار بود که ابن قیم جوزیه شاگردش در شهر قدس شفاعت و توسل به انبیاء را به فتوای ابن تیمیه جایز نشمرد و بلوایی به پاکرده بود. ابن قيم جوزي تنها کسي است که به ترويج افکار و اوهام استادش ابن تيميه پرداخت.

دوسال بعد کتاب و کاغذ و قلم را در زندان به این سبب از او گرفتند که ابن الاخنایی قاضی القضات مالکی قاهره کتابی در مساله زیارت نوشته بود و ابن تیمیه در زندان ردی بر آن نوشت و او را جاهل خواند.


 ابن تیمیه و تبرک پیروانش به شپش های او (لینک)

مرگ در زندان
ابن تیمیه در شب دوشنبه 20 ذیقعده همان سال در زندان قلعه دمشق مرد و ابن کثیر از شاگردانش بر جنازه‌اش حاضر شد. گفته‌اند كه‌ متجاوز از دويست‌ هزار تن‌ مرد و زن‌ در مراسم‌ تدفين‌ او شركت‌ كردند به‌ جز سه‌ تن‌، كه‌ از ترس‌ سنگسار شدن‌، به‌ سبب‌ خصومت‌ با او، در مراسم‌ شركت‌ نجستند، همه‌ در تشييع‌ جنازه‌ي‌ او شركت‌ كردند و لازم‌ آمد كه‌ از نيروي‌ نظامي‌ براي‌ حفظ‌ توده‌ي‌ مردم‌ كمك‌ خواسته‌ شود.


فیلم : تبرک جستن به آب غسل ابن تیمیه! (لینک)

دیدگاه علمای اهل سنت درباره ابن تیمیه
اهل سنت که در طول قرون متمادی برادرانه با شیعیان در مناطق مختلف دنیا زیسته اند از ابن تیمیه و پیروانش به مانند شیعیان دل خونی دارند و اساسا آنان را مسلمان نمی دانند چه رسد به آنکه بخواهند دامن اهل سنت را به نسبت دادن او به اهل سنت لوث کنند:
  • محمد بن محمد بخاري
وی به عنوان يک عالم حنفي مذهب  ، (متوفاي 841) فرياد مي زند که هر کس به ابن تيميه شيخ الاسلام بگويد ، کافر است .(البدر الطالع: 2/260 .)
  • ابن حجر عسقلاني
ابن حجر عسقلاني درکتاب درر کامنه مي نويسد که قضات اهل سنت در زمان ابن تيميه اعلام کردند :
هر كس معتقد به عقايد «ابن تيميّه» باشد، خون و مالش حلال است.(الدرر الكامنة: 1/147، البدر الطالع: 1/67، مرآة الجنان لليافعي، ج 2، ص 242.)


حمله قرضاوی به سران وهابیت (لینک)

  • ابن حجر مکي
وی در کتابي که حتي بر عليه شيعه نوشته است ، وقتي به ابن تيميه مي رسد مي گويد :
ابن تيميّة کسی است که خدا اورا خوار و گمراه و كور و كر كرده است، و پيشوايان اهل سنّت و معاصرين وى از شافعيها، و مالكيها، و حنفيها، بر فساد افكار واقوال او تصريح دارند.( الفتاوى الحديثة،ص 86 ).
  •  شیخ یوسف نبهانی  در کتاب (الشواهد الحق فی الاستغاثة بسید الخلق) در معرفی ابن تیمیه ونظر علمای بزرگوار اهل سنت در باره ابن تیمیه می گوید:
همچون خورشید در وسط آسمان روشن و مسلم است که علمای مذاهب چهار گانه  بر ردّ بدعتهای ابن تیمیه به توافق رسیده اند و برخی از آنها صحت مطالب نقل شده  به وسیله او را مورد اشکال قرار داده اند ، همانگونه که صحت عقل او را نیز مورد تردید دانسته اند . صرف نظر از توبیخ شدید ایشان در مورد اشتباه آشکار او در مسائلی که در آنها به مخالفت با دین و اجماع مسلمین پرداخته است .خصوصاً مطالبی که در باره سرور پیامبران گفته است .

همانگونه که گذشت ، در زمره کسانی که صحت مطالب نقل شده از او را مخدوش دانسته اند ، از میان حنفیان ، شهاب الدین خفاجی در شرح الشفاء واز میان مالکیان، امام زرقانی  در کتاب شرح المواهب  واز میان شافعیان، امام سبکی است ،انگونه که در کتاب او با نام شفاء السقام  یاد شده است .

او در این کتاب همراه با توضیح خطای (ابن تیمیه) در اندیشه هایش، روشن ساخته است که احکام شرعی ای که او  برای اثبات بدعت خود نقل می کند  وآنها را به دانشمندانی از مذاهب چهارگانه نسبت  می دهد  صحیح نیست وآن دانشمندان چنین نگفته اند .

 



ابن تیمیه،همه اهل سنت را مرتد می داند (لینک)

ابن تیمیه و دشمنی های مکرر با اهل بیت علیهم السلام
يكي از خصلت‌هاي بارز ابن تيميه ، مخالفت و دشمني جدی با اهل بيت پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و به ويژه با امير المؤمنين عليه السلام است . وي در موارد بسياري به امير المؤمنين ، حضرت زهرا و ساير اهل بيت علیهم السلام توهین كرده که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم:

پایین آوردن مقام پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله
ابن تیمیه در عادى جلوه دادن مقامات پيامبران و اولياى الهى تلاش می کرد و مدعی بود آنان پس از مرگ كوچكترين تفاوتى با افراد عادى ندارند، او در اين راستا، مسائلى را در تعارض با دیدگاه علمای جهان اسلام می گويد:

1 - سفر براى زيارت پيامبر حرام است.

2 - كيفيت زيارت پيامبر، از كيفيت زيارت اهل قبور تجاوز نمى‏كند.

3 - هر نوع پناه و سايبان بر قبور حرام مى‏باشد.

4 - پس از درگذشت پيامبر هر گونه توسل به آن حضرت بدعت و شرك است.

5 - سوگند به پيامبر و قرآن، و يا سوگند دادن خدا، به آنها شرك مى‏باشد.

6 - برگزارى مراسم جشن و شادى در تولد پيامبر، بدعت‏به شمار مى‏رود.

دشمنی با فضائل اهل بیت علیهم السلام
ابن تیمیه فضائل اهل بیت علیهم السلام را چنین انکار می کرد که:
شيعيان گفته اند امامت درست نمي باشد مگر در فرزندان علي و يهود گفته اند پادشاهي درست نمي باشد مگر در ذريه داوود منهاج السنّة ، ج1  ، ص6..  
و با این تعبیر شیعیان مانند یا پیرو یهودیان می خواند. وی در کتاب منهاج السنه خود روایات متعدد و معتیر و مسلمی را که در تمجید اهل بیت علیهم السلام حتی در منابع اهل سنت آمده رد کرده و آنان را ساخته دروغپردازان می خواند.

 افراط در دشمنی با امیرالمؤمنین علیه السلام و تعظیم ابن ملجم!!
ابن حجر عسقلاني ، بزرگترين عالم اهل سنت در علم حديث و رجال در كتاب معروف لسان الميزان كه از معتبرترين كتاب‌هاي رجالي اهل سنت است ، مي‌نويسد :
ابن تيميّه ، در پاسخ به رافضی(علاّمه حلّى) به قدرى زياده روى كرده كه منجرّ به تنقيص(پایین آوردن) مقام على بن ابى طالب (عليه السلام) گرديده است .
لسان الميزان ، ج 6 ، ص319.

همو در الدرر الكامنة في أعيان المائة الثامنة ، ج 1 ، ص155 مى نویسد :
ابن تیمیه درباره نوشته على (نستجير باللّه) در 17 مورد دچار اشتباه شده و با نص قرآن مخالفت نموده است .

ابن حجر سنی سپس درباره دیدگاه علمای جهان اسلام دراثبات کفر ابن تیمیه ادامه می دهد:
و بعضى به سبب مخالفت او با توسل و استغاثه به رسول اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) كه خود تنقيص مقام نبوت ، و مخالفت با عظمت حضرت ، به حساب مى آيد ، وى را زنديق و بي دين مى دانند .

و بعضى بخاطر سخنان زشتى كه در باره امير مؤمنان (عليه السلام) بيان داشته وى را منافق دانسته اند .
چون وى گفته است : على بن أبي طالب بارها براى به دست آوردن خلافت تلاش كرد ؛ ولى كسى او را يارى نكرد ، جنگ هاى او براى ديانت خواهى نبود ؛ بلكه براى رياست طلبى بود ، اسلام ابوبكر ، از اسلام على كه در دوران طفوليت صورت گرفته با ارزشتر است و همچنين خواستگارى على از دختر أبو جهل نقص بزرگى براى وى بود .

تمامى اين سخنان « ابن تيميّه » نشانه نفاق او است ؛ چون پيامبر گرامى (صلى الله عليه وآله وسلم) به على (عليه السلام) فرموده است : جز منافق كسى تو را دشمن نمى دارد .

گستاخی ابن تیمیه درباره امیرالمؤمنین علیه السلام تا آنجا پیش می رود که می نویسد:
راه و روش اهل سنت راه درست و مستقيم در اين باب است (اکثر فرقه ها نظر ايشان را قبول دارند) ؛ اما شما ( شيعه ) پس باهم تناقض داريد ؛ و دليل آن اين است که خوارج و غير ايشان از کساني که علي را کافر مي دانند يا فاسق مي دانند ، يا معتزلي ها و مرواني ها که در عدالت او شک مي کنند ، و غير ايشان ، اگر به شما بگويند که دليل بر ايمان علي و امام بودن او و عدالت او چيست ، دليلي نخواهيد داشت.

وی در منهاج السنه با زیرپاگذاشتن منابع تاریخی،حدیثی و تفسیری اهل سنت هتاکیهای خود را چنین ادامه می دهد:
و خداوند متعال در مورد علي نازل کرده است که :"اي کسانيکه ايمان آورده ايد ، در حال مستي به نماز نزديک نشويد ، تا زماني که بدانيد چه مي گوييد" ؛ زيرا هنگامي که نماز خواند ، در نماز خود اشتباه كرد منهاج  السنة ،  ج 4 ،‌ ص65 .

وی ابوبکر را معلم امیرالمؤمنین علیه السلام می خواند(منهاج السنّة ، ج 5 ، ص513 .) و در جایی دیگر نوشت:
و اما کلام رسول خدا (که فرموده اند): علي قاضي ترين شما است ؛ و قضاوت لازمه اش علم و دين است ؛ پس اين حديث درست نيست و سند ندارد و نمي توان به آن استدلال کرد(منهاج السنّة، ج4 ص 138.) .

و در تمجید قاتل امیرالمؤمنین علیه السلام می نویسد:
على بن ابى طالب  را يكى از خوارج به نام عبد الرحمن بن ملجم در حالى كه از عابدترين انسان ها و داراى مقام علمى بود به قتل رساند(ج5،ص47).

هتاکیهای ابن تیمیه در منهاج السنه به امیرالمؤمنین علیه السلام از حد و شماره بیرون است:
و علي جنگيد تا از او اطاعت کنند و بتواند در جان و مال مردم تصرف کند ؛ پس چگونه اين را جنگ براي دين قرار مي دهيد ؟ و ابوبکر با کساني جنگيد که از اسلام مرتد شده بودند و نيز با کسانيکه آن چه را خدا واجب کرده بود ترک کرده بودند ؛ تا فقط خدا و رسولش اطاعت شوند ؛ و اين جنگ (جنگ‌هاي امام علي ) براي دين نيست (منهاج السنّة ، ج 8 ، ص 330 .)


ابن تیمیه میگوید اکثر صحابه علی (ع) را سب میکردند!!! (لینک)


توهین به حضرت زهرا سلام الله علیها
وی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها که آیه تطهیر درباره اش نازل شده بود و خداوند ایشان را از هر ناپاکی مبرا و مطهر خوانده بود در نهایت گستاخی می نویسد:
در او ـ نستجير باللّه ـ شعبه اى از نفاق وجود داشت (منهاج السنة ، ج 4 ، ص 245.)

دیگر توهینهای او را می توانید دراین آدرس ببینید: منهاج السنة ، ج2 ، 171 .
و نیز می نویسد:
اما اين كه وي (علامه حلي) گفته است : تمامي محدثان نقل كرده‌اند كه پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله وسلم  فرمود : "اي فاطمه ! خداوند عزّ و جلّ براى خشم فاطمه غضب مى‏كند و به رضايتش خشنود مى‏گردد " دروغ است و از پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم  نقل نكرده‌اند و نمي‌شناسم كتابي از كتاب‌هاي معروف حديثي كه آن را آورده باشد ، سند معروفي از پيامبر ندارد ، نه سند صحيح و نه سند حسن (منهاج السنة ج4 ،ص 248 .).
و این در حالي است كه عده بسياري از علماي اهل سنت اين روايت را با سند صحيح نقل كرده‌اند.


نماز خواندن وهابی ها
(لینک)


توهین به سیدالشهدا علیه السلام و تمجید از یزید!!
وی هتاکی به اهل بیت علیهم السلام را با نسجیربالله فسادانگیز خواندن قیام امام حسین علیه السلام چنین ادامه می دهد:
و در قيام (حسين) ، نه مصلحت دين بود و نه مصلحت دنيا ؛ بلکه اين ظالمين سرکش بر ضد نوه رسول خدا قدرت پيدا کردند تا اين که او را مظلوم و شهيد کردند ؛ و در قيام او و کشته شدن او آن قدر فساد بود که اگر در شهر خود نشسته بود آن قدر فساد نمي شد !!! پس آن چيزي که او قصد آن را داشت از به دست آوردن نيکي و دفع بدي ، اصلاً حاصل نگشت ؛ بلکه بدي به سبب قيام او زياد شد و خير کم گرديد ؛ و اين سبب شرّ بزرگي شد ؛ و کشته شدن حسين سبب فتنه هاي بسيار گشت ؛ همان طور که کشته شدن عثمان سبب فتنه هاي بسيار گشت (منهاج السنة ، ج4 ، ص 530 .).

و مدعی بخشیده شدن گناه یزید می شود که:
از کجا معلوم که يزيد يا غير او از ظالمان ، از اين کارش توبه نکرده باشند ؛ يا کار نيکي نداشته است که اين ظلم هاي او را از بين ببرد ؛ و مصيبت هايي نديده است که کفاره آن ظلم ها شود ؟( منهاج السنة ، ج 2 ،‌ ص252 .)

 وی تاریخ را چنین از نو می سازد:
يزد دستور کشتن حسين را نداده است ؛ و راضي به آن نبوده است ؛ بلکه از کشته شدن او اظهار درد نمود و سر حسين به سوي او حمل نگرديد ؛ بلکه به سوي ابن زياد حمل شد (مجموع الفتاوي ، ج4 ، ص 486).

شیعه ستیزی ابن تیمیه منشأ شیعه ستیزی وهابیان
وي‌نسبت‌ به‌ شيعه‌ تعصب‌ خاصي‌ از خود نشان‌ داده‌ و عناد آشتي‌ ناپذيري‌ را نسبت‌ به‌مذهب‌ تشيع‌ و اعتقادات‌ شيعه‌ ابراز كرده‌ است‌.
وي‌ شیعه را خشبيه‌ می خواند و دليل‌ اين‌ نام‌ گذاري‌ رااين‌گونه‌ عنوان‌ مي‌کرد:
«شيعيان‌ را به‌ اين‌ دليل‌ خشبيه‌ مي‌نامند كه‌ آنان‌ معتقدند ما با شمشير جهادنمي‌كنيم‌، جز اين‌كه‌ در ركاب‌ امام‌ معصوم‌ باشيم‌.»
ابن‌ تيمه‌، شيعه‌ را غالي‌ و نيز دروغ‌گويان‌ معروف‌ مي‌خواند.


هتک حرمت جسد شیخ حسن شحاتة در مصر (لینک)

او شيعه‌ را به‌ نقل‌ روايت‌ از ابي‌ مخنف‌ لوط‌ و سيروي‌ از او متهم‌ مي‌كرد. او شيعه‌ راكه‌ معتقد به‌ امامت‌ ائمه‌ اهل‌ بيت‌ مي‌باشند، از پيروان‌ يهود ناميده‌ مي‌گفت: اعتقاد به‌امامت‌ اهل‌ بيت‌ از انديشه‌هاي‌ يهود است‌.

ابن‌ تيميه‌، به‌ علماي‌ صاحب‌ فضيلت‌ و دانشمند شيعه‌ اهانت‌هاي‌ فراواني‌ كرده‌ وآنان‌ را ترويج‌ كنندگان‌ آيين‌ يهود شمرده‌ است‌. او اعتقاد به‌ عصمت‌ اهل‌ بيت‌ را كفرمي‌شمرد.


خرید روستاها توسط وهابیت
(لینک)


ابن تیمیه و جهان امروز
همان گونه که گفته شد جریان وهابیت و حاکمیت مملو از خشونت و تنفر عربستان، ریشه تمام آراء و ظلمهای خود را به ابن تیمیه و شاگردش ابن جوزی باز می گردانند که انشالله خداوند شر این انحراف بزرگ را از جهان اسلام کم کند و شیعه و اهل سنت را از دست آنان رها سازد.
 




منابع

1.    http://www.shia-leaders.com/%D8%A7%D8%A8%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%8A%D9%85%D9%8A%D8%A9-%D9%88-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%A3%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%85-%D9%81%D9%8A%D9%87/
2.    http://www.ibntaymiyyah.com/
3.    http://sunnahonline.com/library/biographies/154-taymiyyah
4.    http://spa.qibla.com/issue_view.asp?HD=7&ID=4851&CATE=22
5.    http://www.fatwa-online.com/scholarsbiographies/8thcentury/ibntaymiyyah.htm
6.    http://www.a2youth.com/articles/history_and_biographies/short_biography_of_imam_ahmad_ibn_taymiyyah/
7.    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=90
8.    http://traway.ir/article.asp?id=2877&cat=118
9.    http://www.hawzah.net/Per/E/do.asp?a=EDBBBA2.htm
10.    http://www.ido.ir/a.aspx?a=1389102005
11.    http://www.iptra.ir/vdcann0694.html
12.    http://bonyanejihad3.com/?p=4109
13.    http://www.vahhabiyat.com/showdata.aspx?dataid=5553&siteid=1
14.    http://hajj.ir/99/2975
15.    http://library.tebyan.net/newindex.aspx?pid=19667&BookID=50557&Language=1
16.    http://www.salaamtv.org/fa/EventsComment.aspx?i=169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    3 0
    فقط و فقط و فقط علم و آگاهی و تعقل اگر اینها باشند و بشر از اینها استفاده کند هیچ وقت به بن بست نمیرسد عقل پیامبر پنهان آدمیست
  • حجت ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    5 2
    وهابیت بدعتی در میان اهل تسنن حتی اهل سنت هم این جماعت را قبول ندارند
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    7 0
    لعن علي عدوك يا علي
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    9 0
    به کوری کسی که نمی تونه ببینه: اشهد ان علی ولی الله
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اگه ابن تیمیه ویارانش جلو حمله مغول رو گرفتند پس چرا این تیمیه از جناب خواجه نصیرالدین طوسی ناراحته که با لشکریان مغول بغداد رو فتح کردند وبه فتوای خواجه نصیر آخرین خلیفهء عباسی کشته شد وبساط خلافت اسلامی برچیده شد؟!
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ibn e...
  • سارا ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    4 0
    به خدا با این عکسایی که از اینا گذاشتید میشه یک کمپانی هیولاهای جدید ساخت تو روح همشون
  • حسین ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    3 2
    جالبه خدمت دوستان عرض کنم که نسل این خبیث هنوز ادامه داره و طایفه آل شیخ در عربسان که خیلی از مفتی های تکفیری از اون طایفه هستند، بچه های این موجود هستند.
  • محسن ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    چرا برخی از اهل سنت هم وهابیت وهم سلفیت راقبول دارن. برید بررسی کنید.
  • علي ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    اين .... لياقت نداره درباره اش مطلب بديد
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    عكس اين كثافتها را برداريد كه حالم به هم خورد
  • مهدی یار ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    4 1
    این استوانه های وهابیت را در کدام باغ وحش میشود از نزدیک ببینیم؟
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    3 1
    خیلی مفید بود ممنون .
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 1
    تضادها و تناقضهاي بسيار زيادي در عقايد و كلام ابن تيميه و شاگردانش وجود دارد كه نشان از ضعف شديد علمي و ناتواني منطقي اوست.اما در فن جدال غير أحسن مهارت دارد.
  • کمیل ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    یک هفته بعد از اهانت به شیخ حسن شحاته، محمد مرسی خودباخته دوست آمریکا و اسرائیل و چراغ سبز نشان دهنده به وهابیت، سقوط کرد بله! با شیعه علی(ع) هرکه در افتاد ورافتاد
  • جواد ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    برادر عقل گرا عقل ابزاری است برای یافتن راه حق و جز خدا کسی نیست که انسان را هدایت کند. اگر نه چه ضرورتی بر نزول وحی و قرآن کریم بود و یا چه ضرورتی بر سفارش به پیروی از عترت. در مورد علم هم امام صادق ع می فرمایند که العلم نور یقذفه الله فی قلب مایشاء علم نور است که خداوند در قلب هرکس که بخواهد قرار می دهد. و راه دستیابی به این نور جز با چنگ زدن به حبل الله که سفارش پیامبر بود یعنی قرآن و عترت میسر نیست.
  • م ص ر ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 1
    زالویی در دامان اسلام...
  • sina ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ابن تیمیه دقیقا 6سال پس از سقوط خلافت عباسی به عنوان نماد اهل سنت و در شرایط پراز کینه طرفداران خلافت از خواجه نصیر طوسی(عالم برجسته و مدیر شیعه) به دنیا آمد و این کینه از خواجه را حتی امروزه نیز در برخی آثار اهل سنت تندرو می شود دید.نقش بارز خواجه در سقوط خلافت به دست مغولان، فضای کینه ورزی توسط کسانی ایجاد کرداز آخور عباسی سیر می شدند ولو با خون شیعیان، همان طور که نقش ایران در سوریه و حفظ خط مقاومت، کینه سلفی ها و تکفیریها را تحریک کرده و شیعه را به نام ایران و وابستگی به ایران می کشند والا چه بسیار شیعیانی که با سلفی هاهم پیاله هستند!
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    مشرق، إن شاءالله رو جدا بنویس. معانی فرق میکنه
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 1
    او کسی جزشیطان انس نبود چون تمام مقدسات را چرت وپرت وبدون استدلال رد می کرد خدا لعنتش کند وبر عذابش بیفزاید و به زودی شر فرقه اش را از سر مسلمانان کوتاه نماید الهی آمین
  • م ص ر ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    هر کسی ذره ای بغض حضرت امیر رو در سینه داشته باشه باید در نطفه خودش شک کنه... الحق که فقط از یک حرامزاده چنین رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی قابل تصوره...
  • م ص ر ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    کلیپ دکتر عباسی جالب بود و نگران کننده...
  • مهدی 90085 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    مشرق تو رو خدا عکس اینا رو حذف کن یاد شبهایی میفتیم که غذا زیاد میخوریم
  • مهدیه ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    اینجاست که باید از ته دل گفت: الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب.
  • مسي ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    خدائي برو تو فيس اينه چقدر كريحه قيافهاشون
  • مرتضی گیلانی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    خداوند هر آیینه بر درجه ی آتش جهنمش بیفزاید انشالله و با اجداد ملعون و شجره ی ملعون محشور کند. مشرق! جدیدا رسالتت رنگ و بوی مقدسی به خود گرفته. انشالله خدا بهتون اجر بده و در راه حق ثابت قدمتون کنه...
  • علی اکبر ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    خدا همشون رو لعنت کنه
  • حي علي الجهاد ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 1
    وقتي بيسواداني مثل شما مقاله مي نويسند براي اندك مطاع دنيا همين مي شود يعني حق و باطل را با هم ممزوج مي كنيد لطفا يك سند محكم بياوريد كه شيخ شهيد اسامه بن لادن وهابي است. شيخ پيرو شافعي يكي از چهار مذهب متداول بين اهل سنت است كه از همه مذاهب ديگر به شيعه نزديك تر است. لطفا دليل بياوريد و انقدر سطحي به جريانات جهان اسلام نگاه نكنيد
  • اسمال ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    ولی خودمونیم جهنم باید جای فراخ و وسیعی باشه تا بتونه این تن لش هاروتو خودش جا بده
  • راشد ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    پیشنهاد می کنم عکس این موجودات خبیث رو در بنر هایی با ابعاد 2*3 متر چاپ و در مزارع کشاورزی نصب نماییم تا حیوانات موذی و وحشی جرات نزدیک شدن به مزارع و پامال کردن محصولاتمان را نداشته باشند!
  • شیعه ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    قال رسول الله صلی الله علیه واله: یا علی لا یحبک الا طاهر الولاده و لایبغضک الا خبیث الولاده. پیامبر اکرم صلی الله علیه واله: ای علی دوست ندارد تو را مگر شخص طاهر الولاده حلال زاده و بغض و دشمنی با تو نداشته باشد مگر خبیث الولاده حرام زاده. ینابیع الموده باب 44 ج1ص397
  • مجتبی ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    لعن علی عدوک یا علی
  • هادی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    به قیافه های کریه و بد منظر اینا دقت کنید.دشمنی با اهل بیت پیامبر اینا رو به این روز انداخته.
  • میترا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 1
    حرفهای دکتر عباسی مهم و نگران کننده ست !
  • محمد علی ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    خدایا به عظمت کبریائی و قداست تبارک ذاتت و به اسمای حسنایت تو را قسم می دهیم که در کانون قلوب ما محبت آل محمد را به انوار قدسی ها آنها مشتعلتر کنی و بغض و عداوت ما را به دشمنان خبیث آنها، آن به آن افزونتر نمایی. حقیقت آل محمد (ص) جز برای مطهران قابل انکشاف نیست (لا یمسه إلا المطهرون) و به کوری معاندینشان ،عظمت آنها برای اهل اسلام و همه ی قدسیان عوالم وجود،بسی ثقیل و لایدرک می باشد.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    مرگ بر وهابی های نجس مرگ بر ابن تیمیه خبیث مرگ بر دشمنان واقعی اسلام و مسلمین مرگ بر فتنه اندزان مرگ بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    اینکه انشالله خدا شر شون ک کنه که نشد بایست یه کم مواضع شیعه رو درتقابل با وهابی ها اشاعه بدیم
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    خداوندا عذاب این نفرین شدگان و پیروان آنها را هر لحظه شدیدتر فرما
  • مریانج ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    نماز خواندنشان رو دانلود کردم چون گفتم برا خنده خوبه ریشه شان بسوزه ایشششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششالله
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    لعن علی عدوک یافاطمه الزهرا.......
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    کدوم .... منفی داده؟
  • محسن ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    «اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد و آخر تابع له علی ذالک» خدایا! جهان اسلام را بیدار فرما. خدایا! امت اسلام را نسبت به انحرافات و جعلیات این عناصر ناپاک و مزدوران آل سعود و صهیونیست بین المللی بیش از پیش آگاه فرما. خدایا! مرده و زنده اینها را در عذاب شدیدت گرفتار و هر لحظه بر عذابشان بیفزا بحق محمد وآل محمد. آمین یا رب العالمین.
  • وهابی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 5
    من عاشق ابن تیمیه ام
  • علي ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دمت گرم...
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بدرد اون هم نمیخورد !!
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بیست بیست بیست
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    این کامنت نشون میده قسمت کامنتاتون باگ داره
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    دیدن عکس این حیوانات که هرکدامشان یاداور تیره ای از حیوانات و درندگان میباشند همچون سگ و گرگ و خوک و روباه و مار بخودی خود وحشتناک و باعث اضطراب است و با این ابتکار مشرق در جمع کردن این صورتهای کریه المنظر در یک قاب حکایت باغ وحشی واقعی است که لازم میشود ادمی دست در جیب خود برده و کفاره گناهانش را نقدا پرداخت نماید
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    لعنت خدا و رسول و اهلبیت رسول الله و خلق بر ابن تیمیه و طرفدارانش
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    آخر این بنده شیطان فکر نکرده اگر حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما را رد کنند باید خلفا هم رد شوند؟
  • علی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    مرگ بر آل یهود مرگ بر آل سعود مرگ بر بهاییت مرگ بر آمریکا ، انگلیس و اسراییل
  • جمالی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    این ها همه معاویه زاده هستند زیراخشونت وادمکشی از مرام حرامزاده هاست
  • علی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    جاداره هم از مشرق وهم از امثال آیت الله قزوینیها تشکر کرد که تمام قد مقابل این وهابیها ایستاده اند واز مکتب اهل بیت دفاع میکنند....
  • جمالی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    کفار با شعور بهتر از این جانوران مسلمان نماهستند
  • ع ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    شوخی با نماز هم شوخی
  • امیرخان ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    هر چی از وهابیت بیشتر میدونم ایمانم به حرف حضرت علی بیشتر میشه که بعد از جنگ نهروان فرمودند "من چشم فتنه را در آوردم"
  • سنی روشنفکر ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    3 0
    اهل سنت جدای ازوهابیهاست.این رومیدونم که علمای بزرگ اهل سنت هیچ کدام ازعقایداین تکفیریهای وهابی روقبول ندارند پس اهل سنت روجداازوهابیابدونید. وهابیت بدعتی سیاسی است که توسط انگلیس جهت تضعیف اسلام که جاسوسی به نام ههمفردرسرزمین های اسلامی رسوخ کرده بود پایه ریزی شد.حتی پیامبربزرگوارمان درحدیثی خبرازپیدایش وهابیت داده اند بانام شاخ شیطان.درردوهابیت کتابهای زیادی توسط عالمان بزرگ اهل سنت که درمیزان الاعتدال آمده است بیان گردیده. ابن تیمیه رابه جزوهابیها هیچ کس قبول ندارد همان طورکه انگلیس خبیث فرقه بهاییت رادرمیان اهل تشیع وفرقه وهابیت رادردرمیان اهل سنت به راه انداخت سعی در تضعیف وتکه تکه شدن اسلام داشت پس مرگ برانگلیس روباه فتنه گر خبیث
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 1
    وهابیت درطول تاریخ خط مقدم صهیونیسم علیه اسلام ناب بوده اند متاسفانه باوجود تعداد اندکشان به همت نحس وبا استفاده از دلارهای نفتی آل سعود همانند غده ای بدخیم تمام دنیا را آلوده کرده اند امیدوارم با یاری خدا وبا هوشیاری سربازان گمنام امام عصر (عج) از نفوذشان در بعضی مناطق سرزمین اهل بیت (ع) جلوگیری شود به امید ریشه کن شدن همه ی دشمنان امیرالمومنین (ع) الهم عجل لولیک الفرج
  • ghadir64 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    تا نفس دارم میگم علی ولی الله به سر دارم میگم علی ولی الله
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    کجاش؟
  • انتی وهابیت ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    دوستان عزیز حیوانات خدا مخلوقات پاک خدا هستند هیچگاه این وهابیون را با انها مقایسه نکنید ...مثلا الاغ در شبانه روز 24هزارسبحان الله میگوید...کثیف تر از وهابیت چیزی در دنیا وجود ندارد که بخواهیم با وهابیت مقایسه کنیم...در ضمن اون بن لادن کثیف وهابی امریکایی اسراییلی مانند یه حیوون مطیع دستورات اسراییل و..بود که مروج تروریسم علیه تمام انسانها بود اون کجاش سنی بود؟
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    3 0
    ابن تيميه 700سال پيش به درك واصل شده . حضرتعالي امروز مرگ بر وي ميگي
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    کینه از حضرت امیرالمومنین علی ع تا چه حد ؟ با کشتن حضرت زهرا و امام حسین و اهل بیت خنک نشدن و هنوز این کینه ادامه دارد ! یا علی
  • اسی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    حالا اصلا شافعی هر چی؛ طرف زده n نفر آدم بدبختو رو کشته، مسلمونا رو وحشی نشون داده و در نتیجه بهونه داده دست استکبار که مسلمون کشی کنه حالا شده شهید!!
  • اسی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    تایید میشه
  • راد ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    تو رو کی را داده؟؟؟؟!!!!! مشرق این چی می گه؟؟؟!!
  • راد ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    محصولات خشک میش شه بنده خدا!!!!
  • راد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    فول میدم اگه یه تایخ دان درست و حسابی بره برسی کنه تهش در میاد که این ابن تیمیه ی گور به گور شده هم نفوذی یهود بوده که ما هر چی می کشیم از این یهودیت تحریف شده ی لعنت شده است!
  • هادی کلهر ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    ما با اهل سنت مرز نداریم مرز ما و اهل سنت با وهابیت باید مشخص شود و وحدتی هم که امام خامنه ایی فرمودند با اهل سنت است نه با وهابیتی که آرزوی نابودی تشیع و اهل سنت را دارد سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما باید در هرجایی که وهابیت فعالیت دارد شدیداً برخورد نموده حتی اگر دستگیر و اخراج و تبعیدشان نماییم باز هم کم است چون اگر میدان مخاصمه انها با جمهوری اسلامی علنی شود بسیار بسیار برعلیه تشیع و اهل سنت هم کشتار براه می اندازند . باید فکری اساسی کرد . لازم است دستگاه امنیتی گفته های دکتر عباسی را تحقیق و بررسی دقیق نموده اگر صحت دارد آنها را ازایران بیرون راند و جلوی فعالیتشان را سد کرد . علما و مراجع باید در این راه حرکتی جهادگونه داشته باشند هرگونه تعامل و تجارت با وهابیون حرام اعلام شود ازدواج با آنها ازدواج با دشمن اهل بیت تلقی گردد و .............
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    وْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِيدٍ(ق/30) (به خاطر بياوريد) روزي را که به جهنم مي‌گوييم: «آيا پر شده‌اي؟» و او مي‌گويد: «آيا افزون بر اين هم هست؟!»
  • عبد ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    مرگ بر او یعنی مرگ بر تفکراتش؛ مرگ بر راهش اللهم عجل
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    - به پست + به ع لعنت بر وهابیت
  • حسین ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    با تمام وجودم از روی این خاک سرخ و جاوید فریاد میزنم:اشهد ان امیرالمومنین علی ولی الله....روح و تن و جان و پدر و مادرم به فدایت ای استاد جبرئیل امین..
  • محمد علی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ممکن است بگوییم که خبیث الولادة به کسی که نطفه اش در حیض نیز بسته شده انصراف دارد و هم شخص حرامزاده و هم شخص ی که نطفه اش در حیض بسته شده را شامل شود.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    برادر بسیار عالی بود ولی حجم فایلها بالا بود و با این ترافیک محدود و اینترنت گرون و سرعت پایین چطور دانلود کنیم؟؟؟؟
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    Wahabism= HIV
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اگر انگلستان چنین قدرتی دارد سروری جهان حقش است.
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    نكنه بچه ابن تيميه اي؟ پس خيلي ...
  • سیدشهاب ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مددی به امید ریشه کن کردن دشمنان اهل بیت علیهم السلام به دست شیعیان یا علی مدد
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    میبخشید این شهید شما همون نیست که توسط امریکا استخدام شد تا القاعده را در مقابل روسها علم کنه تا بقول تو بشود شهید ؟ یک سوال این شهید شما چند دفعه مقابل اسرائیلی ها و منافعشان ایستاد ؟ و یا آمریکائیها ؟ بجز بمب گذاری و کشتار انسانهای بیگناه ؟
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    حرفای قرضاوی ضد سیسی بود و نه وهابیت انصاف داشته باشید
  • محمد ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    بابا این گاو دیگه کجا بود ما ندیدیم اینا از اسرائیلی ها بدترند
  • بهار ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ای کاش میر باقری عزیز ( بزرگ ترین هنرمند ایرانی ) بعد از ساخت سریال (سلمان پارسی )بیاد و یک سریال از این ابن شیطان بسازه و مردم رو با این انحرافات خطرناک آشنا کنه......عربها سریال های دینی ما رو دنبال میکنند و این باعث آشنایی شون با حقیقت میشه...................................ضمنا عقاید این احمق ها به قدری خنده دار و متناقض و شوت !!! هست که این سریال یک جورایی طنز هم خواهد بود و باعث خنده و انبساط خاطر بینندگانش خواهد شد ................... از صمیم قلب آرزو میکنم یک هنرمند ایرانی این کار رو انجام بده...........خدمت بزرگی به اسلام عزیز خواهد بود............
  • شیعه ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    شیخ شهیدشماکاررابرای این تکفیریهابازکردالان دیگرقباحت کشتارمردم بیگناه ازبین رفته خدالعنت کندهرکس که بنام اسلام تیشه به دین میزند
  • علي فرهادي ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 1
    شما اگر توان استدلال داريد افكار آنها را نقد كنيد نه چهره ايشان را.
  • محسن ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام خسته نباشید از شما سپاسگذارم که دوباره دراین مورد متن گذاشته اید . واقعا همان قدر که آن فرقه زاله وهابیت برای دین خودشون و اعتاقادات خودشون کار میکنند ماهم باید این کار را بکنیم آنها در باطلشون محکم و وحدت دارن ولی ما در حقمون کم کار و اختلاف داریم
  • احسان قنبری ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    عشق یعنی چه!
  • کامران ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 0
    لعنت بر او و پیروان پلیدش پیروان این عنصر ناپاک هم اکنون در سراسر جهان به راحتی خون افراد بی گناه (اعم از زن و کودک و...) بر زمین می ریزند و آن را جهاد می نامند . اف بر ابن تیمیه ، قرضاوی (فر تاوی ) و همه سران مزدور وهابی ها
  • ابوالفضل ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    بسمه تعالی اهل تسنن از اسلام است و برادر دینی ما هستند برادران اهل تسنن از اسلام خارج نیستند ولی ای مسلمانان دنیا اگاه باشید وهابیت در حال پیشروی در اهل تسنن است مراقب باشید وهابیت دین خطرناکیست که پایه های اسلام را میخشکاند جهادالنکاح اولین نشانه های وهابی ها بود که اینده بشریت را به مخاطره انداخت
  • محمدرضا ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    توان استدلال داریم. افکارشون هم نقد میکنیم. البته افکارشون در حدی نیست که آدم بخواد وقت بذاره و نقدشون کنه. اما در مورد قیافه هم باید بگم که محبت اهل بیت تاثیری مستقیم در زیبایی چهره داره. البته اینجور چیزها رو همه جا نمیشه مطرح کرد.
  • محمدرضا ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    جناب شافعی رو تا اونجایی که ما میشناسیم دوستدار اهل بیت بوده. برادران شافعی خیلی نسبت به اهل بیت ارادت دارن و آدمای خوبین. اونا کجا بن لادن کجا؟ چرا مزخرف میگی دوست عزیز؟
  • محمدرضا ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    بیچاره حیوانات موذی!!!!!!!!
  • محمدرضا ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اون کسی که منفی میده با توجه به این حدیث هویت خودش رو مشخص کرد.
  • محمدرضا ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    منم از تو متنفرم.
  • mehdi ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    مگه نشنیدی که وضع ظاهر خبر میدهد از سرّ درون. این قیافه‌ها نیاز به استدلال ندارند. بیچاره اونایی که به اینها اقتدا میکنند
  • محمدرضا ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 0
    می آید آری صبحی بهاری تا دشت را از دست خار و خس بگیرد تا کعبه را از بت پرستان پس بگیرد اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدرضا ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    همه بارها افتاده رو دوش میرباقری. بقیه انگار نه انگار.
  • مهدی ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    علم و آگاهی و تعقل فقط و فقط و فقط در سایه ی وحی الهی
  • reza ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اگه عقل پیامبر انسان بود پس اینهمه پیامبر برای چی بود؟ باعقل ناقص انسانی میتونی راهت رو پیدا کنی؟
  • محمدرضا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    امام علی در جایی فرمودند که معاویه از من سیاستمدار تر نیست بلکه نیرنگ و فریب میکند. دوست عزیز! انگلیسیها زرنگ تر از سیاستمدارهای ما نیستن. بلکه اخلاق و انسانیت باعث میشه یه سری چیزها رو رعایت کنیم ولی اون حیوونا هیچ حد و مرزی برای انسانیت قائل نیستن و به همین دلیل خیلی از کارهایی رو که ما نمیتونیم انجام بدیم اونا انجام میدن.
  • آرین ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    لعنت خدا بر وهابیت منحرف لعنت الله علیه خداوند مارا مومن و مسلمان و محب اهل بیت ( 14 معصوم )و شیعه ی علی (ع) بمیراند ان شاء الله 1392/7/19
  • احمد علی جهان بین ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 0
    مرگ بر وهابیت پلید دست پرورده انگلیس پلید
  • نعمت الله ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    وهابیان بسیار تند است و این میراث از پیر شان برای انها مانده است و بزرگترین عیب اینها همین اثبات کفر بالای هر مسلمان است و لی ما به منافق هم اثبات کفر را به این زودی نمی کنم ولی این بد بخت ها فقط اثبات کفر را یاد دارند وقتی در مسله جای دلیل ندارد پس میگن مشرک هستی خداوند همه ما را هدایت کند
  • علیرضا ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    در جهان تا زنده ام گویم ثنای فاطمه(س) - می برم دست دعا سوی خدای فاطمه(س) / گر برای درد بی درمان مداوا طالبی - رایگان درمان کند دارالشفای فاطمه(س)
  • مینو ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    دلیل ما اینه که مکتب دیوبند شما همان وهابیت + صوفیه است در عجبم چرا آقایان وهابی اینقدر از اینکه وهابی بنامیمشان هراسان هستند یعنی اینقدر وحشتناکه نام این وهابیت؟ در ضمن این شیخ به قول شهید شما چرا در فلسطین به مقابله با اسرائیل نپرداخت آیا کشتار مردم مسلمان افغانستان مهمتر از جنگ با اسرائیل بود خداوند روحش را باسلف ناصلحش ابن تیمیه ملعون محشور بگرداند امین
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    پس در نطفه ات شک کن که پاک باشه
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    موافقم
  • ابوالفضل ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 1
    جالب که بدانید وقتی کسی از اهل سنت میمیره مفتی های خودشون رو میارن بالای سر مرده و چند بار با عصا به مرده میزنند و میگن ای فلانی بدان که علی ال علی حق بودن و ما هرچی می گفتیم چرت بود.
  • ر ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    اینجا جای توهین نیست .من خودم سنی هستم و نه وهابیت و نه سلفی گری را قبول دارم این چیزی که شما بیان کردی هیچ ربطی به اهل سنت نداره بهتره اول بری کمی مطالعه کنی عزیزم آدم باید با فکر و علم حرف بزنه نه همیجوری واسه خودش بدوزه و ببافه .
  • صالح ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    به جای این همه بحث، خودتون بدون تعصب به هر فرقه ای به قرآن مراجعه کنید به زودی حقیقت برایتان آشکار می‌شود
  • محمود ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    لعنت خدا بر ابن‌ تيميه و همه وهابیون احمق که ذره ای از انسانیت بویی نبردن.
  • مریم-شیعه ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    ما به دستور امام خامنه ای از شافعی ها به شدت حمایت می کنیم. لعنت خدا بر وهابیان
  • مریم-شیعه ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 0
    پاسخ آقای محمدرضا بسیار منطقی و درست است. مرگ یر روباه کثیف
  • مریم ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    برای درک کامل قرآن بایستی به سیره اهل بیت و حدیث هم رجوع کرد. برای برداشت صحیح بایستی متخصص باشی. اگر نتوانستی درک کنی بایستی برای جلوگیری از اشتباه به متخصصین دینی رجوع نمایی.
  • متعصب بالحق ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    1 0
    غضب خدا بر این قوم خدا مرگ اینها را بر خواری و کوری همراه میکند
  • دوستار اهل بیت علیه السلام ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    1 0
    کور بشه هر کسی که نمیتونه نام مبارک حضرت علی علیه السلام وائمه علیه السلام رور بشنوه - این وهابیا یه مشت حروم زادن - یه مشت آدم نجس وکثیف
  • شیعه مخلص وعاشق مولا علی علیه السلام ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    میشه بگی چرامن خیلی ازحرفتون نگران شدم کاش میشد بااستدلال بهت میگفتم اشتباه میکنی اگه بدونی حب علی واولادش چه صفای
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    تلب
  • طلبه ی فقه شیعه وحافظ قران ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    خیلی ازنظرات برادران وخواهران شیعه وبزرگوارن اهل تسنن خرسند شدم درقران سوره مائده خداوندفرموده وهرفردی که ازدین مرتدشودپس به زودی خداقومی رامی اوردکه خداانهارادوست داردانهانیزخدارادوست دارنددربرابرمومنانفروتن ودربرابرکافران بسیارسرسخت انددرراه خداجهاد میکنندوازسرزنش هیچ کس نمی ترسنداین برتری وفضل خداست که به هرکس بخواهد میدهد درتفسیرخواندم این ایه درشان ماایرانی ها نازل شده
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    0 0
    خاک تو سرتون
  • یک سنی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    در این مقاله هزاران باز به توهین می شود خداوندا خودت شاهد باش که اینگونه به ما توهین می شود اهای مسلمانان سوره توبه آیه ۱۰۰ را مطالعه کنید تا بفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس