جشنواره کن 2013 در حالی به پایان رسید که اصغر فرهادی توانست یک نخل طلا را به خود اختصاص دهد اما جایزه بهترین فیلم را فیلمی از کشور میزبان به خود اختصاص داد.

مجله سینمایی مشرق - مراسم اختتامیه جشنواره کن 2013 شب گذشته برگزار شد و برندگان نهایی معرفی شدند.
بسیاری از داوران جشنواره امسال را یکی از حساس ترین دوره های آن خواندند چرا که فیلم ها در رقابت تنگاتنگی با هم بوده و حدس این که نخل طلا را چه کسی به خانه خواهد برد دشوار بود.




 آنگ لی کارگردان تایوانی، کریستوف والتس بازیگر اتریشی،نیکول کیدمن بازیگر آمریکایی، کریستیان مونگیو کارگردان رومانیایی، لین رمزی کارگردان اسکاتلندی، نائومی کاواسه کارگردان ژاپنی، دانیل اوتوی بازیگر فرانسوی و ویدیا بالان ستاره هندی از داوران بخش مسابقه اصلی هستند.

21:30 :: دقایقی قبل از برگزاری مراسم، خبرنگاران فرانسوی این شایعه را تقویت کرده‌اند که «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی ممکن است نخل طلای امسال را دریافت کند. همچنین گفته می‌شود میان اعضای هیئت داوران بحث‌هایی در مورد اهدای نخل طلا به تازه‌ترین فیلم فرهادی در گرفته است.

21:40 :: استیون اسپیلبرگ، اصغر فرهادی، ماریون کوتیار، فرانسوا اوزون، مایکل داگلاس،‌ پائولو سورنتنینو، اوما تورمن و جیمز گری از جمله افراد مشهوری بودند که دقایقی پیش از فرش قرمز عبور کردند.

21:45 :: دقایقی پیش مراسم افتتاحیه جشنواره کن 2013 با اجرای آدری توتو، ستاره مشهور سینمای فرانسه، آغاز شد. نخل طلای بهترین فیلم کوتاه به فیلم «امن» به کارگردانی مونگ بیونگ-گان رسید.

21:49 :: جایزه (بهترین فیلم اول) به فیلم ایلو ایلو به کارگردانی آنتونی چن، محصول سنگاپور) رسید.

21:59 :: بروس درن برای بازی در فیلم نبراسکا (آلکساندر پاین) جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

22:01 :: برنیس بژو،‌ بازیگری که سال گذشته برای بازی در فیلم «آرتیست» نامزد جایزه اسکار بود، امسال با بازی در فیلم جدید اصغر فرهادی، «گذشته»، موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.





22:04 ::
جیا ژانگ-که برای نگارش فیلمنامه فیلم TIAN ZHU DING (نشانی از گناه) جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

22:07 :: کوره ایدا هیروکازو ، کارگردان ژاپنی، برای ساخت فیلم «مثل پدر، مثل پسر» جایزه هیئت داوران را دریافت کرد.

22:11 :: امات اسکلانته برای کارگردانی فیلم «هلی» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

22:15 :: برادران کوئن هم دست خالی از مراسم برنگشتند. «درون لوئین دیویس» که با استقبال پرشور منتقدان روبه‌رو شده بود، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.

22:18 :: «آبی گرم‌ترین رنگ است» به کارگردانی عبداللطیف کشیشه (محصول فرانسه) لحظاتی پیش نخل طلای جشنواره کن امسال را دریافت کرد. این در حالی است که پیش از مراسم از «گذشته» به عنوان یکی از بخت‌های اصلی دریافت نخل طلا یاد می‌شد. اما پرونده این فیلم در جشنواره کن با جایزه بهترین بازیگر زن بسته شد. ضمن این که فیلم جدید رومن پولانسکی، «ونوس در پوست خز»، یکی از ناکامان بزرگ امسال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایمان ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    مبارک باشه ایشالا! :)
  • امید ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    نامزدی نخل طلای کن به تنهایی یک افتخار بزرگ است، اما جایزه بهترین بازیگر زن فیلم گذشته ، نشان از توانایی ومهارت فرهادی در هدایت بازیگران دارد. چه رسد به هدایت بازیگری که زبانش رانیز بلد نیست
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    درود بر اصغر فرهادی
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    باید جهت رسیدن به فیض اکمل ، ترتیبات دست بوسی با سرکار خانم مدونا و جنیفر لوپز برای این شیعه واقعی !!! مهیا شود
  • کامبیز ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آفرین به اصغرآقای فرهادی دفعه قبل که به زیارت ومصافحه با علیاحضرت آنجلینا جولی نائل شدند امید است که جهت رسیدن به فیض اکمل ، ترتیبات روبوسی و دست بوسی با سرکار خانم مدونا و جنیفر لوپز برای این شیعه واقعی !!! مهیا شود
  • پرگار ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    واقعا جای تاسفه که داوران کن جایزه بهترین فیلم رو از فیلم انسانی و شرافتمندانه فرهادی گرفتند و دادند به یک فیلم همجنسگرایانه و دور از انسانیت، داورای اسکار و کن نشون دادند که تابع سیاست های دولت ها هستند نه علایق ملت ها! کاری که توی اسکار امسال برای آرگو کردند!
  • محسن ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    جدای از بحث های سیاسی اصغر فرهادی کارگردان بزرگیه
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خوبه ولی ای کاش جایزه اصلی را هم می گرفت
  • احمدی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    تیتر خبرتون اشتباهه. فیلم فرهادی هیچ جایزه ای برنده نشده. بازیگر فیلم فرهادی برای ایفای نقش در یک فیلم همجنسگرایانه برنده شده. لطفا تصحیح کنید البته خانم بازیگر بعد از گرفتن جایزه اش فرهادی رو روی سن دعوت کرد تا حد اقل افتخار یک عکس روی سن نصیب فرهادی شده باشه اطلاعات بیشتر: فیلم «آبی گرمترین رنگ است» برنده نخل طلای بهترين فيلم شصت و ششمین جشنواره فيلم کن شد. این فیلم عاشقانه که عنوان اصلی اش «زندگی ادل» است درباره زندگی یک دختر همجنس گرا است. یکی از فیلم های بخش مسابقه امسال جشنواره کن، «گذشته» تازه ترین ساخته اصغر فرهادی بود که در رقابت با «آبی گرمترین رنگ است» به کارگردانی عبداللطیف کشیش، بازماند اما برنیس بژو، بازیگر این فیلم نخل طلای بهترین بازیگر زن را با خود به خانه برد. رنیس بژو پس از دریافت نخل طلای بهترین بازیگر زن، از اصغر فرهادی کارگردان فیلم «گذشته» دعوت کرد تا به روی صحنه برود. افتاد؟!
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    مرگ بر این مراسم های ماسونی ایلومیناتی صهیونی شیطانی پرستی استکباری جهان خواری کن و اسکار و بفتا و ... که همه و همه فقط و فقط درست شدن تا به مردان مومن و زنان عفیف ایرانی تهاجم فرهنگی کنن. مرگ بر فراماسونری و ایلومیناتی و اسپیلبرگ صهیونیست و پولانسکی کثیف
  • ماهور ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    سينماي فرانسه تو برهنگي يه سور به هاليوود زده
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    نه _ نه+
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    یه کارگردان دیگر ایرانی جایزه اصلی بهترین فیلم کن رو برده بعد شما برای جایزه دادن به خانمی که به خاطر بازی در یک فیلم همجنس گرایانه بهش نخل بهترین بازی زن رو دادن و اصلا ربطی به فیلم گذشته فرهادی نداره مثل احمق ها شروع به تعریف و تمجید می کنید!!؟؟ یاد این افغان ها می افتم که فقط کافیه یه جمله یه امریکایی ازشون تبلیغ کنه از هوش می رن...
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    بهتره خودمون رو گول نزنیم داده جایزه به این زن با چنین موضوع غیر اخلاقی کاملا هدف دار و سیاسی مثل همان جایزه آرگو که سیاسی محض بود الآن مرکز همجنسگرایان دنیا کجاست؟ جواب مشخصه اسرائیل...
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    تبریک فراوان
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    بابا کوتاه بیا !! پیاده شو با هم بریم :)
  • خزان ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    بژو امسال فقط در یک فیلم بازی کرده و اونم فیلم فرهادی بوده...فیلم همجنسگرایانه کحا بود؟
  • مهتاب ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    فرهادی فهمید که جشواره کن چقدر بی ارزشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس