گروه سیاسی مشرق _ پس از اعلام رسمی اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده و آمدن چهره های مطرح به عرصه انتخابات جامعه بیشتر درگیر فضای انتخابات خواهد شد و شاهد اظهارنظر نامزدها، گمانه زمانی از انصراف ها و انتشار گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین وضعیت گروه های سیاسی هستیم.

گروه سیاسی مشرق تا موعد برگزاری انتخابات در سلسله گزارش هایی با عنوان "روزانه انتخابات" و "عصرانه انتخابات" در دو بخش خبری، آخرین تحولات و اظهارنظرهای انتخاباتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

در ادامه مهمترین اظهارنظرها و اخبار انتخاباتی را ملاحظه می کنید:


نظر سخنگوی جبهه پایداری درباره جلیلی

امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حضور سعید جلیلی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: آقای سعید جلیلی بهترین گزینه برای سکان‌داری قوه مجریه در 8 سال آینده است.

وی با بیان اینکه سعید جلیلی نماد استقامت در مقابل نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌ها دشمنان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: شخصاً فکر می‌کنم در شرایط کنونی می‌توان آقای دکتر جلیلی را در کنار آقای دکتر حدادعادل نمایندگان گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات 92 دانست.(اینـجا)


مجری گفتگوهای انتخاباتی مشخص شد

حسن عابدینی مجری برنامه انتخاباتی گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما شد.

برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از ساعت 22.45 دقیقه امشب با حضور سعید جلیلی آغاز می‌شود.(اینـجا)

انیمیشن «جلیلی» ساخته می‌شود

فرهاد عظیما، کارگردان انیمیشن جلیلی با اشاره به ساخت انیمیشن دو دقیقه‌ای سعید جلیلی اظهار کرد: ساخت این انیمیشن از هفته گذشته کلید خورده و پیش‌بینی می‌شود تا 10 روز آینده رونمایی می‌شود.

وی افزود: فیلم‌نامه انیمیشن جلیلی بر مبنای شعارهای وی بوده و اصل مهم این است که جلیلی حضور مستقیم در انیمیشن ندارد.(اینـجا)

رضایی:رقیب من فقر، بیکاری و گرانی است

محسن رضایی در نشست خبری در تبریز به بیان برنامه‌های خود در سه حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ پرداخت و گفت: طرحی آماده شده که با توجه به روند طی شده در مذاکرات هسته‌ای اگر سکان دولت را در دست بگیرم آن را به مرحله اجرا در می‌آورم و آن قرار دادن آمریکا بر سر دو راهی است.

رضایی  ادامه درباره رقیب اصلی خودش در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من همچنان معتقدم رقیب من در این عرصه فقر، بیکاری و گرانی است.(اینـجا)



BBC:رقابت اصلی بین قالیباف و جلیلی است

شبکه خبری بی‌بی‌سی در ضمن گزارشی که به فضای انتخاباتی ایران اختصاص داده، ادعا کرده است که رقابت اصلی در انتخابات آینده، بین سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران خواهد بود.

بی‌بی‌سی ضمن تصریح ضمنی به اینکه احتمال پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری بیشتر است، به نقل از یک روزنامه «محافظه‌کار» ایرانی، اذعان کرده است که شانس سعید جلیلی در انتخابات تاحدودی از قالیباف بیشتر است.(اینـجا)


جليلي به روايت اندیشکده بروكينگز


"سوزان مالونی" يكي از نويسندگان مطرح انديشكده بروكينگز در گزارشي درباره انتخابات رياست جمهوري ايران  می‌نویسد: دلیل شانس بالای " جلیلی" در انتخابات این است که او شاخصه­‌های ریاست جمهوری را که آیت الله خامنه‌­ای مد نظر دارد، به طور کاملی داراست.

مالونی در ادامه "جلیلی" را از جهاتی شبیه "احمدی نژاد" می‌داند و تصریح می­‌کند که تفاوتهایی هم بین این دو نفر وجود دارد؛ چرا که "جلیلی" زبان نرم تری دارد.(اینـجا)


عارف:در انتخابات سال 88 بی‌اخلاقی شد

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در دیدار منتخبین تشکل‌های آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت ستاد انتخاباتی‌اش حول محور منشور اخلاقی،گفت: ما در ستاد  انتخاباتی منشور اخلاق انتخاباتی را تهیه کردیم و تاکید کرده‌ایم هدفمان اصلاح طلبانه است یعنی می‌خواهیم دولتی مستقر شود که ماموریتش اصلاح مستمر امور کشور در راستای پیشرفت و توسعه پایدار باشد. روش‌هایمان نیز اصلاح طلبانه است و اقدامات و تصمیمات ما منجر به ایجاد گسست در سرمایه‌های اجتماعی ،ساختاری و مدیریتی کشور نخواهد شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اخلاق، قربانی رقابت‌های انتخاباتی شد و تا مدت‌ها عوارض آن را در فضای سیاسی کشور دیدیم.(اینـجا)

پایگاه اینترنتی "قالیباف" آغاز به کار کرد

پایگاه اینترنتی ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، با آغاز زمان تبلیغات رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

این سایت محل رسمی انتشار اخبار، تصاویر، دیدگاه‌ها و بیانیه‌های انتخاباتی قالیباف است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن، در جریان آخرین رویدادهای انتخاباتی قرار بگیرند.(اینـجا)

زمان معرفی کاندیدای نهایی جامعتین

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ولایتی گزینه نهایی جامعتین است، گفت:‌همانطور که گفتم جامعتین هنوز به مصداق نرسیده اما رایزنی ها به سمت وی در حال تقویت شدن است.

وی با اشاره به زمان اعلام گزینه نهایی جامعتین، ادامه داد:‌ مدتی است که اعلام نتیجه قبلی به تعویق افتاده اما به احتمال قوی گزینه نهایی این هفته معرفی می شود.(اینـجا)


ستاد روحانی رسماً شروع به کار کرد

فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی ستاد حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز رسما به ریاست محمدرضا نعمت‌زاده  آغاز شد.

محمدباقر نوبخت نیز به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی، در این ستاد فعالیت می‌کند.(اینـجا)

احتمال حمایت رهروان از قالیباف

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای راهبردی در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر حامیان قالیباف در مجلس به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده‌اند افزود: احتمال دارد فراکسیون رهروان از قالیباف حمایت کند.(اینـجا)


سایت ستاد مجازی انتخابات راه اندازی شد


سایت ستاد مجازی انتخابات، سما (www.Esetad.com) با مدیریت جمعی از دانشجویان و جوانان دغدغه‌مند با هدف ظرفیت‌سازی و بصیرت افزایی بین نخبگان و عموم افراد جامعه و به منظور ایجاد بستری یكسان و فرصتی برابر برای تمامی كاندیداها راه اندازی شد.(اینـجا)


جلیلی:در دولت آینده دو محور اساسی داریم

سعید جلیلی در گفتگویی، یکی از مهمترین اولویت کاری دولت اش را عینی سازی گفتمان انقلاب دانسته و اظهار می دارد: اولویت کاری دولت آینده به دو محور است یکی بحث گفتمان انقلاب اسلامی که باید در عرصه های مختلف بتوانیم آن را به شکل عینی تجلی بدهیم و بعد اینکه ساختار اجرایی اداری کشور را از موانع و مشکلاتی که در آن است به گونه ای رفع کنیم که بتواند این گفتمان جاری و اجرا شود و ظرفیت های کشور را آزاد کند.(اینـجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    فقط فقط فقط جلیلی
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    اونایی که میگن قالیباف برنامه نداره برن بخونن که سه سال برای برنامش با بیش از پنجاه نخبه تلاش کرده و چندین هزار صفحس
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه ملت ایران خواهان حمایت از اسلام و بیداری اسلامی در منطقه هستند، گفت: با سیاست سازش نمی‌توان از بیداری اسلامی دفاع کرد؛ مردم ما نمی‌خواهد که دولت ایران پشت بشار اسد را خالی کنند تا سلفی‌های خونخوار به جان مردم سوریه بیافتند.
  • ملاحسنی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    ببخش بانو زینب! ببخش که ما سرمان این روزها خیلی بیش از حد گرم دنیا شده است و زودتر از خبرهای شما دنبال خبر سکه و ارز هستیم!
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    رقابت اصلی بین جلیلی و روحانی است چون هردو نماینده ایران در گفتگوهای هسته ای بوده اند
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    این حرفهائی که بی بی سی در مورد جلیلی زده حمایت بی بی سی از جلیلی به حساب نمی آید؟ اگر در مورد دیگران بود چی؟
  • سمیه ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دکتر قالیباف شایسته ترین و مدیرترین و میانه روترین و بااخلاق ترین و باهوش ترین فرد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس