کد خبر 203748
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳

سرو ابرکوه که از آن به عنوان ديرزيست ترين موجود زنده دنيا ياد مي شود، همچون نگینی در دل کویر می درخشد و مشتاقانه پذیرای مسافران نوروزی است.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، روزگاری و شاید تا حدود 10 سال پیش، برای معرفی سرو کهنسال ابرکوه باید به خاطرات جهانگردان خارجی چون مارکوپولو و یا کتاب نزهت القلوب حمدالله مستوفی مراجعه مي شد اما با تلاش های رسانه ای، دیگر کمتر کسی از مردم جهان است که با این معجزه خلقت، آشنایی نداشته باشد و یا حداقل تصویری از آن را به ذهن نسپرده باشد.

کمتر جهانگرد خارجی است که در طی سفر خود به ایران، از این درخت بازدید نکرده باشد و ایرانگردان کشور و محققان نیز بارها با این موجود عجیب دیدار داشته اند.

با جستجوی اندکی در میان اخبار، متوجه می شوید که صدا و سیما، رسانه های مکتوب و سایت های  خبری کشور کوچکترین اخبار مربوط به اين سرو كهنسال را رصد می کنند.

سرو ابرکوه نماد استقامت ایرانیانی است که هزاران سال در برابر تهاجم های وحشیانه کسانی که نیستی این خاک را آرزو می کردند، ایستاده است و اگر دشمنان، امروز عاقلانه نگاهی به پشت سر خود بیندازند متوجه می شوند که مردم این سرزمین، هنوز نیز بر عهد خود در پشتیبانی از میهن ایستاده اند.

نوروز ایام خوش ایرانیان است و مسافران نوروزی نیز تلاش می کنند که با حضور در نقاط دیدنی کشور خاطرات خوبی را از این سفرها به یادگار بگیرند.

سرو کهنسال ابرکوه نیز زیبايی و وقار خود را به رخ بازدید کنندگان نوروزی می کشد و بی منت، میزبان کسانی است که سرو را نماد استقامت می خوانند.

در این ایام، انبوه مسافران نوروزی جلوه ای خاص به سرو کهنسال ابرکوه می دهند و گاهي در ساعاتی از روز، تصاویری زیبا از ده ها دوربین عکاسی که به سمت این درخت نشانه رفته اند، می توان سراغ گرفت.

این درخت کهنسال هر سال بیشترین بازدید آثار تاریخی را به خود اختصاص می دهد و مسافرانی که از شهرستان ابرکوه برای سفر به دیگر استان ها و از جمله زیارت امام رضا(ع) عبور می کنند در مسیر رفت و برگشت، ساعاتی از وقت خود را در کنار آن می گذرانند.

خوشبختانه در طی چند سال اخیر، مشکلات این درخت نیز کاهش یافته است و با اجرای طرح ساماندهی سرو ابرکوه که به گفته مسئولان، طرحی کارشناسی شده است و مقداری از آن نیز اجرایی شده، می توان به آینده روشن یکی از عجیب ترین آفرینش های خداوندی امیدوار بود.

پیرترین موجود زنده دنيا با 25متر ارتفاع، 18متر محيط و 11.5 متر اندازه دور تنه، در قلب ايران به آرامی زندگی را سپری می کند و مشتاقانه خود را برای پذیرایی از دوستداران طبیعت مهیا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس