اصلاح‌طلبان که گویا قصد کناره گیری از عرصه رقابت های ریاست جمهوری یازدهم را ندارند، از ابتدای امر، ساز تخریب و تخطئه را علیه شورای سه نفره اصولگرایان توسط رسانه های خود کوک کردند. تخریب‌هایی که البته گویای ترس و واهمه آنها از اتحاد اصولگرایان دارد، اتحادی که شاید در رقابت های انتخاباتی یازدهم معادلات آنها را تغییر دهد.

گروه سیاسی مشرق _ "ائتلاف به معنی اتحاد موقت گروه‌ها و نیروهای سیاسی است که هدف‌های معینی را دنبال می‌کنند" این تعریفی است که در ویکی پدیای فارسی از مفهوم ائتلاف عنوان شده است.

حدود 4 ماه پیش غلامعلی حداد عادل، مرد همیشه آرام اصولگرایان در حاشیه سفری که به کرمان داشت، خبر از رایزنی‌های انتخاباتی‌اش با علی‌اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف داد، ائتلاف سه‌گانه‌ای که البته گویا به کام خیلی ها تشکیل خوش نیامد.

منتشر شدن خبر این ائتلاف در درون جبهه اصولگرایی از همان ابتدا با واکنش تند رسانه های اصلاح طلب همراه بود و رویکرد تخریب و تضعیف این ائتلاف بلافاصله توسط این رسانه‌ها در پیش گرفته شد. ائتلافی که به روایت ویکی پدیای فارسی زمزمه های اتحاد و هماهنگی اصولگرایان را به گوش مخاطبین می رساند.

این وحدت و ائتلاف سیاسی که به روایت محمد باقر قالیباف "بیشتر جنبه ایمانی و عقدیتی دارد" گویا به کام اصلاح طلبان خوش نیامد، به طوری که در چند ماه اخیر شاهد هیاهوی رسانه های اصلاح طلب برای سیاسی جلوه دادن این ائتلاف و شکستن اتحاد 3 تن از با سابقه ترین شخصیت های سیاسی جریان اصولگرایی بودیم.



* چه کسانی بر طبل تخریب ائتلاف اصولگرایان می‌نوازند؟
اصلاح‌طلبان که گویا قصد کناره گیری از عرصه رقابت های ریاست جمهوری یازدهم را ندارند، از ابتدای امر، ساز تخریب و تخطئه را علیه شورای سه نفره کوک کردند. تخریب‌هایی که البته گویای ترس و اضطراب آنها از اتحاد اصولگرایان دارد، اتحادی که شاید در رقابت های انتخاباتی یازدهم معادلات انتخاباتی را تغییر داده و هیچ شانسی برای جریان اصلاح طلبی باقی نگذارد.

در بحبوحه ای که ندای کاندیداتوری (می‌آیم، می‌خواهم بیایم!)های شخصیت های سیاسی در جبهه اصولگرایی به مراتب در رسانه ها شنیده می شود، شاید ائتلافی اعتقادی برای انسجام در درون جبهه اصولگرایی امری خوشایند و مبارک باشد که داد اصلاح طلبان را از طریق رسانه هایشان هر روز به گوش می رساند.

با این حال باید اذعان کرد که روزهای سختی در انتظار ائتلاف سه نفره اصولگرایان است.

خاطرات تلخ ائتلاف ناکام کاندیداهای اصولگرا در سال 84 شاید تنها سوژه ی این روزهای رسانه های اصلاح طلب باشد که سخت بر متزلزل بودن اینگونه ائتلاف ها در جبهه اصولگرایی اصرار دارند و بازخوانی آن روزها را به هر دلیلی در دستور کار خود قرار داده اند.

در ادامه این گزارش، آخرین اظهار نظرهای اعضای ائتلاف سه گانه و همچنین برخی احزاب درون جبهه اصولگرایی را مرور می کنیم.

ولایتی: ائتلاف با قوت کار خود را ادامه خواهد داد
علی اکبر ولایتی در حاشیه مراسم دهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ائتلاف با قوت کار خود را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: همکاری‌های بنده و جناب آقای قالیباف و آقای حداد ادامه خواهد یافت تا شخصی که بیشترین صلاحیت را برای احراز ریاست جمهوری دارد، که حتی ممکن است خارج از این سه نفر باشد انتخاب شود.

وی همچنین درباره هماهنگی ائتلاف سه گانه با جامعتین تصریح کرد: همانطور که قبلا گفته‌ام حتما ما مشورت‌هایمان را با جامعتین یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین انجام خواهیم داد چرا که آنها دو رکن مهم هستند و تاکنون این کار را انجام داده‌ایم و از این به بعد این ارتباط بیشتر خواهد شد چرا که ما نیازمند گرفتن رهنمود از روحانیت و علما هستیم که نقش درجه اول را در انقلاب ایفا کردند.

علی‌اکبر ولایتی همچنین چندی پیش در خصوص شعار انتخاباتی ائتلاف 3 گانه گفته بود: بر اساس استنباط اعضای ائتلاف سه‌گانه اصول‌گرایان از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و انتظارات ملت بزرگ ایران اسلامی از دولت‌مردان خود، در این ائتلاف روی عبارت "ائتلاف برای پیشرفت" توافق شده است.

حداد عادل: دو نفر تصمیم می‌گیریم برای خدا کاندیدا نشویم
غلامعلي حدادعادل نیز چندی قبل در حاشيه مراسم تشييع پيکر مرحوم حسن حبيبي، وجود هرگونه اختلافی را در ائتلاف 3 گانه اصولگرایان شایعه خواند و افزود: همه بايد به آنچه با هم تعهد کرده اند معتقد باشند که همين طور هم بوده و خواهد بود.

حداد همچنین در خصوص چگونگی ایجاد این ائتلاف اظهار داشته است که: وقتی در نظرسنجی‌ها مشخص شد که 60 درصد آراء متعلق به 3 نفر است، تصمیم گرفتیم ائتلاف کنیم و در نهایت 2 نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا کاندیدای ریاست جمهوری نشویم.

قالیباف:هر سه نفر بر عهد مکتبی خود پایبندیم/با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم
محمدباقر قالیباف دیگر عضو ائتلاف سه گانه با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرد: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.

محمدباقر قالیباف درباره اخبار و اظهار نظرهای متفاوت از سوی برخی شخصیت ها و نمایندگان مجلس درباره ائتلاف سه گانه، بر پایبندی به این ائتلاف تاکید کرد و افزود: بنده و دو بزرگواری که برای پرهیز از اختلاف و تفرقه و ایجاد وحدت و همدلی در میان اصولگرایان متعهد شده ایم همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم.
 
وی افزود: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تحت تاثیر جو سازی ها و واکنش های سیاسی قرار نخواهد گرفت.


دبیرکل جمعیت ایثارگران: عده‌ای بسیج شده‌اند، این ائتلاف را تخریب کنند
حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامي در خصوص رویکرد ائتلاف 3 گانه اصولگرایان اظهار داشت: چنانچه رویکرد این ائتلاف صرفا سیاسی و سهمیه‌خواهی نباشد مورد حمايت جمعيت ايثارگران است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عده‌ای بسیج شده‌اند، این ائتلاف را تخریب کنند، عنوان کرد: ائتلاف 3 گانه می‌خواهد مرجعیتی را برای خود رقم بزنند که منحصر به خود نباشد و به نظر من این ارزشمند و مثبت است؛ طبیعا این حرکت مورد بخل و حسادت خیلی از جريانات واقع خواهد شد و مشی تخریب را پیش می‌گیرند و با انواع گوناگون تهمت‌ها نسبت به هر کس و جریانی که روی اصول و ارزش‌ها بخواهند بایستند، موضع‌گیری می‌کنند لذا توصیه و تقاضای ما از همه نیروهای پایبند به اصول و ارزش‌ها این است که نسبت به تخریب‌ها، سعه صدر داشته باشند و موضع اثباتی و ایجابی خود را دنبال کنند.

قائم مقام جمعیت رهپویان:این ائتلاف در راستای تجمیع سبد آرای اصولگرایان است
سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت و گو با مشرق، با تاکید بر اینکه ائتلاف 3 گانه اصولگرایان، ائتلافی مثبت است، اظهار داشت: این ائتلاف مدل خوبی برای سایر اصولگرایان است، ائتلاف 3 گانه در راستای تجمیع سبد آرای اصولگرایان است و می تواند در عرصه رقابت های انتخاباتی نقش بسزایی را ایفا کند.

وی در ادامه تاکید کرده است: چون مدل ائتلاف 3 گانه را در راستای تجمیع آراء اصولگرایی مثبت می دانیم، هیچ حرکتی مبنی بر تخریب و یا تضعیف این ائتلاف انجام نخواهیم داد.


مظفر: با جامعتین مشورت خواهیم کرد/احتمال انتخاب کاندیدای خارج از ائتلاف وجود دارد
حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در خصوص رایزنی های این ائتلاف با سایر گروه های اصولگرا، اظهار داشت: ائتلاف سه گانه، با نخبگان و گروه های مرجع، و بخصوص جامعه روحانیت و مدرسین مشورت خواهد داشت و از نظرات آنان بهره گیری خواهد کرد.

مظفر در ادامه عنوان کرد: از هر نامزدی که وارد عرصه انتخابات شود استقبال و زمینه را برای تفاهم با او آماده می کنیم، مکانیزم نوع همکاری را بعدا اعلام میکنیم. از مزایای ائتلاف این است که فقط از میان خودش نامزد نهایی را انتخاب نمیکند، هم از میان خود و هم از میان سایر اصولگرایان می تواند انتخاب کند.

آغاز رایزنی های ائتلاف سه نفره...
علی اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل سه عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان چندی قبل برای بار دوم از زمان تشکیل این ائتلاف با آیت‌الله مهدوی کنی و یزدی دیدار کردند.



حجت‌الاسلام میرلوحی مسئول دفتر آيت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه سه عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این ائتلاف و برنامه های آینده به آیت‌الله مهدوی کنی ارائه کردند، بیان داشت: این سه تن چندی قبل نیز با آیت‌الله مهدوی کنی دیداری را برگزار کرده بودند که آیت‌الله  مهدوی کنی خطاب به اعضای ائتلاف تأکید کرده‌  بود که باید به دنبال گزینه حداکثری اصولگرایان باشند.

اعضای این ائتلاف همچنین در دیدار با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گزارشی از فعالیت‌های این ائتلاف و برنامه های آینده به آیت‌الله  یزدی نیز ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، باید دید این ائتلاف شکل گرفته در جبهه اصولگرایی همچون 4 ماه گذشته که روند رو به رشدی را در پیش گرفته است و همچنین اعضای این ائتلاف تاکید ویژه ای بر تقویت روز افزون این ائتلاف دارند، در 4 ماه آینده نیز همین روند را ادامه خواهد داد و با انسجام کافی به عرصه رقابت های 92 ورود پیدا خواهند کرد یا اینکه در روزهای سخت انتخاباتی آینده، باید شاهد حوادث تلخی همچون شکسته شدن ائتلاف کاندیداهای اصولگرا در سال 84 باشیم؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    تو این 4 ماه گذشته روند رو به رشدی رو داشته اما جبهه پایداری ها که هی تخریبش می کنن. میگن...
  • حمید ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    در جبهه پایداری دریغ از یک وجب جا برای قالیباف (مدیر توانمند و خدوم بوستان ولایت و پل صدر و تونل نیایش همین تهران!) جا که ندارند هیچ، علیه شان جبهه هم تشکیل می دهند، او و سایرین را خوارج حساب می کنند، حالا بیا بگو شما چه کردید؟ وقتی جبهه پایداری می رود به جای عملی کردن کارها، بصیرت افزایی در راستای جریان فتنه جدید(بخوانید انحراف انحراف انحراف) هی سکوت می کند هی سکوت می کند و دوباره سکوت می کند. حالا هی انا عمار می کنند. کو عمار؟ کو عمار؟ کو مالک اشتر که پدر جریان انحراف را دربیاورد؟
  • 2 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    گیرم اما «فتنه ۸۸» ملاک باشد؛ قالیباف کمی دیر و لاریجانی کمی دیرتر، عاقبت هر چه بود، به صحنه آمدند و تا امروز در صحنه اند. مهم ترین ساکت فتنه، عرض شود که یکی دیگر است!! و هنوز به صحنه نیامده!! هم او که سکوتش الهام بخش وحدت فتنه و انحراف است!! اما وقتی سخن می گوید، الهام بخش تفرقه می شود،
  • محسن ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    دمتون گرم درست گفتند، اینا که هی قالیباف رو تخریب می کنن. اینا که علیه قالیباف نامه می زنن، مقاله منتشر می کنن. فکر ناپایدارشون برآمده از حب و بغض است، اینها چه بخواهند چه نخواهند، هم افزایی دارند با فتنه و انحراف. سکوتشان درباره انحراف زجر کش می کند آدم را....
  • نامی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    جبهه پایداری (علیرغم اینکه انسان های شریفی هستند) نوع دیگری از این تخریب ها در ائتلاف اصولگرایان است.
  • رضایی ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    فهم و شعور یه سری از گروه های اصول گرا هم خیلی پایینه،
  • گیلدا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خاطرات تلخ ائتلاف ناکام کاندیداهای اصولگرا در سال 84....................................عجب پس انتخابات 84 واسه تو هم تلخ !! بوده مشرق !!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    نه خیر ... ائتلاف اصولگرایان ناکام بود و تلخ، نه اینکه انتخابات. کجایی پسر؟ با کی کار داری؟
  • محمد ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    منظورت اونی هست که قالیباف رو چپ و راست تخریب می کنه؟ البته بعضی جاها به حق می گن ولی یه سری جاها انصاف رو رعایت نمی کنن و فکر می کنن خودشون نماد حق و حقیقت و بصیرتن
  • منتقد ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اما در برابر انحراف سکوت کردن و حتی یادداشت هم می نویسند در روزنامه انحراف واقعا که ...
  • مجید ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    "سکوتش الهام بخش وحدت فتنه و انحراف است" عالی بود - عجب جمله عمیقی گفتی
  • ناشناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    شما بهتراست کمی دیدگاه حضرت آقا را هم لحاظ کنی اونوقت متوجه میشی که چرا فعلا جبهه پایداری ساکته..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس