کد خبر 196206
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

مهدي تاج مي گويد خودش بازي پرسپوليس و آلومينيوم را از نزديک ديده است . داوري اگرچه ايرادهاي ريزي داشته اما نبايد چنين هجمه اي به راه بيفتد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، اعتراض به يک پرتاب اوت و اخراج يحيي گل محمدي از بازي با آلومينيوم. همين اتفاق کافي بود تا علاوه بر درگيري لفظي خود يحيي با داور،داد محمد رويانيان هم پس از بازي در بيايد و او دنباله حرفي را که همين دو روز پيش زده بود را بگيرد و بگويد: «هيئت مديره موافقت کند،از ليگ برتر و جام حذفي کنار مي کشيم.»

رويانيان هيچ وقت با اين جديت از تصميمي که گرفته حرف نزده بود؛حتي بعد از بازي با نفت تهران که سرمربي پرسپوليس به خاطر اعتراض به روند داوري با کارت قرمز روبرو شد.آن زمان خبري از کناره گيري از ليگ برتر و جام حذفي نبود و مدير عامل سرخپوشان فقط اشتباهات را به رخ داوران کشيد و با بيان اينکه علي دايي در بازي با استقلال فحش مي دهد،يحيي را در بازي با نفت اخراج مي کنند! آتش روشن شده را زير خاکستر پنهان کرد.

اما پس از بازي در بندر عباس رويانيان که به نظر کارد به استخوانش رسيده است از سناريويي حرف زد که فقط عليه پرسپوليس به راه افتاده است.اشتباهاتي که به طور مکرر در حال شکل گيري است و به نظر تمامي هم ندارد. «اشتباهات داوري به طور سريال‌وار عليه تيم پرسپوليس در حال شکل‌گيري است. اشتباهاتي که از اول فصل شروع شده و همچنين ادامه دارد و ظاهرا تمام شدني نيست. در بازي با آلومينيوم هم بر اساس نظر کارشناسان داوري، سه موقعيت تک به تک و مسلم گلزني پرسپوليس با اشتباه داور و کمک داور و بدون دليل آفسايد اعلام شد».

رويانيان مدت هاست که فرياد اعتراض سر مي دهد. اين بار ديگر خيلي شفاف حسين عسگري رئيس کميته داوران را متهم کرده است. داور بازي بندرعباس خيلي ساده راي به اخراج يحيي داد که در تصاوير اوليه به نظر نمي رسيد اعتراضي چندان جدي داشته باشد. شايد او قرباني اعتراض هاي شديد مربيان ديگر و دلخوري و قهر داوران شد. هفته اي نيست که به داوري در ليگ توهين نشود.حتي محسن ترکي به خاطر تهمت هايي که دايي و پيروز قرباني به او زده بودند تصميم گرفته که اين حرفه را براي هميشه کنار بگذارد. مربيان ديگر هم هستند که بارها و بارها لب به انتقاد از داوران گشوده اند و با ادبياتي خاص آنها را خطاب کرده اند. مثلا مايلي کهن که اعتراضش به سعيد بخشي زاده را تا وسط زمين دنبال کرد! با اين وجود انگار تنها داوران کارت قرمز را جلوي چشم يحيي گل محمدي مي گيرند که در تمام سال هاي فوتبالش به بازيکن و مربي محجوب معروف بوده است.

حسين قدوسي مدير روابط عمومي پرسپوليس در اين باره مي گويد:« من با يحيي حرف زدم . او مي گويد به داور گفتم آخه اين اوت بود؟» او تاکيد دارد اين تمام حرف سرمربي پرسپوليس بوده که حکمش شده اخراج از زمين و همين کارت خون رويانيان را به جوش آورده است. البته سرخ ها به دو آفسايد اعلام شده از سوي صالحي و تيمش هم اعتراض دارند. يکي آفسايدي که حسن کامراني فر در نيمه اول از هادي نوروزي گرفت و يکي ديگر آفسايدي که کمک دوم از کريم انصاري فرد گرفت. آفسايدي که تاج ، رئيس سازمان ليگ و تماشاگر ويژه اين مسابقه درباره اش مي گويد:«من خودم هم روي اين صحنه شک داشتم. در پرواز با آقاي صالحي همسفر بوديم. از او در اين باره پرسيدم که گفت خطاي کريم انصاري فرد را گرفته است و نه خطاي آفسايد.»

رويانيان اما وقتي به سيم آخر مي زند همه را از دم تيغ مي گذراند. او که يک ماه قبل با عسگري در يک جبهه در دفتر کفاشيان به مربياني مي تاختند که قبل از بازي داورها را يار دوازدهم پرسپوليس لقب مي دهند ، اين بار عسگري را رئيس تباني گر ها لقب مي دهد. رئيس دپارتمان داوري را صاحب صلاحيت براي اين مسئوليت مهم نمي داند و او را متهم مي کند که با باشگاه آلومينيوم هرمزگان در ارتباط است. اتهامي که پيشتر در برنامه 90 از سوي خداداد افشاريان به عسگري وارد شده بود. حسين عسگري دوستي بيش از 25 ساله با سهراب ساعي مدير اجرايي آلومينيوم دارد. ساعي که کمک داور قديمي فوتبال ايران است. اين رابطه دوستي اما هر بار سبب چنين اتهاناتي به عسگري مي شود. عسگري که به رغم همه رفتارهاي تند و خشنش ، هميشه سعي کرده استقلالش را حفظ کند.

پرسپوليسي ها شاکي هستند که بندري ها ابتدايي ترين قانون فوتبال را زير پا گذاشته اند. اينکه تيم داوري بازي شب قبل از مسابقه در هتل آلومينيوم بوده اند. گروه داوري و ناظران در هتل آرتيداد بندرعباس اقامت داشتند و تيم آلومينيوم هم همان جا اردو داشته است. اين اتفاق براي پرسپوليسي ها سوء تفاهم ساخته است. هوشنگ نصيرزاده کارشناس داوري در اين باره به خبرآنلاين مي گويد:« اين که بهانه خوبي نيست. چون در همه ايران معمولا چون شهرها به اندازه کافي هتل ندارند ، داوران و تيم ميزبان در يک هتل حضور دارند. اما آنچه اين حرف و حديث ها را به همراه مي آورد پرچم هاي ضعيف يک کمک داور است که ديروز نتوانست در اندازه هاي خودش باشد. به هر حال وقتي توپ در يک متري کمک داور کرنر مي شود و او اوت مي گيرد يا توپي که دفاع به انصاري فرد پاس مي دهد را آفسايد مي گيرد ذهنيت ايجاد مي کند و عملکرد خوب دپارتمان داوري با يک روز بد يک کمک داور زير سئوال مي رود. به نظرم بايد دوستان در انتخاب هاي شان کمي دقت بيشتري داشته باشند . به خصوص وقتي در موردي ذهنيت هم وجود دارد.» او اما از مسئولان پرسپوليس مي خواهد حرمت افراد را حفظ کنند و در شرايطي که بدترين توهين ها به داوران زده مي شود ، به اين جو دامن بيشتري نزنند.

اتهامي که حسين عسگري پيشتر درباره اش به خبرآنلاين گفته بود:« بله من با سهراب ساعي دوست هستم و رفت و آمد خانوادگي داريم ولي هيچ وقت اين رفاقت را در کارم دخالت ندادم. آنهايي که حسين عسگري را مي شناسند يادشان هست که من چطور در اين مسائل برخورد مي کنم. پسر عمه هاي خودم بازيکن بودند و در تيم هما بازي مي کردند. تمام دوران فوتبال شان با هم مشکل داشتيم چون تعارف نمي کردم و با خطاهاي شان ، برخورد جدي مي کردم. کارت مي دادم ، اخراج شان هم مي کردم. اين طور اتهام زني ها اصلا خوب نيست.»

حالا پرسپوليس تهديد به انصراف کرده است تهديدي که مهدي تاج عضو پيشين هيات مديره پرسپوليس و رئيس فعلي سازمان ليگ درباره اش مي گويد:« البته من بايد يک چيزي درباره برخوردهاي داوران بگويم و آن اينکه به نظرم برخورد با يحيي سختگيرانه بود. من يحيي را از سال هاي قبل مي شناسم. او يکي از متين ترين بازيکنان و مربيان ايران است. حالا چون فشارها روي داوران زياد شده نبايد خداي ناکرده تصميمي گرفته شود که يکي برداشت کند مي خواهد کاسه و کوزه ها را سرش بشکنند چون با ديگران که اعتراض مي کنند برخورد جدي نمي شود. درباره حرف هاي رويانيان هم با او جلسه مي گذارم و حرف مي زنيم. به هر حال اشتباهات داوري اين قدر هم اثرگذار نبوده که بخواهيم اينچنين واکنشي را شاهد باشيم. بايد همه کمي آستانه صبرمان را بالا تر ببريم.»

اما شايد اتفاقي که همه اين حوادث را تشديد مي کند خواستي باشد که داوران از کميته انضباطي داشتند اما چون ديدند آنجا اجرا نمي شود خودشان به فکر برخورد جدي افتاده اند. نصيرزاده مي گويد:« اگر در مواردي که به داوران توهين مي شود برخوردي قاطع مي شد، اين فضا ايجاد نمي شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضــــــــا بــــــــارانی عبــــــــــدولی ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    خدائیش داوران ماازلحاظ پیشرفت شخصیت داوری عقبند.همه هزینه سالانه تیمهارابایک معذرت خواهی آقای عسگری به سخره می گیرند.
  • نصرت ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    درسته که داوری اشتباهاتی داشته ولی اگر بازیکنان پرسپولیس با یک بازی محکم برد قاطعانه ای را رقم میزدند (که در صورت داشتن اراده لازم دوراز دسترس نبود)تمامی این اشتباهات واین حرف و حدیث هارا و عصبانیتهای بعدی را خنثی و بی اثر میکرد . من یک پرسپولیسیم از بازیکنان عزیز و میلیاردی میخواهم واقعا فوتبالی محکم ودر شان باشگاه وخودشان بنمایش بگذارند وتیم را به حاشیه نبرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس