کد خبر 172523
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰

طراحی ساختمان و نمای ظاهری آن یکی از اصلی ترین دلایل پسندیده شدن و همچنین فروش واحدهای مختلف آن ساختمان است. البته گاهی اوقات نماها بسیار عجیب نیز میشوند که باعث جهانی شدن ساختمان می شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، طراحان ساختمانی غالبا افرادی با خلاقیت هستند که توانایی کشیدن طرح های بسیار سخت و پیچیده را نیز دارند. گاهی اوقات البته این طراحان دست به ابتکارات جالبی می زنند و ساختمان هایی بسیار غیر عادی را طراحی می کنند که در عین عجیب بودن زیبایی خاصی نیز دارند.

ساختمان "مربع"



حتما تا به حال متوجه دکمه مربع در قسمت پایین تلفن ها شده اید که در برخی از موارد و برای وارد کردن کد های خاص از آن ها استفاده می شود. این دکمه دقیقا همان ایده اولیه ساختمان"مربع" در کره جنوبی است. طرح این ساختمان توسط فردی به نام "BIG" که طراحی آلمانی است کشیده شده است و از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید یک شکل سه بعدی خاصی را خواهید دید.این ساختمان از دو آسمان خراش جدا ساخته شده است که به وسیله دو پل به یکدیگر به هم متصل شده اند.

ساختمان REN



یکی دیگر از ساختمان های بسیار عجیبی که تا به حال ساخته شده است ساختمان  REN در شانگهای است. نقشه اصلی ین ساختمان توسط شرکت طراحان PLOT کشیده شد. این برج نیز از تلفیق دو ساختمان دیگر است که به سمت یکدیگر آمده اند و سپس یکی شده اند. یکی از ساختمان ها به عنوان مکان های ورزشی و ساختمان دیگر نیز محل بر گزاری کنفرانس ها است. در بالای این ساختمان نیز یک هتل 1000 اتاقه قرار خواهد داشت.

موزه امارات



یکی از عجیبترین ساختمان هایی که تا به حال طراح آن برای ساخته شدن ارائه شده است ساختمان موزه امارات است که از 5 برج به شکل بال های کوچک نشکیل شده است. این ساختمان ها قرار است تا به موزه های ملی این کشور تبدیل شوند. این ساختمان همچنین به تنهایی قرار است یک جاذبه توربستی در شهر ابوظبی باشد. نکته جالب در مورد این موزه این است که به سیستم برق رسانی احتیاجی ندارد و به تنهای می تواند برق خود را از هوای آزاد تامین کند.

برج چوبی



استفاده از چوب برای ساخت خانه ایده ای بسیار عجیب اما خلاقانه است. این ایده ای است که طراحی به نام مایکل گرین به دنبال عملی کردن آن است. این ساختمان که به نوعی یک آسمان خراش است با استفاده از الوارهای بسیار بزرگ چوبی ساخته خواهد شد. البته این ساختمان او با مشکلاتی مانند تحمل کردن وزن و همچنین آتش سوزی روبرو است که البته این طراح در حال کار بر این مشکلات است.

ساختمان سکه ای



این ساختمان در سال 2010 در ابوظبی امارات به بهره برداری رسید. این ساختمان به عنوان اولین آسمان خراش دایره ای شکل در تمام دنیا شناخته می شود و توسط یک شرکت طراحی ساختمان به نام MZ به پایان رسیده است.

ساختمان تخم مرغی



مرکز ملی هنر چین به ساختمان تخم مرغی معروف است و نزدیک به 5 سال برای ساخت آن زمان صرف شده است. این ساختمان بر روی سطح آب و در یکی از شهرهای چین ساخته شد و شامل مکان های بسیار زیاد زیر آبی و همچنین سالن های ورزشی و تئاتر و... است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    موزه ملی امارات!!!!!!.به نظرتون چه چیزهایی در اون میشه پیدا کرد شاید یکیش این باشه:وسایل کباب کردن مارمولک
  • حميدض ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    1 0
    امارات تاريخ هم مگه داره؟
  • کمیل ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    من بازدیدکردم دربرخی ازغرفه های آن اعراب ماقبل تاریخ رو به نمایش گذاشتند وچندتاعرب ماموت دیگه هم بود
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ببخشید مثبت میخواستم بدم
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    موزه ملی امارات!!!!!!.به نظرتون چه چیزهایی در اون میشه پیدا کرد شاید یکیش این باشه:وسایل کباب کردن مارمولک
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اینو که همون بالام گفنی D:
  • علی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    نه خیر توش بوعلی سینا و ابوریحان بیرونی و خوارزمی و مولانا و ... رو میذارن
  • افشین ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش عکس ساختمون کلانتری محل ما رو هم تو سایت میذاشتید خیلی جالبه
  • مهدي مومن ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    در كشور ما هم كارهاي ساختماني عجيب انجام مي دهند مثلا چند هفته است در ضلع جنوبي كاخ مرمر كه هم اكنون دفتر مجمع تشخيص مصلحت مستقر است ودر ست چسبيده به ساختمان موزه قران ودر محوطه اين موزه مي خواهند براي مجمع ساختمان بسازند.واين محوطه تاريخي را كه دهها سال است به شكل سر سبزي نگهداري مشود را خراب و از بين ببرند.مگر مجمع پول زيادي دارد ومگر جا كم داردودهها اگر ديگر.لطفا مشرق جان به رسالت رسانه اي خود عمل كنيد حالا دست بكار تخريب محوطه كاخ مر مر شده است.التماس مي كنم پيگيري كنيد.اين محوطه ارزش تاريخي دارد
  • محمد ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    واقعا باید خجالت بکشید. دیروز تیتر می زنید: شبیخون لیبرال معماری به پایتخت معنوی ایران؛48 پروژه‌ای که سیمای معنوی مشهد را نابود می‌کنند و ناراحتید که چرا در مشهد ساختمان های زیبا ساخته می شود و امروز به به و چه چه می کنید که در کشورهای دیگر چه ساختمان های زیبایی ساخته شده!!!!
  • صداقت ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اي بابا حالا توشهرمادارن 4تا برج اونم بامعماري عهد دقيانوس ميزنن بعضيا صداشون دراومده كه بافت مذهبي رو دارن خراب ميكنن وفلان وفلان.!!!!!!!! ازماست كه برماست.
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خوب اومدی
  • عباس ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    آقاي سرويس خواندني ها! نميشه شما تبليغ اين ساختمونا رو نكني و دهن يه عده رو آب نندازي كه برن ٤٨ پروژه ليبرال معماري كنار حرم امام رضا بنا كنن؟ حداقل مطالعه در خصوص معماري نداري مطالب معماري مشرقو بخون! حالا ديگه معماري امارات و چين رو تبليغ ميكني و معماري ايراني اسلامي هم در كشوري كه ٧٠٠٠ سل تاريخ مدون داره رو به محاق ميبري؟
  • زهرا ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ببخشید یه چیز دیگه اگه میشه و امکانشو دارید میخواستم بگم پلان ساختمان ren و ساختمان مربعی رو تو سایت فوق العاده تون بزارید ممنون. حتی اگه شده اسکیس اولیه شو بهش خیییلی احتیاح دارم ممنون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس