کد خبر 170418
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح حضرت امام حسین(ع) گفت: پس از عاشورای حسینی ضریح مطهر از قم خارج شده و در مسیر انتقال مهمان شش شهر خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی نظری‌منفرد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وداع وصف انگیز و با شکوه مردم مومن و انقلابی قم با ضریح جدید امام حسین(ع) اظهار کرد: برنامه آخرین بازدید از زیارت ضریح مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) از شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز و روز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم خواستار تمدید زمان آخرین بازدید از ضریح جدید امام حسین(ع) بودند، تصریح کرد: به دلیل برنامه‌ریزی‌های انجام شده و توافقاتی که با مسئولان محترم حرم امام حسین(ع) صورت گرفت و همچنین انجام عملیات پایانی، تفکیک قطعات و بسته‌بندی امکان تمدید این برنامه میسر نشد.

* ضریح امام حسین(ع) با شور حسینی ساخته شد

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) با اشاره به اینکه ضریح جدید سیدالشهدا(ع) با ذره ذره عشق عاشقان حسینی(ع) ساخته شد، خاطرنشان کرد: شیعیان و دوستداران مکتب عاشورا در راه حسین(ع) نه فقط از بذل مال بلکه از نثار جان ابایی ندارند.

نظری منفرد تصریح کرد: در طول چهار سال فعالیت کارگاه ساخت این ضریح مطهر، صحنه‌های بدیعی از عشق و ارادت را شاهد بودیم که در هیچ جای دیگری مشابه آن را نمی‌توان یافت.

* ابراز رضایت مراجع عظام تقلید از طراحی و ساخت ضریح جدید

وی با اشاره به حضور مراجع عظام تقلید در آخرین بازدید عمومی از ضریح جدید امام حسین(ع) اضافه کرد: واکنش مراجع عظام تقلید به طراحی و ساخت ضریح مطهر بسیار مثبت بود و بارها آفرین و احسنت به دست اندرکاران ساخت ضریح مطهر گفتند.

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پس از اتمام آخرین بازدید از ضریح جدید، برنامه انتقال به کربلا چگونه پیش بینی شده است، اظهار کرد: ضریح مطهر پس از اتمام مراحل عملیات پایانی و تفکیک قطعات به کشور عراق منتقل خواهد شد.

* ضریح جدید در مسیر انتقال به عراق مهمان ۶ شهر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه پس از عاشورای حسینی ضریح مطهر از قم خارج شده و به برخی شهرها منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: ضریح جدید به احتمال فراوان مهمان شش شهر خواهد شد.

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) ادامه داد: با مسئولان عراقی توافق شده ضریح جدید حرم امام حسین(ع) را در اول ماه صفر به آنها تحویل داده شود.

* ضریح جدید ربیع الاول در کربلا نصب می‌شود

نظری منفرد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چه زمانی ضریح جدید امام حسین(ع) در کربلا نصب خواهد شد، اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته ان‌شاءالله در ماه ربیع الاول با حضور برخی از مسئولان ایرانی ضریح جدید در عراق رونمایی و نصب خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تبرعاتی که مردم در آخرین بازدید ضریح جدید اهدا کردند با پایان عملیات ساخت ضریح مطهر در چه زمینه‌ای هزینه خواهد شد، گفت: از اول مهر ماه سال ۹۱ به بعد، تمام تبرعاتی که به کارگاه ضریح واصل شد، صرف ساخت ضریح شهدای کربلا خواهد شد.

یادآور می‌شود کار ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) در قم از خرداد ماه سال ۸۷ آغاز شد.

طراحی این ضریح مطهر توسط استاد محمود فرشچیان و خطاطیِ متون منقوش بر ضریح مقدس توسط استاد سید محمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است، انجام شده است.

وزن کلی این ضریح ۱۲ تن است که در ساخت آن ۴ هزار و ۶۰۰ کیلو نقره و بیش از ۱۱۸ کیلو طلا به کار رفته است.

بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس