مراسم حج سال 66، يكي از صفحات كتاب پر جنايت آل سعود است كه در آن كشتار بيش از 270 نفر از شهروندان ايراني كه براي حضور در مراسم«برائت از مشركين» شركت كرده بودند را رقم مي‌زند.

به گزارش مشرق، روز ششم ذی الحجه سال1407 (مصادف با روز نهم مردادماه 1366 شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت احترام این مکان و زمان را نگه داشتند اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد. در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به طوری که نیمی از کشته شدگان زنان بودند.

نکته دردناک آنجاست که بسیاری از آمار شهدا مربوط به روزهای پس از حادثه است که مأموران سعودی اجازه مداوای مجروحین حادثه را در بیمارستان ها ندادند و برخی از مجروحین که جراحات حاد داشتند، پس از تحمل رنج و درد بسیار و در حالی که امکان مداوای آنها بود، به شهادت رسیدند.


نایف بن عبدالعزیز، وزير كشور عربستان سعودي در زمان كشتار حجاج در سال 1366

آن روزها  نایف بن عبدالعزیز بر كرسي وزرات كشور آل سعود تكيه زده بود و در بیانیه رسمی كه وزارت کشور سعودی در هشتم ذیحجه منتشر كرد، با دروغ پراکنی به حجاج شرکت کننده در برائت از مشکرین اتهامِ اخلال در مراسم حج زدند واعلام کردند که حجاج با چوب و سنگ و چاقو به طرف مسجدالحرام هجوم آوردند و ماموران برای جلوگیری از هرج ومرج وارد شدند و نیز دراین گزارش با ادعای عدم تیراندازی به زوار حرم آمده است که حجاج با مأموران امنیتی درگیر شدند و تعدادی از حجاج زیر دست و پا ماندند و له شدند. دولت سعودی از پذیرش هیأت تحقیق اعزامی دولت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری نمود و تا مدتها از تحویل اجساد حجاج ایرانی و انتقال مجروحان نیز خودداری می‌کرد.

بعدها مشخص شد كسي كه فرماندهي نيروهاي نظامي آل سعود را آن روز به عهده داشته يك آلماني بوده است.

مشرق بر آن است تا اطلاعاتي كامل از حضور اين فرد در عربستان سعودي را براي مخاطبين خود منتشر نمايد تا نسل جواني كه  آن روزگار را لمس ننموده ‌اند بهتر با تاريخ انقلاب و مظلوميت سربازان امام خميني(ره) بيشتر آشنا شوند:

در ابتدا و پيش از پرداختن به کیستی فرمانده کشتار حجاج در سال 1366، نيم نگاهي داريم به پرونده روابط جمهوری اسلامی ایران و آلمان در تاريخ معاصر، تا در ادامه ارتباط اقدام آلمان در همکاری با آل سعود در کشتار حجاج را دریابيم.

- نیمه‌کاره رها کردن پروژه ساخت چندین کارخانه ازجمله نیروگاه اتمی ایران.

- عدم بازپرداخت بیش از شش میلیارد مارک پول نقد مربوط به نیروگاه (که احتساب سود منطبق بر معیارهای متعارف بانکی تاکنون بیش از بیست و شش میلیارد مارک می‌شود.)

- قطع اعتبارات بیمه «هرمس»

- اختصاص اعتبارات مالی ویژه به حزب بعث عراق حین توطئه جنگ با ایران.

- تسلیح و کمک نظامی در جهت افزایش برد موشک‌های «فراگ» و «اسکادبی»

- تسلیح شیمیایی ارتش متجاوز بعثی عراق.

- عدم عذرخواهی از کشتارهای شیمیایی و موشکی.

- تسلیح اتمی عراق و تجهیز آن کشور به تأسیسات اتمی.

- دفاع از رشدی مرتد و اعلام موضع ضدّ «امام»(ره)

- تساهل پلیس آن کشور در مورد حملات منافقین به نمایندگی‌ها و هیأت سیاسی ایران.

- فرستادن جاسوسانی مثل «باخ من»، «شیمکوس» و... جهت کسب اطلاعات برای شبکه‌های امپریالیسم جهانی.

- راه‌ ندادن ایران به نمایشگاه‌های کتاب با بهانه دفاع از آزادی قلم و بیان.

- تصویب لایحه‌های مختلف علیه حضور وزیر خارجه وقت ایران در کنفرانس اسلام و مسیحیت.

- ارتباط سازماندهی شده با روشنفکرنماهای داخلی ایران و تقویت همه‌جانبه خط استحاله در داخل کشور.

- و بالاخره جنجال دادگاه میکونوس و متهم کردن مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی.

*فرمانده ميدان چه كسي بود؟


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

ژنرال اولریخ وِگِنِر(uiresh wegener) در سال 1929 میلادی در شهر برادن بورگ به دنیا آمد. او در اواخر جنگ جهانی دوم که تنها 15 سال سن داشت به عضویت ارتش آلمان در آمد و در سال 1952 به آلمان غربی رفت و در امتحانات پلیس برای مدارس نظامی ثبت نام کرد. او جزو تاسیس کنندگان واحد ضد تروریستی ارتش آلمان(GSG9) می‌باشد که دکترین این بخش را نيز وی راه اندازی کرده است.


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

او بیشتر فعالیتش در ارتش آلمان را تحت نظر مستقیم وزیر کشور وقت آن کشور، یعنی هانس دیترش گنشر سپری کرده است. از جمله دیگر فعالیت‌های او باید به این نکته اشاره کرد که او ارتباط تنگاتنگی با ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در اکثر عملیات‌ها داشته است.

وِگِنِر پس از بازنشستگی در بسیاری از کشورهای به خصوص عربستان سعودی مشاور ایجاد واحدی به نام واحد ضد تروریستی بوده است.او بعد از پايان يافتن دوره خدمتش در ارتش آلمان و بازنشستگي به همراه چند تن ديگر يك كميته امنيتي با نام كوتر (Kotter) را راه اندازي نموده و كماكان در آنجا مشغول مي‌باشد و به كشورهاي مانند عربستان سعودي مشاوره امنيتي مي‌دهد.


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

حال با بررسی اسناد رسمی اعلام شده توسط مسؤولان دولت آلمان که در بايگاني روزنامه‌های کثیرالانتشار موجود است، جنایت هولناک قتل عام صدها زائر بی‌دفاع مسلمان توسط «آل سعود» را کاری از پیش طراحی شده و در جهت مهار صدور تفکر انقلاب اسلامی از طریق مراسم برائت از مشرکین نشان می‌دهد. کشتار سبعانه‌ای که هدایت آن را وگنر بر عهده داشته است:

* روزنامه «دی ولت» چاپ آلمان 21/11/1986 [هشت ماه پيش از کشتار جمعه خونین مکه]

 «اولریخ.کا.وگنر»، فرمانده کماندوهای ویژه آلمان غربی برای مدت دو سال مرخصی داده شد تا در عربستان سعودی یک واحد مخصوص، مطابق الگوی نیروهای ضدترور آلمان ایجاد نماید. دی‌ولت این خبر را دیروز دریافت کرد. احتمالاً تعدادی از افسران عضو کماندوهای ویژه مرزی آلمان به اتفاق‌ »وگنر» از دو ماه دیگر، در عربستان سعودی مشغول به کار خواهند شد.

«وگنر» در پاسخ به پرسش خبرنگار دی‌ولت اظهار داشت: «مقامات آلمانی او را از خدمت در آلمان غربی برای مدت دو سال معاف کرده‌اند.»

فرمانده کماندوها تأکید کرد که در مأموریت جدیدش در عربستان سعودی تعدادی از افسران آلمانی همراه او خواهند بود.

«وگنر» ادامه داد: «از هم‌اکنون من حقوق خود را از عربستان سعودی دریافت می‌کنم اما در حال حاضر بین مقامات آلمان فدرال و عربستان سعودی، مذاکراتی در مورد تعیین تاریخ دقیق آغاز مأموریت، در جریان است.»

«وگنر» 59ساله بنیانگذار و فرمانده نیروهای ویژه ضدتروریسم آلمان غربی (موسوم به گ.اس.گ 9) است. عربستان سعودی، پيش از اين، پیشنهاد به خدمت گرفتن وی را به دولت آلمان داده بود.»


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

* روزنامه «دی‌ولت» - چاپ آلمان 25/11/1986: [چهار روز پس از خبر قبلی]

ریاض امیدوار به دریافت کمک از آلمان برای ایجاد یک سامانه امنیتی است از جمله در راستاي استقرار یک واحد ویژه ضربت به وسیله «وگنر» بنیانگذار نیروی ضدتروریسم آلمان غربی است.»

* هفته‌نامه «اشپیگل» - چاپ آلمان 10/8/1987: [هفته پس از کشتار]

«... سامانه‌های مدرن تسلیحاتی، اغلب فقط توسط مشاوران، مربیان و تکنسین‌های کشورهای تحویل‌دهنده قابل استفاده و بهره‌برداری هستند و اجناس صادراتی آلمان هم باید از عربستان سعودی و شهرهای مقدس آن محافظت کنند: «اولریخ وگنر» رئیس اسبق «گ.اس.گ.9» در این مسیر به خدمت گرفته شده بود.»


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

* هفته‌نامه «اونمان دو ژودی» - چاپ فرانسه 10/8/1987: [هفته پس از قتل عام]

«...این متخصص امور ضدشورش می‌افزاید: هدایت و فرماندهی عملیات کشتار حجاج مکه در جمعه گذشته توسط ژنرال «اولریخ وگنر» فرمانده کل سابق گروه کماندویی «گ.اس.گ.9» صورت گرفته است. «اولریخ وگنر» قبلاً از مسؤولان سعودی خواسته بود که نهایت خشونت ممکن به کار گرفته شود. وگنر که از شش ماه پیش در عربستان به نیروهای آن کشور آموزش‌های ویژه داده است، در هنگام کشتار مستقیماً اجرای عملیات را هدایت می‌کرد. توجیه حضوری وی، دارا بودن عنوان رسمی مشاور امنیتی شهر مکه بوده است.»

* کرسنت اینترنشنال - چاپ کانادا 16/5/1988: [حدود 10 ماه پس از کشتار]

به رغم حمایت آمریکا و متّحدانش در منطقه، سعودی‌ها هنوز احساس امنیت نمی‌کنند. در واقع آنها نه‌تنها از حجّاج ایرانی، بلکه از حجاج دیگر کشورها نیز می‌ترسند. منابع اطلاعاتی غرب به سعودی‌ها گفته‌اند که حتی مسلمانان دیگر کشورها ازجمله مسلمانان خاورمیانه تبلیغات سعودی را در مورد قتل‌عام حجاج در سال گذشته باور ندارند. عربستان سعودی براي رعایت تمامی جوانب احتیاط، رسماً همکاری خدمات ضدتروریستی آلمان، متشکل از ژنرال «اولریخ وگنر» و هفت تن از هم قطاران آلمانی‌اش با نیروهای مسلح خود را تمدید کرده است. «وگنر مبتکر عملیات قتل عام سال گذشته سعودی‌ها در مکه بود.»


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

* حضور وگنر در ايران

تنها کمتر از یک دهه از حادثه کشتار زائران ایرانی در مکه مکرمه، حادثه‌ای در تهران رخ داد که پایه‌های امپریالیسم جهان‌خوار ایالات متحده آمریکا را به لرزه درآورد؛ و آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بود. مسئولین آمریکا تلاش‌های فراوانی برای آزادی گروگان‌های خود از دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام انجام دادند که نمونه بارز آن لشکر کشی به طبس بود که طوفان شن باعث شکت مفتضحانه آنها شد.


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست تجاوز نظامی آشکار نیروهای مخصوص ارتش جنایتکار ایالات متحده آمریکا موسوم به دلتا در صحرای طبس است. اسنادی که پس از شهادت «محمد منتظرقائم» فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي یزد از بالگردهاي آمریکایی برجامانده در صحرای طبس به دست آمده نشان از طراحی و برنامه‌ریزی دقیق این توطئه مبتنی بر اطلاعات ریز و جزئیات مربوط به بخش‌های مختلف دستگاه‌های نظامی، سیاسی و امنیتی کشورمان داشت.

آن روزها اولریخ ونگر به دلیل مسامحه مسؤولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد به همراه چند نفر از نیروهایش با پوشش خبرنگاران تلویزیون آلمان، با هدف جاسوسی و تهیه اطلاعات مورد نیاز سرویس امنیتی آمریکا «سیا» برای هدایت دقیق عملیات نیروهای دلتا به تهران وارد شده بود.

سرهنگ «چارلی ای بکویث» فرمانده آمریکایی تجاوز نافرجام نیروهای مخصوص تحت امرش موسوم به دلتا در طبس که او نیز دوره دیده در آموزشگاه‌های نیرو مخصوص هوابرد اسرائیل و CRW است، در خاطرات خود پس از بیان اینکه به دلیل دستگیری کلیه مأموران اصلی سازمان سیا در تهران و اخراج کلیه جاسوسان اسرائیلی [با توجه به اشغال و تعطیلی سفارت اسرائیل در تهران] توسط نیروهای انقلاب اسلامی؛ برای شناسایی‌های شرم‌آور داخل خاک ایران، طراحان تجاوز نظامی آمریکا به شدت در مخمصه افتاده بودند، چنین می‌نویسد: «تلگرافی به استاکید [ستاد دلتا در کارولینای شمالی] رسید. «دیک پاتر» آن را به من رساند. این پیام از «اولریخ وگنر» فرمانده واحد مرزی 9 آلمان بود: «چارلی» من آماده‌ام تا همراه با کارکنان تلویزیون آلمان به تهران بروم. آیا مایلی افرادی از تو به ما بپیوندند.» من پیام «اولریخ» را به اطلاع ژنرال «وات» رساندم و توصیه کردم که دنبال این پیشنهاد را بگیریم.


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

* گروه ضد تروريست  GSG9 با چه هدفي ايجاد شد

حضور کارآزموده‌ترین نظامیان نیروهای مسلح آمریکا، انگلیس، فرانسه، شوروی، ایتالیا، رومانی، چکسلواکی و.. بلافاصله پس از پایان جنگ دوم جهانی، جهت تشکیل و گسترش رژیم اشغالگر فلسطین از مواد درس‌آموز همگرایی شرق و غرب در خدمت به صهیونیسم جهانی بود.

«ابوایاد» مرد شماره دو الفتح که بعدها در تونس توسط عوامل موساد ترور شد، از آن دوران چنین می‌نویسد: «...در ابتدای سال 1972 ميلادي، سازمان اوپک طی نامه‌ای رسمی به کمیته رهبری بازی‌های المپیک [مونیخ] پیشنهاد می‌کند که با شرکت ورزشکاران فلسطینی در این مسابقات موافقت نماید. از آنجا که این پیشنهاد بدون جواب می‌ماند، پیام دیگری ارسال می‌گردد. نامه دوم نیز با سکوت و بی‌توجهی توهین‌آمیزی مواجه می‌شود «مسلم بود که از نظر این بنیاد جلالت مأب که مدعی بی‌طرفی سیاسی است، ما اساساً وجود نداشتیم و یا بدتر از آن شایسته موجودیت نبودیم...»

این در حالی بود که غالب کشورها و نهادهای بین‌المللی حضور تیم ورزشی رژیم اشغالگر فلسطین [به عنوان تیم ورزشی اسرائیل!] را به جای تیم ورزشی کشور اسلامی فلسطین امری مجاز و پذیرفته شده به شمار می‌آوردند. به این سبب گروهی از مبارزان قهرمان فلسطینی معروف به گروه انتقام «سپتامبر سیاه» طی یک برنامه دقیق اقدام به حضور در محل برگزاری المپیک مونیخ نمودند.


ژنرال اولريخ وگنر در جوانی
 
آنان با سه هدف عمده محل استقرار نمایندگان ورزشی رژیم اشغالگر فلسطین را اشغال و 9 اسرائیلی را به گروگان گرفتند: نخست اثبات موجودیت کشور فلسطین در برابر همه و به رغم همه. دوم بهره‌برداری از تجهیز فوق‌العاده رسانه‌های خبری در مونیخ برای انتشار آرمان رهایی فلسطین و سوم آزادسازی رزمندگان مقاومت فلسطین از سیاه‌چاله‌های صهیونیست‌ها به وسیله قبولاندن تبادل اسیر به متجاوزین صهیونیست.

مذاکرات میان مسؤولان آلمانی که به عنوان میانجی مابین فلسطینی‌ها و رژیم اشغالگر عمل می‌کردند به دلیل لجاجت «گلدا مایر» که در رأس دولت وقت صهیونیستی قرار داشت به بن‌بست خطرناکی کشیده می‌شد که با میانجی‌گری سفیر یک کشور عرب پیشنهاد توافقی مبنی بر انتقال فلسطینی‌ها و اسرای اسرائیلی به پایتخت مصر از طریق فرودگاه نظامی «فورشتنفلد بروک» به وسیله هواپیمایی لوفت هانزا صورت می‌گیرد. تزویر و نیرنگ مسؤولان آلمان که نیروهای ویژه‌ خود را به طور کامل تحت امر دوایر امنیتی صهیونیست‌ها قرار داده بود در این مرحله آشکار شد و بر خلاف تعهد توافق شده، به تیراندازان مخصوص، دستور آتشباری داده می‌شود که این عمل موجب شهادت سه فلسطینی می‌گردد که پس از آن، دو فلسطینی دیگر با انفجار مواد منفجره و با شهادت خود، هر 9 اسرائیلی را به هلاکت می‌رسانند.


ژنرال اولريخ وگنر، فرمانده نيروهايي امنيتي سعودي در زمان كشتار حجاج ايراني در سال 1366

در آن زمان، لجاجت خانم «گلدا مایر» که هیچ گونه علاقه‌ای به نجات جان گروگان‌ها نشان نمی‌داد، غیرطبیعی به نظر می‌رسید اما پس از واقعه المپیک مونیخ و اعلام تصمیم دولت آلمان بر راه‌اندازی یک گروه ویژه از نیروهای عملیات مخصوص زیر نظر سرویس‌های امنیتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس، آشکار شد که صهیونیست‌ها به این بهانه به مطلوب خود نزدیک می‌شدند. حاکمیت غاصب فلسطین به دلایل متعدد اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک نمی‌توانست جلادان دوره دیده موساد را در منطقه اروپا مستقیماً وارد عمل کند، ضمن آنکه به آموزش‌های متعارف نیروهای عملیات امنیتی این کشورها نیز اعتماد لازم را نداشت. از طرف دیگر مسؤولان تحقیر شده آلمانی که پس از شکست در جنگ جهانی دوم، رؤیای ایجاد یک واحد نظامی نخبه جهت انجام مأموریت‌های ویژه تروریستی خود را در سر می‌پروراندند برای نمایش خوش رقصی خود به صهیونیست‌های اشغالگر، در آوریل سال 1973 ميلادي یعنی حدود شش ماه پس از المپیک مونیخ شرایط ایجاد این واحد ظاهراً آلمانی را تحت عنوان «گرنز شسوتز گروپ ناین» با علامت اختصاری GSG9 فراهم آوردند. تنها شرط ضمن تأسیس این گروه از طرف اسرائیلی‌ها این بود که GSG9 توسط ارتش آلمان اداره و کنترل نشود بلکه تحت کنترل «بوندس گرنز شوتز» یا همان نیروی گارد مرزی آلمان جایگاه سازمانی داشته باشد.

همه کسانی که داوطلب خدمت در این گروه جنایتکار بودند تحت سوگند مؤکّداً سرّی خاصی برای تن دادن به جنایتکاری «حرفه‌ای» قرار گرفته‌اند. تمام اعضای GSG9 که سابقه حضور در ارتش آلمان را داشتند در یک اقدام بوروکراتیک از ارتش استعفاء و به گارد مرزی آلمان پیوستند.

افتخار راه‌اندازی این گروه که در تبلیغات اسرائیلی‌ها و آلمان‌ها واحد ویژه ضدّ ترور معرفی می‌گردد به شکل رسمی به نام «اولریخ وگنر» که مجرّب‌ترین جانی آلمانی دوره دیده در آموزشگاه‌های نیرو مخصوص هوابرد اسرائیل و CRW وابسته به SAS انگلیس ثبت شده است.

بر خلاف بسیاری از دیگر واحدهای نیرو مخصوص کشورهای غربی، اعضای واحد GSG9 مجبور نیستند واحد را پس از طی دوره خود ترک کنند بلکه اجازه دارند مادامی که توانایی حفظ معیارهای سخت مربیان گروه را داشته باشند در گروه بمانند. این سیاست از این جهت اعمال می‌شود که تجربیات عملیات‌های واقعی اعضای قدیمی به نسل بعدی منتقل شوند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که موجب دمیده شدن روح شهادت‌طلبی بر پیکر مبارزات مظلومانه ملت فلسطین گردید و احساس خطر سران اسرائیل و آمریکا از پیام وحدت جهان اسلام در مقابل کفر و الحاد، برخی از نظریه‌پردازان استکبار جهانی علناً به بیان ارتباط میان برگزاری مراسم برائت از مشرکین در مکه و انتفاضه پرتابگران سنگ در اراضی اشغالی پرداختند.

بررسی سوابق جنایات متعدد و شرم‌آور گروه GSG9 خود فرصت و حوصله دیگری را می‌طلبد اما ذکر این نکته حیاتی است که «وگنر» و چند تن از همقطارانش در GSG9 هدایت و اجرای مستقیم عملیات قتل عام فجیع و بی‌رحمانه حجاج بی‌دفاع و زائران حرم امن الهی را در سال 66 که به شهادت 324 تن از هموطنان‌مان و صدها مسلمان کشورهای دیگر منجر شد بر عهده داشتند.

در آن زمان میرا‌ث‌خواران «بنی‌سفیان»، سمت مشاور امنیتی مکه را به «وگنر» واگذار کرده و پس از آن نیز از خدمات مختلف این تروریست خطرناک و همراهان سفّاکش در GSG9 بی‌بهره نماندند.

هفته‌نامه اکونومیست در شماره 12/5/1988 چنین می‌نویسد: «اولریخ وگنر» فرمانده آلمانی GSG9 واحد مخصوص ضدتروریست قراردادی سه ساله با سعودی‌ها امضاء کرده است. او و شش عضو دیگر همین واحد که از دو سال پیش در عربستان سکونت دارند، آموزش نیروهای مخصوص امنیتی عربستان سعودی را بر عهده خواهند گرفت.»

در روزهای آینده مشرق به فاجعه خونین جمعه مکه نگاهی دوباره خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    2 0
    بر ال سعو سگ امریکایی لعنت
  • محمد ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    امام خمینی: ما اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی گذریم شهید آوینی: بر خلاف آنچه بسیاری می پندارند نبرد آخر ما نه با امریکا که با اسلام امریکاییست. لعنت بر آل سعود یهودی
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    بشمار
  • عباس ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    نوبت انتقام ما از سران وهابیون یک روز فرا خواهد رسید به امید حق
  • اسدی ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    من آن سال در حج بودم این خوک کثیف و سعودی ها ازار بی حد وحصری را به میهمانان خدا رساندند - و از همه بد تر شکستن حریم امن و امنیت حرم خدا بود که داغ آن هرگر از دلهای اندوهگین مسلمانان نرفته و نخواهد رفت که حضرت امام خمینی نیز فرمودند آن چه مصیبت مضاعف است شکستن حریم و حرمت امن الهی در ماه حرام بدست سعودی ها است - بسیاری از آزار و اذیت ها گفته نشده ازجمله در ورود حجاج مدینه دوم در نزدیکی مدینه میهمانان خدارا قریب به 8تا15 ساعت در صف بازدید اتوبوسهای ایرانیان عازم مدینه از مکه زیر آفتاب داغ و سوزان با تاخیر عمدی در جاده مکه به مدینه در عربستان در گرمای شدید نگه می داشتند - این وهابی های بی مسؤلیت متاسفانه نسبت مسلمانان خیلی بی تفاوتند - اگر اندکی غیرت عربی داشتند و اسلام را که همه چیز به آن ها داده گرامی می داشتند و وحدت بین مسلمین را پاس می داشتند و دل اندوهگین و زخم خورده مسلمانان را تسکین می بخشیدند و مطابق حرمت خانه خدا برای خودشان حرمت نگه می داشتند - چه تاسف و تاثر عمیقی که انسان مسلمان برادر مسلمان خودرا در کنار کفر آمریکا و اروپا به بیند - دو چیز برای من خیلی آزار دهنده است اولی - تفرقه بین مسلمان دومی- به قول شهید عزیز مهدی رجب بیگی دیدن خود تفرقه است - خدا یا ای کسی که عزت را از آن انسان می خوانی و از آن کسانی که به تو ایمان دارند از تو در خواست می کنیم به حرمت ماه عزیز ذیحجه و اعیاد آن هوش و ذکاوت دشمن شناسی ، قدرشناسی از زحمات شیعه در این عصر تزویر و توطعه ی استکبار ، نزول نعمت وحدت در بین مسلمانان (امت محمد) ؛ حفظ خون های امت محمد در چالش تهیه شده بوسیله استکبار را به صلح و صفا و برادری میان آنان مبدل فرما - نعمت بی منتهای بی نیازی را بر مسلمین بالاخص ملت محنت کشیده ایران که در راه توحید و یکتا پرستی از هیچ کوششی دریغ ننموده اند نازل فرما - شر وتوطعه اجانب در راس همه آمریکارا به خود آن ها برگردان- آمین یارب عالمین
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    غلط چاپي و محتوايي بود آيا عمدي در كار است؟
  • مهدی ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    عزیزم بیش باد نه بشمار
  • احمد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این نایفه خیلی شبیه آلمانی هاست کاش یه بررسی می کردین از گذشته و تاریخش ببینید شاید پدرش یکی از همین آلمانی ها باشه
  • reza ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    انشا اله روزي خواهد آمد كه اسلام ناب محمدي (ص) در تمام دنيا طنين انداز شود
  • SMAH1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    نمی دانم چرا دومین و سومین شریک عمده تجاری (در حجم صادرات و واردات) برای ما کشور های «امارات» و «آلمان» هستند! تا کی باید اینها دشمنی کنند و ما برای آنها منفعت داشته باشیم
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    تشنه ام به خون این آل سعود کثیف لعنت خدا بر آن ها
  • مجيد ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    درصورت زنده بودن ژنرال آدرس آن را ذكركنيد
  • علی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    با عرض سلام لطفا اصلاح بفرمایید اولریش وگنر البته زیاد مهم هم نیست
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    خاک بر سر برخی مسئولان بی عرضه بککند که عرضه کشتن این سگ حروم زاده را ندارن! اما منافقین راحت هر کسی را بخان تو تهران ترور می کنن! خاک بر سرتون بکنن !
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    جالب بود
  • حسن ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    هردم از این باغ بری می رسد، خدا خیرتان بدهد، با درج این مطالب موضوع را اندکی روشن کردید. قبلاً گفته شده بود که آتش بیار معرکه منافقین بوده اند با این اطلاعات که اولین بار است که در مطبوعات دیده ام (البته شاید قصور از خودم بوده است) نشانه دیگری از یکپارچگی طاغوت و مظلومیت مومنان را مشاهده می کنیم. اما با علنی شدن این اخبار شروع پایان کار استکبار و نوکرانش را نیز اعلام می شود. زیرا نشان می دهد که نوکران را توانایی مبارزه با مومنان نیست و باید همه طاغوتیان به میدان بیایند و حوادث پس از سال 1366 و سالهای اخیر شکست آنها و نوید پیروزی مستضعفین بر مستکبرین را می دهد. انشالله صبح نزدیک است
  • محمود ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    قیافه اس شبیه به بازار مشترک است!!! چند ملیتی!!!
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این همه عکس از این آلمانیه زدی که بگی مقصر آلمان بوده ؟!!! عجب از شما که دشمن اصلیتون رو نمیشناسد
  • دزفولیان ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    مرگ بر آل یهود خدا رحمت کنه سردار حاج حمید بادروج رو از ارکان ستاد لشکر هفت ولیعصر عح شیر مرد دزفولی که در مکه معظمه در خلال جمعه خونین بعد از به هلاکت رساندن چند مزدور کثیف سعودی به شهادت رسید یادش گرامی
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    بشمار هم میگن.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    اگه ما هم مثل اونا بودیم که فرقی نداشت. ما دین و آیینمون چیز دیگه ای است. در طول تاریخ هم بهترین مردان و زنانمان را بدترین افراد آنها کشته اند.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    نه نبوده! من مقصر بودم! شما مقصر بودی! اصلا حضرت ابراهیم مقصر بود که کعبه رو ساخت! بعضی ها خیلی ساده هستن.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    قیافه اش مثل نازی هاست.
  • سلفی کش ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    الهم اللعن آل سعود و انصارهم و اعوانهم
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    کدوم یکی از پدرهاش؟
  • اسدی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشد - شیطان بزرگ و دست آموزهای او در اروپا جرم سازماندهی شده مرتکب شدند - معاونت جرم آمریکا و ناتو - مباشرین جرم آلمان ها و کدخدای معرکه آل سعود - آلمان که سموم شیمیایی را در جنگ برای عراق تدارک می کرد و ضد بشری ترین اعمال را بر علیه رزمندگان دفاع مقدس ما ایرانیان مرتکب شد - انگلیس و فرانسه این ها همه وهمه کار گردانان قضایا هستند و انتخاب بازیگر بازی خورده فرقی نمی کند از کدام کشور باشد آن چه مهم است نتایج عمل آن ها برای آن ها مهم است -آل سعود در زمین دشمن به نفع دشمنان اسلام بازی می کنند و بازیگر بازی خورده ی سفیهی هستند که هرگونه سوء استفاده از این سفیه متصور است - اما آیا شیطان بزرگ آمریکا سوء استفاده از سفیه را مطلوب می داند آیا از مسلمانان شرم نمی کند - گرچه در حمایت از اسرائیل جعلی حدود شصت سال است که با بی شرمی تمام و با پررویی از قاتلین کودک وزنان و مردان فلسطینی حمایت می کند - نصر من اله و فتح قریب - مرگ بر آمریکای مردم فریب
  • مهدی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    به نظرم بشمار معنی نمیده همون بیش باد درسته...
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    اوني كه ميگن "بش باد" هستش نه بشمار!
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    اشتباهی مثبت زدم -
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    ایرانی های عزیز کلللللللا همینطورین دیگه بابا اصل مطلبو بچسب لعنت کن حالا بیش باد یا بیشمار
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    ... به ذات کثیفشون
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    می خوای بگی کاری می تونی بکنی؟؟!!
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    بيش باد
  • شهرضايدالله شاهچراغي ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    باسلام متي تراناونراك اين طالب بدم المقتول بكربلا اسلام عليك ياصاحب الزمان عجل علي ظهورك آقا ومولا دراين زمانه خودت بياوريشة اين وهابيون رابكن تاكي بايدفرزندان وسربازانت چشم انتظارباشند مادرركاب شماونائب برحق شماهستيم وهرلحظه وهرجا مقلد وآماده
  • محمد ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    با حضور در سایت dar-alhuda.net قبرستان بقیع را جزء میراث شیعیان قرار دهید، نیاز به 50000 امضا است تا این مکان مقدس توسط یونسکو ثبت جهانی شود و از تخریب آنجا جلوگیری شود. لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    نایف الحرام زاده عبد الشیطان
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    با تشکر از اطلاع رسانی شما به استحضار می رساند بخش بسیار زیادی از ماجرای کشتار حجاج بی دفاع مکه سر به مهر باقی مانده است و لازم است که خبرنگاران رسانه های خبری ضمن ارتباط با این تروریست و مصاحبه با وی ابعاد جدیدتری از جنایات آل سعود را بر ملا سازند. بی تردید خبرنگاران حرفه ای مشرق یا دیگر رسانه ها کمک شایانی می توانند بنمایند.
  • عقیل ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    به موقع خودش انتقام خونشون را خواهیم گرفت به امید خدا
  • کمال ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    دوستان: بشمار ،کوتاه شده کلمه بیشمار است که برای سهولت در اداء کلمه به این صورت گفته میشود.
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    به نزرم پیش باد درصطه!
  • نريمان ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    ايالات متحده عربستان امريكايي
  • محسن ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    ان شاءالله خون این شهدا باعث سرنگونی آل یهود خواهد شد
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    بیش باد نه برادر من "پیش باد" / نامه تمام
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    ولی من کیش باد هم شنیدم
  • مهدی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    هم بیش باد هم بشمار، اصلآ همه لعنت ها بر آل سعود باد
  • تواب ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    آقا اشتباهی منفی دادم یکی کم کنید
  • بسیجی1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    یاد همه ی شهدا ئ انقلاب اسلامی.جنگ تحمیلی و حجاج عزیز بخیر درآن موقع در اطراف جزیره قشم در خللللللللللللللییییییییییججججججج فارسسسسسسسسسسس مانور شهادت بود عضو کوچکی از سلحشوران بودم
  • بسیجی1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    قیافه این نجس به اشغالگران فلسطینی شبیه است ظاهرا پدرش بوسیله هیتلر سوزانده شده
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    بیش باش
  • مهدي ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    لطفا در مورد سرنوشت اين نازي مطلب بنويسيد اميدوارم كه مثل سگ به درك واصل شود.
  • امید ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    میگن بی شمار یعنی خیلی زیاد
  • شاهين ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    به نظر اساس تمام اين برادر كشي ها،از ياد بردن خدا و قرآن است..مادامي كه ما به حاشيه (درستي شيعه يا سني)فكر كنيم و قصد ثابت كردن آنرا داشته باشيم و آب تو آسياب دشمنان بريزيمو متن را رد درجه بعد نگاه كنيم .روال بر اين منوال خواهد بود.....
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خدا لعنتشون کنه
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    زنده باد ژنرال واگنر.
  • ناشناس ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بسم الرب الشهدا و الصدیقین در جوابت کافیه بگم که دیگه آخرای عمرشه و چه سرنوشتی داره انتظارشو میکشه که خداوند ظالمین را لعنت کرده است و همچنین رضایت به ظلم کمتر از ظلم نیست
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    هر کشوری خطوط قرمزی دارد که باید به آن احترام گذاشت.وقتی شما درآن سال از خطوط قرمز نظام سعودی عبور کردید انها هم واکنش نشان دادن.این فرمانده آلمانی هم مامور آموزش نیروهای ویژه بوده واگه فرماندهی میدان را بدست گرفته لابد قضیه حادتر و وخیمتر ازاین بوده که دراینجا نشان داده شده.چون تعدادی مامور سعودی هم کشته شدند.
  • نیما ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    امام گفت از ملک فهد نمیگذریم نه از آل سعود
  • نوکر امام زمان ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    لعنت بر آل سعود و وگنر با هم
  • رضا ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    درستش بیش بازه
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    برادر من اونها اصلا شما رو مسلمون به حساب نمیارن...
  • ناشناس ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    خداوند ارواح كساني را كه در مكه جان سپردند بيامرزد.
  • جواد ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 0
    مرگ بر السعود یا السگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس