کد خبر 154311
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۲

خدایا! شرم دارم از اینکه بگویم شهادت را نصیب شخصی مثل من گردانی، زیرا شهدا، همه چیزشان خدا بود و من هنوز به آنجا نرسیدم. خدایا! شاید گناهانم موجب شده است تا در خواستم به عرش نرسد. پس خودت به من فرصت توبه عطا فرما.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید سید محمود موسوی از شهدای یگان ویژه نیروی زمینی سپاه (صابرین) است که سال گذشته در درگیری با گروهک تروریستی پژاک در ارتفاعات شمال غرب کشور به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار اهل استان مازندران شهر بابل بود که به دلیل موقعیت شغلی مجبور به مهاجرت به تهران شد.
 
 
 
واکنش پدر این سردار شهید به خبر شهادت فرزندش جالب است. آنجا که می گوید:
«از افتخاراتم اینست که قبلا میگفتند سید محمود، فرزند فلانی اما الان میگویند فلانی، پدر سید محمود موسوی، پدر شهید ...»
 
 
 

متن زیر وصیتنامه عقیدتی - سیاسی مجاهد شهید سید محمود موسوی است:
 به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان
سلام بر حضرت محمّد رسول خدا، سلام بر امیرالمؤمنین علی (ع) ،سلام بر فاطمه زهرا(س) ، سلام بر ائمه معصومین، سلام بر امام حسن مجتبی(ع) غریب مدینه، سلام بر سالار شهیدان اباعبدالله الحسین، سلام بر قبرستان بقیع، سلام بر کاظمین، سلام بر مشهد مقدّس، سلام بر سامراء مقدّس، سلام بر فاطمه معصومه و بر علمای قم، سلام بر شاه چراغ، سلام بر بهشت زهرا، سلام بر بهشت رضا، سلام بر همه شهدا از صدر اسلام تا کنون.
این وصیّت نامه را در حالی می نویسم که عازم مأموریت دشواری هستیم، امیدوارم انشاءالله با پیروزی عزیزان روح الله و سیدعلی به انجام برسد.
 
 
 
 
یا رب! در نگاه دوستانم می نگرم در حالی که اشک در چشمانشان حلقه زده، با یکدیگر وداع می کنند، چون هیچ کس نمی داند چه کسی می ماند و چه کسی به دیدار معشوق می شتابد.
خدایا! نـمی دانم وقتی که مرگ به سراغم می آید، من در چه حالی هستم، اما خدایا! دوست دارم در آن حال، لبهایم به ذکر یا زهرا(س) مشغول باشد و دلم از نور محبّت علی و فرزندان علی(علیهم صلوات الله) لبریز باشد.
خدایا! در دلم تقاضایی است که نمی توانم آن را بر زبان آورم و آن تمنّای شهادت است. خدایا آیا من لایق شهادت هستم؟
خدایا! شرم دارم از اینکه بگویم شهادت را نصیب شخصی مثل من گردانی، زیرا شهدا، همه چیزشان خدا بود و من هنوز به آنجا نرسیدم.
خدایا! شاید گناهانم موجب شده است تا در خواستم به عرش نرسد. پس خودت به من فرصت توبه عطا فرما.
خدایا!دستانم خالی است.
خدایا پس از سنگینی سی سال عمر به هدر رفته، اکنون احساس می کنم سبک شده ام.
خدایا! نمی دانم حکمتت چه بود که مرا از شمال به تهران کشاندی و همسری مهربان و فرزندی سالم به من عطا کردی. حال من چگونه شکرت را بجا آورم؟
خدایا! از تو می خواهم همسر و فرزندم و تمامی خانواده ام را عاقبت به خیر نمایی.
 
 
 
 


وصیتی به خانواده ام:
پدر ومادر مهربانم، برادران وخواهرم، از اینکه زود از میان شما رفتم معذرت می خواهم، تقدیرخدا چنین بود. به هرحال، خداوند روزی ما را به دنیا آورد و روزی نیز ما را از این دنیا می برد و الان وقت رفتن من بود. شما را به خدا می سپارم و از خداوند می خواهم به شما صبر جمیل عطا فرماید.
سلام مرا به همه دوستان و آشنایان برسانید و به آنان بگویید: اسلام و انقلاب باید به دست آقا امام زمان(عج)برسد. برای رسیدن به این مقصد، باید از تمام خطر ها و موانع عبور کرد، هر چند در این راه ممکن است خون جوانانی ریخته شود و جان عزیزانی نثار گردد وسهم کوچکی از این جهاد هم نصیب ما بشود.
سفارشی به همسر مهربانم:
شما واقعا برای من همسری کردید، اما من نتوانستم همسری شایسته برای شما باشم، عذرم را پذیرا باش. از خداوند می خواهم که به شما صبر عطا فرماید.
همسر مهربانم!همیشه پشت سر رهبر قدم بردارید، چون سخنان رهبر بدون تردید حق است، پس بعد از من، همه هم و غم شما ولایت باشد. به دخترم بگوئید همواره در خط رهبری باشد و هیچگاه پشت ولایت را خالی نکند.
همسر مهربانم! دوست دارم دخترم در شمال معلم قرآن شود و به بچه ها درس قرآن بدهد. از شما خواهش می کنم در این باره کوتاهی نکنید.
در مراسم تشییع من گریه نکن، چون دوست دارم با استقامتت، دشمنان را به گریه اندازی.
سخنانی چند با دخترم:
1- دخترم! باید با دیگران فرق داشته باشی، یعنی از نظر ادب، شخصیّت، متانت، معنویت و از نظر علمی به درجات عالی برسی.
2- قرآن را از مادرت بیاموز.
3- از همه مهم تر اینکه به مادرت احترام بگذار، زیرا مادرت در تمام سختی ها با تو بوده است؛ با گریه ات گریه و با خنده ات خنده می کرد. مواظب مادرت باش، من هم برای شما دعا می کنم.
وصیّتم به دوستان و آشنایان:
همه ما روزی به دنیا آمده ایم و روزی هم از این دنیا می رویم.  خوشا به حال آن کس که پاک آمد و پا ک می رود. در این دنیای فانی اگرشما فردی خوب باشید حتما خوب از این دنیا می روید، اما من با این کوله بار گناه نمی دانم چگونه از دنیا خواهم رفت. امیدوارم انشاءالله با دعای شما، سبک بال به عالم دیگر رفته و از عذاب قبر نجات یابم.
ای دوستان !
فریب دنیا را نخورید، زیرا این امر،مانع خیر اخروی می شود. پس در همه حال سعیتان به دست آوردن خیر اخروی باشد.
کلامتان کلام رهبر باشد و از زبان او بشنوید، چون کلام و زبان رهبر، کلام و زبان آقا امام زمان(عج) است، پس همیشه حامی و پشتیبان رهبر باشید؛ زیرا دل رهبر به شما خوش است وهمواره برای سلامتی او دعا کنید.
 به پدر و مادرتان احترام بگذارید و دستشان را ببوسید، چون با دعای آنان زندگی شما خوب خواهد شد.
به روحانیّت احترام بگذارید، زیرا آنان حافظان اسلامند. دشمنان از جدایی مردم و روحانیت خوشحال می شوند، پس دشمنان را با پیروی از روحانیّت، ناراحت کنید.
اگر می خواهید از فتنه آخرالزمان در امان باشید، فقط پشت سر ولایت فقیه باشید.
خانواده شهدا را فراموش نکنید و برای آنان دلگرمی باشید. با حضورتان در تمامی صحنه ها و راهپیمایی ها و شرکت در مراسمات دینی و مذهبی، پشتیبانی خود را از نظام اعلان نـموده و موجب یأس و ناامیدی دشمنان شوید.
در پایان از همه شما التماس دعا دارم، محتاج دعای شما هستم. از دوستان و آشنایان حلالیّت بطلبید.
رفیقان می روند نوبت به نوبت خوشا روزی که نوبت بر من آید...
ساحت روح خدا عرض ارادت می کنم
با علمدار ولایت باز بیعت می کنم
رهبرم سید علی گر خواهد از من جان و سر
سر به پایش می نهم غسل شهادت می کنم
خداحافظ
سید محمود موسوی
 
 

شهید سید محمود موسوی به روایت خانم «فاطمه رجب نسب» همسر شهید

وقتی به مأموریت می روی 10 سال پیر می شوم

 من و محمود از سال 1382 با هم نامزد كردیم و در سال 1384 زندگی مشترك مان آغاز شد. از همان ابتدای ازدواج، ایشان به مأموریت های بلندمدت 20 روزه می رفتند حتی در چند روز مرخصی كه برای استراحت به تهران می آمدند، مشغول آموزش های سخت نظامی بودند و خیلی زود فرصت مرخصی ایشان تمام می شد. بارها به سید محمود گفته بودم كه وقتی شما به مأموریت می روید، سختی دوری از شما و اضطراب اینكه مبادا اتفاقی برای شما بیفتد، من را 10 سال پیر می كند.

 از ابتدای ازدواج، بنده با نحوه كار و سختی وظیفه شان آشنا بودم، اما چند عامل مرا بر تصمیم ازدواج با ایشان مصمم می كرد. اینكه از نظر معنویت در سطح بالایی قرار داشتند، هرگز به زرق و برق دنیا دلبستگی نداشتند و بسیار اهل عبادت و بی ریا بودند.

 ویژگی دیگر ایشان این بود كه بسیار مهربان بودند. اصلاً اهل دل شكستن نبودند. حتی اگر كودكی از وی چیزی می خواست، جواب رد نمی داد. یك روز به خاطر دارم كه سیدمحمود «صدیقه سادات» دختر كوچك مان را با موتور به گردش برده بودند. در آن هنگام بچه های دیگری كه در محوطه شهرك مشغول بازی بودند، از او خواسته بودند كه آنها را نیز سوار موتور كند. شهید با وجود آنكه از سر كار آمده و خسته بود، اما دل بچه ها را نشكسته بود و از ساعت 9 تا 11 شب به نوبت همه بچه ها را سوار موتور كرده بود.

زمانی كه خبر شهادت ایشان را شنیدم، فقط احساس كردم كه دیگر در این دنیا نیستم. آن لحظه غیرقابل تصور بود. همیشه با امید به اینكه، ایشان از مأموریت باز می گردد، دوری شان را تحمل می كردم این بار نیز بازگشتند، اما با پیكری خونین.

شهادت سید محمود، الهی بود

 به یقین شهادت ایشان لطف الهی است كه شامل شان شده، اما دوری ایشان برای بنده و فرزند خردسال مان خیلی سخت است. هر كجای این خانه را كه نگاه می كنم حضورش را احساس می كنم. تحمل درد فراغ ایشان برایم بسیار سخت است. صدیقه نیز دل تنگ پدرش است هر وقت عكس او را می بیند، بی تابی می كند، اما نمی داند كه دیگر نمی تواند در آغوش مهربان پدر آرام گیرد.

سفارش همیشگی ایشان به بنده، تبعیت از ولایت بود. حتی او در وصیت نامه اش نیز به دخترش كه خردسالی بیش نیست، سفارش كرده كه اگر می خواهی از فتنه آخرالزمان در امان باشی، تابع ولایت باش. با اطمینان می توانم بگویم سید محمود شهید ولایت شد. هر لحظه از زندگی و ذكر او صحبت از ولایت بود و بالاخره او به آرزوی والایش كه همانا شهادت در راه ولایت بود، رسید.

تنها دلخوشی ام دیدار رهبر است

 بنده به عنوان فرد كوچكی از خانواده شهدا، انتظار خاصی ندارم، اما تنها دل خوشی و آنچه كه مایه آرامشم می شود، این است كه به دیدار رهبر معظم انقلاب بروم. دیدار ایشان پس از شهادت «سیدمحمود» تنها چیزی است كه می تواند در دلم نقطه ای از امید را روشن كند.

 خون سیدمحمود پیش كشی است به آستان ولایت. امیددارم كه آقا ما را پذیرا باشد و این را به یقین بداند كه اگر سیدمحمود امروز نیست، اما آرمان و اهدافش همچون تكلیفی بر دوش من و فرزند خردسالش است.

 
 
 
 
 
دو خاطره از شهید سید محمود موسوی:
یه شب سید محمود خسته بود تصمیم گرفت اون شب زیارت عاشورا رو نخونه. وقتی خوابید تو خواب یکی از رفقای شهیدش به اسم شهید صیادی رو می بینه که به ایشون می گه سید محمود چرا زیارت عاشورا رو نخوندی و خوابیدی؟! شهید سید محمود همون لحظه از خواب بیدار میشه و زیارت عاشورا رو می خونه.
(راوی: همسر شهید)
تعریف می کرد که برای یک برنامه آموزشی با گروهی به پیاده روی 24 ساعته در یکی از کوه هایی که از قبل هیچ شناختی به راه های آن نداشتیم رفته بودیم که من از فرط خستگی مقداری خوابیدم و گروه متوجه به خواب رفتن من نشد و همه رفتند و من جا ماندم.
با طی کمی از مسیر به دو راهی رسیدم. در حالی که وحشت کرده بودم و فریاد می کشیدم ناگاه حس کردم بانویی شانه های مرا گرفت و مرا به طرفی هل داد که آن راه همانی بود که گروه از همان گذشته بود...
شهید سید محمود موسوی یکی از افرادی بود که یکبار در مبارزه با گروه تروریستی ریگی به چند قدمی ریگی رسیده بود اما متاسفانه بدلایلی ریگی خبردار شد و از صحنه گریخت.
شهید موسوی یکی از معدود نفراتی بود که در ماشین مقام معظم رهبری، ایشان را در بازدید از مناطق زلزله زده بم همراهی می کرد.
(راوی:  امام جمعه گتاب شهرستان بابل)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 182
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    روحش با جدش محشور باد مشرق انشالله این مطالب برکت کار و راه تان باشد
  • بدری السادات ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    انشاالله روح بلند این شهید بزرگوار در محضر جد بزرگوارشان سرافراز و سر بلند خواهد بود
  • مجتبی ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    امیدوارم اون دنیا شفاعتمون کنن
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    ان شاا... با كساني كه دوست داشت محشور شود.خداوند تبارك و تعالي به بازماندگانش صبر دهد. خوشا به حال سيد كه شهيد شد ان شاا... ماهم روزي لايق شهادت بشيم
  • سیدمحمد ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    اسمشو بذاریم: یوسف شهدای صابرین.خوشا به سعادتش
  • کامران ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    1 0
    هرکسی دورگردد از اصل خویش روزگاری بازجوید وصل خویش باور کنید الان اشک در چشمانم حلقه زده از این ابرمردان حادثه ساز هرچی تشکر کنی دین ادا نمیشه ما چه کردیم اینا چه کردن خدا کنه شرمندشان نشویم
  • ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    چند نکته ی امنیتی: در مورد تار کردن تصویر برای دیده نشدن صورت همراهان شهید: اگه با فتوشاپ یا برنامه ی مشابه این کار را انجا بدید در واقع این تار کردن دایره ای شکل یک الگوریتم پیچیده ی ریاضی هست که با بر عکس کردن این الگوریتم میشه صورت رو بازسازی کرد و این الگوریتمها رو خود سازندگان نرم افزار میدانند پس بهتر هست به شکل دیگری مثلاً هم تار و هم سیاه رنگ بشه در دو مرحله به هر حال آمریکایی ها مدتها قبل به فکر چنین راه حلهایی بودند تا تصاویر اشخاص رو بدست بیاورند
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خدا رحمتش کند وبا اولیا وانبیا محشور متن وبخصوص وصیت نامه قابل تاملی بود واقعا وقتی زندگی ووصیت نامه این ادمها را میخونم مبینم انگار اینها مال این دنیا نیستم حداقل من یکی در خودم احساس میکنم صد ها سال از این بزرگ مردان واقعی عقب هستم از شعار تاعمل خیلی فاصله است
  • زهرا ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    از اين آدما ديگه خيلي كم پيدا ميشه اميدوارم روحش با جدش محشور بشه
  • روح اله ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    سید محمود عزیز سلام من تا امروز نمیشناختمت ولی حالا که شناختمت و با هم رفیق شدیم حق رفاقت را بجا بیار و برای من هم دعا کن. امام حسین ع را که دیدی سلام رو بهش برسون بگو پسرم میخواد به دنیا بیاد اسمشو گذاشتم حسین ولی هر وقت می خوام اسمشو به زبون بیارم یاد مظلومیت حسین ع می افتم گریم میگیره نمیتونم صداش کنم . عمو و دایی های شهیدم را که میبینی حتما سلام من را برسان بگو روح اله که بقلش میگرفتین الان شده قد شما ها دعا کنید راه تون رو ادامه بده من هم سعی میکنم حق رفاقت رو بجا بیارم. امیدورم روی این برادر کوچکت رو زمین نندازی... روحت شاد
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    درود و رحمت بی پایان بر این بزرگ مردان بی ادعا وسربازان گمنام امام زمان
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خدای مهربان توفیق عنایت فرما ما هم در خط ولایت بمانیم تا ما را نیز از فتنه آخر الزمان در امان مانیم . کمکان کن از مسیر حق و عدالت خارج نشویم . شهادت را روزیمان قرار ده و توفیق همجواری با سید شهیدان عالم اباعبدالله را نصیبمان کن .
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خدای مهربان توفیق عنایت فرما ما هم در خط ولایت بمانیم تا ما را نیز از فتنه آخر الزمان در امان مانیم . کمکان کن از مسیر حق و عدالت خارج نشویم . شهادت را روزیمان قرار ده و توفیق همجواری با سید شهیدان عالم اباعبدالله را نصیبمان کن .
  • رضا ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خوشا به سعادتت ای شهید راه حق دعا کنید ما هم مثل شما عاقبت بخیر بشیم و زرق و برق دنیا چشم و گوشمون رو به مرگ و آخرت نبنده اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    برادر شهيدم ، از خدا بخواه كه ما را بيامرزد .
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    چرا تصویر یکی از رزمنده های موتور سوار را سانسور کردین!!!
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    هرکسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
  • مهدس ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شهدا شرمنده ایم خالی شده جای شما شهدا شرمنده ایم شهدا شرمنده ایم
  • مهدی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام سید عزیزم عاشق شهادت بود و به آنچه لایقش بود هم رسید سید یکی از بهترین دوستانم بود،شاید باورش برایتان سخت باشد اما باید بگویم که هنوز نتوانستم شهادتش را باور کنم، به یاد ندارم کسی از او آزرده خاطر شده باشد، امیدوارم با دعایش لایق باشیم تا ادامه دهنده راهش ،در سنگرهای دیگر باشیم.
  • مهدی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام سید عزیزم عاشق شهادت بود و به آنچه لایقش بود هم رسید سید یکی از بهترین دوستانم بود،شاید باورش برایتان سخت باشد اما باید بگویم که هنوز نتوانستم شهادتش را باور کنم، به یاد ندارم کسی از او آزرده خاطر شده باشد، امیدوارم با دعایش لایق باشیم تا ادامه دهنده راهش ،در سنگرهای دیگر باشیم.
  • رضا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    رفتند تا بمانیم ...
  • عمو ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    امیدوارم این دنیا جوری زندگی کنیم و بمیریم که لیاقت شفاعتشونو داشته باشیم
  • عمو ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    انصافا شهادت رو به بها میدن نه به بهونه
  • سید ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خدا سربازهای امام زمان(عج) رو زیادتر کنه.انشاالله
  • راستی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام بر همه دوستان باور کنید بعضی وقتها فقط به این موضوع فکر می کنم که اگر این بچه های سپاه و ارتش و .. نبودند تا حالا آمریکا و صهیونیزم اسمی از شیعه و مملکت شیعه باقی نگذاشته بودند و مملکت ما رو به ویرانه مثل افغانستان تبدیل کرده بودند. خداوند به تمام این عزیزانی که امنیت این مملکت را تامین می کنند که ما در آرامش و آسایش باشیم سلامتی، عزت ،اقتدار ،اجر شهادت عنایت کنه. مخصوصا از بچه های سپاه و اطلاعات کمال تشکر را دارم و دست تک تک این عزیزان و خانواده ایشان را می بوسم. و از سایت مشرق به خاطر گذاشتن چنین مطالب با ارزشی بسیار متشکرم من سایت مشرق را فقط به خاطر انتشار چنین مطالبی نگاه می کنم. در آخر باید یادآور بشم در مرحله اول به خودم و بعد به همه ایرانیان عزیز که طوری در این مملکت زندگی کنیم که خانواده شهدا از رفتار و گفتار ما در اجتماع ناراحت نشوند و با دیدن برخی از ما درد آنها بیشتر نشود و خون این شهیدن پایمال نشود. التماس دعا راستی
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    مگه ما خانواده شهدای دفاع مقدس دل نداریم خوب ماهم آرزوی دیدار رهبری رو داریم . دلم برای دیدار رهبرم و پدرم سید علی لک زده . تنها آرزویم
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    هستن ما نمیبینیم شایدم باید شهید بشن تا ببینم
  • محمد ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شاهکاربود . انسان در مقابل این همه عظمت سپاهیان اسلام وشهدای این مرز وبوم سرتعظیم فرود می اورد. ای خدا مار راهم به خیل عاشورائیان برسان. ممنون از رفقای مشرقی بابت این مطالب ارزشی
  • محمد ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شاهکاربود . انسان در مقابل این همه عظمت سپاهیان اسلام وشهدای این مرز وبوم سرتعظیم فرود می اورد. ای خدا مار راهم به خیل عاشورائیان برسان. ممنون از رفقای مشرقی بابت این مطالب ارزشی
  • صالحه ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شهدا ما شرمنده ایم نه شما....
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    با این همه جرم ،جنایت ، دوروئی، پول پرستی و حق کشی دل خوشی ما به این انسانهای پاک است
  • آغاز ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    چرا بايد در مقابل اين همه شهيد سكوت كرد و ديد مملكت دارد با فساد عده اي از خدا بي خبر مشکل بخورد . چرا نمي توان فضايي ايجاد كرد كه مملكت ما به بركت خون شهيدان بدرخشد.
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    واقعا به وجود این جور ادمها توی این مملکت که کم هم نیستند افتخار می کنم و بنظرم خدا به خاطر وجود همینهاست که این کشور رو از گزند این همه تهدید و فتنه و توطئه حفظ کرده. الان هم مثل موقع دفاع مقدس یک عده از از همه چیشون برای اسلام می گذرند یک عده هم دنبال پول جمع کردند
  • شهدا شرمنده ایم ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خدایا ما را مدیون به خون شهیدان از دنیا نبر.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    ای شیر مرد ایرانی زیارت آقا عبدالله مبارکت باشه
  • رضا ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شهدا شرمنده ایم...
  • monfared ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    روحشان شاد شرمنده شهداییم
  • آسیه لوشابی و حجت عسکری زاده ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    ای شهید عزیز ان شاء الله که در آخرت شفیع ماهم باشی دوستت دارم
  • خسروی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    از سایت مشرق متشکرم که با انتشار این گونه اخبار به خیلی ها می فهماند در باغ شهادت بسته نیست
  • لبیک یا خامنه ای ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    خدا بگم چکار این سایت هایی که فقط نشستند حرف مفت میزنند و هیچ چیز از این رشادتها نمی نویسند صدا وسیما هم که معلوم نیست چرا یه وقت جهت معرفی این عزیزان اختصاص نمیده ولی برا فوتبالیستهای بی عرضه وقت دارند هیچ کدام از این عزیزان من اسموشون رو هم نشنیده بودم آفرین به شما اجر شهیدان با اباعبدالله
  • رضا ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    ازخاک و خون گذشتند صبح ظفر سواران
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    بسم رب شهدا و صديقين#وقتي آدم اين طور انسانهاي پاك و بي آلايش رو مي بينه واقعا از خودش شرمنده ميشه كه چقدر دلبسته فاني اين دنيا شده و چه قدر قرق گناه و .....خدايا به حق ... بي حجابي را از ميهن اسلامي ايران ريشه كن نما
  • سعید ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    خوش به حالش که شهید شد. معلوم نیست ما با چه نوع مرگی از این دنیا بریم؟؟؟
  • مرنا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    تنها افتخارمان اين است كه با اين عرشيان هم قبيله ايم.خدايا ما را با آنها همنشين كن.آمين
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام بر شهید موسوی
  • محمد ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    روحمان با يادش شاد سيد محمود شرمنده ايم به خدا تورو جدت اون دنيا ابرومونو پيش جدت نبر حق رفاقت به جا بيار شفاعت مارو بكن ما باهم رفيقيم يادت مياد سفر مشهد سال 89 با اون خنده هاي قشنگت ديوو نمون مي كردي تورو خدا شفاعت يادت نره
  • امیر ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    زبان کوتاهه از سخن گفتن در مقابل این انسان های آسمانی.شما به این زمین و انسان های آلوده تعلق ندارید. ما درمانده ماندیم که چرا چرا سینماگران هالیوود پرست! و فاسد و خوانندگانی که چرت و پرت و کفر میگن و ریـــا کاران و کسانی که هزاران مشکل اخلاقی دارن شدن الگــــــــــــــــــوی جامعه ما ؟ ما شرمنده ایم که ساکت مانده ایم و منتظریم که او بیاید! و عدالت بگسترد.حال آنکه ما باید به سویش برویم.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    شهید ولایت کمکمان کن تاماهم ولایی شویم ودعاکنید که رستگارشویم
  • حسن ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    ما که غرق دنیا و مادیات هستیم الهی دست ما را هم بگیر شهادت که برای ما زیاد است ولی حداقل پاک از دنیا بریم
  • امیر احمد اکبری اسبق تبریز ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    چه جمله ای عاشقانه تر از این : خدایا! شرم دارم از اینکه بگویم شهادت را نصیب شخصی مثل من گردانی، زیرا شهدا، همه چیزشان خدا بود و من هنوز به آنجا نرسیدم.
  • سیدمحمود ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    بااین ستارگان میشود راه را پیدا کرد .امام خامنه ای حفظه الله setaregan57.blogfa.cim
  • مرتضی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    درود خدا به روح پاکش
  • سید ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    چه چشم های نافذی داره این شهید انگار داره با آدم حرف می زنه خیلی جرأت نمی کنم تو چشاش نگاه کنم خدا شهادت اینقدر دست یافتیه! چقدر عقب موندم
  • طالب ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    بچه های باغیرت در سالهای دفاع مقدس رفتند و ما در شهر غریب مانیدم . تو هم رفتی و بر غربت ما افزودی . دعا کن خداوند ما را هم بطلبد . انشالله
  • درویشی ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    شهیدعزیزبابزرگیت ونوع دعاهایت حقارتمان رادرپیشگاه خداوند عیان نمودی بهشت گوارای وجودت باد ای همیشگی تاریخ
  • مرتضی عزیزخانی ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    شادی ارواح طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس وامام شهدا صلوات.
  • ahmad ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    وقتی ادم اینها رو می خونه اشکشش ناخوداگاه در میاد خدا رو شکر که زیاد هستند کسانی که آرزوی خدمت و شهادت دارند .ولی اینها چقدر مظلوم و ناشناخته هستند . چقدر با صفا ، چقدر غریب ، چقدر آشنا . خداوند ما را هم لایق شهادت در راه یاری دینش قرار بدهد انشاء الله
  • علي ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    خدايا ما را شرمنده شهدا نكن
  • محمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    درمقابل عظمت شهیدواحساسات پاک ونظرات بینندگان احساس حقارت میکنم.
  • شمیم ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    0 0
    شهدا شرمنده ایم شرمنده ایم
  • محمد ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    ایشالا ما رو هم بطلبه.
  • فاطمه ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 0
    خدارحمت کند ایشان را وباسیدالشهدا محشور فرماید
  • محسن جهاني ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    خدا خيرشون بده كه ما همگي ارامش و ولايت وامنيت و... را مديون شهدا هستيم . خدايا كمك كن كه لااقل شرمندشون نشيم . ياعلي
  • susan ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    ایول افرین
  • حامد ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    فقط میتوانم بگویم ای شهید بالا مرتبه برای رستگار ی مانیز دعا کن یاعلی
  • علیرضا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    اشکم در امد واقعا آدم بزرگی بودند رفتن به سوی مرگ کار هر کسی نیست از خدا سلامت رهبر عزیز و حامیان این خاک و ناموس این مرز و بوم رو خواستارم
  • همرزم ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    السلام عليك أيها العبد صالح،المطيع الله والرسوله والأمير المؤمنين والئعمه المعصومين (ع)-برادر شهادتت مبارك.وقت شنيدم تو شهيد كميل شهيد شديدشهرمان با عكس هايتان زيبا شد .حس عجيبي داشتم آن لحظه هزار بار بر خودم افسوس خوردم كه چرا نتوانستم با شما باشم .راستي سلام مرا به شهيد كميل مخصوص برسان چرا كه او هم سن من بود.
  • انصار ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    شهدا زنده اندونزد خدای خود روزی میخورند فقط میتونم بگم خوش بحال شون
  • غریبه ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    خیلی احساس حقارت کردم-شما چجوری زندگی کردی وماااااااااا............ !شوق وصال یار توی نگاهت موج میزنه ......... دعام کن اقا سید
  • صفری ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام: کاشکی مردم شب یلدا بجا شاهنامه و حافظ زندگینامه و وصیتنامه شهدا را میخواندند. فکر کنم حماسه اینها ماندگارتر و غزلهاشان عاشقانه تر باشه. جامانده و غمگینم عمریست که پا گیرم مخدوش و سیه رویم جانیست خدا گیرم
  • حسین کرد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    چرا اینا رو الگوی ما جوونا معرفی نمی کنید؟ عکس اینا باید روی تی شرت ها باشه
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    0 0
    خدایا مارا شرمنده این عزیزان نمیران.ارزومند وصالشان
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    0 0
    حسرت روواسه چنین چیزی گداشتند حسرت میخورم به شهدا ای کاش منم دلی به بزرگی دل اونهاداشتم
  • رسول ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    خيلي ..... هستي
  • رسول ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    شهادتشون يه طرف خستگيهاشون توي كوهها وصحراها توي سرما و گرما و دوري از خانواده هاشون قدر ندونستن ما ها يه طرف بريد ببينيد صابرين چيه اينا كين قدر اين سربازهاي نترس واقعي امام زمان بدونيد.
  • رسول ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    شهادتشون يه طرف سرگردون بودناشون دنبال دشمن توي كوه ها و صحراها اونم توي سرما وگرما اونم هفته ها دور از خانواده هاشون يه طرف قدر ندونستن ما مردم خواب هم يه طرف بريد ببينيد اين صابرينيا كين صابرين چيه قدر اين سربازاي نترس گمنام امام زمان بدونيد
  • میلاد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    و مزد صابرین در راه خدا، شهادت است. انشاالله روزی من و شما هم بشود.
  • بي سيم جي بيرم فارس ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    خوشادريادلان شورشيدا خوشابرشافعان صبح فردا خوشاجان بركفان درره عشق خوشاشوريدكان قبرزهرا(س) خوشاتك باره هاى باره باره خوشابرخون هاى غيرت افزا
  • گمنام ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    شهدا شرمنده ایم..... دستمون رو بگیرید....
  • سید مهدی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    من تو یگان ویژه صابرین سرباز بودم بوفه پادگان دست من بود من با کل گردان جعفرخان دوست بودم ولی باسید خیلی رفیق بودم!!! جعفر خانم یه انسان کامل بود. من دلم واسه سید تنگ شده کاش میشد ضامن من گناه کارهم بشه پیش خدا
  • فاطمه ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    مطلبتون خیلی قشنگ وتاثیرگذاربود،ممنون
  • رحمانی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    0 0
    شهید بزرگوار با توجه به شناختی که از او داشتم از سال1379 چهراه ای نورانی داشت و مرد خدا بود نه شیفته دنیا شهادت هنر او بود
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش شاد,خوشا به حال شهدای عزیزمون
  • موسوی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    سید علی مون رو نگه دار
  • سید ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    یا حسین دست ما رو هم بگیر و از خدا بخواه که ما رو در گرداب رها نکنه . حسین جان در این جا با ذکر شهیدی از ثلاله ی زهرا سلام الله علیها روحم به پرواز در اومده . خدایا این روح آسمانی رو زمینی نکن . یا زهرا ، ای مادر سادات برا فرزندانت دعا کن . خدا بحق زهرا ما را در این دنیا تا اون دنیا از شهدا جدا نفرما .یا زهراااااا. ادرکنی. ممنون از تلاش خدا پسند تان
  • میثم IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    سید جان مادرت زهرا برای ما هم دعا کن که مثل تو شهید شویم
  • سید محمدطاهاسهرابی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    خدا دربهشت منزل نیکو اطاع کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس