کد خبر 153478
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

مجموعه‌ای از عکس‌های دوران مهدکودک تا روزهای آخر دبیرستان و فارغ التحصیلی نویسندگان مورد علاقه خود را در زیر ببینید.

به گزارش مشرق، فصل مدرسه فرا رسیده است. فصل مشق و کتاب، فصل درس‌های جدید، نیمکت‌ها و همکلاسی‌های جدید و البته امتحان و سخت‌گیری‌های معلم‌ها. شاید فکر کنید این تنها شما هستید که این مسیر سخت را می پیمایید اما باید بدانید که همه افراد موفق روزی این مسیر سخت و در عین حال خاطره‌ساز را پیموده‌اند. نویسندگان مورد علاقه شما هم دقیقا همین راه را رفته‌اند. یک روزی پشت همین نیمکت‌ها روزهای مدرسه را گذرانده‌اند. به مناسبت شروع فصل جدید تحصیلی، سایت فلیوروایر (flavorwire ) چند عکس از مجموعه عکس‌های دروان تحصیل نویسندگان مطرح دنیا را جمع‌آوری کرده‌ است. مجموعه‌ای از عکس‌های دوران مهدکودک تا روزهای آخر دبیرستان و فارغ التحصیلی نویسندگان مورد علاقه خود را در زیر ببینید.

1-ارنِست میلر همینگوی (Ernest Hemingway) از نویسندگان برجسته معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات است. از مهم‌ترین رمان‌های او کتاب «پیرمرد و دریا» است.



ارنست همینگوی، در سن 6 سالگی، با خواهران خود اورسولا و مارسلین در روز اول مدرسه.در سال 1905. تصویر از  آرشیو همینگوی به دست آمده است.

2- مارگارت اِلنور اتوود ( Margaret Elenor Atwood) متولد ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ نویسنده، شاعر، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست سرشناس کانادایی است. کتاب‌های «آدمکش کور» برنده جایزه بوکر سال ۲۰۰۰ و اوریکس و کریک از آثار او هستند.  عکس از سالنامه مدرسه مارگارت اتوود از مدرسه لی‌ساید به دست آمده است.



3- لوییس آن هامرزبرگ که آثارش را با نام لوییس لوری منتشر می کند، نویسنده آمریکایی و پدید آورنده آثار بی‌شماری برای کودکان و نوجوانان است. او آثار درخشانی در زمینه ادبیات کودکان و نوجوانان دارد و دو بار برنده مدال نیوبری شده است.



مدال نیوبری یکی از بزرگ ترین جوایز ادبی در زمینه ی ادبیات کودکان و نوجوانان در امریکاست.لوری یک بار در سال ۱۹۹۰ برای کتاب Number the Stars و بار دیگر در سال ۱۹۹۴ برای کتاب Giver که در ایران با عنوان "بخشنده" چاپ و منتشر شده است، برنده جایزه نیوبری شده است. لوئیس لوری در سن پنج سالگی، در کنار خواهر بزرگتر او، در روز اول مهدکودک در سال 1942.

4- جروم دیوید سالینجر (Jerome David Salinger) متولد یکم ژانویه ۱۹۱۹ - درگذشته ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰، نویسنده معاصر آمریکایی بود. رمان های پرطرفدار وی مانند «ناتور دشت» در نقد جامعه مدرن غرب و خصوصا آمریکا نوشته شده‌اند.


سلینجر در آکادمی نظامی، 1936.

5- سیلویا پلات (Sylvia Plath) ‏متولد ۲۷ اکتبر ۱۹۳۲ - ۱۱ فوریه ۱۹۶۳ و‏ شاعر، رمان‌نویس، نویسندهٔ داستان‌های کوتاه، و مقاله‌نویس آمریکایی است. وی بیشتر شهرت خویش را وام‌دار اشعارش است.



علاوه بر اشعار، کتاب «حباب شیشه» که اثری شبه‌زندگینامه‌ای است که بر مبنای حیات خودش و کشمکش‌هایش با بیماری افسردگی، نوشته شده است نیز کتابی مشهور است.
سیلویا پلاث در مراسم فارغ التحصیلی مدرسه، 1950.

6-  توماس پینچون (Thomas Pynchon)  هشتم مه سال 1937 در نیویورک آمریکا به‌دنیا آمد. وی خدمت سربازی خود را در نیروی دریایی آمریکا گذراند و سپس راهی دانشگاه کورنول شد و در سالیان 1950 شروع به داستان‌نویسی کرد.
پینچون در این ایام به داستان کوتاه‌نویسی علاقه‌مند شد و داستان‌های زیادی در نشریات مهم آمریکا از جمله نیویورکر، گرانتا و پاریس ریویو منتشر کرد.



وی سپس در سال‌های اول 1960 به رمان روی آورد و از آن تاریخ به امروز رمان‌های متعددی نوشته است.
بزرگانی چون «امیلی دیکنسون»، «خورخه لوئیس بورخس»، «امبرتو اکو» و «سروانتس» از مهم‌ترین نویسندگان تاثیرگذار در زندگی پینچون بوده‌اند. «توماس پینچون» از معدود نویسندگان زنده کلاسیک ادبیات امروز آمریکا است. عکس از نیویورک تایمز.

7-ایروین آلن گینزبرگ  (Irwin Allen Ginsberg) متولد ژوئن ۱۹۲۶ و شاعری آمریکایی بود. وی به خاطر شعر زوزه معروف است.
آلن گینزبرگ در دبیرستان پاترسون در نیوجرسی. سال 1942.



8- خورخه لوئیس بورخس ( Jorge Luis Borges) ‏ (۱۸۹۹ - ۱۹۸۶) نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی و از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است. شهرت وی بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است. یکی از مشهورترین کتاب های او، داستان (۱۹۴۴)، گلچینی از داستان های کوتاه بورخس به انتخاب خودش است که مضامینی همچون رویاها، کتاب خانه ها، آیینه ها، حیوان ها، فلسفه، دین و خدا را می توان حلقه اتصال این داستان ها دانست.


خورخه لوئیس بورخس و خواهرش نورا حضور در مدرسه در ژنو، سوئیس، . 1914-1918.

9-جک کرواک (Jack Kerouac)رمان نویس و شاعر آمریکایی تبار که در ۱۲ مارس ۱۹۲۲ در ماساچوست به دنیا آمد و در همان جا بزرگ شد، سپس در دانشگاه کلمبیا و در رشته فوتبال تحصیل کرد. در این دانشگاه او با آلن گینزبرگ و ویلیام باروز آشنا شد و این سه تبدیل به اعضای مرکزی نویسندگان نسل بیت شدند.او یک بت شکن ادبی در کنار ویلیام باروز و آلن گینزبرگ به حساب می آید.کرواک به خاطر فی البداهه نویسی اش شهرت بسیاری یافته بود.

جک کرواک عکس از سالنامه مدرسه هوراس مان.

10- تونی موریسون با نام اصلی (کلوئه آنتونی ووُفورد Chloe Anthony Wofford). این زن سیاه‌پوست آمریکایی نویسنده فمینیست و استاد دانشگاه زن و برنده جایزه ادبی نوبل ۱۹۹۳ است، که آثارش به خاطر فضای حماسی، دیالوگ‌های زنده و تصویر کردن شخصیت‌های سیاهپوست آمریکایی مشهور است. او نخستین زنِ سیاهپوستی است که کرسی‌ای به نامِ خود در یکی از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا (دانشگاه پرینستون) دارد.

موریسون اولین نفر از سمت چپ، دبیرستان ارشد لورین، کلاس درس؛ سال 1949.

11 - استیون ادوین کینگ (Stephen Edwin King) متواد  ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷، نویسنده آمریکایی خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت وخیال‌پردازی است. رمان‌های کینگ چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبرو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت.
کارگردانان بزرگ از روی بیشتر نوشته‌های او برداشت‌های سینمایی نیز کرده اند. فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران
نامدار بر پرده رفته، از این قرار است:



ارواح به کارگردانی استن وینستون و بازی مایکل جکسون. (مایکل جکسون و استیون کینگ هر دو با هم داستان این فیلم را نوشتند.)
کری به کارگردانی برایان دیپالما
میزری به کارگردانی راب راینر
۱۴۰۸ به کارگردانی میکائیل هاف استروم
درخشش (Shining) به کارگردانی استنلی کوبریک
رهایی از شائوشنگ به کارگردانی فرانک دارابونت
مسیر سبز به کارگردانی فرانک دارابونت
مه به کارگردانی فرانک دارابونت
عکس از آرشیو اولین مدرسه استیون کینگ گرفته شده است.

12- کورت ونه‌گات جونیور ( Kurt Vonnegut, Jr)، نویسندهٔ آمریکایی بود. آثار او غالباً ترکیبی از طنزی سیاه و مایه‌های علمی‌تخیلی است که از میان آنها گهوارهٔ گربه (۱۹۶۳)، سلاخ‌خانهٔ شمارهٔ پنج (۱۹۶۹) و صبحانهٔ قهرمانان (۱۹۷۳) بیشتر مورد ستایش قرار گرفته‌اند.کورت وانگات در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا به دنیا آمد.  در دانشگاه شیکاگو به تحصیل مردم‌شناسی پرداخت و سپس به عنوان تبلیغات‌چی برای شکت جنرال الکتریک مشغول به کار شد، تا سال ۱۹۵۱ که با نهایی شدن انتشار اولین کتابش، پیانوی خودکار، این کار را ترک کرد و تمام‌وقت مشغول نویسندگی شد.


عکس کورت ونه‌گات در دبیرستان؛ سال 1940.

13-آنجلا کارتر (Angela Carter) (هفتم می 1940 ـ 16 فوریۀ 1992). آنجلا کارتر نویسنده سوسیالیست و فمینیست انگلیسی است که به‌خاطر سبک کار خویش که ترکیبی از رئالیسم جادوئی و رندنامه‌نویسی (پیکارسک) است، شهرتی جهانگیر دارد.


آنجلا کارتر (ردیف وسط، نفر سوم از سمت چپ) و همکلاسی هایش در دبیرستان کلافام.

14-  پاتریشیا لی اسمیت ( Patricia Lee Smith) (زادهٔ ۳۰ دسامبر ۱۹۴۶)شخصیت پر نفوذ جنبش پانک مشهور به مادر بزرگ پانک که با نام هنری پتی اسمیت (Patti Smith) شناخته می‌شود، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. شهرت گستردهٔ وی بخاطر تاثیر بی چون و چرای او بر موسیقی و فرهنگ پانک در دهه 70 میلادی همچنین اجرای آهنگ «به خاطر شب » است، که آنرا بهمراه بروس اسپرینگستین نوشت و در سال ۱۹۷۸ در جدول ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد سیزدهم شد.


از پتی اسمیت در سال 1964 در حال تحصیل در دبیرستان.

15- ساموئل بارکلی بِکت (Samuel Beckett)‏ (۱۳ آوریل ۱۹۰۶ - ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹) نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی بود.
آثار بکت بی‌پروا، به شکل بنیادی کمینه‌گرا و بنابر بعضی تفسیرها در رابطه با وضعیت انسان‌ها عمیقاً بدبینانه‌اند. ا
او در سال ۱۹۶۹ بدلیل «نوشته‌هایش - در قالب رمان و نمایش - که در فقر [معنوی] انسان امروزی، فرارَوی و عروج او را می‌جوید»، جایزه نوبل ادبیات را دریافت نمود.

ساموئل بکت (نفر دوم از سمت چپ) با هم تیمی‌های خود در مدرسه سلطنتی کریکت در سال 1920.

16-  موریس سنداک ‏(Maurice Sendak)‏ (۱۰ ژوئن ۱۹۲۸ – ۸ مه ۲۰۱۲) نویسنده آمریکایی و تصویرگر ادبیات کودکان بود. عمده شهرت او به خاطر نوشتن کتاب «جایی که وحشی‌ها هستند »بود. این کتاب پرفروش کودکان در ایران به نام سفر به سرزمین وحشی‌ها ترجمه شده است.چند اقتباس از این کتاب شده که یکی از آنها فیلم سینمایی به همین نام ساخته اسپایک جونز (۲۰۰۹) است. آخرین کتاب مصور او با نام Bumble-Ardy در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.


موریس سندارک در مدرسه بروکلین لافایت .سال 1757.

17 - مری فلانر اوکانر (Mary Flannery O'Connor) رمان نویس, نویسنده داستان کوتاه و مقاله نویس آمریکایی است.
فلانری اوکانری در ۲۵ مارس سال ۱۹۲۵ به عنوان تنها فرزند ادوارد اوکانر و رجینا کلاین در شهر ساوانا واقع در ایالت جورجیا متولد شد.


فلانری اوکانر (سمت راست) با همکلاسی‌اش در کالج جورجیا.

18- تام ولف (Tom Wolfe) نویسنده آمریکایی است. از رمان های تام ولف می توان به «آتش بیهودگی»، «من کارلت سیمون هستم» و... اشاره کرد. او یکی از نویسندگان صاحب سبک ادبیات داستانی آمریکا است.



تام ولف در حال تحصیل در کالج سنت کریستوفر در ریچموند، ویرجینیا.

منبع: قانون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس