کد خبر 15237
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰

معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص): در ساخت سامانه موشکي اس 300 تلاش مي کنيم مشکلاتي که در اس 300 روسي ديده شده است درساخت موشک اس 300 بومي برطرف شود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از مهر، امير حجت الله کثيري در خصوص سامانه موشکي مرصاد اظهار داشت: مرصاد يک سامانه موشکي پدافندي است که ارتفاع هاي کم، متوسط و بالا را بخوبي پوشش مي دهد.
وي با تاکيد براينکه همه مراحل طراحي و ساخت سامانه موشکي مرصاد در داخل کشور بوده است، گفت: اين سامانه تمامي آزمايشهاي خود را در چندين مرحله بصورت موفقيت آميز پشت سر گذاشته است و درحال حاضردر اختيار پدافند هوايي قرار دارد.
معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) در بيان ويژگيهاي سامانه موشکي مرصاد عنوان کرد: نام موشک اين سامانه "شاهين" است که برد آن حدود 45 کيلومتر است و تا ارتفاع 50 هزار پايي را پوشش مي دهد همچنين برد رادارهاي کشف هدف آن 110 کيلومتر و رادارهاي تعقيب هدف 80 کيلومتر است.
وي با اشاره به اينکه سامانه مرصاد سامانه اي متحرک با قابليت انعطاف پذيري بالا است، گفت: منحصر به فردترين ويژگي اين سامانه اين است که تمامي اجزاي آن در داخل کشور طراحي و ساخته شده است.
امير کثيري با بيان اينکه تکنولوژي ساخت سامانه موشکي مرصاد در کشور ما بومي شده است، گفت: ما بر اساس نيازهاي دفاعي مان مي توانيم انواع و اقسام اين سامانه را در بردهاي مختلف بسازيم.
وي در ادامه دربيان ويژگيهاي موشک صياد نيز گفت: اين سامانه شامل موشکهاي 2 مرحله اي بوده که قابليت استفاده بر ضد انواع هواگردها از جمله هواپيماهاي بمب افکن را دارد.
معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) با اشاره به اينکه در نوع بهينه شده آن، سامانه صياد توان مقابله با جنگ الکترونيک را داشته و سيستم هاي هدايت راداري آن نيز به روز شده اند و مي تواند با سامانه هاي داراي سطح مقطع راداري کم نيز درگير شود، گفت: قرار است به زودي و پس از انجام تست هاي نهايي، توليد انبوه آن آغاز و به چرخه دفاعي کشور وارد شود.
وي افزود: پدافند موشکي صياد با سر جنگي 200 کيلويي، با سرعت 1200 متر بر ثانيه به سمت هدف حرکت کرده و برد 12 کيلومتري دارد ضمن اينکه مي تواند مکمل خوبي براي ديگر سيستم هاي پدافندي ايران همچون تور ام1، هاگ، اس 200 و اف ام 80 باشد.
امير کثيري با بيان اينکه موشک هاي صياد همانند موشک هاي اس 300 عمودپرتاب هستند وتحرک پذيري موشک هاي عمود پرتاب بسيار بيشتر از موشک هاي مايل پرتاب است، در عين حال تصريح کرد: البته به تازگي موشک هاي مايل پرتاب مانند پاتريوت را هم متحرک کردند.
وي همچنين در خصوص ساخت اس 300 بومي نيز گفت: در ساخت سامانه موشکي اس 300 تلاش مي کنيم مشکلاتي که در اس 300 روسي ديده شده است درساخت موشک اس 300 بومي برطرف شود.
معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) در بخش ديگري از اين گفتگو به سامانه هايي که در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 استفاده مي شود اشاره کرد وافزود: در اين رزمايش از کليه تجهيزات پدافندي موجود مثل انواع رادارها مثل رادار مطلع فجر و الوند در مقياس بالا استفاده مي شود.
وي با بيان اينکه در اين رزمايش بطور وسيع از شبکه ديده باني استفاده مي شود ، گفت: همچنين از توپهاي 23 ميلي متري 8 لول که از نواخت ، دقت و سرعت بسيار بالا در هدفگيري برخوردار هستند براي مقابله با موشکهاي کروز استفاده مي کنيم.
امير کثيري اضافه کرد: با چينش چند عدد از اين توپها مي توان حجم آتش بالايي را ايجاد کرد که اين ميدان آتش بالا مي تواند با موشکهاي کروز دشمن مقابله کند.
وي همچنين در خصوص بکار گيري سامانه هاي جنگهاي الکترونيکي نوين در اين رزمايش هم گفت: از اين سامانه ها در دو بخش سامانه هاي پدافندي و سيستم هاي ارتباطي استفاده مي شود، که در بخش ارتباطات مشکل ما تقريبا حل شده است يعني ارتباطات چند لايه درست شده که قابل جمر ( رهگيري ) نيستند، ضمن اينکه مي توان از لايه هاي مختلف ارتباطي در زمانهاي موردنظر بهره برداري کنيم.
معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) اضافه کرد: سامانه هايي هم که ما داريم به سيستم هاي ضد جمر تجهيز شده اند ضمن اينکه سيستم موشکي مرصاد، رادار مطلع الفجر و الوند همگي مجهز به سيستم ضد جمرهستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    0 0
    دست رهبر درد نکونه که به بعزیا حساب کار دستش بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس