کد خبر 145263
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰

پل های بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارد اما برخی از آنها به دلایل مختلف، رکوردهایی را به نام خودشان ثبت کرده اند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بلندترین پل های دنیا که هر کدام رکوردهای جداگانه ای را به نام خودشان به ثبت رسانده اند، ویژگی های خاصی را در خود جای داده اند که در زیر به معرفی آنها پرداخته ایم:

*بلندترین پل روی آب

"Qingdao Haiwan" بلندترین پل روی آب دنیا است و طول آن نیز به 42 هزار و 500 متر می رسد. در این پل بیش از 450 هزار تن اهن به کار رفته است. این پل در سال 2011 که به اتمام رسید نزدیک به 8.7 میلیارد دلار خرج روی دست دولت چین گذاشت.



*بلندترین پل معلق

"Akashi Kaikyō" بلندترین پل معلق دنیا است و در سال 1998 نیز به پایان رسید. این پل نزدیک به 4 کیلومتر طول دارد و همچنین طول قوس میانی آن به دو کیلومتر می رسد. این پل که دوجزیره در ژاپن را به یکدیگر متصل کرده است نزدیک به 6 میلیارد دلار هزینه داشته است.



*بلندترین پل چوبی

"U Bein" نام پلی در کشور میانمار است و از آن به عنوان بلندترین پل چوبی جهان یاد می شود. این پل که یکی از گذرگاه های اصلی مردم نیز هست نزدیک به 1.2 کیلومتر طول دارد و همچنین در سال 1849 ساخته شده است.



*بلندترین پل آبی جهان

پل های آبی در دنیا تعداد زیادی ندارند و بیشتر برای عبور کشتی ها و قایق ها ساخته می شوند." Magdeburg" بلندترین پل از این دسته است. این پل در آلمان قرا دارد و نزدیک به 918 متر نیز طول آن است.



*بلندترین پل روی دره

"Aizhai " نام پلی در چین است که به عنوان بلندترین پل میان دو تونل و بر روی یک دره شناخته می شود. این پل 1176 متر طول دارد. این پل بعد از پنج سال تلاش کارگران ساخته شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ر ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    0 0
    طولانیترین پل ها یا بلندترین پل ها؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس