کد خبر 133824
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

هيلاري كلينتون براي نخستين بار در 57 سال گذشته به عنوان وزير امور خارجه آمريكا به لائوس سفر مي‌كند.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در بيانيه‌اي اعلام كرد: هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا پنجم ژوئيه (15 تير) واشنگتن را به مقصد فرانسه، ژاپن، مغولستان، ويتنام، كامبوج، مصر، لائوس و سرزمين‌هاي اشغالي ترك كرد.

وزير امور خارجه لائوس به طور رسمي در سال 2010 از كلينتون دعوت كرد تا به اين كشور سفر كند.

روابط آمريكا و لائوس از مدت‌ها پيش دچار آسيب شده بود و سفر عالي رتبه ترين ديپلمات دولت واشنگتن به لائوس قرينه مويدي است بر تلاش دو كشور براي بهبود روابط دو جانبه.

آمريكا در سال 2004 اعلام كرد به دنبال عادي سازي روابطش با لائوس است و بر آن است تا راهكارهايي براي ارتقاء وضعيت حكومتي اين كشور آسيايي پيدا كند.

وزير امور خارجه آمريكا در سفرش به آسيا همچنين توقف دو روزه‌اي را در مصر كه اصلي‌ترين هم‌پيمان واشنگتن در خاورميانه به شمار مي‌آيد خواهد داشت و قرار است با محمد مرسي، رئيس جمهوري منتخب مصر ملاقات كند.

هيلاري كلينتون آخرين بار در ماه مارس 2011 به مصر رفت. كلينتون سفر خود را در 16 و 17 ژوئيه ضمن ملاقات با مقام‌هاي رژيم صهيونيستي پايان خواهد داد.

براساس بيانيه‌اي كه از سوي وزارت امور خارجه آمريكا صادر شد هيلاري كلينتون با رهبران رژيم صهيونيستي ملاقات خواهد داشت و در اين ملاقات به بحث و گفت‌وگو درباره تلاش‌ها براي دستيابي به صلح و پاره‌اي از مسائل منطقه‌اي و دو جانبه خواهد پرداخت.

از سپتامبر 2010 تاكنون اين نخستين باري است كه وزير امور خارجه آمريكا به سرزمين‌هاي اشغالي سفر مي‌كند.

كلينتون روز پنج شنبه با آغاز سفر خود نخست به فرانسه رفت و در مذاكره با مقام‌هاي اين كشور به بحث و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف از جمله مناقشات سوريه پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس