با حمایت ها شهرداری تهران و اعطای مجوزهای بی حساب و کتاب بزودی تهران در تلی از پاساژهای سر به فلک کشیده و سیتی سنتر های جدید الاحداث غرق خواهد شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ، شاید بتوان یکی از دلایل رشد قارچ گونه پاساژها و مراکز خرید جدید در شهر تهران را گسترش روز افزون مصرف گرایی در بین مردم نام برد .

تبلیغات بیش از حد کالاهای خارجی در سطح شهر و همچنین در رسانه ها دلیلی شد که به یک گشت چند ساعته در شهر شلوغ و پر ترافیک تهران برویم و گزارشی تهیه کنیم که از نظرتان می گذرد و قضاوت اینکه آیا این اقدام شهرداری تهران برای کسب درآمد برای آینده شهر و شهروندان مفید هست یا نیست! با شما خوانندگان فهیم مشرق ؛ منتظر نظرات ارزشمند شما می باشیم .



                                                     سیتی سنتر در میدان شوش


شاید برای کسبه میدان شوش شنیدن نام سیتی سنتر در ابتدا جای تعجب داشت ،اما حالا که غول های آهنی این مرکز خرید تهیه لوازم جهیزیه سر به فلک کشیده و نامی برای خود دست و پا کرده ، دیگر احداث سیتی سنتر برای کسبه و کسانیکه هر روز از این میدان شلوغ و پر ازدحام در حال رفت و آمد هستند ، عادی شده و چشم هایشان به دیدن بیلبورد های تبلیغاتی این مرکز عادت کرده است .

سوال اولی که برای هر بیننده مطرح می شود اینکه این مرکز توسط چه کسی ساخته می شود ، پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که آقای ((ت)) یکی از بزرگترین سرمایه داران تهران که تا به امروز کمتر کسی نام او را شنیده و ثروت افسانه ای او در بین بازاریان زبانزد است ،به عنوان مجری کار با مشارکت شهرداری تهران اقدام به ساخت این مرکز کرده است .

بنا بر شنیده ها تنها ارزش ملک های این فرد در خیابان جردن تهران بالغ بر 1000 میلیارد تومان برآورد شده است. (قبل از گرانی های اخیر بازار مسکن)

امیدواریم شهرداری تهران پاسخ مناسبی به این سوال ها بدهد که :

1-با توجه به تعدد بنگاه های باربری ، سنگ فروشی ها ، بنگاه های فروش لوازم مستعمل خودرو و هزاران مغازه خرده فروشی لوازم خانگی
و ... با چه توجیهی مجوز ساخت این مرکز را صادر کرده است ؟

2- بعد از بهره برداری این مرکز پاسخگوی ازدحام جمعیت و شلوغی این میدان چه کسی خواهد بود ، این در حالیست که هم اکنون از ساعت 18 به بعد تردد در این میدان به سختی انجام میگیرد ؟

3- تخریب سینما شباهنگ تنها و قدیمی ترین سینمای جنوب تهران  و ساخت مجتمع تجاری به جای آن چه توجیهی دارد ؟



                                           عاقبت تولید در ایران

چیت سازی تهران را قدیمی ها خوب به یاد دارند که ورود و خروج کارگران از آن در زمان شروع به کار و تعطیلی کارخانه ترافیک سنگینی را ایجاد می کرد و هزاران نفر با اشتغال در این کارخانه معیشت خود را می گذراندند ، اما حالا تبدیل شدن این کارخانه که شهرت جهانی داشت به یک فروشگاه می تواند زنگ خطری باشد برای مسئولان که تولید ایرانی را دریابند .

شنیده ها از مشارکت شهرداری تهران در این پروژه حکایت دارد که این فروشگاه به نام هایپرسان در حال تبلیغ است و الحق و والانصاف که خوب کار می کنند و معلوم است که صاحبان آن بد جوری  به مراکز قدرت و ثروت متصل هستند که توانسته اند کمتر از یکسال مخروبه ای را به این شکل در بیاروند و حتی قسمتی از درمانگاه وابسته به تامین اجتماعی را بگیرند که این سرعت عمل آنها قابل تقدیر است .

البته بر پایی این فروشگاه در یکی از جنوبی ترین مناطق پایتخت برای مردمان ساکن در این مناطق شاید خبر خوشایندی باشد اما برای تولید کنندگان که عاقبت کار خود را می بینند اصلا خبر خوبی نیست .

 

                                              تجارت جهانی در فردوسی

ساخت مرکزی به نام تجارت جهانی فردوسی در یکی از پر ترافیک ترین میدان های شهر تهران که اغلب هر وقت نامی از صرافی ها را می بریم نا خودآگاه ذهنمان به سوی میدان فردوسی می رود .

اما این بار ساخت مجتمعی بزرگ به نام مرکز تجارت جهانی چسبیده به میدان فردوسی که نیومده توانسته به خوبی روی اعصاب مردم و رهگذران راه برود و با فرو نشستن زمین در جلوی این مرکز حدود دو ماهی مسافران را آزار داد و حالا با ضرب المثلی ایرانی "سالی که نکوست از بهارش پیداست "باید عاقبت این مرکز را ببینیم، آقای شهردار آیا به خاطر کسب درآمد باید به هر شیوه ای متوسل شد حتی به قیمت در خطر افتادن سلامتی مردم .

آقای قالیباف کاش با این درآمد های هنگفت شهرداری تهران کمی هم در نحوه خرج کردن آن دقت و نظارت بیشتری به خرج می دادید تا با فرا رسیدن ایام جشن و سرور شاهد برنامه هایی نباشیم که با هزینه های چند صد میلیونی ماحصل آن با پیام بسیجیانی که در آزاد سازی خرمشهر به شهادت رسیدند در تضاد باشد.


                       
               روزگار ناخوش برند بازار ایران
 
علی انصاری با برند بازار ایران توانسته نامی برای خود دست و پا کند ،اتفاقات دو هفته اخیر در خصوص انحلال بانک تات و آتش سوزی بازار مبل ایران شاید روزهای خوبی را برای این ابر سرمایه دار رقم نزده باشد اما سوالی که باقی می ماند و منتظر جواب هستیم اینکه چگونه در جایی که همیشه در اخبار از سنگین بودن ترافیک در خیابان حافظ تقاطع سرهنگ سخایی خبر خوانده می شود، به ساخت پاساژی تجاری با امکانات خدماتي و رفاهي نظير رستوران و فست‌فود، و ۹ طبقه پاركينگ مجوز داده می شود .



                                                   


 
                 چرا شهرداری از علاء الدین پند نمی گیرد

امکان ندارد موبايل داشته باشيد و نام « علاءالدين» را نشنيده باشيد و در ترافیک سنگین تقاطع حافظ و جمهوری اعصابتان خورد نشده باشد .از پاساژ سرخ رنگ حافظ-جمهوري صحبت مي کنيم، همان که در کنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است . امیدوار بودیم با تجربه تلخ ترافیکی که  علاء الدین ایجاد کرده دیگر شاهد صدرو مجوز ساخت پاساژ در نقاط مرکزی شهر نباشیم اما اینچنین نشد و رشد قارچ گونه مراکز خرید را شاهد هستیم .

در پایان روزگار خوب و خوشی را برای مردم شهر تهران آرزومندیم و امیدواریم این گزارش تلنگری به مسئولان شهرداری و شورای شهر باشد تا دیگر شاهد احداث این مراکز که فقط و فقط نام برخی از آنها در این گزارش آمده است ، نباشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    تهران مال ( همان هایپر استار سابق ) در منطقه 22 را نیز اضافه کنید ..
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    «...در جایی که همیشه در اخبار از سنگین بودن ترافیک در خیابان حافظ تقاطع سرهنگ سخایی خبر خوانده می شود، به ساخت پاساژی تجاری با امکانات خدماتي و رفاهي نظير رستوران و فست‌فود، و "۹ طبقه پاركينگ" مجوز داده می شود.» از کی تا حالا 9 طبقه پارکینگ توی بخش پر ترافیک شهر بد شده که ما خبر نداریم....!؟!؟!؟
  • از شیراز ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    1 1
    از تهران وتهرانی بدم میاد
    • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
      0 0
      تجاوز کردیم مگه بهت اوسکل
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    شهرداری تهران این مراکز لوکس برای فروش وسایل ولوازم داخلی نیست برای فروش برندهای خارجی هست پس چرا در مورد اهمیت سال تولید ملی اینقدر شعار می دهید می توانید مجوز ندهید
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    تا کی می خواهید درافکار طالبانیسم پوسیده عقب مانده و تحجری خود دست و پا بزنید به عمل کار برآید به سخنرانی نیست از یک طرف تمدن معماری ژاپن کره امریکا اروپا و....را در سر مردم ایران می کوبید.. از طرف دیگر به آسمان خراش می گوید کاخ شیطان امثال شما را خدا نصیب اسرائیل و انگلیس کند...از هر جنگی با آنها بهتر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • hoshang meshkati ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    لطفا گزارشی از ساخت و سازهای وحشتناک منطقه 22 شهرک راه آهن تهیه کنید. در خ امیرکبیر فروشگاه تهران مال که هایپراستار بخشی از آن است.انتهای خ امیرکبیر پاساژ گلستان به فاصله 100 متر پاساژ دیگری به شکل کشتی که از لحاظ وسعت چندین برابر میلادنور و بوستان میباشد.در کتار اینها دریاچه مصنوعی برجسازی وحشتناک وبی رویه تعاونی ایزدیار آبشار تهران پارک لتمال خلاصه که اکنون بدترین منطقه تهران منطقه 22 شهرک راه آهن می باشد.خواهشن گزارش مفصلی از پاساژسازیهای گسترده و برجهای میلیاردی این منطقه تهیه کنید.متشکرم
  • حمیدرضا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    بازار موبایل و مبل 2 زمان احمدی نژاد مجوز مشارکت و ساختش با علی انصاری صادر شد
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    2 0
    ایکاش گزارش مشروحی هم از بزرگ بازار در حال ساخت در فاز ۲ شهرک اکباتان تهران ( مگا مال ) بویژه از سرمایه گذاران آن تهیه می کردید.
  • bashi r ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    سیاه نمایی از عملکرد دیگران نتیجه خسارت باری دارد شماها چرا طرح ایجاد سقاخانه های معطل فعلی ساخته شده در دوره مدیریتی شهردار قبلی را که به آن وابسته هستید زیر سئوال نمی برید؟
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    اگر اينها را هم به قرارگاه سازندگي داده بودند گلايه و شكايتي نداشتيد؟
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    مي خواهيد شهردار را تخريب كنيد دنبال دلايل بهتري باشيد از كي تا حالا توسعه خدمات شهري بد شده كه ما نمي دونستيم.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    واقعاً کسی هست که به مردمی که دارند زیر بار گرانی و فقر له می شوند کمی فکر کند؟
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    چه ربطی به شهرداری داره شما فقط شهردار رو بکوب دلتون به حال مردم نسوخته ازهرجا یه چیزی برسه براتون خوبه مملکت در حال ویرانی است بیدار شوید ا خواب
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خدا بیامرز ه غلام حسین خان کرباسچی رو والا
  • اکبری ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    این ساخت وساز به چه کسی ضرر میزند جزء اینکه انسان حسود باشد و کار خوب را بد بداند . اگر تولید واحدهای تجاری افزایش یابد باعث کاهش قیمت واحد تجاری وسرقفلی شده و کسبه با سرمایه کمتری در یک مکان مشغول و با سود کمتر هم قانع خواهند بود .بنده از مخالفین سیاسی شهردار هستم ولی تهران مال شهردار فعلی نیست که بخواهیم یشه بریشه این شهر ومردمانشان بدهیم و اگر صاحب این پاساژ به جای ساخت وساز در کار دلالی و تجارت وارد میشد خوب بود؟ حسادت والسلام
  • مشکات ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    انتهای خیابان ایران همون جایی که امام خمینی اولین بار تشریف آوردن، شده ادامه سه راه امین حضور یه سر بزنید. اگه از انتهای خیابون ایران بخایم تا بالا با ماشین بیاییم حداقل نیم ساعت طول می کشه از بس وانت و باربر داره یخچال و ماشین لباسشویی و تلویزیون و... خالی می کنه که عموما همشون خارجیه. دیگه منطقه از حالت مسکونی خودش خارج شده و به یک منطقه تجاری تبدیل شده و بافت سنتی خیابون کاملا از بین رفته حتی شهرداری به اخیرا به یه حیاط بزرگ متروکه اجازه داده به سمت خیابون مغازه های مختلفی رو درست کنه تو رو خدا عکس این جا رم بندازید.
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    تا سرمایه داران جایی سرمایه گذاری نکنند پیشرفتی نداریم باید راه سرمایه گذاری را تسهیل کرد
  • پول پول پول و دگر هیچ ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خود شهرداری چی ها می گویند پول بده وسط میدان آزادی تعمیرگاه تراکتور بساز .
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    یک فروشگاه هایپر نیز در منطقه مسکونی شهرک گلستان در حال احداث است که مردم شهرک بسیار ناراحت هستند چون جای بازار شهری در شهرک مسکونی نیست
  • سلام ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    "سوال اولی که برای هر بیننده مطرح می شود اینکه این مرکز توسط چه کسی ساخته می شود ، " برای ببینده چه اهمیتی دارد که این سوال را بکند ؟ این قضاوت شما از واقعیت بدور است دوم اینکه از شهرداری سوال پرسیده اید - درحالی که قبل از شنیدن جواب با تیترتان شهرداردی را محکوم کرده اید و این مغرضانه است از هوای نفس دوری کنید و از خدا طلب استغفار کنید . البته من شخصا از چیدمان ساختمانی در تهران راضی نیستم اما درست و منصفانه وارد این مقوله شوید تا نتیجه حاصل شود
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    متاسفانه وبر خلاف وعده وعیدهای شهردار با این رویه برای ما تهرانیها که عمری در این شهر بوده ایم اینده خوبی متصور نیست
  • Behnam ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    1 0
    والا من 1ماه دنبال جور کردن سه میلیون پولم واسه خونم فریزرو تلوزیون بخرم نتونستم بعد شما میگید این آقای ت فقط ارزش ملکاش تو جردن هزار میلیارد اصلا تو کشور ما فاصله طبقاتی نیست
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    از این به بعد خواستین زیرآب بزنین لطفا یه کم ملایم تر نه اینقدر علنی کل متن داد می زنه که می خواین شهرداری رو بکوبید
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 1
    "از تهران وتهرانی بدم میاد " اولا کاکو ای دروغو که میگی راستن؟ ثانیا به...که بدت میاد! ثالثا چیکارت کردن که بدت میاد ! رابعا تهران و تهرانی هم از تو لجن پراکن آنتی اتحاد و امثالت که عقب موندگی هاتون رو دنبال این جور نظر دادن پنهان می کنید متنفرند و میخواهند سر به تنتون نباشه!!!
  • تهرانی از تهران ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 1
    متاسفم از اینهمه کینه ورزی !هموطن شیرین لهجه شیرازی تهران پر است از عزیزان شهرستانی وشاید همشهریهای شریف شما که البته تا جایی که ما از نزدیک با ایشان مراوده داریم در تهران مغضوب شما با شادی ولذت زندگی میکنند واصلا دلشان برای شهرهای زیبایشان تنگ نمیشود
  • علی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    چنین سیتی سنترهایی در تهران، شاید زیاد تعجب برانگیز نباشد اما وقتی ساخت سیتی سنترهای متعدد در شهر مقدس قم در یکی دوسال اخیر آنهم با تبلیغات بسیار زیاد مثل«سیتی سنتر سالاریه »، می بینی، باید تعجب کنی که چقدر نگاه حسرت آلودمردم محروم قم در پسِ این مراکز خرید لوکس دیده می شود!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    کا ای دروغو که میگی راستن1!
  • تهرانی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 1
    خیلی دوست داشتم عزیز دلمون بفرمایند دقیقا تهرانیا چیکارشون کردن که اینهمه کینه به دل دارن!!!
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    یک تعداد زیادی از مردم تهران شهرستانی های عزیز مثل همین شیرازی های خودمونند مسلما ما تهرانیها ادعایی نداریم اگه بچه تهرانی دیدی ادعا داره ازش بپرس بهت میگه بابا بزرگش همسایتونه!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 1
    انشا الله دولت تصمیم بگیره شیراز یا اصفهان یا هر جای دیگه که دارند به تهرانیها به خاطر این مسایل بد و بیراه میگن پایتخت دولت بشهبه حق دل سوخته این هموطن گرامی
  • hamid ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    شهرداری با دادن مجوز به هایپر استار که در اصل برای عربهاست خیلی از کاسبهای غرب تهران رو ورشکست کرد
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    همه بودجه و امکانات مملکتا جمع کردن تو تهران بعد میگن چرا از شهرستان مهاجرت میکنن تهران!!! تا 10 سال دیگه جمعیت تهران از 50 میلیون هم رد میشه ابادان 6 ماه از سال مملو از مه و گرد و غباره هیشکی ککش هم نمیگزه عدالت اینه؟
  • منطقيان ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    يك نفر از مقامات نظارتي در شهرداري پيدا نمي شود كه بگويد چرا شهرداري منطقه 4 در يك ناحيه اش ظرف 5 ماه 3 تا شهردار عوض كرده است، 3 تا مسئول شهرسازي، اجراي احكام و ... همينطور همين شهردار محترم منطقه 4 ظرف يك سال 3 معاون شهرسازي، چند رئيس اجراي احكام و ... عوض كرده است.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    یاد اون قسمت خنده بازار افتادم که تو مترو طرف میخواست آدرس بپرسه... همه ماشالا تهرانی اصیل بودن!
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    مگه مُرد ؟
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    ناشكرين همتون عقب مونده ايد
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    به نظر من شهرداری تهران در دوره آقای قالیباف عملکرد قابل قبولی را در حوزه های مختلف از خود نشون داده.
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    تنها سرگرمی مردم رفتن به همین مراکز خریده
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خدایی این یکی و خوب اومدی ...هستم...زدی تو خال
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    کلاً امکاناتی که برای مردم ایجاد راحتی بکنه به نظر آقایان بد می آید...
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    1 0
    بنده خدا حق داره همه امکانات رو گذلشتن تو تهران از ما میگیرن میدن به اونا بعد وقتی تهرانی جماعت میره یه شهر دیگه فکر میکنه چه فرد مهمیه با افتخار میگه من بچه تهرونم
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا 4 تا کاخونه نمی سازن جوونای مردم برن سر کار؟ همش پاساژ برای فروش محصولات چین! اون کسی هم که میاد اینارو میسازه خیالش راحته که سرمایه ای که میاره چند برابر میشه مملکت با تولید پیش رفت میکنه نه مصرف و مصرف و مصرف
  • نیما ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    0 0
    اقای نویسنده لطفا به استانبول یا دوبی یا حتی به کردستان(اربیل) برو اونموقع میفهمی چقدر از همسایه هامون که زمانی ایران بهشت انان بود عقب مانده ایم
  • محمد ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    اقای نویسنده ما هایپرسان را خاستیم نه عکس دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 1
    دوستان عزیزی که به تهرانی ها توهین میکنند باید بدانند این که اصالت به کدامین شهر است مهم نیست بلکه آدم بودن حائز اهمیت است. در جواب اون دوستی که از آبادان مطلب ارسال کرده بودندذ باید بگم که بنده چندین بار به جنوب سفر کردم(گچساران) من چندین تابلو نام کوچه و تابلوهای تبلیغاتی خیلی ساده دیدم که خود شماها به آنها هم رحم نکرده بودین یعنی به دستگاه فروش خودکار نوشیدنی و کیوسک فروش خودکار روزنامه که خیلی ساده هستند رحم میکنید؟؟؟ اونوقت چطور انتظار دارید که به قول شما این همه تجهیزاتی که در تهران هست رو در اختیارتون بگذارند؟؟؟؟
  • نوه ی علی آقا کلهر ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام به همگی.پدر بزرگ من در این مجتمع کار میکرده او در تاریخ 1390/2/12درحال جوشکاری بوده که تیر آهن از طبقه پنجم به پایین سقوط کرده و سر آن به سر پدربزرگ من کشیده شده و او را به زمین زد و متاسفانه پدر بزرگ من جان خور را از دست داد.من خیلی ناراحتم.خدا بیامرزش.برای آمرزش تمام اموات صلوات
  • نوه ی علی آقا کلهر ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    راستی تو سیتی سنتر اتفاق افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس