کد خبر 122359
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱

سفیر ایران در عراق با اعلام اینکه هیئت های 1+5 از فردا صبح وارد بغداد می شوند، گفت: احتمال دارد با توجه به شرایط بد جوی این مذاکرات دیرتر آغاز شود.

به گزارش مشرق به نقل از  فارس، حسن دانایی فر سفیر ایران در عراق امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت‌های گروه 1 + 5 از صبح فردا چهارشنبه وارد بغداد می‌شوند، گفت: امیدواریم شرایط جوی به نحوی باشد که نشست در ساعت مقرر  (11 صبح) برگزار شود.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که به دلیل شرایط بد جوی نشست بغداد دیرتر آغاز به کار کند.

سفیر ایران در بغداد در عین حال یادآور شد: البته هواشناسی عراق اعلام کرده که وضعیت هوا فردا بهتر خواهد شد.

به گزارش فارس براساس توافقات صورت گرفته قرار است مذاکرات ایران و 1+5 فردا چهارشنبه ساعت 11 صبح آغاز و به مدت دو روز ادامه یابد.

دانایی‌فر نشست ایران و 1 + 5 در بغداد را یک رویداد بین‌المللی خواند و افزود: این نشست جایگاه عراق را در سطح بین‌المللی ارتقا می‌بخشد.

وی با اشاره به نشست اتحادیه عرب که اخیرا در بغداد برگزار شد، خاطرنشان کرد: این نشست جایگاه و منزلت عراق را در جهان عرب ارتقا بخشید و تثبیت کرد و امیدواریم با برگزاری اجلاس سازمان همکاری اسلامی در بغداد، جایگاه و موقعیت این کشور در سطح جهان نیز تثبیت شود.

به گفته دانایی دولت عراق و مجموعه نیروهای امنیتی و سیاسی و مدیریتی این کشور با برگزاری نشست سران اتحادیه عرب نمره قابل قبولی در برگزاری چنین نشست هایی به دست آوردند.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه چیز برای شروع یک مذاکره سازنده و جدی فراهم است. مسائل امنیتی، لجستیکی و هماهنگی ها برای برگزاری این نشست مهیا می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس