کد خبر 118511
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران از " هو جین تائو" همتای چینی خود برای سفر به تهران و شرکت در اجلاس سران غیر متعهدها دعوت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، پیام کتبی دعوت رسمی محمود احمدی نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران روز چهارشنبه توسط "محمد جواد محمدی زاده" معاون رییس جمهوری در دیدار با " خه گوا چیانگ " از اعضای کادر رهبری چین، تسلیم شد.

این اجلاس مهم شهریور ماه امسال در پایتخت ایران برگزاری می شود.

محمدی زاده و هیات همراه طی نشستی در محل حکومت مرکزی چین در شهر پکن با "خه گوا چیانگ " در مورد مسایل دوجانبه ، منطقه یی و بین المللی ديدار و تبادل نظر کردند.

معاون رییس جمهوری ایران نیز پس از این دیدار به ایرنا گفت: مذاکرات سازنده و مهمی با خه گوا چیانگ از اعضای شورای 9 نفره کادر رهبری چین و عضو دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست انجام شد.

وی با اشاره به روابط راهبردی بین تهران - پکن اظهارداشت: در گفت وگوهای امروز طرفین بر توسعه بیشتر روابط در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

وی تصریح کرد: مقام های چینی اراده جدی برای توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران دارند و امید است حجم مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور طی سال جاری به بیش از 55 میلیارد دلار برسد.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر دوشنبه این هفته در راس هیاتی وارد پکن شد.

در جریان این سفر چند سند و تفاهم همکاری تبادل تجربیات و انتقال فن آوری پایش محیط زیست در عرصه های مختلف دریایی ، هوا سنجی و رفع آلودگی هوای کلان شهرها به امضا طرفین رسید.

هیات ایرانی فردا (پنجشنبه ) به تهران باز خواهد گشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس