رزمایش موشکی ونزوئلا

ارتش ونزوئلا برای نشان دادن اقتدار خود به آمریکا، در جزیره‌ای که منتظر رسیدن نفتکش‌های ایرانی است رزمایش موشکی انجام داد.

به گزارش مشرق، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در جزیره «لا اورچیلا» رزمایش موشکی انجام داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مادورو طی نطق تلویزیونی گفت ارتش ونزوئلا موشک‌های نقطه‌زن را طی این رزمایش در جزیره‌ای آزمایش کرده که منتظر رسیدن نفتکش‌های ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

ونزوئلا آزمایش موشکی انجام داد

رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند این رزمایش موشکی در چارچوب طرح موسوم به «سپر بولیواری» انجام گرفته که در راستای آن نیروهای نظامی ونزوئلا در جزیره لا اورچیلا به صورت دائم مستقر شده‌اند.

دانلود

پیش از این، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئل ااعلام کرده بود که ارتش این کشور تانکرهای حامل بنزین ایران را زمانی که وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شوند اسکورت خواهند کرد. 

روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز می‌گوید واشنگتن تهدید کرده که علیه ۵ تانکر حامل بنزین در مسیر خود به ونزوئلا از زور استفاده خواهد کرد.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، در هفته‌ای که گذشت، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد و عراقچی در این احضار به مقامات آمریکایی هشدار داد: هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    48 2
    ترامپ فقط دلم میخواد خط رو نفت کش ها بیفته ، فقط دلم میخواد سرعت شون بی دلیل یا با دلیل کم بشه یا یکی از خدمه نفت کش ها لیز بخوره بیافته زمین ، من همش رو از چش تو میبینم و با سربازات تسویه حساب خونین میکنم.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    9 6
    برد اوون موشکها به آمریکا میرسه ؟!
    • منگولی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      15 0
      بردشون رشد میکنه یواش یواش خب . به داخل پناهگاه زیرزمینی ریاست جمهوری امریکا هم خواهد رسید انشاالله . یعنی خیلی مودبانه از درب پناهگاه میره توی پناهگاه و نه خدای نکرده بی تربیت بازی در بیاره و از راه پشت بوم بره توی پناهگاه . نه نه . ابدا .
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      11 0
      ایران بردشون رو زیاد میکنه تو فک نباش 7586
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      3 0
      ضد کشتیه.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    11 18
    اونا کشتی ها را توقیف میکنند و ما کاری نمیکنیم چون توی قضیه ی شهید سلیمانی و برجام نشون دادیم ما مطابق قواعد اونا بازی میکنیم نه خواسته خودمون.امریکا توی ترور سردار اپن کاری را کرد که میخواست و بنظرشون لازم بود. اما ایا ما هم اونکاری را کردیم که میخواشتیم و لازم بود؟یعنی عین الاسد معادل سردار بود؟اسن همه ظرفیت توی منطقه داریم اما بینی و بین الله شک و تردید داریم چون کشور افتاده دست یک سری انگلیسی و نفوذی
    • سرباز IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      14 1
      پاسخ برجام با دولت بود ولی جواب نفتکش ها با سپاه و ارتش خواهد بود که تردیدی در پاسخ آن ها نخواهد بود عین الاسد هم معادل سردار نبود یعنی هیچکس در دولت آمریکا در قد و قواره سردار نیست اگه می خواستیم مقابله به مثل کنیم با راکفلر یا نتانیاهو رو میزدیم که نمی شد به قول آقا عین الاسد یه سیلی بود که آمریکایی ها بفهمن نمی تونن موشک هامون رو ردگیری کنن و نمی تونن با جنگ الکترونیکمون مقابله کنند تا حد خودشون رو بدونن و بفهمن ما حتی با بالستیک هم می تونیم ناو هاشون رو بزنیم انتقام سردار قدس است قدس
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      12 0
      اگه خوب چشم و گوشت رو باز کنی متوجه می شی که عرض شد: عین الاسد فقط یک سیلی بود. سیلی های دیگری هم هست. مثل ماهواره، مثل افغانستان، مثل همین نفتکش ها و ادامه خواهد داشت تا اخراج کامل آمریکا. پس احساس حقارت نکن، ایرانی باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس