کد خبر 105742
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

محققان و مورخان هنر از کشف يک نقاشي ديواري منسوب به لئوناردو داوينچي خبر مي دهند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از آريا، محققان و مورخان هنر در شهر فلورانس ايتاليا اعلام کرده اند که احتمالا آثاري از يک نقاشي ديواري موسوم به "نبرد آنگياري” متعلق به لئوناردو داوينچي را کشف کرده اند.

 تري گارسيا، معاون يک شرکت جغرافيايي ملي آمريکايي مي گويد: "تمام کارها و سوراخهايي که بر روي ديوار انجام شده در مکانهايي صورت گرفته که يا قبلا ترميم شده و يا ترگ برداشته بوده است. بنابراين اثر وازاري دست نخورده باقي مانده است.”



 گفته مي شود چون لئوناردو داوينچي اين کار را نيمه تمام گذاشته، جورجيو وازاري نقاش ديگر ايتاليايي، اثر خود را بر روي آن خلق کرده است.

 کارشناسان مي گويند که به کمک مايکرو دوربينها توانسته اند اثر "نبرد آنگياري” را در ساختمان کاخ شهرداري فلورانس بيابند.

 نبرد آنگياري، نبردي منتسب به ارتش فلورانس و ارتش ميلان در 29 ژوئن سال 1440 ميلادي است.

موناليزاي ديگري در اسپانيا لبخند ژوکوند زد!

اين گزارش در حالي است که چندي پيش موناليزاي ديگري در اسپانيا لبخند ژوکوند زد!
 موزه "پرادو” اسپانيا  يک تابلوي موناليزا را به نمايش گذاشت که تفاوتي با نقاشي موناليزاي موجود در موزه لوور پاريس ندارد و اصل است  کارشناسان مي گويند وقتي که لئوناردو داوينچي، موناليزا يا لبخند ژوکوند، يکي از مشهورترين تابلوهاي جهان را خلق مي کرد، همزمان با وي يکي از دستيارانش، وي را کپي و تابلوي موناليزاي ديگري را خلق کرده است.

معاون حفاظت و نگهداري در موزه پرادو مي گويد:"مي توانيد در زير نقاشي تغييراتي را که تنها در نمونه موجود در موزه لوور قابل رويت است، ببينيد و اين باعث مي شود تا فکر کنيم که اين نقاشي نيز درست در همان زمان که لئوناردو (داوينچي) اثرش را خلق مي کرده کشيده شده است. نتيجه اين که همان تغييراتي را که لئوناردو در اثر اصلي ايجاد مي کرد، اين هنرمند (دستيار دواينچي) نيز آن را در تابلوي خود اعمال مي کرد.”

موزه پرادو که اين اثر را سالها در خود داشت زماني متوجه همزماني خلق شدن دو تابلوي موناليزا شد که قسمت دوباره رنگ شده در پايين اثر دستيار داوينچي را تراشيد و به تشابهات و تغييرات اعمال شده پي برد.

موناليزاي جوان

در همين حال روزنامه آرت که اولين بار اين خبر را منتشر کرد گفته: پيدا شدن اين اثر هيجان انگيز، اطلاعات قبلي ما را درباره معروفترين تابلو دنيا متحول مي کند.

نسخه اصلي موناليزا نيز که در موزه لوور پاريس به نمايش گذاشته شده است، لايه هايي ترک خورده از روغن جلا بر روي خود دارد.

اما به نظر کارشناسان به دليل قدمت و آسيب پذيري اين اثر، ترميم و کار روي آن خطرناک است.
به گفته روزنامه آرت با پاک کردن لايه هاي سياه و روغن جلا از روي اين تابلو، زمينه اصلي آن، که همان دشتهاي تاسکن ايتاليا در تابلو داوينچي است، پديدار شده اند.

مارتين بيلي نويسنده اين گزارش را براي روزنامه آرت  گفته: "مي توان چشمهاي موناليزا و لبخند بسيار جذابش را ببينيم. اين تابلو در واقع او را جوانتر نشان مي دهد."

در حقيقت گروهي از کارشناسان فکر مي کنند زني که در اين تابلو ديده مي شود حدودا 20 سال داشته است. اما سن زني که در تابلوي اصلي در لوور است از اين بيشتر است. رنگ سياه و روغن جلا که بر روي اين تابلو به مدت زيادي باقي مانده بود، کارشناسان را به اين عقيده سوق داده بود که اين اثر سالها بعد از فوت داووينچي به وجود آمده است.

اما عکسبرداري هاي اشعه اي نشان دادند که اين اثر با تابلوي داوينچي هم دوره است.
موزه پرادو يافته هايش را در کنفرانسي درباره لئوناردو داوينچي در موزه ملي لندن ارائه کرد.

گفته شده هنوز کار ترميم تابلو به پايان نرسيده اما زماني که اين کار انجام شد، اثر به موزه لوور پاريس فرستاده مي شود تا در کنار همتاي خود به نمايش در بيايد. در اين صورت بازديدکنندگان مي توانند دو اثر را در کنار هم مقايسه کنند.

لئوناردو داوينچي هنرمند ايتاليايي از اهالي فلورانس ، تابلوي لبخند ژوکوند را بين سال هاي 1503 و 1506 به تصوير کشيد.

لبخند ژوکوند تاکنون يکبار در سال 1963 به آمريکا و يکبار ديگر نيز در سال 1974 ميلادي به ژاپن قرض داده شده و از آن زمان تاکنون در محل موزه لوور درمعرض ديد عموم قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس