حلب بزرگ.jpg

گروهک‌های تروریستی ضربات سنگینی را در آخرین پایگاه تحت اشغال در خاک سوریه متحمل شده‌اند و روند شکست آنان پس از آزادی شهر سراقب ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق؛ صبح روز چهارشنبه (شانزدهم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی مناطق اشغالی جنوب شرق استان ادلب، دور جدیدی از حملات را علیه گروهک های تروریستی در حومه ‌شرقی شهر مهم و راهبردی سراقب ترتیب دادند.

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و ارتفاع شیخ منصور، (دروازه شرقی شهرک سراقب) و شهرک های «رصافه، سلامین، ابوالخشه، اجلاس، الذهبیه و تل طوقان» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.  

نیروهای ارتش سوریه در محور مرزی با استان حلب نیز شهرک و ارتفاع «تل طوقان» را پاکسازی کردند و  ایستگاه مراقبتی نیروهای ارتش ترکیه را نیز به محاصره خود درآوردند؛ نیروهای سوری برای نخستین بار به مرزهای جنوب غرب استان حلب نفوذ کردند و پس از چند ساعت درگیری توانستند شهرک های مهم «جزرایا، زمار، عثمانیه کبیر، جدیده طلافح و طلافح» را به کنترل خود دربیاوردند.

به گفته منابع میدانی، روز چهارشنبه نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی ۱۲ شهرک و ارتفاع موفق شدند مساحت حدود ۹۵ کیلومتر مربعی را در جنوب شرق استان ادلب از اشغال تروریست ها خارج کنند و به تسلط درآورند.

به گزارش مشرق، چهارشنبه شب نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده (دروازه شرقی شهر سراقب) عملیات جدیدی را از ارتفاعات شیخ منصور، مردیخ و الترنبه آغاز کردند و به ترتیب از محور شرق، جنوب و غرب به سمت شهر مهم و راهبردی سراقب و محور شمال پیشروی و سه راهی آفس یا همان الدویر را پاکسازی کردند و ارتباط تروریست ها را در شهر سراقب با بزرگراه حلب - دمشق مسدود کردند.

صبح روز پنج شنبه (هفدهم بهمن ماه) نیز نیروهای سوری به پیشروی ها در این محور ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست ها را عقب برانند و شهرک های
آفس و الصالحیه را آزاد و شهر سراقب (مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب) را شبه محاصره و از لحاظ نظامی ساقط کنند.

آرشیو

ظهر روز پنج شنبه نیروهای ارتش سوریه مواضع را در شهرک های تازه آزاد شده الصالحیه و آفس تثبیت و عملیات گسترده ای را برای پاکسازی شهر سراقب آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند این شهر را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.  

براساس اطلاعات به دست آمده، در ساعات گذشته پیشروی نیروهای سوری متوقف نشد و شهرک های بجارز و معاره علیا را در ‌حومه شمال و شمال غرب شهر سراقب پاکسازی کردند و خود را به ورودی شهرک راهبردی سرمین رساندند.

سرکرده های گروهک های تروریستی پس از شکست های سنگین در جنوب شرق استان ادلب، نشست مشترکی را با افسران ارتش ترکیه در فرودگاه نظامی تفتناز در شرق استان ادلب برگزار کردند؛ تروریست ها پس از این جلی سه حملات گسترده ای را از جنوب فرودگاه تفتناز، شهرک سرمین و مناطق شرقی اریحا علیه مواض نیروهای ارتش سوریه در شهرک های
آفس، النیرب و دادیخ انجام دادند.  

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در هر سه محور توانستند حملات سنگین تروریست ها را پس از چند ساعت درگیری با کمک یگان هوایی به طور کامل دفع کنند و آرامش را به این نقاط بازگردانند؛ دهها تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.  

از محور جنوب غرب استان حلب خبر می رسد، رزمندگان جبهه مقاومت پس از ۴ روز درگیری نفس گیر موفق شدند از موضع دفاعی خارج شوند و با انجام جملات گسترده از چند محور دفع حملات حالت تهاجمی گرفتند و با حملات گسترده خود از چند محور موفق شدند  خلصه و قلعجیه را به طور کامل امن کنند و تروریست ها را به مناطق اطراف از جمله زیتان و برنه متواری کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی رزمندگان جبهه مقاومت، جنگنده ها و یگان های موشکی نیز به شدت مواضع تروریست ها را در مناطق الزربه، ایکاردا، البرقوم و برنه در جنوب غرب استان حلب هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را به آنان وارد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کامبیز IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    مرگ بر اردوغان و تورچیه جنایتکار . درود بر بشار اسد قهرمان.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    خدارو شکر
  • حسین زارعی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    پیش به سوی الفوعه و کفریا. به امید خدا تا پیروزی حزب الله چیزی نمونده
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    خدا لعنتت کنه اردوغان بخاطر طمع سوریه را ویران وباعث اون همه کشته در سوریه شدی مثلث شوم اتحاد با اسراییل وامریکا درست کزدی ومردم سوریه را داغدار کردی اردوغان ای نماد خباثت پلیدی اسراییل را پررو کردی چنان چه هر وقت خواست سوریه را موشک باران میکندمطمعنم یه روزی تاوان این همه دورییت وخباثت را خواهی داد
    • رامین IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      0 129
      میگم این بشار اسد، زبانم لال زبانم لال تو ویرانی سوریه که دخیل نبوده؟ خدارو هزار مرتبه شکر که مقصر نیستش سیاست مدار مردم دوستی هستش که تونسته کشور سوریه رو حفظ کنه
  • الله اکبر IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    الله اکبر
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    درود بر بشار اسد، سردار مقاومت. به امید آزادی کامل ادلب
  • علی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    انشاا... به حول قوه الهی سوریه از شر تروریست ها ازاد شه بعدش سپاه به تقویت پدافند هوای سوریه کمک کنه بریم برای ازادی فلسطین ای رهبر ازاده اماده ایم اماده
  • DE ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    ترکیه ای ها توی 8تا ایستگاه مراقبتی محاصره شدن شاخ و شونه هم می کشن؟ عجیبه
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    یاشاسین رجب دون کی شوت
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    فوعه و کفریا چی شد هنوز محاصره است؟ یا تخلیه شده.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      12 36
      این یه جمله سؤالیه، به چیش مثبت و منفی میدین؟!
  • علي IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    ترکیه جیره خوارآمریکااسرائیل داعش وهابیون.بایدباپهپادتووروداولی زدشون تانیان توادلب وبایدحتمی ادلب روباسرعت گرفت ومابقی شهرهاسقوط میکنن.تفتنازهم اهمیت داره.فوعه وکفریاهم موضوع حیثیتیه.اردوغان جنایتکار.اردوغان نفرآخرزمانیه.
  • مهدی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    الهی به تیر غیب گرفتار بشی اردوغان!
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    خسته نباشن واقعا حماسه خلق کردن..مرگ بر امریکا جنایتکارر اردوغان و باید تنبیه کنن
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    مرگ بر اردوغان
  • ارسلان حاجی زاده ID ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    سایت محترم شرق تو را بخدا از خواب خرگوشی بیدار شوید؛ شما سایت ارتش سوریه و یا سخنگوی آن ارتش نیستید؛ناسلامتی شما ایرانی هستید و وابسته به سپاه پاسداران. انقدر با جزییات و دقیق از پیروزی های ارتش سوریه در کوچه پس کوچه های یکی از دهات شرق و غرب ادلب می نویسید که خود ارتش سوریه هم اینچنین گزارش نمی دهد.ما هم ناسلامتی یک وقتی مدافع حرم بودیم و با ارتش تا استخوان فاسد و مشروب خور و زنباره آشنا هستیم. کمی هم از ایران و مشکلات بچه حزب اللهی های ایران و بسیجی های سابق و مدافعین حرم فعلی بنویسید.فردا که مردم خشمگین از سو مدیریت های آقایان و ریخت و پاش های بیت المال به خیابان ریختند من و شما را اول از همه آتش می زنند.از ما بهترین ها که فرزندانشان در خارج هستند و کم کم پول ها را به حساب آنها در خارج از کشور ریخته اند و با اولین شلوغی ها و با اولین پرواز از اینجا فرار می کنند و تنها این من و شما هستیم که بایستی بمانیم و بجنگیم و وقتی اسیر شدیم جواب خیانت ها و دزدی های آنها را بدهیم.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      مطمئنی توی سوریه اونطرف نبودی؟! از کدوم حرم دفاع می کردی؟ نکنه از قبر معاویه و یزید دفاع می کردی خیال کردی مدافع حرم هستی؟! این پرت و پلاها چیه؟! البته فکر کنم پیرپاتال های تیرانا به این موضوع هم ورود کرده اند؛ معلومه شماها هرجا منافع آمریکا باشه حرمتونه و حتما از حرم عموسام دفاع می کرده اید و اسم خودتونو گذاشتین مدافع حرم!
  • علی US ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    ارتش قهرمان سوریه ورزمندگا دلاور مقاومت باید بدون اعتنا به ترکهای فاشیست واردوغان جنایتکار به پیشروی ادامه دهند
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    پاتال های آلبانی تو این صفحه فعالیت بالایی داشته اند اگر آی پی های آلبانی را مسدود کنید نتیجه را خواهید دید. خدایا چقدر این اراذل آلبانی فلک زده و رقت انگیز هستند و به جای اینکه دنبال قبرجا باشند نشستن پشت سیستم منفی میدن.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    4 0
    لعنت بر کودکش ابلغی
  • حسین IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    اردوغان نوکر اسرائیل و امریکاس مرگ بر اردوغان بی وجود ترکیه هیچ جنگی رو نبرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس