کد خبر 103597
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

سال نو نزدیک شده است و خانواده های ایرانی در حال خرید لوازم مورد نیاز خود هستند. در این میان یکی از اقلام بسیار مهم که هر ساله خریداری می شود کفش است. از جمله این کفش ها ، کفش های مربوط به کودکان است. کودکان دارای پاهای بسیار ظریفی هستند و بایستی در زمینه خرید کفش برای آنان بسیار دقت کرد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، کودکان در سن پایین نیازمند مراقبت همه جانبه والدین خود هستند و بایستی در مورد کلیه موارد مربوط به آنها مثل :تغذیه ، پوشاک و تعلیم و تربیت آنها نهایت دقت را به عمل آوریم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با 5 نکته در مورد خرید کفش مناسب برای کودکان آشنا کنیم.

در هنگام خرید کفش دقت داشته باشید که کفش بایستی اندازه پای کودک شما باشد. کفش بزرگتر یا کوچکتر موجب بروز ناراحتی و درد در پای کودک خواهد شد. بین انگشت شصت پای کودک و بخش جلوی کفش باید 1.27 سانتی متر فاصله باشد.

کفش مورد نظر باید انعطاف پذیر بوده و کودک بتواند به راحتی در آن پای خود را حرکت دهد. همچنین انگشت ها نیز بایستی بتوانند به خوبی در کفش حرکت کنند. کفش های غیر منعطف باعث می شوند که کودک نتواند به خوبی حرکت کرده و ممکن است که زمین بخورد.

کفش های ساق بلند معمولا بهتر به پای کودک چسبیده و سخت تر خارج می شوند. اما چه کفش های ساق بلند و چه ساق کوتاه برای کودک مناسب هستند.

بهترین جنس برای کفش بچه ها چرم و یا پارچه کتانی است.

پول زیادی برای کفش بچه ها خرج نکنید. به دلیل رشد سریع کودکان این کفش ها خیلی زود بی استفاده شده و بایستی تعویض شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس