کد خبر 102502
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲

مردم یمن با اعتراض به دخالت‌های مکرر سفیر آمریکا در امور داخلی یمن و همچنین هتاکی نظامیان آمریکایی به قرآن کریم در افغانستان، خشمگینانه آدمک سفیر آمریکا را آتش زده و خواستار اخراج او از صنعاء شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مردم یمن عصر دیروز و صبح امروز تظاهراتی را در صنعاء به سوی سفارت آمریکا در این کشور انجام دادند و سیاست های مداخله جویانه این کشور در یمن و همچنین اقدام نظامیان آمریکایی در افغانستان در هتک حرمت به قرآن کریم و سوزاندن نسخه هایی از آن را محکوم کردند.



در این تظاهرات، مردم خشمگین یمن ضمن مطالبه اخراج " ژرالد ورستاین" سفیر آمریکا در صنعاء، آدمک وی را آتش زدند. معترضان با ترسیم نماد صهیونیستی بر پیشانی آدمک ورستاین، وی را عامل دست اسرائیل در یمن دانستند.

گزارش‌های رسیده است در جریان این تظاهرات تعدادی از معترضان توسط نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری یمن که وابسته به رژیم سابق علی عبدالله صالح بوده، زخمی شدند. همچنین در پی برگزاری این تظاهرات در اطراف سفارت آمریکا، این سفارت تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته بود.

دخالت‌های سفیر آمریکا در امور داخلی یمن تا حدی است که مردم این کشور به طعنه وی را شیخ رئیس قبایل یمن دانستند. اسناد و مدارک رسمی سفارت آمریکا در صنعا نشان می دهد که ژرالد ورستاین اکنون به حاکم نظامی یمن تبدیل شده و به برخی از مسئولان یمنی مستقیما فرمان می دهد.



از سوی دیگر جرالد فایرستاین سفیر آمریکا در یمن با دخالت در امور داخلی یمن اخیرا خواستار ابقای فرزندان دیکتاتور سابق یمن و محسن الاحمر ژنرال یمنی جدا شده از ارتش در رأس قدرت نظامی در این کشور شده بود که این اظهارات از سوی مردم و برخی مسئولان مستقل این کشور مورد انتقاد قرار گرفت. مردم یمن در این تظاهرات خواستار اخراج سفیر آمریکا از یمن شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس